Wydział Budownictwa i Architektury - Civil Engineering (S2)
Sylabus przedmiotu Advanced Concrete Structures – International Perspective:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Civil Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Advanced Concrete Structures – International Perspective | ||
Specjalność | International Construction Management | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Włodzimierz Kiernożycki <Wlodzimierz.Kiernozycki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Brzozowski <Piotr.Brzozowski@zut.edu.pl>, Maria Kaszyńska <Maria.Kaszynska@zut.edu.pl>, Norbert Olczyk <Norbert.Olczyk@zut.edu.pl>, Professor Visiting <Visiting@zut.edu.pl>, Adam Zieliński <Adam.Zielinski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge on the building materials and concrete technology |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Basic knowledge on the building materials and concrete technology |
C-2 | Getting to know modern methods of testing the properties of mixtures and hardened concrete |
C-3 | Getting to know composition of the concrete methods of design of a new generation |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Design of modern concreto mixes | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | New generation of concrete principles. Comparison the composition of ordinary concrete and new generation of concrete. Effect of additions and admixtures on concrete properties. Applications. Self-consolidating concrete, mix composition, test methods. Characteristic of fibre-reinforced concreto. Shotcreate. Architectural concreto. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Participation in lectures | 15 |
A-P-2 | Preparation of the projectPreparation of the project | 9 |
24 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 30 |
A-W-2 | Completion of the course | 5 |
35 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture information |
M-2 | Lecture with multimedia presentation |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Written test |
S-2 | Ocena podsumowująca: Controlled assessment |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CE_2A_ICM/D/04_W01 Has a basic knowledge about modern construction materials. Knows the bases for mix design. Knows the additives and chemical admixtures. Knows test methods for mortars, concrete mixes and hardened concrete | B-A_2A_W06, B-A_2A_W12 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CE_2A_ICM/D/04_U01 Can select the components of the new generation mix, test the properties and compare the results with Standards. Can design a mix for special use | B-A_2A_U13, B-A_2A_U09, B-A_2A_U11 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CE_2A_ICM/D/04_K01 Understands the need for constant improvement of the knowledge of modern concretes. Understands the responsibilities for test results and their influence on further decisions. | B-A_2A_K01, B-A_2A_K03 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CE_2A_ICM/D/04_W01 Has a basic knowledge about modern construction materials. Knows the bases for mix design. Knows the additives and chemical admixtures. Knows test methods for mortars, concrete mixes and hardened concrete | 2,0 | |
3,0 | Place the list and give the basic properties of modern concreto. Student knows the basic rules for the selection of components for modern concreto and knows the test methods of investigations | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CE_2A_ICM/D/04_U01 Can select the components of the new generation mix, test the properties and compare the results with Standards. Can design a mix for special use | 2,0 | |
3,0 | Student can prepare a mix design on one’s own, but has a troubles with results analysis | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CE_2A_ICM/D/04_K01 Understands the need for constant improvement of the knowledge of modern concretes. Understands the responsibilities for test results and their influence on further decisions. | 2,0 | |
3,0 | Understands the need for constant improvement of the knowledge of modern concretes. Understands the responsibilities for test results and their influence on further decisions. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Neville A., Properties of Concrete, London, 2012
- Aitcin P.C., High-Performance Concrete., E&FN SPON, 1998
Literatura dodatkowa
- Radlińska A., Kaszyńska M., Zieliński A., Ye H., Early-Age Cracking of Self-Consolidating Concrete with Lightweight and Normal Aggregates, JOURNAL OF MATERIALS IN CIVIL ENGINEERING, 2018, 30 (10)
- E. Horszczaruk, P. Brzozowski, Investigation of gamma ray shielding efficiency and physicomechanical performances of heavyweight concrete ..., Construction and Building Materials, 2019, Tom 195, 2019, s. 574–582