Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Gospodarka regionalna i samorządowa
Sylabus przedmiotu Prawo administracyjne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Prawo administracyjne | ||
Specjalność | Gospodarka regionalna i samorządowa | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>, Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomośc podstawowych pojęć prawa i prawoznawstwa |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie widzy o funcjionowaniu administracji publicznej w tym samorzadu terytorialnego |
C-2 | Scharakteryzowanie zasad funkcjionownaia stosunku administracyjnego |
C-3 | Przekazanie umiejętności formułowania odwołań i skarg |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Zasady postepowania administracyjnego | 2 |
T-K-2 | Strona w postępowaniu administracyjnym | 1 |
T-K-3 | Wadliwość aktu administarcyjnego | 1 |
T-K-4 | Środki odwoławcze | 2 |
T-K-5 | Postępowanie egzekucyjne | 1 |
T-K-6 | Sądownictwo administracyjne | 2 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Pojęcie i rodzaje administraciji publicznej | 1 |
T-W-2 | Definicje prawa administracyjnego, stosunek administracyjno-prawny | 1 |
T-W-3 | Istota samorządu | 1 |
T-W-4 | Najważniejsze organy w RP | 1 |
T-W-5 | Pojęcie kontroli i nadzoru | 1 |
T-W-6 | Referendum | 1 |
T-W-7 | Oragny stanowiące i wykonawcze w jst | 2 |
T-W-8 | Jednostki pomocnicze w gminie i związki gmin | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | Opracowanie referatów | 10 |
A-K-2 | Rozwiązywanie kazusów | 6 |
A-K-3 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-K-4 | Opracowanie projektów skargi | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | analiza akt postepowania administarcyjnego | 11 |
A-W-2 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-W-3 | Prezentacje | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | projekt informacyjny |
M-2 | projekt problemowy |
M-3 | Dyskusja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena zdolności samodzielnego zdobywania wiedzy |
S-2 | Ocena formująca: Ocena zdolności zastosowania w praktyce zdobytej wiedzy |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie testowe z pytaniami opisowymi i rozwiązywaniem kazusów |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D1/02_W01 Ma wiedzę o strukturach w administracji | Z_1A_W02, Z_1A_W04, Z_1A_W06 | — | C-1, C-2, C-3 | T-K-5, T-K-6, T-W-3, T-W-4, T-W-7 | M-2 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D1/02_U01 Analizuje i jest świadom podejmowanych decyzji | Z_1A_U02, Z_1A_U04 | — | C-2, C-3 | T-K-2, T-K-3, T-W-1, T-W-7 | M-1, M-2 | S-2, S-3 |
Z_1A_D1/02_U02 Potrafi wykorzystać wiedzę w praktyce | Z_1A_U05, Z_1A_U17, Z_1A_U21 | — | C-1 | T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-W-3, T-W-7 | M-1 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D1/02_K01 Dzięki zdobytej wiedzy, potrafi podejmować właściwe, zgodne z prawem decyzje. | Z_1A_K03 | — | C-2 | T-K-5, T-K-6, T-W-7 | M-3 | S-1, S-2 |
Z_1A_D1/02_K02 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę i jest świadomy konieczności ciągłego jej uzupełniania. | Z_1A_K05, Z_1A_K01 | — | C-1, C-2 | T-K-3, T-W-3, T-W-6 | M-1, M-2 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D1/02_W01 Ma wiedzę o strukturach w administracji | 2,0 | Student nie posiada nawet podstawowej wiedzy z zakresu prawnych podstaw działania samorzadu terytorialnego. |
3,0 | Student posiada podstawowa wiedze w stopniu dostatecznym w zakresie prawnych podstaw działania samorzadu terytorialnego. | |
3,5 | Student posiada podstawowa wiedze w stopniu więcej niż dostatecznym w zakresie prawnych podstaw działania samorzadu terytorialnego. | |
4,0 | Student posiada podstawowa wiedze w stopniu dobrym w zakresie prawnych podstaw działania samorzadu terytorialnego. | |
4,5 | Student posiada podstawowa wiedze w stopniu wiecej niż dobrym w zakresie prawnych podstaw działania samorzadu terytorialnego. | |
5,0 | Student posiada podstawowa wiedze w stopniu bardzo dobrym w zakresie prawnych podstaw działania samorzadu terytorialnego. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D1/02_U01 Analizuje i jest świadom podejmowanych decyzji | 2,0 | Student nie potrafi analizować i nie jest świadom podejmowanych decyzji |
3,0 | Student potrafi analizować i jest świadom podejmowanych decyzji w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student potrafi analizować i jest świadom podejmowanych decyzji w stopniu wiecej niż dostatecznym | |
4,0 | Student potrafi analizować i jest świadom podejmowanych decyzji w stopniu dobrym | |
4,5 | Student potrafi analizować i jest świadom podejmowanych decyzji w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Student potrafi analizować i jest świadom podejmowanych decyzji w stopniu bardzo dobrym | |
Z_1A_D1/02_U02 Potrafi wykorzystać wiedzę w praktyce | 2,0 | Stydent nie potrafi wykorzystać wiedzy w praktyce |
3,0 | Student potrafi wykorzystać wiedzę w praktyce w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student potrafi wykorzystać wiedzę w praktyce w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Student potrafi wykorzystać wiedzę w praktyce w stopniu dobrym | |
4,5 | Student potrafi wykorzystać wiedzę w praktyce w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Student potrafi wykorzystać wiedzę w praktyce w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D1/02_K01 Dzięki zdobytej wiedzy, potrafi podejmować właściwe, zgodne z prawem decyzje. | 2,0 | Student nie potrafi wykorzystać zdobytej wiedzy. |
3,0 | Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę | |
3,5 | Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w sposób więcej niż dostateczny | |
4,0 | Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w sposób dobry | |
4,5 | Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w sposób więcej niż dobry | |
5,0 | Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w sposób bardzo dobry | |
Z_1A_D1/02_K02 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę i jest świadomy konieczności ciągłego jej uzupełniania. | 2,0 | Student nie potrafi wykorzystac zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych |
3,0 | Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych | |
3,5 | Student potrafi wykorzystac zdobytę wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu dobrym | |
4,5 | Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- Z. Leoński, Zarys prawa administracyjnego, Warszawa, 2004
- M. Wierzbowski, J. Jagielski, J. Lang, M. Szubiakowski, Al Wiktorowska, Prawo admisnitracyjne, Lexsis Nexsis, Warszawa, 2008
Literatura dodatkowa
- Z. Leoński, Samorząd terytorialny RP, Warszawa, 2005
- B. Adamiak, J. Borkowski, Polskie postępowanie administracyjne i sądowoadministracyjne, PWN, Warszawa, 2000