Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Wycena i zarządzanie nieruchomościami
Sylabus przedmiotu Podstawy gospodarki nieruchomościami:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy gospodarki nieruchomościami | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>, Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji prawnyc |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami |
C-2 | Pozanie i zrozumienie podstawowych zasad funkcjonowania rynku nieruchomościami |
C-3 | Zrozumienie podstawowych instytucji związanych z gospodarką nieruchomościami publicznymi |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców. | 2 |
T-K-2 | Elementy prawa budowlanego (decyzje budowlane, decyzje o rozbiórce i in.) | 3 |
T-K-3 | Rozgraniczanie nieruchomości (tryb postępowanie, uczestnicy, ugoda przed geodetą, czynności przed sądem) | 3 |
T-K-4 | Zawody w gospodarce nieruchomościami | 3 |
T-K-5 | Opłaty za nabycie nieruchomości komunalnych i skarbowych, sposób obliczenia i rozkładania na raty, obniżanie ceny i zaliczanie należności. | 2 |
T-K-6 | Banki hipoteczne i kredyty hipoteczne. | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | rozwiązywanie kazusów | 30 |
A-K-2 | analiza rynku nieruchomości | 15 |
A-K-3 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | projekt z prezentacją multimedialną |
M-2 | dyskusja |
M-3 | Rozwiązywanie zadań |
M-4 | Analiza przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy |
S-2 | Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji |
S-3 | Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami |
S-4 | Ocena formująca: Zaliczenie - kolokwium: test i kazusy |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_C11_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu prawa rzeczowego. | Z_1A_W02, Z_1A_W10 | — | C-1, C-2, C-3 | T-K-4, T-K-1, T-K-5, T-K-6, T-K-3, T-K-2 | M-4, M-3, M-2, M-1 | S-1, S-4, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_C11_U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych. | Z_1A_U01, Z_1A_U17, Z_1A_U21 | — | C-1, C-2, C-3 | T-K-4, T-K-1, T-K-5, T-K-6, T-K-3, T-K-2 | M-4, M-3, M-2, M-1 | S-1, S-4, S-3, S-2 |
Z_1A_C11_U02 Umie organizować pracę własną i zespołu. | Z_1A_U04, Z_1A_U03 | — | C-1, C-2, C-3 | T-K-4, T-K-1, T-K-5, T-K-6, T-K-3, T-K-2 | M-4, M-3, M-2, M-1 | S-1, S-4, S-3, S-2 |
Z_1A_C11_U03 Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii. | Z_1A_U16, Z_1A_U05 | — | C-1, C-2, C-3 | T-K-4, T-K-1, T-K-5, T-K-6, T-K-3, T-K-2 | M-4, M-3, M-2, M-1 | S-1, S-4, S-3, S-2 |
Z_1A_C11_U04 Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej. | Z_1A_U05 | — | C-1, C-2, C-3 | T-K-4, T-K-1, T-K-5, T-K-6, T-K-3, T-K-2 | M-4, M-3, M-2, M-1 | S-1, S-4, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_C11_K01 Absolwent przygotowany jest do uczenia się przez całe życie. | Z_1A_K02, Z_1A_K01 | — | C-1, C-2, C-3 | T-K-4, T-K-1, T-K-5, T-K-6, T-K-3, T-K-2 | M-4, M-3, M-2, M-1 | S-1, S-4, S-3, S-2 |
Z_1A_C11_K02 Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja). | Z_1A_K01 | — | C-1, C-2, C-3 | T-K-4, T-K-1, T-K-5, T-K-6, T-K-3, T-K-2 | M-4, M-3, M-2, M-1 | S-1, S-4, S-3, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_C11_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu prawa rzeczowego. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu prawa rzeczowego |
3,0 | Student ma podstawową widzę z zakresu prawa rzeczowego w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student ma podstawową widzę z zakresu prawa rzeczowego w stopniu więcej niz dostatecznym | |
4,0 | Student ma podstawową widzę z zakresu prawa rzeczowego w stopniu dobrym | |
4,5 | Student ma podstawową widzę z zakresu prawa rzeczowego w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Student ma podstawową widzę z zakresu prawa rzeczowego w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_C11_U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych. | 2,0 | Student nie potrafi wykorzystać wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych |
3,0 | Student potrafi wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student potrafi wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Student potrafi wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu dobrym | |
4,5 | Student potrafi wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Student potrafi wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu bardzo dobrym | |
Z_1A_C11_U02 Umie organizować pracę własną i zespołu. | 2,0 | Student nie potrafi organizować pracy własnej i zespołu |
3,0 | Student potrafi organizować pracę własną i zespołu w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student potrafi organizować pracę własną i zespołu w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Student potrafi organizować pracę własną i zespołu w stopniu dobrym | |
4,5 | Student potrafi organizować pracę własną i zespołu w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Student potrafi organizować pracę własną i zespołu w stopniu bardzo dobrym | |
Z_1A_C11_U03 Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii. | 2,0 | Student nie potrafi posługiwać się normami i regułami prawno - organizacyjnymi w celu rozwiązywania prblemów z zakresu ekonomii |
3,0 | Student potrafi posługiwać się normami i regułami prawno - organizacyjnymi w celu rozwiązywania prblemów z zakresu ekonomii w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student potrafi posługiwać się normami i regułami prawno - organizacyjnymi w celu rozwiązywania prblemów z zakresu ekonomii w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Student potrafi posługiwać się normami i regułami prawno - organizacyjnymi w celu rozwiązywania prblemów z zakresu ekonomii w stopniu dobrym | |
4,5 | Student potrafi posługiwać się normami i regułami prawno - organizacyjnymi w celu rozwiązywania prblemów z zakresu ekonomii w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Student potrafi posługiwać się normami i regułami prawno - organizacyjnymi w celu rozwiązywania prblemów z zakresu ekonomii w stopniu bardzo dobrym | |
Z_1A_C11_U04 Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej. | 2,0 | Student nie potrafi wykorzytywać zdobytej wiedzy do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej |
3,0 | Student potrafi wykorzystywać zdobytą widzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student potrafi wykorzystywać zdobytą widzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Student potrafi wykorzystywać zdobytą widzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu dobrym | |
4,5 | Student potrafi wykorzystywać zdobytą widzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Student potrafi wykorzystywać zdobytą widzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_C11_K01 Absolwent przygotowany jest do uczenia się przez całe życie. | 2,0 | Absolwent nie jest przygotowany do uczenia się przez całe życie |
3,0 | Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu dobrym | |
4,5 | Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu bardzo dobrym | |
Z_1A_C11_K02 Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja). | 2,0 | Absolwent nie jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole |
3,0 | Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole w stopniu dobrym | |
4,5 | Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- Błażej Wierzbowski, Gospodarka nieruchomościami, Lexis nexis, Warszawa, 2010
Literatura dodatkowa
- G. Bieniek, S. Rudnicki, Nieruchomości, Lexis Nexis, Warszawa, 2007
- M. Nowak, T. Skotarczak, Rynek nieruchomości w czasie kryzysu i po kryzysie, CeDeWu, 2010, 2010