Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S2)

Sylabus przedmiotu Język obcy Angielski:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język obcy Angielski
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Jolanta Koczalska <Jolanta.Koczalska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Jolanta Koczalska <Jolanta.Koczalska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język angielski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK2 30 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Materiały i konstrukcje budowlane (Building Materials, Construction)2
T-LK-2Grecka świątynia i marmur (Reaching for Perfection – a Greek Temple. The Challenge of Marble) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)2
T-LK-3Fuzja przeciwieństw i Rzym - miasto betonu (Fusion of Opposites, Rome –Imperial City of Concrete) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms.)2
T-LK-4Triumf krzywizn – Architektura rzymska (Triumph of the Curve - Roman Architecture ) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)2
T-LK-5Narzucanie porządku naturze ( Imposing Order of Nature ) Powtórzenie materiału (Revision)2
T-LK-6Architektura wczesno-chrześcijańska (The Architecture of Christianity) Architektura bizantyjska (Byzantine Architecture) Zdania względne (Relative sentences)4
T-LK-7Architektura romańska ( Romanesque Architecture )2
T-LK-8Architektura gotycka (Gothic Architecture) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)2
T-LK-9Katedra gotycka (Gothic Cathedral)2
T-LK-10Architektura renesansu (Renaissance Architecture)2
T-LK-11Architektura baroku (Baroque Architecture) Powtórzenie (Revision)4
T-LK-12Prezentacje (np. budynku, stylu lub architekta ) - Presentations (a building, a style or an architect) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.)4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Przygotowanie się do zajęć.30
A-LK-2Zajęcia praktyczne.45
A-LK-3Udział w konsultacjach.5
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.8
A-LK-5Egzamin.2
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_2A_S2/O/04A_W01
posiada podstawową wiedzę z zakresu treści humanistycznych oraz innych zagadnień z zakresu kultury uzupełniających wykształcenie techniczne
PAWiO18_2A_W22C-1, C-2T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-12M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_2A_S2/O/04A_U01
Posługuje się językiem nowożytnym ze znajomością słownictwa specjalistycznego.
PAWiO18_2A_U09C-1, C-2T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-12M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_2A_S2/O/04A_K01
rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi inspirować inne osoby do nauki
PAWiO18_2A_K01C-1, C-2T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-12M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PAWiO_2A_S2/O/04A_W01
posiada podstawową wiedzę z zakresu treści humanistycznych oraz innych zagadnień z zakresu kultury uzupełniających wykształcenie techniczne
2,0
3,0posiada podstawową wiedzę w przedmiocie
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PAWiO_2A_S2/O/04A_U01
Posługuje się językiem nowożytnym ze znajomością słownictwa specjalistycznego.
2,0
3,0posługuje się językiem nowożytnym na poziomie podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PAWiO_2A_S2/O/04A_K01
rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi inspirować inne osoby do nauki
2,0
3,0wykazuje potrzebę premanentnej nauki
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Wojewódzka- Olszówka I., Architecture in English – English for Architecture, Kraków, 2004

Literatura dodatkowa

  1. Kulińska-Stanek S., Reading Comprehension for Students of Architecture, Kraków, 2006
  2. Romaniuk E., Modern Wonders of Civil Engineering, Kraków, 2007
  3. Fletcher B., Sir Banister Fletcher’s a history of architecture, Oxford, 2001
  4. The Architectural Review, http://www.architectural-review.com/buildings/gaudis-sacred-monster-sagrada-familia-barcelona-catalonia/8633438.article
  5. Architecture Today, http://www.architecturetoday.co.uk/?p=24617
  6. Architecture New Zealand, http://architecturenow.co.nz/magazines/architecture-new-zealand
  7. Architectural Record, http://www.architecturalrecord.com/topics/91-architecture-news
  8. Architect – the Magazine of the American Institute of Architects, http://www.architectmagazine.com/safety/new-amsterdams.aspx

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Materiały i konstrukcje budowlane (Building Materials, Construction)2
T-LK-2Grecka świątynia i marmur (Reaching for Perfection – a Greek Temple. The Challenge of Marble) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)2
T-LK-3Fuzja przeciwieństw i Rzym - miasto betonu (Fusion of Opposites, Rome –Imperial City of Concrete) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms.)2
T-LK-4Triumf krzywizn – Architektura rzymska (Triumph of the Curve - Roman Architecture ) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)2
T-LK-5Narzucanie porządku naturze ( Imposing Order of Nature ) Powtórzenie materiału (Revision)2
T-LK-6Architektura wczesno-chrześcijańska (The Architecture of Christianity) Architektura bizantyjska (Byzantine Architecture) Zdania względne (Relative sentences)4
T-LK-7Architektura romańska ( Romanesque Architecture )2
T-LK-8Architektura gotycka (Gothic Architecture) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)2
T-LK-9Katedra gotycka (Gothic Cathedral)2
T-LK-10Architektura renesansu (Renaissance Architecture)2
T-LK-11Architektura baroku (Baroque Architecture) Powtórzenie (Revision)4
T-LK-12Prezentacje (np. budynku, stylu lub architekta ) - Presentations (a building, a style or an architect) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.)4
30

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Przygotowanie się do zajęć.30
A-LK-2Zajęcia praktyczne.45
A-LK-3Udział w konsultacjach.5
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.8
A-LK-5Egzamin.2
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/O/04A_W01posiada podstawową wiedzę z zakresu treści humanistycznych oraz innych zagadnień z zakresu kultury uzupełniających wykształcenie techniczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_W22posiada podstawową wiedzę z zakresu treści humanistycznych oraz innych zagadnień z zakresu kultury uzupełniających wykształcenie techniczne
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-1Materiały i konstrukcje budowlane (Building Materials, Construction)
T-LK-2Grecka świątynia i marmur (Reaching for Perfection – a Greek Temple. The Challenge of Marble) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-LK-3Fuzja przeciwieństw i Rzym - miasto betonu (Fusion of Opposites, Rome –Imperial City of Concrete) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms.)
T-LK-4Triumf krzywizn – Architektura rzymska (Triumph of the Curve - Roman Architecture ) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)
T-LK-5Narzucanie porządku naturze ( Imposing Order of Nature ) Powtórzenie materiału (Revision)
T-LK-6Architektura wczesno-chrześcijańska (The Architecture of Christianity) Architektura bizantyjska (Byzantine Architecture) Zdania względne (Relative sentences)
T-LK-7Architektura romańska ( Romanesque Architecture )
T-LK-8Architektura gotycka (Gothic Architecture) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-LK-9Katedra gotycka (Gothic Cathedral)
T-LK-10Architektura renesansu (Renaissance Architecture)
T-LK-11Architektura baroku (Baroque Architecture) Powtórzenie (Revision)
T-LK-12Prezentacje (np. budynku, stylu lub architekta ) - Presentations (a building, a style or an architect) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.)
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0posiada podstawową wiedzę w przedmiocie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/O/04A_U01Posługuje się językiem nowożytnym ze znajomością słownictwa specjalistycznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_U09posługuje się językiem nowożytnym ze znajomością słownictwa specjalistycznego.
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-1Materiały i konstrukcje budowlane (Building Materials, Construction)
T-LK-2Grecka świątynia i marmur (Reaching for Perfection – a Greek Temple. The Challenge of Marble) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-LK-3Fuzja przeciwieństw i Rzym - miasto betonu (Fusion of Opposites, Rome –Imperial City of Concrete) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms.)
T-LK-4Triumf krzywizn – Architektura rzymska (Triumph of the Curve - Roman Architecture ) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)
T-LK-5Narzucanie porządku naturze ( Imposing Order of Nature ) Powtórzenie materiału (Revision)
T-LK-6Architektura wczesno-chrześcijańska (The Architecture of Christianity) Architektura bizantyjska (Byzantine Architecture) Zdania względne (Relative sentences)
T-LK-7Architektura romańska ( Romanesque Architecture )
T-LK-8Architektura gotycka (Gothic Architecture) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-LK-9Katedra gotycka (Gothic Cathedral)
T-LK-10Architektura renesansu (Renaissance Architecture)
T-LK-11Architektura baroku (Baroque Architecture) Powtórzenie (Revision)
T-LK-12Prezentacje (np. budynku, stylu lub architekta ) - Presentations (a building, a style or an architect) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.)
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0posługuje się językiem nowożytnym na poziomie podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/O/04A_K01rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi inspirować inne osoby do nauki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_K01rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi inspirować inne osoby do nauki
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-1Materiały i konstrukcje budowlane (Building Materials, Construction)
T-LK-2Grecka świątynia i marmur (Reaching for Perfection – a Greek Temple. The Challenge of Marble) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-LK-3Fuzja przeciwieństw i Rzym - miasto betonu (Fusion of Opposites, Rome –Imperial City of Concrete) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms.)
T-LK-4Triumf krzywizn – Architektura rzymska (Triumph of the Curve - Roman Architecture ) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)
T-LK-5Narzucanie porządku naturze ( Imposing Order of Nature ) Powtórzenie materiału (Revision)
T-LK-6Architektura wczesno-chrześcijańska (The Architecture of Christianity) Architektura bizantyjska (Byzantine Architecture) Zdania względne (Relative sentences)
T-LK-7Architektura romańska ( Romanesque Architecture )
T-LK-8Architektura gotycka (Gothic Architecture) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-LK-9Katedra gotycka (Gothic Cathedral)
T-LK-10Architektura renesansu (Renaissance Architecture)
T-LK-11Architektura baroku (Baroque Architecture) Powtórzenie (Revision)
T-LK-12Prezentacje (np. budynku, stylu lub architekta ) - Presentations (a building, a style or an architect) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.)
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0wykazuje potrzebę premanentnej nauki
3,5
4,0
4,5
5,0