Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Civil Engineering (S2)

Sylabus przedmiotu Diagnostics and Modernization of Buildings:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Civil Engineering
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Diagnostics and Modernization of Buildings
Specjalność Engineering Structures
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Ogólnego
Nauczyciel odpowiedzialny Romuald Orłowicz <Romuald.Orlowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Rafał Jaworski <Rafal.Jaworski@zut.edu.pl>, Rafał Nowak <Rafal_Nowak@zut.edu.pl>, Szymon Skibicki <Szymon.Skibicki@zut.edu.pl>, Piotr Tkacz <Piotr.Tkacz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 1,00,50zaliczenie
projektyP3 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Strength of materials (basic)

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Basic knowledge of building repair methods
C-2Basic knowledge of rules of investigation of cracked buildings.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Modernisation of building design15
15
wykłady
T-W-1Design procedures of modernisation of buildings. Investigation, repairs and strengthening. Crack patterns for builldings and their cause.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Design workshop15
A-P-2Individual student work15
30
wykłady
A-W-1Participation in classes15
A-W-2Individual student work15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lectures
M-2Design workshop

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Written exam
S-2Ocena podsumowująca: Project works

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B-A_2A_ES/D/13_W01
Student has extended knowledge over diagnostic and modernisation of buildings.
B-A_2A_W06, B-A_2A_W12C-1, C-2T-W-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B-A_2A_ES/D/13_U01
Student can design needed repairs for buildings. Student can plan diagnostic procedures for buildings.
B-A_2A_U09, B-A_2A_U25C-1, C-2T-P-1M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B-A_2A_ES/D/13_K01
Student can design needed repairs for buildings. Student can plan diagnostic procedures for buildings. Student fells responsible for his repair choices.
B-A_2A_K06, B-A_2A_K01, B-A_2A_K02C-2T-W-1M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B-A_2A_ES/D/13_W01
Student has extended knowledge over diagnostic and modernisation of buildings.
2,0
3,0Student know basics methods for repairs and diagnose buildings.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B-A_2A_ES/D/13_U01
Student can design needed repairs for buildings. Student can plan diagnostic procedures for buildings.
2,0
3,0Student can in basics plan repairs and modernisation of buildings
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B-A_2A_ES/D/13_K01
Student can design needed repairs for buildings. Student can plan diagnostic procedures for buildings. Student fells responsible for his repair choices.
2,0
3,0Student can in basics plan repairs and modernisation of buildings
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. EN 1990: Eurocode - Basis of structural design, 2011
  2. EN 1996-1: Eurocode 6: Design of masonry structures, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Paczkowski W, Skibicki S., Corrosion as a cause of the failure of the pipeline steel supporting structure, MATEC Web Conf. 2019;284:9006, 2019
  2. Wierzbicki, K.; Szewczyk, P.; Paczkowski, W.; Wróblewski, T.; Skibicki, S., Torsional Stability Assessment of Columns Using Photometry and FEM, Buildings 2020, 10, 162., 2020
  3. Nowak R., Comparison of brick lintels types for their durability effect, ELSEVIER SCIENCE BV, SARA BURGERHARTSTRAAT 25, PO BOX 211, 1000 AE AMSTERDAM, NETHERLANDS, 2017
  4. Nowak R., Orłowicz R., Selected problems of failures and repairs of historic masonry vaults, EDP Sciences, 2019
  5. Nowak R., The problem of maintenance of historical arched lintels, CRC Press/Balkema, Leiden, 2016
  6. Nowak R., Strengthening and Repair Methods for Brick Arched Balconies, IOP Publishing, 2019

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Modernisation of building design15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Design procedures of modernisation of buildings. Investigation, repairs and strengthening. Crack patterns for builldings and their cause.15
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Design workshop15
A-P-2Individual student work15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in classes15
A-W-2Individual student work15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB-A_2A_ES/D/13_W01Student has extended knowledge over diagnostic and modernisation of buildings.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_W06Has advanced knowledge related to key issues within the scope of the selected specialisation
B-A_2A_W12Has basic knowledge within the scope of maintenance of structures and systems typical for the specialisation studied
Cel przedmiotuC-1Basic knowledge of building repair methods
C-2Basic knowledge of rules of investigation of cracked buildings.
Treści programoweT-W-1Design procedures of modernisation of buildings. Investigation, repairs and strengthening. Crack patterns for builldings and their cause.
Metody nauczaniaM-1Lectures
M-2Design workshop
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Written exam
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student know basics methods for repairs and diagnose buildings.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB-A_2A_ES/D/13_U01Student can design needed repairs for buildings. Student can plan diagnostic procedures for buildings.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_U09Is able to, depending on the research problem, formulate assumptions concerning the experiments, including measurements and numerical simulations, plan and conduct research, interpret the obtained results and draw conclusions
B-A_2A_U25Is able to solve problems connected to the use and diagnostics of building structures. Is able to propose improvements of the existing technical solutions
Cel przedmiotuC-1Basic knowledge of building repair methods
C-2Basic knowledge of rules of investigation of cracked buildings.
Treści programoweT-P-1Modernisation of building design
Metody nauczaniaM-2Design workshop
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Project works
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student can in basics plan repairs and modernisation of buildings
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB-A_2A_ES/D/13_K01Student can design needed repairs for buildings. Student can plan diagnostic procedures for buildings. Student fells responsible for his repair choices.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_K06Is aware of the need to improve professional and personal competences; extends and develops alone the knowledge within the scope of modern processes, technologies and management methods in civil engineering.
B-A_2A_K01Is able to professionally define, classify and apply the priorities used for accomplishment of an undertaken engineering task.
B-A_2A_K02Is responsible for reliability of the obtained results of his/her work and evaluation of the work of a team of subordinates.
Cel przedmiotuC-2Basic knowledge of rules of investigation of cracked buildings.
Treści programoweT-W-1Design procedures of modernisation of buildings. Investigation, repairs and strengthening. Crack patterns for builldings and their cause.
Metody nauczaniaM-1Lectures
M-2Design workshop
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Written exam
S-2Ocena podsumowująca: Project works
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student can in basics plan repairs and modernisation of buildings
3,5
4,0
4,5
5,0