Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Civil Engineering (S2)

Sylabus przedmiotu Polish Language and Culture:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Civil Engineering
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Polish Language and Culture
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Maziarz <Anna.Maziarz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Paweł Bandur <Pawel.Bandur@zut.edu.pl>, Anna Maziarz <Anna.Maziarz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK1 45 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Knowledge of English language at B2 level acknowledged by the final exam or a language certificate at the required level.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Development of communicative and language competences for special purposes.
C-2Ability of individual work with technical texts related to his/her major.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Greetings, farewell, introductions4
T-LK-2Presentation Yourself and others3
T-LK-3Interests, hobbies3
T-LK-4Medical assistance, how to communicate, where to call2
T-LK-5Situations: In the shop, In a caffe, restaurant4
T-LK-6Being the University student in Poland. Behaviour, typical situations, Dean's office. How to arrange matters?7
T-LK-7Polish history and culture, traditions10
T-LK-8Szczecin as a university town2
T-LK-9Basics of the Polish technical language in civil engineering10
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Practical classes45
A-LK-2Preparation for classes32
A-LK-3Individual tutorials3
A-LK-4Preparation for exam10
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Practical classes
M-2Group work
M-3Presentation
M-4Discussion
M-5Work with text
M-6Listening comprehension

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Presentation (F)
S-2Ocena formująca: Written exam (S)

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CE_2A_CE/A/01a_W01
knows language structures used in specialist texts and selected specialist vocabulary for the programme of studies
B-A_2A_W16C-1T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-9, T-LK-7, T-LK-8M-5, M-2, M-3, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CE_2A_CE/A/01a_U01
can speak on technical subjects related to his/her major
B-A_2A_U02, B-A_2A_U03, B-A_2A_U04, B-A_2A_U06C-1T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-9, T-LK-7, T-LK-8M-4, M-2, M-3, M-6, M-1S-2, S-1
CE_2A_CE/A/01a_U02
is able to understand texts and use basic specialist vocabulary in his/her field
B-A_2A_U06C-2T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-9, T-LK-7, T-LK-8M-5, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CE_2A_CE/A/01a_K01
is aware of the need of further education and self-improvement in developing language competences
B-A_2A_K06C-2T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-9, T-LK-7, T-LK-8M-3, M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CE_2A_CE/A/01a_W01
knows language structures used in specialist texts and selected specialist vocabulary for the programme of studies
2,0
3,0Student has basic knowledge on language structures used in specialist texts.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CE_2A_CE/A/01a_U01
can speak on technical subjects related to his/her major
2,0
3,0Student can formulate short speeches on technical subjects.
3,5
4,0
4,5
5,0
CE_2A_CE/A/01a_U02
is able to understand texts and use basic specialist vocabulary in his/her field
2,0
3,0Student understands at least 60% of specialist texts he/she reads.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CE_2A_CE/A/01a_K01
is aware of the need of further education and self-improvement in developing language competences
2,0
3,0Student is aware of the need of further education and self-improvement in his/her profession.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Polski krok po kroku - coursebook, 2011
  2. Polski krok po kroku - exersise book, 2011
  3. Learning platform: e-polish.eu, 2017

Literatura dodatkowa

  1. Matt Ibbotson, Technical Construction Language, Intermediate Course No. 1, Cambridge
  2. B. Fletcher, HISTORY OF ARCHITECTURE, The Royal Institute of British Architects and University of London, 1996
  3. Technical Construction Language. Intermediate Course No.1

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Greetings, farewell, introductions4
T-LK-2Presentation Yourself and others3
T-LK-3Interests, hobbies3
T-LK-4Medical assistance, how to communicate, where to call2
T-LK-5Situations: In the shop, In a caffe, restaurant4
T-LK-6Being the University student in Poland. Behaviour, typical situations, Dean's office. How to arrange matters?7
T-LK-7Polish history and culture, traditions10
T-LK-8Szczecin as a university town2
T-LK-9Basics of the Polish technical language in civil engineering10
45

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Practical classes45
A-LK-2Preparation for classes32
A-LK-3Individual tutorials3
A-LK-4Preparation for exam10
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCE_2A_CE/A/01a_W01knows language structures used in specialist texts and selected specialist vocabulary for the programme of studies
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_W16Knows basic terminology of ethics, philosophy, sociology, art, art design and culture
Cel przedmiotuC-1Development of communicative and language competences for special purposes.
Treści programoweT-LK-1Greetings, farewell, introductions
T-LK-2Presentation Yourself and others
T-LK-3Interests, hobbies
T-LK-5Situations: In the shop, In a caffe, restaurant
T-LK-6Being the University student in Poland. Behaviour, typical situations, Dean's office. How to arrange matters?
T-LK-9Basics of the Polish technical language in civil engineering
T-LK-7Polish history and culture, traditions
T-LK-8Szczecin as a university town
Metody nauczaniaM-5Work with text
M-2Group work
M-3Presentation
M-1Practical classes
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Written exam (S)
S-1Ocena formująca: Presentation (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student has basic knowledge on language structures used in specialist texts.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCE_2A_CE/A/01a_U01can speak on technical subjects related to his/her major
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_U02Is able to communicate with the use of various techniques with professionals and others, also in a foreign language
B-A_2A_U03Is able to prepare a scientific study in Polish and a short scientific report in a foreign language presenting the results of his/her own scientific research
B-A_2A_U04Is able to prepare and present, in Polish and a foreign language, an oral presentation concerning detailed issues within the scope of the specialisation studied
B-A_2A_U06Has language skills within the scope of the fields of science and the scientific disciplines appropriate for the programme of study compliant with the requirements specified for B2+ level of the European Framework of Reference
Cel przedmiotuC-1Development of communicative and language competences for special purposes.
Treści programoweT-LK-1Greetings, farewell, introductions
T-LK-2Presentation Yourself and others
T-LK-3Interests, hobbies
T-LK-5Situations: In the shop, In a caffe, restaurant
T-LK-6Being the University student in Poland. Behaviour, typical situations, Dean's office. How to arrange matters?
T-LK-9Basics of the Polish technical language in civil engineering
T-LK-7Polish history and culture, traditions
T-LK-8Szczecin as a university town
Metody nauczaniaM-4Discussion
M-2Group work
M-3Presentation
M-6Listening comprehension
M-1Practical classes
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Written exam (S)
S-1Ocena formująca: Presentation (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student can formulate short speeches on technical subjects.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCE_2A_CE/A/01a_U02is able to understand texts and use basic specialist vocabulary in his/her field
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_U06Has language skills within the scope of the fields of science and the scientific disciplines appropriate for the programme of study compliant with the requirements specified for B2+ level of the European Framework of Reference
Cel przedmiotuC-2Ability of individual work with technical texts related to his/her major.
Treści programoweT-LK-1Greetings, farewell, introductions
T-LK-2Presentation Yourself and others
T-LK-3Interests, hobbies
T-LK-5Situations: In the shop, In a caffe, restaurant
T-LK-6Being the University student in Poland. Behaviour, typical situations, Dean's office. How to arrange matters?
T-LK-9Basics of the Polish technical language in civil engineering
T-LK-7Polish history and culture, traditions
T-LK-8Szczecin as a university town
Metody nauczaniaM-5Work with text
M-1Practical classes
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Written exam (S)
S-1Ocena formująca: Presentation (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student understands at least 60% of specialist texts he/she reads.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCE_2A_CE/A/01a_K01is aware of the need of further education and self-improvement in developing language competences
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_K06Is aware of the need to improve professional and personal competences; extends and develops alone the knowledge within the scope of modern processes, technologies and management methods in civil engineering.
Cel przedmiotuC-2Ability of individual work with technical texts related to his/her major.
Treści programoweT-LK-1Greetings, farewell, introductions
T-LK-2Presentation Yourself and others
T-LK-3Interests, hobbies
T-LK-5Situations: In the shop, In a caffe, restaurant
T-LK-6Being the University student in Poland. Behaviour, typical situations, Dean's office. How to arrange matters?
T-LK-9Basics of the Polish technical language in civil engineering
T-LK-7Polish history and culture, traditions
T-LK-8Szczecin as a university town
Metody nauczaniaM-3Presentation
M-1Practical classes
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Written exam (S)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is aware of the need of further education and self-improvement in his/her profession.
3,5
4,0
4,5
5,0