Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)

Sylabus przedmiotu Konstrukcje z prefabrykatów betonowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Konstrukcje z prefabrykatów betonowych
Specjalność Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu
Nauczyciel odpowiedzialny Włodzimierz Kiernożycki <Wlodzimierz.Kiernozycki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Jarosław Błyszko <Jaroslaw.Blyszko@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 15 0,80,44zaliczenie
wykładyW1 30 1,20,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczone studia inżynierskie (I stopnia) na dowolnej specjalności kierunku budownictwo w trybie studiów stacjonarnych lub zaocznych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozumienie specyfiki projektowania konstrukcji budowlanych złożonych z prefabrykatów betonowych.
C-2Umiejętność analizy budynków z uwagi na sztywność przestrzenną.
C-3Umiejętność kształtowania i wymiarowania betonowych elementów prefabrykowanych i ich połączeń.
C-4Umiejętność analizy złożonych stanów obciążeń w elementach konstrukcji.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt płyty ściannej wewnętrznej z otworami: obliczenia statyczno-wytrzymałościowe na obciążenia poziome i pionowe; analiza stref wytężonych; obliczenia wytrzymałościowe złącza poziomego, pionowego oraz nadproża.15
15
wykłady
T-W-1Pojęcia podstawowe prefabrykacji, klasyfikacja prefabrykatów.1
T-W-2Uwarunkowania typizacyjne i technologiczne projektowania konstrukcji prefabrykowanych.2
T-W-3Współczesne systemy i rozwiązania konstrukcyjne budynków i hal.2
T-W-4Sztywność przestrzenna budynku z prefabrykatów. Rozdzielone i zintegrowane schematy statyczne budynku.2
T-W-5Schemat pracy sztywność i zbrojenie nadproży.1
T-W-6Obliczanie konstrukcji na obciążenia poziome: ustalenie obciążeń przypadajacych na zespół usztywniający, warunki pominiecia w obliczeniach sił od obciążeń poziomych i momentów skręcających; modele uproszczone stosowane w obliczeniach statycznych; obliczanie sil wewnętrznych w nadprożach i pasmach pełnych ściany usztywniającej za pomoca modelu pasmowego.10
T-W-7Siły w ścianach od obciążeń pionowych: zasady przekazywania sił ze stropów; siły w ścianie od pionowego obciążenia ciągłego i skupionego.2
T-W-8Nośność ściany w części między stropami2
T-W-9Wytężone strefy prefabrykowanej konstrukcji ściennej: konstrukcja i nośność złączy poziomych; konstrukcja i nośność złączy pionowych.4
T-W-10Tarcze stropowe z elementów prefabrykowanych. Rola wieńców żelbetowych.2
T-W-11Przykłady połączeń w żelbetowych, prefabrykowanych konstrukcjach szkieletowych.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych15
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego7
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia projektu1
A-P-4Zaliczenie projektu1
24
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia.4
A-W-3Udział w zaliczeniu.2
36

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_KBI/D/05_W01
Rozumie szczególne uwarunkowania pracy statycznej konstrukcji złożonej z prefabrykatów betonowych zuwaględnieniem zasad konstruowania przestrzennego układu usztywniajacego budynków prefabrykowanych oraz pracy połączeń prefabrykatów.
B_2A_W05, B_2A_W08, B_2A_W10C-1, C-2, C-3, C-4T-P-1, T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-1, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-5, T-W-10M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_KBI/D/05_U01
Potrafi ksztaltowć układy konstrukcyjne budynków prefabrykowanych z uwzględnieniem przestrzennej sztywności i odziaływania obciążeń poziomych, z doborem połączeń między prefabrykatami wraz z wykonaniem rysunków konstrukcyjnych.
B_2A_U04, B_2A_U05, B_2A_U08, B_2A_U13, B_2A_U15, B_2A_U19, B_2A_U20, B_2A_U21C-2, C-4T-P-1, T-W-2, T-W-6, T-W-1, T-W-3, T-W-9, T-W-10M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_KBI/D/05_K01
Ma świadomość potrzeby samodzielnego uczenia się i podnoszenia kwalifikacji zawodowych
B_2A_K01, B_2A_K05, B_2A_K06C-1, C-2, C-3, C-4T-P-1, T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-1, T-W-3, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-5, T-W-10, T-W-11M-1, M-2S-2, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_KBI/D/05_W01
Rozumie szczególne uwarunkowania pracy statycznej konstrukcji złożonej z prefabrykatów betonowych zuwaględnieniem zasad konstruowania przestrzennego układu usztywniajacego budynków prefabrykowanych oraz pracy połączeń prefabrykatów.
2,0Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,0Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,5Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,0Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,5Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
5,0Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_KBI/D/05_U01
Potrafi ksztaltowć układy konstrukcyjne budynków prefabrykowanych z uwzględnieniem przestrzennej sztywności i odziaływania obciążeń poziomych, z doborem połączeń między prefabrykatami wraz z wykonaniem rysunków konstrukcyjnych.
2,0Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,0Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,5Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,0Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,5Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
5,0Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_KBI/D/05_K01
Ma świadomość potrzeby samodzielnego uczenia się i podnoszenia kwalifikacji zawodowych
2,0Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,0Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,5Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,0Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,5Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
5,0Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki

Literatura podstawowa

  1. Czerski B., Technologiczne projektowanie konstrukcji z prefabrykatów., Wyd. Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 1992
  2. Cholewicki A., Konstrukcje zespolone z prefabrykatów., ITB, Warszawa, 2001
  3. Lewicki B., Budynki wznoszone metodami uprzemysłowionymi., Arkady, Warszawa, 1979
  4. Starosolski W., Połączenia w żelbetowych prefabrykowanych konstrukcjach szkieletowych., Wyd. Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Starosolski W., Konstruowanie połączeń w żelbetowych konstrukcjach szkieletowych., Wyd. Politechniki Śląskiej, Gliwice, 1992
  2. Dowgird R., Prefabrykowane żelbetowe konstrukcje szkieletowe., Arkady, Warszawa, 1975
  3. Kiernożycki W., Adamczyk A., Katastrofa na budowie centrum handlowego, Inżynieria i Budownictwo, Warszawa, 2001, 8

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt płyty ściannej wewnętrznej z otworami: obliczenia statyczno-wytrzymałościowe na obciążenia poziome i pionowe; analiza stref wytężonych; obliczenia wytrzymałościowe złącza poziomego, pionowego oraz nadproża.15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcia podstawowe prefabrykacji, klasyfikacja prefabrykatów.1
T-W-2Uwarunkowania typizacyjne i technologiczne projektowania konstrukcji prefabrykowanych.2
T-W-3Współczesne systemy i rozwiązania konstrukcyjne budynków i hal.2
T-W-4Sztywność przestrzenna budynku z prefabrykatów. Rozdzielone i zintegrowane schematy statyczne budynku.2
T-W-5Schemat pracy sztywność i zbrojenie nadproży.1
T-W-6Obliczanie konstrukcji na obciążenia poziome: ustalenie obciążeń przypadajacych na zespół usztywniający, warunki pominiecia w obliczeniach sił od obciążeń poziomych i momentów skręcających; modele uproszczone stosowane w obliczeniach statycznych; obliczanie sil wewnętrznych w nadprożach i pasmach pełnych ściany usztywniającej za pomoca modelu pasmowego.10
T-W-7Siły w ścianach od obciążeń pionowych: zasady przekazywania sił ze stropów; siły w ścianie od pionowego obciążenia ciągłego i skupionego.2
T-W-8Nośność ściany w części między stropami2
T-W-9Wytężone strefy prefabrykowanej konstrukcji ściennej: konstrukcja i nośność złączy poziomych; konstrukcja i nośność złączy pionowych.4
T-W-10Tarcze stropowe z elementów prefabrykowanych. Rola wieńców żelbetowych.2
T-W-11Przykłady połączeń w żelbetowych, prefabrykowanych konstrukcjach szkieletowych.2
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych15
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego7
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia projektu1
A-P-4Zaliczenie projektu1
24
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia.4
A-W-3Udział w zaliczeniu.2
36
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_KBI/D/05_W01Rozumie szczególne uwarunkowania pracy statycznej konstrukcji złożonej z prefabrykatów betonowych zuwaględnieniem zasad konstruowania przestrzennego układu usztywniajacego budynków prefabrykowanych oraz pracy połączeń prefabrykatów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W05Ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z budownictwa
B_2A_W08Zna zasady analizy, konstruowania i wymiarowania elementów złożonych konstrukcji oraz obiektów budowlanych
B_2A_W10Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
Cel przedmiotuC-1Rozumienie specyfiki projektowania konstrukcji budowlanych złożonych z prefabrykatów betonowych.
C-2Umiejętność analizy budynków z uwagi na sztywność przestrzenną.
C-3Umiejętność kształtowania i wymiarowania betonowych elementów prefabrykowanych i ich połączeń.
C-4Umiejętność analizy złożonych stanów obciążeń w elementach konstrukcji.
Treści programoweT-P-1Projekt płyty ściannej wewnętrznej z otworami: obliczenia statyczno-wytrzymałościowe na obciążenia poziome i pionowe; analiza stref wytężonych; obliczenia wytrzymałościowe złącza poziomego, pionowego oraz nadproża.
T-W-2Uwarunkowania typizacyjne i technologiczne projektowania konstrukcji prefabrykowanych.
T-W-4Sztywność przestrzenna budynku z prefabrykatów. Rozdzielone i zintegrowane schematy statyczne budynku.
T-W-6Obliczanie konstrukcji na obciążenia poziome: ustalenie obciążeń przypadajacych na zespół usztywniający, warunki pominiecia w obliczeniach sił od obciążeń poziomych i momentów skręcających; modele uproszczone stosowane w obliczeniach statycznych; obliczanie sil wewnętrznych w nadprożach i pasmach pełnych ściany usztywniającej za pomoca modelu pasmowego.
T-W-1Pojęcia podstawowe prefabrykacji, klasyfikacja prefabrykatów.
T-W-7Siły w ścianach od obciążeń pionowych: zasady przekazywania sił ze stropów; siły w ścianie od pionowego obciążenia ciągłego i skupionego.
T-W-8Nośność ściany w części między stropami
T-W-9Wytężone strefy prefabrykowanej konstrukcji ściennej: konstrukcja i nośność złączy poziomych; konstrukcja i nośność złączy pionowych.
T-W-5Schemat pracy sztywność i zbrojenie nadproży.
T-W-10Tarcze stropowe z elementów prefabrykowanych. Rola wieńców żelbetowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,0Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,5Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,0Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,5Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
5,0Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_KBI/D/05_U01Potrafi ksztaltowć układy konstrukcyjne budynków prefabrykowanych z uwzględnieniem przestrzennej sztywności i odziaływania obciążeń poziomych, z doborem połączeń między prefabrykatami wraz z wykonaniem rysunków konstrukcyjnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U04Potrafi przygotować oraz przedstawić w języku polskim i obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanej specjalności
B_2A_U05Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
B_2A_U08Potrafi sporządzić dokumentację techniczną w środowisku wybranych programów CAD
B_2A_U13Potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w budownictwie
B_2A_U15Potrafi ocenić i dokonać zestawienia dowolnych obciążeń działających na obiekty budowlane
B_2A_U19Potrafi do rozwiązania zadania inżynierskiego wybrać metody, techniki i narzędzia ( analityczne bądź numeryczne) przystosować istniejące narzędzia, a także opracować nowe
B_2A_U20Potrafi zaprojektować elementy i złożone konstrukcje obiektów budowlanych
B_2A_U21Potrafi zwymiarować detale konstrukcyjne w różnych obiektach budowlanych w zależności od studiowanej specjalności
Cel przedmiotuC-2Umiejętność analizy budynków z uwagi na sztywność przestrzenną.
C-4Umiejętność analizy złożonych stanów obciążeń w elementach konstrukcji.
Treści programoweT-P-1Projekt płyty ściannej wewnętrznej z otworami: obliczenia statyczno-wytrzymałościowe na obciążenia poziome i pionowe; analiza stref wytężonych; obliczenia wytrzymałościowe złącza poziomego, pionowego oraz nadproża.
T-W-2Uwarunkowania typizacyjne i technologiczne projektowania konstrukcji prefabrykowanych.
T-W-6Obliczanie konstrukcji na obciążenia poziome: ustalenie obciążeń przypadajacych na zespół usztywniający, warunki pominiecia w obliczeniach sił od obciążeń poziomych i momentów skręcających; modele uproszczone stosowane w obliczeniach statycznych; obliczanie sil wewnętrznych w nadprożach i pasmach pełnych ściany usztywniającej za pomoca modelu pasmowego.
T-W-1Pojęcia podstawowe prefabrykacji, klasyfikacja prefabrykatów.
T-W-3Współczesne systemy i rozwiązania konstrukcyjne budynków i hal.
T-W-9Wytężone strefy prefabrykowanej konstrukcji ściennej: konstrukcja i nośność złączy poziomych; konstrukcja i nośność złączy pionowych.
T-W-10Tarcze stropowe z elementów prefabrykowanych. Rola wieńców żelbetowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,0Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,5Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,0Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,5Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
5,0Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_KBI/D/05_K01Ma świadomość potrzeby samodzielnego uczenia się i podnoszenia kwalifikacji zawodowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
B_2A_K05Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
B_2A_K06Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w budownictwie
Cel przedmiotuC-1Rozumienie specyfiki projektowania konstrukcji budowlanych złożonych z prefabrykatów betonowych.
C-2Umiejętność analizy budynków z uwagi na sztywność przestrzenną.
C-3Umiejętność kształtowania i wymiarowania betonowych elementów prefabrykowanych i ich połączeń.
C-4Umiejętność analizy złożonych stanów obciążeń w elementach konstrukcji.
Treści programoweT-P-1Projekt płyty ściannej wewnętrznej z otworami: obliczenia statyczno-wytrzymałościowe na obciążenia poziome i pionowe; analiza stref wytężonych; obliczenia wytrzymałościowe złącza poziomego, pionowego oraz nadproża.
T-W-2Uwarunkowania typizacyjne i technologiczne projektowania konstrukcji prefabrykowanych.
T-W-4Sztywność przestrzenna budynku z prefabrykatów. Rozdzielone i zintegrowane schematy statyczne budynku.
T-W-6Obliczanie konstrukcji na obciążenia poziome: ustalenie obciążeń przypadajacych na zespół usztywniający, warunki pominiecia w obliczeniach sił od obciążeń poziomych i momentów skręcających; modele uproszczone stosowane w obliczeniach statycznych; obliczanie sil wewnętrznych w nadprożach i pasmach pełnych ściany usztywniającej za pomoca modelu pasmowego.
T-W-1Pojęcia podstawowe prefabrykacji, klasyfikacja prefabrykatów.
T-W-3Współczesne systemy i rozwiązania konstrukcyjne budynków i hal.
T-W-7Siły w ścianach od obciążeń pionowych: zasady przekazywania sił ze stropów; siły w ścianie od pionowego obciążenia ciągłego i skupionego.
T-W-8Nośność ściany w części między stropami
T-W-9Wytężone strefy prefabrykowanej konstrukcji ściennej: konstrukcja i nośność złączy poziomych; konstrukcja i nośność złączy pionowych.
T-W-5Schemat pracy sztywność i zbrojenie nadproży.
T-W-10Tarcze stropowe z elementów prefabrykowanych. Rola wieńców żelbetowych.
T-W-11Przykłady połączeń w żelbetowych, prefabrykowanych konstrukcjach szkieletowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,0Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,5Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,0Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,5Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
5,0Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki