Wydział Budownictwa i Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S2)
Sylabus przedmiotu Język obcy Angielski:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język obcy Angielski | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jolanta Koczalska <Jolanta.Koczalska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Jolanta Koczalska <Jolanta.Koczalska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
C-2 | Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Materiały i konstrukcje budowlane (Building Materials, Construction) | 2 |
T-LK-2 | Grecka świątynia i marmur (Reaching for Perfection – a Greek Temple. The Challenge of Marble) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure) | 2 |
T-LK-3 | Fuzja przeciwieństw i Rzym - miasto betonu (Fusion of Opposites, Rome –Imperial City of Concrete) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms.) | 2 |
T-LK-4 | Triumf krzywizn – Architektura rzymska (Triumph of the Curve - Roman Architecture ) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.) | 2 |
T-LK-5 | Narzucanie porządku naturze ( Imposing Order of Nature ) Powtórzenie materiału (Revision) | 2 |
T-LK-6 | Architektura wczesno-chrześcijańska (The Architecture of Christianity) Architektura bizantyjska (Byzantine Architecture) Zdania względne (Relative sentences) | 4 |
T-LK-7 | Architektura romańska ( Romanesque Architecture ) | 2 |
T-LK-8 | Architektura gotycka (Gothic Architecture) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers) | 2 |
T-LK-9 | Katedra gotycka (Gothic Cathedral) | 2 |
T-LK-10 | Architektura renesansu (Renaissance Architecture) | 2 |
T-LK-11 | Architektura baroku (Baroque Architecture) Powtórzenie (Revision) | 4 |
T-LK-12 | Prezentacje (np. budynku, stylu lub architekta ) - Presentations (a building, a style or an architect) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.) | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Przygotowanie się do zajęć. | 30 |
A-LK-2 | Zajęcia praktyczne. | 45 |
A-LK-3 | Udział w konsultacjach. | 5 |
A-LK-4 | Przygotowanie się do egzaminu. | 8 |
A-LK-5 | Egzamin. | 2 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | praca z tekstem |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
S-2 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/04A_W01 posiada podstawową wiedzę z zakresu treści humanistycznych oraz innych zagadnień z zakresu kultury uzupełniających wykształcenie techniczne | PAWiO18_2A_W22 | — | — | C-1, C-2 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-12 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/04A_U01 Posługuje się językiem nowożytnym ze znajomością słownictwa specjalistycznego. | PAWiO18_2A_U09 | — | — | C-1, C-2 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-12 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/04A_K01 rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi inspirować inne osoby do nauki | PAWiO18_2A_K01 | — | — | C-1, C-2 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-12 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/04A_W01 posiada podstawową wiedzę z zakresu treści humanistycznych oraz innych zagadnień z zakresu kultury uzupełniających wykształcenie techniczne | 2,0 | |
3,0 | posiada podstawową wiedzę w przedmiocie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/04A_U01 Posługuje się językiem nowożytnym ze znajomością słownictwa specjalistycznego. | 2,0 | |
3,0 | posługuje się językiem nowożytnym na poziomie podstawowym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/04A_K01 rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi inspirować inne osoby do nauki | 2,0 | |
3,0 | wykazuje potrzebę premanentnej nauki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Wojewódzka- Olszówka I., Architecture in English – English for Architecture, Kraków, 2004
Literatura dodatkowa
- Kulińska-Stanek S., Reading Comprehension for Students of Architecture, Kraków, 2006
- Romaniuk E., Modern Wonders of Civil Engineering, Kraków, 2007
- Fletcher B., Sir Banister Fletcher’s a history of architecture, Oxford, 2001
- The Architectural Review, http://www.architectural-review.com/buildings/gaudis-sacred-monster-sagrada-familia-barcelona-catalonia/8633438.article
- Architecture Today, http://www.architecturetoday.co.uk/?p=24617
- Architecture New Zealand, http://architecturenow.co.nz/magazines/architecture-new-zealand
- Architectural Record, http://www.architecturalrecord.com/topics/91-architecture-news
- Architect – the Magazine of the American Institute of Architects, http://www.architectmagazine.com/safety/new-amsterdams.aspx