Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (S1)

Sylabus przedmiotu Tworzenie grafiki prezentacyjnej i stron WWW:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Kynologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Tworzenie grafiki prezentacyjnej i stron WWW
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nauk o Zwierzętach Przeżuwających
Nauczyciel odpowiedzialny Daniel Zaborski <Daniel.Zaborski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 20 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw informatyki ze szkoły średniej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowanie umiejętności tworzenia profesjonalnych prezentacji multimedialnych oraz stron internetowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do grafiki prezentacyjnej. Ogólne zasady tworzenia dobrej prezentacji. Planowanie prezentacji w zależności od grupy docelowej2
T-L-2Tworzenie nowych i modyfikacja gotowych szablonów prezentacji. Dobór i formatowanie tła slajdu2
T-L-3Wykorzystanie zawartych w programie narzędzi do tworzenia i edycji grafiki umieszczanej w prezentacji multimedialnej. Tworzenie i formatowanie tabel, wykresów, diagramów. Umieszczanie animacji w prezentacji4
T-L-4Wstawianie plików multimedialnych do prezentacji i zarządzanie nimi2
T-L-5Zastosowanie zaawansowanych opcji programu do tworzenia prezentacji (umieszczanie obiektów osadzonych, ustawianie niestandardowych parametrów prezentacji, eksport gotowej prezentacji do innych formatów)2
T-L-6Tworzenie strony internetowej w wybranym edytorze WYSIWYG: wprowadzanie i formatowanie tekstu, tabel, wstawianie list i odnośników na stronie4
T-L-7Wstawianie grafiki i elementów multimedialnych na stronie WWW. Tworzenie mapy obrazkowej. Zakładanie bloga tematycznego4
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach20
A-L-2Przygotowanie prezentacji o tematyce kynologicznej na zaliczenie25
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie15
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne części teoretycznej
S-2Ocena podsumowująca: Przygotowanie prezentacji na zaliczenie
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie praktyczne ćwiczeń laboratoryjnych (przy komputerze)
S-4Ocena formująca: Obserwacja pracy studenta, indywidualnej i w grupie

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_B07_W01
Student charakteryzuje cechy dobrej prezentacji, podaje przykłady programów do tworzenia prezentacji i stron WWW; objaśnia zasady umieszczania witryny internetowej na serwerze
Kn_1P_W05, Kn_1P_W23, Kn_1P_W01C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_B07_U01
Student potrafi przygotować prezentację multimedialną z wykorzystaniem zaawansowanych opcji programu do grafiki prezentacyjnej; wprowadzić i odpowiednio sformatować zawartość strony WWW, zaprojektować i umieścić na stronie elementy graficzne i materiały multimedialne
Kn_1P_U04, Kn_1P_U02, Kn_1P_U09C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-1S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_B07_K01
Student jest świadom korzyści i zagrożeń płynących z użytkowania Internetu, przestrzega praw własności intelektualnej przy korzystaniu z oprogramowania, utworów muzycznych i filmowych w formie elektronicznej, a w szczególności przy umieszczeniu materiałów chronionych prawem autorskim lub wymagających zgody na publikację ze strony innych osób na własnej stronie WWW
Kn_1P_K06C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-1S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Kn_1P_B07_W01
Student charakteryzuje cechy dobrej prezentacji, podaje przykłady programów do tworzenia prezentacji i stron WWW; objaśnia zasady umieszczania witryny internetowej na serwerze
2,0
3,0Student charakteryzuje podstawowe cechy dobrej prezentacji, wymienia wybrane przykłady programów do tworzenia prezentacji i stron WWW; objaśnia podstawowe zasady umieszczania witryny internetowej na serwerze
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Kn_1P_B07_U01
Student potrafi przygotować prezentację multimedialną z wykorzystaniem zaawansowanych opcji programu do grafiki prezentacyjnej; wprowadzić i odpowiednio sformatować zawartość strony WWW, zaprojektować i umieścić na stronie elementy graficzne i materiały multimedialne
2,0
3,0Student przygotowuje prezentację multimedialną z wykorzystaniem wybranych funkcji programu do grafiki prezentacyjnej; wprowadza i formatuje zawartość strony WWW, projektuje i umieszcza na stronie proste elementy graficzne i pliki multimedialne
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Kn_1P_B07_K01
Student jest świadom korzyści i zagrożeń płynących z użytkowania Internetu, przestrzega praw własności intelektualnej przy korzystaniu z oprogramowania, utworów muzycznych i filmowych w formie elektronicznej, a w szczególności przy umieszczeniu materiałów chronionych prawem autorskim lub wymagających zgody na publikację ze strony innych osób na własnej stronie WWW
2,0
3,0Student postępuje etycznie przy korzystaniu z zasobów elektronicznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Buszman W, Prosto do celu: HTML - ćwiczenia, RM, Warszawa, 2001
  2. Tomaszewska A, Tworzenie stron WWW, Helion, Gliwice, 2011
  3. Sokół M, OpenOffice.ux.pl 2.0 ćwiczenia praktyczne, Helion, Gliwice, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Welling L., Thomson L., PHP i MySQL. Tworzenie stron WWW. Vademecum profesjonalisty, Helion, Gliwice, 2005

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do grafiki prezentacyjnej. Ogólne zasady tworzenia dobrej prezentacji. Planowanie prezentacji w zależności od grupy docelowej2
T-L-2Tworzenie nowych i modyfikacja gotowych szablonów prezentacji. Dobór i formatowanie tła slajdu2
T-L-3Wykorzystanie zawartych w programie narzędzi do tworzenia i edycji grafiki umieszczanej w prezentacji multimedialnej. Tworzenie i formatowanie tabel, wykresów, diagramów. Umieszczanie animacji w prezentacji4
T-L-4Wstawianie plików multimedialnych do prezentacji i zarządzanie nimi2
T-L-5Zastosowanie zaawansowanych opcji programu do tworzenia prezentacji (umieszczanie obiektów osadzonych, ustawianie niestandardowych parametrów prezentacji, eksport gotowej prezentacji do innych formatów)2
T-L-6Tworzenie strony internetowej w wybranym edytorze WYSIWYG: wprowadzanie i formatowanie tekstu, tabel, wstawianie list i odnośników na stronie4
T-L-7Wstawianie grafiki i elementów multimedialnych na stronie WWW. Tworzenie mapy obrazkowej. Zakładanie bloga tematycznego4
20

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach20
A-L-2Przygotowanie prezentacji o tematyce kynologicznej na zaliczenie25
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_1P_B07_W01Student charakteryzuje cechy dobrej prezentacji, podaje przykłady programów do tworzenia prezentacji i stron WWW; objaśnia zasady umieszczania witryny internetowej na serwerze
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_W05Zna budowę i zastosowanie podstawowych przyrządów pomiarowych, maszyn, urządzeń oraz obiektów technicznych wykorzystywanych w ramach studiowanego kierunku
Kn_1P_W23Posiada wiedzę o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowanych do studiowanego kierunku
Kn_1P_W01Posiada wiedzę ogólną o charakterze aplikacyjnym oraz zna nomenklaturę oraz pojęcia, teorie i prawa z zakresu biologii, chemii, matematyki i informatyki
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności tworzenia profesjonalnych prezentacji multimedialnych oraz stron internetowych
Treści programoweT-L-1Wprowadzenie do grafiki prezentacyjnej. Ogólne zasady tworzenia dobrej prezentacji. Planowanie prezentacji w zależności od grupy docelowej
T-L-2Tworzenie nowych i modyfikacja gotowych szablonów prezentacji. Dobór i formatowanie tła slajdu
T-L-3Wykorzystanie zawartych w programie narzędzi do tworzenia i edycji grafiki umieszczanej w prezentacji multimedialnej. Tworzenie i formatowanie tabel, wykresów, diagramów. Umieszczanie animacji w prezentacji
T-L-4Wstawianie plików multimedialnych do prezentacji i zarządzanie nimi
T-L-5Zastosowanie zaawansowanych opcji programu do tworzenia prezentacji (umieszczanie obiektów osadzonych, ustawianie niestandardowych parametrów prezentacji, eksport gotowej prezentacji do innych formatów)
T-L-6Tworzenie strony internetowej w wybranym edytorze WYSIWYG: wprowadzanie i formatowanie tekstu, tabel, wstawianie list i odnośników na stronie
T-L-7Wstawianie grafiki i elementów multimedialnych na stronie WWW. Tworzenie mapy obrazkowej. Zakładanie bloga tematycznego
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student charakteryzuje podstawowe cechy dobrej prezentacji, wymienia wybrane przykłady programów do tworzenia prezentacji i stron WWW; objaśnia podstawowe zasady umieszczania witryny internetowej na serwerze
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_1P_B07_U01Student potrafi przygotować prezentację multimedialną z wykorzystaniem zaawansowanych opcji programu do grafiki prezentacyjnej; wprowadzić i odpowiednio sformatować zawartość strony WWW, zaprojektować i umieścić na stronie elementy graficzne i materiały multimedialne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_U04Wykorzystuje w sposób umiejętny narzędzia informatyczne, internetowe źródła informacji oraz metody statystyczne do rozwiązywania praktycznych problemów, charakterystycznych dla studiowanego kierunku
Kn_1P_U02W oparciu o powszechnie stosowane metody diagnostyki laboratoryjnej i molekularnej potrafi przeprowadzić podstawowe procedury analityczne, w tym także z zastosowaniem podstawowych narzędzi bioinformatycznych; interpretuje wyniki przeprowadzonych doświadczeń
Kn_1P_U09Posiada zdolność podejmowania działań z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik i narzędzi, rozwiązujących problemy dotyczące zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunkiem
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności tworzenia profesjonalnych prezentacji multimedialnych oraz stron internetowych
Treści programoweT-L-1Wprowadzenie do grafiki prezentacyjnej. Ogólne zasady tworzenia dobrej prezentacji. Planowanie prezentacji w zależności od grupy docelowej
T-L-2Tworzenie nowych i modyfikacja gotowych szablonów prezentacji. Dobór i formatowanie tła slajdu
T-L-3Wykorzystanie zawartych w programie narzędzi do tworzenia i edycji grafiki umieszczanej w prezentacji multimedialnej. Tworzenie i formatowanie tabel, wykresów, diagramów. Umieszczanie animacji w prezentacji
T-L-4Wstawianie plików multimedialnych do prezentacji i zarządzanie nimi
T-L-5Zastosowanie zaawansowanych opcji programu do tworzenia prezentacji (umieszczanie obiektów osadzonych, ustawianie niestandardowych parametrów prezentacji, eksport gotowej prezentacji do innych formatów)
T-L-6Tworzenie strony internetowej w wybranym edytorze WYSIWYG: wprowadzanie i formatowanie tekstu, tabel, wstawianie list i odnośników na stronie
T-L-7Wstawianie grafiki i elementów multimedialnych na stronie WWW. Tworzenie mapy obrazkowej. Zakładanie bloga tematycznego
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie praktyczne ćwiczeń laboratoryjnych (przy komputerze)
S-2Ocena podsumowująca: Przygotowanie prezentacji na zaliczenie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student przygotowuje prezentację multimedialną z wykorzystaniem wybranych funkcji programu do grafiki prezentacyjnej; wprowadza i formatuje zawartość strony WWW, projektuje i umieszcza na stronie proste elementy graficzne i pliki multimedialne
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_1P_B07_K01Student jest świadom korzyści i zagrożeń płynących z użytkowania Internetu, przestrzega praw własności intelektualnej przy korzystaniu z oprogramowania, utworów muzycznych i filmowych w formie elektronicznej, a w szczególności przy umieszczeniu materiałów chronionych prawem autorskim lub wymagających zgody na publikację ze strony innych osób na własnej stronie WWW
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_K06Ma przekonanie o konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej przy pracy ze zwierzętami; zachowuje ostrożność w formułowaniu sądów na temat kwestii społecznych i światopoglądowych nawiązujących do teorii i praktyki chowu, hodowli i użytkowania psów. Przejawia pozytywne postawy wobec ludzi, organizmów żywych i środowiska oraz wrażliwość na ich potrzeby i problemy.
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności tworzenia profesjonalnych prezentacji multimedialnych oraz stron internetowych
Treści programoweT-L-1Wprowadzenie do grafiki prezentacyjnej. Ogólne zasady tworzenia dobrej prezentacji. Planowanie prezentacji w zależności od grupy docelowej
T-L-2Tworzenie nowych i modyfikacja gotowych szablonów prezentacji. Dobór i formatowanie tła slajdu
T-L-3Wykorzystanie zawartych w programie narzędzi do tworzenia i edycji grafiki umieszczanej w prezentacji multimedialnej. Tworzenie i formatowanie tabel, wykresów, diagramów. Umieszczanie animacji w prezentacji
T-L-4Wstawianie plików multimedialnych do prezentacji i zarządzanie nimi
T-L-5Zastosowanie zaawansowanych opcji programu do tworzenia prezentacji (umieszczanie obiektów osadzonych, ustawianie niestandardowych parametrów prezentacji, eksport gotowej prezentacji do innych formatów)
T-L-6Tworzenie strony internetowej w wybranym edytorze WYSIWYG: wprowadzanie i formatowanie tekstu, tabel, wstawianie list i odnośników na stronie
T-L-7Wstawianie grafiki i elementów multimedialnych na stronie WWW. Tworzenie mapy obrazkowej. Zakładanie bloga tematycznego
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Obserwacja pracy studenta, indywidualnej i w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student postępuje etycznie przy korzystaniu z zasobów elektronicznych
3,5
4,0
4,5
5,0