Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S2)

Sylabus przedmiotu Projektowanie wnętrz 2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie wnętrz 2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Historii i Teorii Architektury
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com>
Inni nauczyciele Małgorzata Gościniak <Malgorzata.Gosciniak@zut.edu.pl>, Agnieszka Lamprecht <ap_studio@wp.pl>, Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 15 2,00,30egzamin
laboratoriaL2 45 2,00,70zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Umiejętność zastosowania zagadnień technologicznych, materiałowych, technicznych i środowiskowych w projektowaniu przestrzeni użyteczności publicznej oraz podstawy projektowania mebla. Znajomość podstaw ergonomii.
W-2Znajomość rysunku odręcznego, podstawowe umiejętności przygotowania dokumentacji w zakresie: rzut, przekroje, rozwinięcia ścian. Umiejętność rysowania perspektywy, aksonometrii. Obsługa programów komputerowych do projektowania.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Pogłębienie wiedzy w zakresie zagadnień technologicznych, materiałowych, technicznych i środowiskowych w projektowaniu wielokubaturowych pomieszczeń użyteczności publicznej.
C-2Pogłębienie wiedzy w zakresie wiedzy z przepisów BHP, wymagań sanitarno-higienicznych, p. poż oraz ochrony środowiska w projektowaniu wielkokubaturowych pomieszczeń użyteczności publicznej.
C-3Pogłębienie wiedzy o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych.
C-4Nabycie umiejętności zastosowania w praktyce zagadnień technologicznych, materiałowych, technicznych i środowiskowych w projektowaniu wielokubaturowych pomieszczeń użyteczności publicznej.
C-5Nabycie umiejętności zastosowania w praktyce wiedzy z zakresu przepisów BHP, wymagań sanitarno-higienicznych, p. poż oraz ochrony środowiska w projektowaniu wielkokubaturowych pomieszczeń użyteczności publicznej.
C-6Nabycie umiejętności zastosowania w praktyce problematyki mającej związek z człowiekiem w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych.
C-7Nabycie wrażliwości na problemy z zakresu przepisów BHP, wymagań sanitarno-higienicznych, p. poż oraz ochrony środowiska w projektowaniu wielkokubaturowych pomieszczeń użyteczności publicznej.
C-8Nabycie wrażliwości na problemy mające związek z człowiekiem w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych.
C-9Nabycie zdolności do podjęcia pracy w zespole projektowym oraz nabycie zdolności do inspirowania do współpracy osób z grupy.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Omówienie celu, tematu ćwiczeń, literatury przedmiotu oraz formy zaliczeń i kryteriów oceny. Prezentacja przykładowych rozwiązań. Korekta grupowa.3
T-L-2Przygotowanie wytycznych programowo – funkcjonalnych. Omówienie norm, warunków technicznych, BHP, p.poż. i materiałów wyjściowych do projektu wnętrza użyteczności publicznej z branży zdrowie i rekreacja - spa, kluby sportowe. Korekta grupowa.3
T-L-3Przygotowanie wytycznych programowo – funkcjonalnych. Omówienie norm, warunków technicznych, BHP, p.poż. i materiałów wyjściowych do projektu wnętrza użyteczności publicznej z branży zdrowie i rekreacja - studia urody, gabinety lekarskie i rehabilitacyjne. Korekta grupowa.3
T-L-4Wstępny projekt wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży zdrowie i rekreacja – rzuty, przekroje, rozwinięcia ścian w skali 1:50. Korekty indywidualne.3
T-L-5Projekt wybranych wnętrz użyteczności publicznej z branży zdrowie i rekreacja z uwzględnieniem zespołu wejściowego; recepcji i komunikacji ogólnej, zagadnień techniczno-funkcjonalnych – analizy, rzuty, przekroje, rozwinięcia w skali 1:50, detal w skali 1:20 wstępne wizualizacje. Rozwiązania materiałowe i konstrukcyjne. Korekty indywidualne.18
T-L-6Przegląd – sprawdzenie stopnia zaawansowania projektów. Korekta grupowa3
T-L-7Projekt wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży zdrowie i rekreacja z uwzględnieniem projektów technicznych mebli i detali wystroju pomieszczeń – rzuty, przekroje, rozwinięcia ścian w skali 1:20, detal w skali 1:10, wstępne wizualizacje. Rozwiązania materiałowe i kolorystyczne. Korekty indywidualne.6
T-L-8Końcowe korekty/zmiany w projektach wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży zdrowia i rekreacji. Projekt planszy podsumowującej semestralne zadania projektowe. Korekty indywidualne.3
T-L-9Prezentacje końcowe projektów semestralnych. Oddanie opracowań.3
45
wykłady
T-W-1Ogólne zasady projektowania wnętrz architektury obiektów rekreacji i ochrony zdrowia (warunki techniczne, BHP, p.poż.1
T-W-2Ogólne zasady projektowania wnętrz architektury obiektów rekreacji i ochrony zdrowia – infrastruktura wewnętrzna i jej uwarunkowania projektowe.1
T-W-3Zasady projektowania wnętrz małych zespołów rekreacyjnych, fizjoterapeutycznych.1
T-W-4Zasady projektowania gabinetów kosmetycznych i lekarskich.1
T-W-5Zasady projektowania wnętrz szpitalnych.1
T-W-6Projektowanie „uniwersalne” wnętrz obiektów ochrony zdrowia (dla osób niepełnosprawnych).1
T-W-7Projektowanie wnętrz obiektów opieki senioralnej.1
T-W-8Kolor i światło w obiektach ochrony zdrowia.1
T-W-9Zasady projektowania pomieszczeń rekreacji dziecięcej.1
T-W-10Zasady projektowania zespołów rekreacji wodnej (SPA) i saun.1
T-W-11Podstawy technologii basenowej.1
T-W-12Projektowanie basenów wewnętrznych i zewnętrznych.1
T-W-13Projektowanie zespołów basenów rekreacyjnych i geotermalnych.1
T-W-14Zasady projektowania wnętrz publicznych przyjaznych środowisku.1
T-W-15Wykład gościnny.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w zajęciach, praca projektowa.45
A-L-2Przygotowanie materiałów wejściowych do projektu.15
60
wykłady
A-W-1Obowiązkowy udział w wykładach.15
A-W-2Studiowanie literatury i przyswojenie wiedzy z wykładów.45
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.
M-2Grupowe i indywidualne korekty rozwiązań projektowanych.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów następuje na podstawie listy obecności i testu sprawdzającą nabytą wiedzę.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń projektowych składa się prezentacji zaawansowania zadań projektowych oraz oceny końcowej zadania semestralnego przedstawionego na planszach.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_2A_S2/K/09_W01
zna współczesne tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów i elementów otoczenia architektury zna zasady organizacji procesów budowlanych
PAWiO18_2A_W03, PAWiO18_2A_W16C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15M-1S-1
PAWiO_2A_S2/K/09_W02
posiada poszerzoną wiedzę o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych
PAWiO18_2A_W06C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_2A_S2/K/09_U01
potrafi zaprojektować szczegółowe rozwiązania techniczne we wnętrzu i na zewnątrz budynku
PAWiO18_2A_U02C-4T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9M-2S-2
PAWiO_2A_S2/K/09_U02
posiada umiejętność zastosowania nabytej wiedzy o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych w procesie projektowym
PAWiO18_2A_U15C-6T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-7M-2S-2
PAWiO_2A_S2/K/09_U03
potrafi w praktyce zastosować zasady bhp
PAWiO18_2A_U14C-5T-L-2, T-L-3M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_2A_S2/K/09_K01
jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim
PAWiO18_2A_K02C-9T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9M-2S-2
PAWiO_2A_S2/K/09_K02
ma świadomość potrzeb społecznych z zakresu psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych
PAWiO18_2A_K12C-8T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PAWiO_2A_S2/K/09_W01
zna współczesne tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów i elementów otoczenia architektury zna zasady organizacji procesów budowlanych
2,0
3,0zna współczesne tendencje w projektowaniu wnętrz
3,5
4,0
4,5
5,0
PAWiO_2A_S2/K/09_W02
posiada poszerzoną wiedzę o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych
2,0
3,0posiada wiedzę w przedmiocie
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PAWiO_2A_S2/K/09_U01
potrafi zaprojektować szczegółowe rozwiązania techniczne we wnętrzu i na zewnątrz budynku
2,0
3,0potrafi zaprojektować rozwiązania techniczne we wnętrzu
3,5
4,0
4,5
5,0
PAWiO_2A_S2/K/09_U02
posiada umiejętność zastosowania nabytej wiedzy o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych w procesie projektowym
2,0
3,0umie zastosować nabytą wiedzę w projektowaniu
3,5
4,0
4,5
5,0
PAWiO_2A_S2/K/09_U03
potrafi w praktyce zastosować zasady bhp
2,0
3,0stosuje zasady BHP
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PAWiO_2A_S2/K/09_K01
jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim
2,0
3,0pracuje w zespole
3,5
4,0
4,5
5,0
PAWiO_2A_S2/K/09_K02
ma świadomość potrzeb społecznych z zakresu psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych
2,0
3,0wykazuje świadomość potrzeb społecznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. J. Bąkowski, W. Czabański, A. Gębczyńska-Janowicz, K. Pokrzywnicka, J. Poplatek, Projektowanie i programowanie obiektów służby zdrowia, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk, 2012
  2. red. Gębczyńska-Janowicz A., Idem R., Architektura służby zdrowia − problematyka projektowania. Przegląd kierunków badań prowadzonych na Wydziale Architektury Politechniki Gdańskiej / Healthcare architecture – the issues of design proces, Gdańsk, 2015
  3. Malkin J., Medical and dental space planning, Wiley, 2015
  4. Niezabitowska E., Szewczenko A., Benek I., Potrzeby osób starszych w obiektach z funkcją opieki. Wytyczne do projektowania, Gliwice, 2017

Literatura dodatkowa

  1. Neufert E., Podręcznik projektowania architektoniczno – budowlanego, Arkady, Warszawa, 2000
  2. Hemmings B., Holder T., Psychologia sportu, PWN, Warszawa, 2018
  3. Głuchowska-Bilska U., Kolor we wnętrzach, Wydawnictwo Rozpisani.pl, 2017
  4. Parczewski W., Tauszyński K., Projektowanie obiektów użyteczności publicznej, Wydawnictwo WSiP, Warszawa, 2006

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Omówienie celu, tematu ćwiczeń, literatury przedmiotu oraz formy zaliczeń i kryteriów oceny. Prezentacja przykładowych rozwiązań. Korekta grupowa.3
T-L-2Przygotowanie wytycznych programowo – funkcjonalnych. Omówienie norm, warunków technicznych, BHP, p.poż. i materiałów wyjściowych do projektu wnętrza użyteczności publicznej z branży zdrowie i rekreacja - spa, kluby sportowe. Korekta grupowa.3
T-L-3Przygotowanie wytycznych programowo – funkcjonalnych. Omówienie norm, warunków technicznych, BHP, p.poż. i materiałów wyjściowych do projektu wnętrza użyteczności publicznej z branży zdrowie i rekreacja - studia urody, gabinety lekarskie i rehabilitacyjne. Korekta grupowa.3
T-L-4Wstępny projekt wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży zdrowie i rekreacja – rzuty, przekroje, rozwinięcia ścian w skali 1:50. Korekty indywidualne.3
T-L-5Projekt wybranych wnętrz użyteczności publicznej z branży zdrowie i rekreacja z uwzględnieniem zespołu wejściowego; recepcji i komunikacji ogólnej, zagadnień techniczno-funkcjonalnych – analizy, rzuty, przekroje, rozwinięcia w skali 1:50, detal w skali 1:20 wstępne wizualizacje. Rozwiązania materiałowe i konstrukcyjne. Korekty indywidualne.18
T-L-6Przegląd – sprawdzenie stopnia zaawansowania projektów. Korekta grupowa3
T-L-7Projekt wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży zdrowie i rekreacja z uwzględnieniem projektów technicznych mebli i detali wystroju pomieszczeń – rzuty, przekroje, rozwinięcia ścian w skali 1:20, detal w skali 1:10, wstępne wizualizacje. Rozwiązania materiałowe i kolorystyczne. Korekty indywidualne.6
T-L-8Końcowe korekty/zmiany w projektach wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży zdrowia i rekreacji. Projekt planszy podsumowującej semestralne zadania projektowe. Korekty indywidualne.3
T-L-9Prezentacje końcowe projektów semestralnych. Oddanie opracowań.3
45

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Ogólne zasady projektowania wnętrz architektury obiektów rekreacji i ochrony zdrowia (warunki techniczne, BHP, p.poż.1
T-W-2Ogólne zasady projektowania wnętrz architektury obiektów rekreacji i ochrony zdrowia – infrastruktura wewnętrzna i jej uwarunkowania projektowe.1
T-W-3Zasady projektowania wnętrz małych zespołów rekreacyjnych, fizjoterapeutycznych.1
T-W-4Zasady projektowania gabinetów kosmetycznych i lekarskich.1
T-W-5Zasady projektowania wnętrz szpitalnych.1
T-W-6Projektowanie „uniwersalne” wnętrz obiektów ochrony zdrowia (dla osób niepełnosprawnych).1
T-W-7Projektowanie wnętrz obiektów opieki senioralnej.1
T-W-8Kolor i światło w obiektach ochrony zdrowia.1
T-W-9Zasady projektowania pomieszczeń rekreacji dziecięcej.1
T-W-10Zasady projektowania zespołów rekreacji wodnej (SPA) i saun.1
T-W-11Podstawy technologii basenowej.1
T-W-12Projektowanie basenów wewnętrznych i zewnętrznych.1
T-W-13Projektowanie zespołów basenów rekreacyjnych i geotermalnych.1
T-W-14Zasady projektowania wnętrz publicznych przyjaznych środowisku.1
T-W-15Wykład gościnny.1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w zajęciach, praca projektowa.45
A-L-2Przygotowanie materiałów wejściowych do projektu.15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Obowiązkowy udział w wykładach.15
A-W-2Studiowanie literatury i przyswojenie wiedzy z wykładów.45
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/K/09_W01zna współczesne tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów i elementów otoczenia architektury zna zasady organizacji procesów budowlanych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_W03zna współczesne tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów i elementów otoczenia architektury
PAWiO18_2A_W16zna zasady organizacji procesów budowlanych
Cel przedmiotuC-1Pogłębienie wiedzy w zakresie zagadnień technologicznych, materiałowych, technicznych i środowiskowych w projektowaniu wielokubaturowych pomieszczeń użyteczności publicznej.
C-2Pogłębienie wiedzy w zakresie wiedzy z przepisów BHP, wymagań sanitarno-higienicznych, p. poż oraz ochrony środowiska w projektowaniu wielkokubaturowych pomieszczeń użyteczności publicznej.
Treści programoweT-W-1Ogólne zasady projektowania wnętrz architektury obiektów rekreacji i ochrony zdrowia (warunki techniczne, BHP, p.poż.
T-W-2Ogólne zasady projektowania wnętrz architektury obiektów rekreacji i ochrony zdrowia – infrastruktura wewnętrzna i jej uwarunkowania projektowe.
T-W-3Zasady projektowania wnętrz małych zespołów rekreacyjnych, fizjoterapeutycznych.
T-W-4Zasady projektowania gabinetów kosmetycznych i lekarskich.
T-W-5Zasady projektowania wnętrz szpitalnych.
T-W-6Projektowanie „uniwersalne” wnętrz obiektów ochrony zdrowia (dla osób niepełnosprawnych).
T-W-7Projektowanie wnętrz obiektów opieki senioralnej.
T-W-8Kolor i światło w obiektach ochrony zdrowia.
T-W-9Zasady projektowania pomieszczeń rekreacji dziecięcej.
T-W-10Zasady projektowania zespołów rekreacji wodnej (SPA) i saun.
T-W-11Podstawy technologii basenowej.
T-W-12Projektowanie basenów wewnętrznych i zewnętrznych.
T-W-13Projektowanie zespołów basenów rekreacyjnych i geotermalnych.
T-W-14Zasady projektowania wnętrz publicznych przyjaznych środowisku.
T-W-15Wykład gościnny.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów następuje na podstawie listy obecności i testu sprawdzającą nabytą wiedzę.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zna współczesne tendencje w projektowaniu wnętrz
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/K/09_W02posiada poszerzoną wiedzę o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_W06posiada poszerzoną wiedzę o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych
Cel przedmiotuC-3Pogłębienie wiedzy o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych.
Treści programoweT-W-1Ogólne zasady projektowania wnętrz architektury obiektów rekreacji i ochrony zdrowia (warunki techniczne, BHP, p.poż.
T-W-2Ogólne zasady projektowania wnętrz architektury obiektów rekreacji i ochrony zdrowia – infrastruktura wewnętrzna i jej uwarunkowania projektowe.
T-W-3Zasady projektowania wnętrz małych zespołów rekreacyjnych, fizjoterapeutycznych.
T-W-4Zasady projektowania gabinetów kosmetycznych i lekarskich.
T-W-5Zasady projektowania wnętrz szpitalnych.
T-W-6Projektowanie „uniwersalne” wnętrz obiektów ochrony zdrowia (dla osób niepełnosprawnych).
T-W-7Projektowanie wnętrz obiektów opieki senioralnej.
T-W-8Kolor i światło w obiektach ochrony zdrowia.
T-W-9Zasady projektowania pomieszczeń rekreacji dziecięcej.
T-W-10Zasady projektowania zespołów rekreacji wodnej (SPA) i saun.
T-W-11Podstawy technologii basenowej.
T-W-12Projektowanie basenów wewnętrznych i zewnętrznych.
T-W-13Projektowanie zespołów basenów rekreacyjnych i geotermalnych.
T-W-14Zasady projektowania wnętrz publicznych przyjaznych środowisku.
T-W-15Wykład gościnny.
T-L-1Omówienie celu, tematu ćwiczeń, literatury przedmiotu oraz formy zaliczeń i kryteriów oceny. Prezentacja przykładowych rozwiązań. Korekta grupowa.
T-L-2Przygotowanie wytycznych programowo – funkcjonalnych. Omówienie norm, warunków technicznych, BHP, p.poż. i materiałów wyjściowych do projektu wnętrza użyteczności publicznej z branży zdrowie i rekreacja - spa, kluby sportowe. Korekta grupowa.
T-L-3Przygotowanie wytycznych programowo – funkcjonalnych. Omówienie norm, warunków technicznych, BHP, p.poż. i materiałów wyjściowych do projektu wnętrza użyteczności publicznej z branży zdrowie i rekreacja - studia urody, gabinety lekarskie i rehabilitacyjne. Korekta grupowa.
T-L-4Wstępny projekt wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży zdrowie i rekreacja – rzuty, przekroje, rozwinięcia ścian w skali 1:50. Korekty indywidualne.
T-L-5Projekt wybranych wnętrz użyteczności publicznej z branży zdrowie i rekreacja z uwzględnieniem zespołu wejściowego; recepcji i komunikacji ogólnej, zagadnień techniczno-funkcjonalnych – analizy, rzuty, przekroje, rozwinięcia w skali 1:50, detal w skali 1:20 wstępne wizualizacje. Rozwiązania materiałowe i konstrukcyjne. Korekty indywidualne.
T-L-6Przegląd – sprawdzenie stopnia zaawansowania projektów. Korekta grupowa
T-L-7Projekt wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży zdrowie i rekreacja z uwzględnieniem projektów technicznych mebli i detali wystroju pomieszczeń – rzuty, przekroje, rozwinięcia ścian w skali 1:20, detal w skali 1:10, wstępne wizualizacje. Rozwiązania materiałowe i kolorystyczne. Korekty indywidualne.
T-L-8Końcowe korekty/zmiany w projektach wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży zdrowia i rekreacji. Projekt planszy podsumowującej semestralne zadania projektowe. Korekty indywidualne.
T-L-9Prezentacje końcowe projektów semestralnych. Oddanie opracowań.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów następuje na podstawie listy obecności i testu sprawdzającą nabytą wiedzę.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0posiada wiedzę w przedmiocie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/K/09_U01potrafi zaprojektować szczegółowe rozwiązania techniczne we wnętrzu i na zewnątrz budynku
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_U02potrafi zaprojektować szczegółowe rozwiązania techniczne we wnętrzu i na zewnątrz budynku
Cel przedmiotuC-4Nabycie umiejętności zastosowania w praktyce zagadnień technologicznych, materiałowych, technicznych i środowiskowych w projektowaniu wielokubaturowych pomieszczeń użyteczności publicznej.
Treści programoweT-L-1Omówienie celu, tematu ćwiczeń, literatury przedmiotu oraz formy zaliczeń i kryteriów oceny. Prezentacja przykładowych rozwiązań. Korekta grupowa.
T-L-2Przygotowanie wytycznych programowo – funkcjonalnych. Omówienie norm, warunków technicznych, BHP, p.poż. i materiałów wyjściowych do projektu wnętrza użyteczności publicznej z branży zdrowie i rekreacja - spa, kluby sportowe. Korekta grupowa.
T-L-3Przygotowanie wytycznych programowo – funkcjonalnych. Omówienie norm, warunków technicznych, BHP, p.poż. i materiałów wyjściowych do projektu wnętrza użyteczności publicznej z branży zdrowie i rekreacja - studia urody, gabinety lekarskie i rehabilitacyjne. Korekta grupowa.
T-L-4Wstępny projekt wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży zdrowie i rekreacja – rzuty, przekroje, rozwinięcia ścian w skali 1:50. Korekty indywidualne.
T-L-5Projekt wybranych wnętrz użyteczności publicznej z branży zdrowie i rekreacja z uwzględnieniem zespołu wejściowego; recepcji i komunikacji ogólnej, zagadnień techniczno-funkcjonalnych – analizy, rzuty, przekroje, rozwinięcia w skali 1:50, detal w skali 1:20 wstępne wizualizacje. Rozwiązania materiałowe i konstrukcyjne. Korekty indywidualne.
T-L-6Przegląd – sprawdzenie stopnia zaawansowania projektów. Korekta grupowa
T-L-7Projekt wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży zdrowie i rekreacja z uwzględnieniem projektów technicznych mebli i detali wystroju pomieszczeń – rzuty, przekroje, rozwinięcia ścian w skali 1:20, detal w skali 1:10, wstępne wizualizacje. Rozwiązania materiałowe i kolorystyczne. Korekty indywidualne.
T-L-8Końcowe korekty/zmiany w projektach wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży zdrowia i rekreacji. Projekt planszy podsumowującej semestralne zadania projektowe. Korekty indywidualne.
T-L-9Prezentacje końcowe projektów semestralnych. Oddanie opracowań.
Metody nauczaniaM-2Grupowe i indywidualne korekty rozwiązań projektowanych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń projektowych składa się prezentacji zaawansowania zadań projektowych oraz oceny końcowej zadania semestralnego przedstawionego na planszach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi zaprojektować rozwiązania techniczne we wnętrzu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/K/09_U02posiada umiejętność zastosowania nabytej wiedzy o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych w procesie projektowym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_U15posiada umiejętność zastosowania nabytej wiedzy o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych w procesie projektowym
Cel przedmiotuC-6Nabycie umiejętności zastosowania w praktyce problematyki mającej związek z człowiekiem w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych.
Treści programoweT-L-2Przygotowanie wytycznych programowo – funkcjonalnych. Omówienie norm, warunków technicznych, BHP, p.poż. i materiałów wyjściowych do projektu wnętrza użyteczności publicznej z branży zdrowie i rekreacja - spa, kluby sportowe. Korekta grupowa.
T-L-3Przygotowanie wytycznych programowo – funkcjonalnych. Omówienie norm, warunków technicznych, BHP, p.poż. i materiałów wyjściowych do projektu wnętrza użyteczności publicznej z branży zdrowie i rekreacja - studia urody, gabinety lekarskie i rehabilitacyjne. Korekta grupowa.
T-L-5Projekt wybranych wnętrz użyteczności publicznej z branży zdrowie i rekreacja z uwzględnieniem zespołu wejściowego; recepcji i komunikacji ogólnej, zagadnień techniczno-funkcjonalnych – analizy, rzuty, przekroje, rozwinięcia w skali 1:50, detal w skali 1:20 wstępne wizualizacje. Rozwiązania materiałowe i konstrukcyjne. Korekty indywidualne.
T-L-7Projekt wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży zdrowie i rekreacja z uwzględnieniem projektów technicznych mebli i detali wystroju pomieszczeń – rzuty, przekroje, rozwinięcia ścian w skali 1:20, detal w skali 1:10, wstępne wizualizacje. Rozwiązania materiałowe i kolorystyczne. Korekty indywidualne.
Metody nauczaniaM-2Grupowe i indywidualne korekty rozwiązań projektowanych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń projektowych składa się prezentacji zaawansowania zadań projektowych oraz oceny końcowej zadania semestralnego przedstawionego na planszach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0umie zastosować nabytą wiedzę w projektowaniu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/K/09_U03potrafi w praktyce zastosować zasady bhp
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_U14potrafi w zastosować zasady bhp w projektach
Cel przedmiotuC-5Nabycie umiejętności zastosowania w praktyce wiedzy z zakresu przepisów BHP, wymagań sanitarno-higienicznych, p. poż oraz ochrony środowiska w projektowaniu wielkokubaturowych pomieszczeń użyteczności publicznej.
Treści programoweT-L-2Przygotowanie wytycznych programowo – funkcjonalnych. Omówienie norm, warunków technicznych, BHP, p.poż. i materiałów wyjściowych do projektu wnętrza użyteczności publicznej z branży zdrowie i rekreacja - spa, kluby sportowe. Korekta grupowa.
T-L-3Przygotowanie wytycznych programowo – funkcjonalnych. Omówienie norm, warunków technicznych, BHP, p.poż. i materiałów wyjściowych do projektu wnętrza użyteczności publicznej z branży zdrowie i rekreacja - studia urody, gabinety lekarskie i rehabilitacyjne. Korekta grupowa.
Metody nauczaniaM-2Grupowe i indywidualne korekty rozwiązań projektowanych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń projektowych składa się prezentacji zaawansowania zadań projektowych oraz oceny końcowej zadania semestralnego przedstawionego na planszach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0stosuje zasady BHP
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/K/09_K01jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_K02jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim
Cel przedmiotuC-9Nabycie zdolności do podjęcia pracy w zespole projektowym oraz nabycie zdolności do inspirowania do współpracy osób z grupy.
Treści programoweT-L-1Omówienie celu, tematu ćwiczeń, literatury przedmiotu oraz formy zaliczeń i kryteriów oceny. Prezentacja przykładowych rozwiązań. Korekta grupowa.
T-L-2Przygotowanie wytycznych programowo – funkcjonalnych. Omówienie norm, warunków technicznych, BHP, p.poż. i materiałów wyjściowych do projektu wnętrza użyteczności publicznej z branży zdrowie i rekreacja - spa, kluby sportowe. Korekta grupowa.
T-L-3Przygotowanie wytycznych programowo – funkcjonalnych. Omówienie norm, warunków technicznych, BHP, p.poż. i materiałów wyjściowych do projektu wnętrza użyteczności publicznej z branży zdrowie i rekreacja - studia urody, gabinety lekarskie i rehabilitacyjne. Korekta grupowa.
T-L-4Wstępny projekt wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży zdrowie i rekreacja – rzuty, przekroje, rozwinięcia ścian w skali 1:50. Korekty indywidualne.
T-L-5Projekt wybranych wnętrz użyteczności publicznej z branży zdrowie i rekreacja z uwzględnieniem zespołu wejściowego; recepcji i komunikacji ogólnej, zagadnień techniczno-funkcjonalnych – analizy, rzuty, przekroje, rozwinięcia w skali 1:50, detal w skali 1:20 wstępne wizualizacje. Rozwiązania materiałowe i konstrukcyjne. Korekty indywidualne.
T-L-6Przegląd – sprawdzenie stopnia zaawansowania projektów. Korekta grupowa
T-L-7Projekt wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży zdrowie i rekreacja z uwzględnieniem projektów technicznych mebli i detali wystroju pomieszczeń – rzuty, przekroje, rozwinięcia ścian w skali 1:20, detal w skali 1:10, wstępne wizualizacje. Rozwiązania materiałowe i kolorystyczne. Korekty indywidualne.
T-L-8Końcowe korekty/zmiany w projektach wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży zdrowia i rekreacji. Projekt planszy podsumowującej semestralne zadania projektowe. Korekty indywidualne.
T-L-9Prezentacje końcowe projektów semestralnych. Oddanie opracowań.
Metody nauczaniaM-2Grupowe i indywidualne korekty rozwiązań projektowanych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń projektowych składa się prezentacji zaawansowania zadań projektowych oraz oceny końcowej zadania semestralnego przedstawionego na planszach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0pracuje w zespole
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/K/09_K02ma świadomość potrzeb społecznych z zakresu psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_K12ma świadomość potrzeb społecznych z zakresu psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych
Cel przedmiotuC-8Nabycie wrażliwości na problemy mające związek z człowiekiem w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych.
Treści programoweT-W-1Ogólne zasady projektowania wnętrz architektury obiektów rekreacji i ochrony zdrowia (warunki techniczne, BHP, p.poż.
T-W-2Ogólne zasady projektowania wnętrz architektury obiektów rekreacji i ochrony zdrowia – infrastruktura wewnętrzna i jej uwarunkowania projektowe.
T-W-3Zasady projektowania wnętrz małych zespołów rekreacyjnych, fizjoterapeutycznych.
T-W-4Zasady projektowania gabinetów kosmetycznych i lekarskich.
T-W-5Zasady projektowania wnętrz szpitalnych.
T-W-6Projektowanie „uniwersalne” wnętrz obiektów ochrony zdrowia (dla osób niepełnosprawnych).
T-W-7Projektowanie wnętrz obiektów opieki senioralnej.
T-W-8Kolor i światło w obiektach ochrony zdrowia.
T-W-9Zasady projektowania pomieszczeń rekreacji dziecięcej.
T-W-10Zasady projektowania zespołów rekreacji wodnej (SPA) i saun.
T-W-11Podstawy technologii basenowej.
T-W-12Projektowanie basenów wewnętrznych i zewnętrznych.
T-W-13Projektowanie zespołów basenów rekreacyjnych i geotermalnych.
T-W-14Zasady projektowania wnętrz publicznych przyjaznych środowisku.
T-W-15Wykład gościnny.
T-L-1Omówienie celu, tematu ćwiczeń, literatury przedmiotu oraz formy zaliczeń i kryteriów oceny. Prezentacja przykładowych rozwiązań. Korekta grupowa.
T-L-2Przygotowanie wytycznych programowo – funkcjonalnych. Omówienie norm, warunków technicznych, BHP, p.poż. i materiałów wyjściowych do projektu wnętrza użyteczności publicznej z branży zdrowie i rekreacja - spa, kluby sportowe. Korekta grupowa.
T-L-3Przygotowanie wytycznych programowo – funkcjonalnych. Omówienie norm, warunków technicznych, BHP, p.poż. i materiałów wyjściowych do projektu wnętrza użyteczności publicznej z branży zdrowie i rekreacja - studia urody, gabinety lekarskie i rehabilitacyjne. Korekta grupowa.
T-L-4Wstępny projekt wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży zdrowie i rekreacja – rzuty, przekroje, rozwinięcia ścian w skali 1:50. Korekty indywidualne.
T-L-5Projekt wybranych wnętrz użyteczności publicznej z branży zdrowie i rekreacja z uwzględnieniem zespołu wejściowego; recepcji i komunikacji ogólnej, zagadnień techniczno-funkcjonalnych – analizy, rzuty, przekroje, rozwinięcia w skali 1:50, detal w skali 1:20 wstępne wizualizacje. Rozwiązania materiałowe i konstrukcyjne. Korekty indywidualne.
T-L-6Przegląd – sprawdzenie stopnia zaawansowania projektów. Korekta grupowa
T-L-7Projekt wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży zdrowie i rekreacja z uwzględnieniem projektów technicznych mebli i detali wystroju pomieszczeń – rzuty, przekroje, rozwinięcia ścian w skali 1:20, detal w skali 1:10, wstępne wizualizacje. Rozwiązania materiałowe i kolorystyczne. Korekty indywidualne.
T-L-8Końcowe korekty/zmiany w projektach wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży zdrowia i rekreacji. Projekt planszy podsumowującej semestralne zadania projektowe. Korekty indywidualne.
T-L-9Prezentacje końcowe projektów semestralnych. Oddanie opracowań.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.
M-2Grupowe i indywidualne korekty rozwiązań projektowanych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów następuje na podstawie listy obecności i testu sprawdzającą nabytą wiedzę.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń projektowych składa się prezentacji zaawansowania zadań projektowych oraz oceny końcowej zadania semestralnego przedstawionego na planszach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0wykazuje świadomość potrzeb społecznych
3,5
4,0
4,5
5,0