Wydział Budownictwa i Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S2)
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Historii i Teorii Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Fiuk <pfiuk@zut.edu.pl>, Bogusława Koszałka <bkoszalka@zut.edu.pl>, Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczone projektowanie przeddyplomowe. |
W-2 | Uzgodniony z promotorem temat pracy dyplomowej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozpoznanie problematyki pracy dyplomowej w kontekście stanu wiedzy teoretycznej i doświadczeń projektowych. |
C-2 | Identyfikacja problemów badawczych i uwarunkowań projektowych. |
C-3 | Nabycie umiejętności publicznej prezentacji projektu, w tym prezentacji multimedialnej oraz obrony własnej pracy dyplomowej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Studenci dostosowują własne opracowania projektowe do wymogów stawianych magisterskim pracom dyplomowym. Omówienie metodyki przygotowania pracy dyplomowej, części rysunkowej i tekstowej wymaganego zakresu i obowiązującej procedury prawnej pracy dyplomowej. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 30 |
A-SD-2 | Robocze prezentacje i omówienie prac dyplomowych. | 15 |
A-SD-3 | Praca w domu. | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Nabycie umiejętności publicznej prezentacji projektu, w tym prezentacji multimedialnej oraz obrony własnej pracy dyplomowej. Metody: seminarium, prezentacji, porównawcze, programowe (komputerowe), dyskusji dydaktycznej, harmonogramu pracy dyplomowej. |
M-2 | Zajęcia w formie panelu dyskusyjnego polegają na indywidualnej prezentacji własnej pracy projektowej przed grupą seminaryjną na zajęciach, przeprowadzane są korekty i weryfikacja założeń projektowych przez prowadzącego seminarium w obecności promotorów. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń odbywa się na podstawie: frekwencji na zajęciach, przeprowadzonej prezentacji wstępnego projektu dyplomowego, przyjętego zakresu i metod projektowania, aktywności na zajęciach seminaryjnych. |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/K/15_U01 podejmuje złożone problemy artystyczno-badawcze i projektowe w zakresie architektury wnętrz i projektowania otoczenia budowli | PAWiO18_2A_U01 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-SD-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/K/15_K01 popularyzuje wiedzę o architekturze wnętrz i jej bezpośrednim otoczeniu, podejmuje starania, aby przekazać społeczeństwu zdobytą wiedzę w sposób powszechnie zrozumiały | PAWiO18_2A_K06 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-SD-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/K/15_U01 podejmuje złożone problemy artystyczno-badawcze i projektowe w zakresie architektury wnętrz i projektowania otoczenia budowli | 2,0 | |
3,0 | podejmuje złożone problemy artystyczne | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/K/15_K01 popularyzuje wiedzę o architekturze wnętrz i jej bezpośrednim otoczeniu, podejmuje starania, aby przekazać społeczeństwu zdobytą wiedzę w sposób powszechnie zrozumiały | 2,0 | |
3,0 | potrafi popularyzować wiedzę | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- 2011, Dostosowana do zakresu tematyki pracy dyplomowej.
- Łasiński G., Sztuka prezentacji, eMPi2, Poznań, 2000
- Apanowicz J., Metodologiczne uwarunkowania pracy naukowej, Difin, Warszawa, 2005
Literatura dodatkowa
- Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterski i dyplomowych, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań, 1999