Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty uczenia się | Z_1A_A05_U01 | Student potrafi wykorzystać funkcje systemu operacyjnego Microsoft Windows (2000, XP, Vista lub 7 Home Premium) i standardowego oprogramowania biurowego Microsoft Office (2002–2010). Potrafi posługiwać się modułami pakietu biurowego MS Word, MS Excel, MS PowerPoint na poziomie zgodnym z wymaganiami stawianymi przed ubiegającymi się o Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych (ECDL Core). Potrafi zastosować wybrane aplikacje i narzędzia internetowe do rozwiązywania problemów praktycznych we współczesnej gospodarce. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Z_1A_U04 | Analizuje i uwzględnia wpływ otoczenia na organizację w procesie podejmowania decyzji |
---|
Z_1A_U05 | Realnie ocenia ograniczenia procesu podejmowania decyzji |
Z_1A_U11 | Posługuje się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi wspomagającymi proces podejmowania decyzji |
Z_1A_U03 | Potrafi organizować pracę własną i zespołu |
Z_1A_U17 | Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studenta z zaawansowaną funkcjonalnością wybranego systemu operacyjnego Microsoft Windows i standardowego oprogramowania użytkowego. Zapoznanie studenta z funkcjonalnościami pakietu biurowego Microsoft Office 2007-2010 (Ms Word , Ms Excel, MS PowerPoint) na poziomie zbieżnym z wymaganiami stawianymi przed ubiegającymi się o Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych (ECDL). Tematyka realizowanych zadań związana jest z zastosowaniami biznesowymi. |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Zapoznanie się z zasadami pracy w systemie zdalnego nauczania w oparciu o platformę e-learningową MOODLE. Rejestrowanie danych osobistych i logowanie się do systemu, organizacja komunikacji i wymiany plików. |
---|
T-L-2 | Zarządzanie zasobami komputera, konfiguracja systemu operacyjnego Windows. Organizacja danych, operacje na plikach i katalogach. |
T-L-4 | Obsługa arkusza kalkulacyjnego EXCEL 2007-2010: budowa skoroszytu, nawigacja, adresowanie i formatowanie komórek, edycja i wprowadzanie danych, formuły proste i złożone, funkcje matematyczne, tworzenie wykresów, wykresy funkcji, wykresy menedżerskie, funkcje logiczne, wybrane funkcje finansowe, analiza danych, tworzenie tabel i wykresów przestawnych. |
T-L-5 | Obsługa programu Microsoft PowerPoint 2007-2010. Opcje pasków narzędzi i menu. Szablony projektu, wzorce slajdów. Praca ze slajdami. Formatowanie slajdów i prezentacji. Funkcje ułatwień dostępu w programie PowerPoint. Animowanie tekstów i obiektów. Tworzenie i uruchamianie prezentacji. |
T-L-3 | Obsługa edytora tekstu WORD 2007-2010: nawigacja, paski narzędzi, edycja i formatowanie tekstu, ustawienia strony, edycja i formatowanie tabel, edycja wzorów matematycznych, wstawianie formuł, rysowanie schematów, technika osadzania i łączenia obiektów różnych aplikacji (OLE), tworzenie wykresów, korespondencja seryjna. |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
---|
M-1 | Objaśnienie |
M-3 | Metoda projektów |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń w oparciu o prace pisemne i indywidualne projekty. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi pracować pod nadzorem systemu operacyjnego; nie potrafi wykonać standardowych operacji i poleceń w systemie, nie potrafi zainstalować wybranych programów użytkowych i konfigurować program w zależności od potrzeb użytkownika. |
3,0 | Student potrafi pracować pod nadzorem systemu operacyjnego; potrafi wykonać standardowe operacje i polecenia w systemie, potrafi formatować tekst i grafikę w MS WORD, potrafi wykorzystywać podstawowe funkcje MS EXCEL, w tym podstawowe funkcje logiczne; potrafi wykonać i obsłużyć prostą prezentację. |
3,5 | Student potrafi pracować z edytorem tekstu: edytuje, redaguje, formatuje i organizuje układ dokumentu, dokonuje kontroli pisowni i przeprowadza korektę błędów; tworzy prostą korespondencję seryjną. Obsługuje arkusz kalkulacyjny: edytuje, formatuje i przetwarza dane numeryczne, alfanumeryczne i tekstowe. Definiuje formuły i procedury obliczeniowe. Stosuje funkcje matematyczne, statystyczne, daty i czasu, zna podstawowe funkcje logiczne. Analizuje dane i tworzy tabele przestawne, Potrafi projektować prezentacje z animacją slajdów. |
4,0 | Obsługuje arkusz kalkulacyjny: definiuje złożone formuły i procedury obliczeniowe; stosuje funkcje tekstowe, finansowe i wyszukiwania danych; zna podstawowe funkcje logiczne i potrafi je zastosować, analizuje dane, filtruje, formatuje i grupuje dane w tabeli przestawnej, Potrafi projektować prezentacje z animacją wykresów i hiperłączami. |
4,5 | Student potrafi pracować z edytorem tekstu: edytuje, redaguje, formatuje i organizuje układ dokumentu, dokonuje kontroli pisowni i przeprowadza korektę błędów; tworzy prostą korespondencję seryjną. Samodzielnie definiuje złożone formuły i procedury obliczeniowe; stosuje funkcje tekstowe, finansowe i wyszukiwania danych; analizuje dane, filtruje, formatuje i grupuje dane w tabeli przestawnej, biegle posługuje się funkcjami logicznymi;Obsługuje program do prezentacji multimedialnej: korzysta w pracy nad tworzeniem prezentacji z różnych rodzajów widoków; przygotowuje i wstawia elementy slajdów – grafiki, wykresy, wzory matematyczne; Potrafi projektować prezentacje z animacją wykresów i hiperłączami. |
5,0 | Student potrafi pracować z edytorem tekstu: edytuje, redaguje, formatuje i organizuje układ dokumentu, dokonuje kontroli pisowni i przeprowadza korektę błędów; tworzy prostą korespondencję seryjną. Współdzieli i integruje pliki danych; Integruje arkusze z innymi aplikacjami pakietu biurowego; Wyjaśnia i interpretuje uzyskane wyniki; Samodzielnie w sposób interesujący i twórczy planuje i przygotowuje projekt na wskazany temat odpowiednio stosując poznane narzędzia. |