Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)

Sylabus przedmiotu Metody komputerowe w hydrotechnice:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Metody komputerowe w hydrotechnice
Specjalność Budownictwo Hydrotechniczne
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Wodnego
Nauczyciel odpowiedzialny Robert Mańko <Robert.Manko@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Robert Mańko <Robert.Manko@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Opanowane wiadomosci z przedmiotów: hydraulika i hydrologia (sem.2) oraz z sem. 6-tego: hydraulika/mech. cieczy i gazów
W-2Znajomosc zagadnien z PDW-4 budowle wodne/hydraulika stosowana
W-3Opanowanie materiału z PDW-5 Regulacja stosunków wodnych/modelowanie przepływu w sieciach rzecznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zrozumienie zagadnien z zakresu metod obliczeniowych w hydraulice.
C-2Opanowanie podstawowych technik modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod cisnieniem, przepływów swobodnych i w osrodkach porowatych.
C-3Metody modelowania przepływów wody w systemach z zabudową hydrotechniczną.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Metody rozwiązania równań nieliniowych i ich zastosowanie do prostych zagadnień hydraulicznych2
T-L-2Podstawy teoretyczne systemu modelowania HEC-RAS : Układy równań liniowych i ich wykorzystanie dla zagadnień przepływu w sieciach wodociągowych i systemach kanałów.2
T-L-3Projekt z zakresu metod komputerowych obliczania podstawowych parametrów geometrycznych i hydraulicznych w przekrojach otwartych (HEC-RAS)2
T-L-4Realizacja w środowisku HEC-RAS modelu ruchu ustalonego dla sieci rzecznej "oczko z poprzeczka" i typu "Y"4
T-L-5Numeryczne rozwiązywanie równań i układów równań różniczkowych cząstkowych. Metoda różnic skończonych (MRS) i jej zastosowanie w modelach matematycznych zjawisk nieustalonych w przepływie wody. Wykorzystanie MRS w HEC-RAS.4
T-L-6Projekt symulacji fali powodziowej w systemie oczko z poprzeczka4
T-L-7Modelowanie budowli wodnych w reżimie ruchu nieustalonego systemu HEC-RAS (mosty, przepusty, jazy)6
T-L-8Projekt realizujacy obliczenia ruchu nieustalonego, filtracji wokół i przez tamę i awarie tam (w systemie HEC-RAS)6
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Pogłębianie wiadomości z zakresu przedmiotu z pozycji literaturowych6
A-L-3Opracowanie sprawozdań projektów24
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Komputerowe symulacje niektórych omawianych zagadnien (praca budowli hydrotechnicznych, transformacja fal, symulacja nieustalonego pola predkosci przepływu)
M-2Zajecia z wykorzystaniem audio-wizualnej prezentacji perzykładowych rozwiazanych zadan i tresci zadan do rozwiazania przez studentów przy tablicy
M-3Samodzielne opracowywanie projektów z zagadnien omawianych na wykładzie w oparciu o oprogramowanie zainstalowane w Laboratorium Komputerowym KBW

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Pytania kontrolne z materiału przedstawionego w ramach informacji wstępnych dkla poszczególnych projektów
S-2Ocena podsumowująca: Ocena poszczególnych osób w trakcie cwiczen projektowych przy okazji sprawdzenia realizacji projektów indywidualnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczanie opracowanych projektów (tryb indywidualny)

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_H/D/16_W01
Posiada orientacje z zakresu podstawowych metod obliczeniowych w hydraulice. Zna podstawoweh techniki modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod cisnieniem, przepływów swobodnych i w osrodkach porowatych. Orientuje sie w komputerowych sposobach obliczania zagadnień ruchu wody w korytach otwartych, przez budowle hydrotechniczne i w metodach obliczania filtracji.
B_2A_W04, B_2A_W07, B_2A_W09C-3, C-1, C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_H/D/16_U01
Potrafi zastosować proste metod obliczeniowych w hydraulice. Zna wybrane techniki i programy modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem, przepływów swobodnych. Posiada orientację w metodach modelowania zagadnień hydrauliki i umie wykorzystać dostępne programy w tym zakresie.
B_2A_U09, B_2A_U19C-3, C-1, C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_H/D/16_K01
Jest kompetentny w okreslaniu i rozwiazywaniu prostych zagadnień komputerowego modelowania problemów z hydrauliki obiektów hydrotechnicznych, przewodów zamkniętych i kanałów otwartych
B_2A_K06C-3, C-1, C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
B_2A_H/D/16_K02
Jest zorientowany w metodach modelowania zagadnień hydrauliki i umie wykorzystać dostępne programy w tym zakresie
B_2A_K01, B_2A_K03, B_2A_K06C-3, C-1, C-2T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_H/D/16_W01
Posiada orientacje z zakresu podstawowych metod obliczeniowych w hydraulice. Zna podstawoweh techniki modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod cisnieniem, przepływów swobodnych i w osrodkach porowatych. Orientuje sie w komputerowych sposobach obliczania zagadnień ruchu wody w korytach otwartych, przez budowle hydrotechniczne i w metodach obliczania filtracji.
2,0
3,0Obecność na zajęciach audytoryjnych, aktywność na ćwiczeniach, obrona trzech projektów i zaliczone kolokwium na ocenę dostateczną.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_H/D/16_U01
Potrafi zastosować proste metod obliczeniowych w hydraulice. Zna wybrane techniki i programy modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem, przepływów swobodnych. Posiada orientację w metodach modelowania zagadnień hydrauliki i umie wykorzystać dostępne programy w tym zakresie.
2,0
3,0Obecność na zajęciach audytoryjnych, aktywność na ćwiczeniach, obrona trzech projektów i zaliczone kolokwium na ocenę dostateczną
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_H/D/16_K01
Jest kompetentny w okreslaniu i rozwiazywaniu prostych zagadnień komputerowego modelowania problemów z hydrauliki obiektów hydrotechnicznych, przewodów zamkniętych i kanałów otwartych
2,0
3,0Obecność na zajęciach audytoryjnych, aktywność na ćwiczeniach, obrona trzech projektów i zaliczone kolokwium na ocenę dostateczną.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_H/D/16_K02
Jest zorientowany w metodach modelowania zagadnień hydrauliki i umie wykorzystać dostępne programy w tym zakresie
2,0
3,0Obecność na zajęciach audytoryjnych, aktywność na ćwiczeniach, obrona trzech projektów i zaliczone kolokwium na ocenę dostateczną.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Szymkiewicz R., Modelowanie matematyczne przepływów w rzekach i kanałach, PWN, Warszawa, 2000
  2. Szymkiewicz R., Metody numeryczne w inżynierii wodnej - Skrypt, Politechnika Gdańska, Gdańsk, 2003
  3. Burzyński, Granatowicz, Piwecki, Szymkiewicz, Metody numeryczne w hydraulice, Politechnika Gdańska, Gdańsk, 1981
  4. Mitosek M., Mechanika płynów w inżynierii i ochronie środowiska, PWN, Warszawa, 2001

Literatura dodatkowa

  1. Steffler P., Blackburn J., 2-D Depth Averaged Model of River Hydrodynamics and Fish Habitat, Univ. of Alberta, Canada, Alberta, 2002
  2. Brunner G. W., HEC-RAS User’s Manual, ver. 4.1, US Army Corps of Engineers, Institute for Water Resources, USA, 2010
  3. Ewertowski R., Dokumentacje lub opisy wykorzystywanych programów/ pakietów obliczeniowych RiNFlow, EPANet, River2D, 2011, Dostępne w formie pdf i ppt w Lab. Komputerowym KBW

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Metody rozwiązania równań nieliniowych i ich zastosowanie do prostych zagadnień hydraulicznych2
T-L-2Podstawy teoretyczne systemu modelowania HEC-RAS : Układy równań liniowych i ich wykorzystanie dla zagadnień przepływu w sieciach wodociągowych i systemach kanałów.2
T-L-3Projekt z zakresu metod komputerowych obliczania podstawowych parametrów geometrycznych i hydraulicznych w przekrojach otwartych (HEC-RAS)2
T-L-4Realizacja w środowisku HEC-RAS modelu ruchu ustalonego dla sieci rzecznej "oczko z poprzeczka" i typu "Y"4
T-L-5Numeryczne rozwiązywanie równań i układów równań różniczkowych cząstkowych. Metoda różnic skończonych (MRS) i jej zastosowanie w modelach matematycznych zjawisk nieustalonych w przepływie wody. Wykorzystanie MRS w HEC-RAS.4
T-L-6Projekt symulacji fali powodziowej w systemie oczko z poprzeczka4
T-L-7Modelowanie budowli wodnych w reżimie ruchu nieustalonego systemu HEC-RAS (mosty, przepusty, jazy)6
T-L-8Projekt realizujacy obliczenia ruchu nieustalonego, filtracji wokół i przez tamę i awarie tam (w systemie HEC-RAS)6
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Pogłębianie wiadomości z zakresu przedmiotu z pozycji literaturowych6
A-L-3Opracowanie sprawozdań projektów24
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_H/D/16_W01Posiada orientacje z zakresu podstawowych metod obliczeniowych w hydraulice. Zna podstawoweh techniki modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod cisnieniem, przepływów swobodnych i w osrodkach porowatych. Orientuje sie w komputerowych sposobach obliczania zagadnień ruchu wody w korytach otwartych, przez budowle hydrotechniczne i w metodach obliczania filtracji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W04Ma wiedzę na temat zagadnień modelowania konstrukcji i podstaw teoretycznych Metody Elementów Skończonych
B_2A_W07Ma wiedzę dotyczącą zarządzania przedsięwzięciami budowlanymi w aspekcie techniczno-ekonomicznym
B_2A_W09Zna zaawansowane metody, programy komputerowe stosowane w rozwiązywaniu złożonych zadań z zakresu budownictwa
Cel przedmiotuC-3Metody modelowania przepływów wody w systemach z zabudową hydrotechniczną.
C-1Zrozumienie zagadnien z zakresu metod obliczeniowych w hydraulice.
C-2Opanowanie podstawowych technik modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod cisnieniem, przepływów swobodnych i w osrodkach porowatych.
Treści programoweT-L-1Metody rozwiązania równań nieliniowych i ich zastosowanie do prostych zagadnień hydraulicznych
T-L-2Podstawy teoretyczne systemu modelowania HEC-RAS : Układy równań liniowych i ich wykorzystanie dla zagadnień przepływu w sieciach wodociągowych i systemach kanałów.
T-L-3Projekt z zakresu metod komputerowych obliczania podstawowych parametrów geometrycznych i hydraulicznych w przekrojach otwartych (HEC-RAS)
T-L-4Realizacja w środowisku HEC-RAS modelu ruchu ustalonego dla sieci rzecznej "oczko z poprzeczka" i typu "Y"
T-L-5Numeryczne rozwiązywanie równań i układów równań różniczkowych cząstkowych. Metoda różnic skończonych (MRS) i jej zastosowanie w modelach matematycznych zjawisk nieustalonych w przepływie wody. Wykorzystanie MRS w HEC-RAS.
T-L-6Projekt symulacji fali powodziowej w systemie oczko z poprzeczka
T-L-7Modelowanie budowli wodnych w reżimie ruchu nieustalonego systemu HEC-RAS (mosty, przepusty, jazy)
T-L-8Projekt realizujacy obliczenia ruchu nieustalonego, filtracji wokół i przez tamę i awarie tam (w systemie HEC-RAS)
Metody nauczaniaM-1Komputerowe symulacje niektórych omawianych zagadnien (praca budowli hydrotechnicznych, transformacja fal, symulacja nieustalonego pola predkosci przepływu)
M-2Zajecia z wykorzystaniem audio-wizualnej prezentacji perzykładowych rozwiazanych zadan i tresci zadan do rozwiazania przez studentów przy tablicy
M-3Samodzielne opracowywanie projektów z zagadnien omawianych na wykładzie w oparciu o oprogramowanie zainstalowane w Laboratorium Komputerowym KBW
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Pytania kontrolne z materiału przedstawionego w ramach informacji wstępnych dkla poszczególnych projektów
S-2Ocena podsumowująca: Ocena poszczególnych osób w trakcie cwiczen projektowych przy okazji sprawdzenia realizacji projektów indywidualnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczanie opracowanych projektów (tryb indywidualny)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Obecność na zajęciach audytoryjnych, aktywność na ćwiczeniach, obrona trzech projektów i zaliczone kolokwium na ocenę dostateczną.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_H/D/16_U01Potrafi zastosować proste metod obliczeniowych w hydraulice. Zna wybrane techniki i programy modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem, przepływów swobodnych. Posiada orientację w metodach modelowania zagadnień hydrauliki i umie wykorzystać dostępne programy w tym zakresie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U09Potrafi, stosownie do problemu badawczego, formułować założenia dotyczące eksperymentów, w tym pomiarów i symulacji numerycznych, planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski
B_2A_U19Potrafi do rozwiązania zadania inżynierskiego wybrać metody, techniki i narzędzia ( analityczne bądź numeryczne) przystosować istniejące narzędzia, a także opracować nowe
Cel przedmiotuC-3Metody modelowania przepływów wody w systemach z zabudową hydrotechniczną.
C-1Zrozumienie zagadnien z zakresu metod obliczeniowych w hydraulice.
C-2Opanowanie podstawowych technik modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod cisnieniem, przepływów swobodnych i w osrodkach porowatych.
Treści programoweT-L-1Metody rozwiązania równań nieliniowych i ich zastosowanie do prostych zagadnień hydraulicznych
T-L-2Podstawy teoretyczne systemu modelowania HEC-RAS : Układy równań liniowych i ich wykorzystanie dla zagadnień przepływu w sieciach wodociągowych i systemach kanałów.
T-L-3Projekt z zakresu metod komputerowych obliczania podstawowych parametrów geometrycznych i hydraulicznych w przekrojach otwartych (HEC-RAS)
T-L-4Realizacja w środowisku HEC-RAS modelu ruchu ustalonego dla sieci rzecznej "oczko z poprzeczka" i typu "Y"
T-L-5Numeryczne rozwiązywanie równań i układów równań różniczkowych cząstkowych. Metoda różnic skończonych (MRS) i jej zastosowanie w modelach matematycznych zjawisk nieustalonych w przepływie wody. Wykorzystanie MRS w HEC-RAS.
T-L-6Projekt symulacji fali powodziowej w systemie oczko z poprzeczka
T-L-7Modelowanie budowli wodnych w reżimie ruchu nieustalonego systemu HEC-RAS (mosty, przepusty, jazy)
T-L-8Projekt realizujacy obliczenia ruchu nieustalonego, filtracji wokół i przez tamę i awarie tam (w systemie HEC-RAS)
Metody nauczaniaM-1Komputerowe symulacje niektórych omawianych zagadnien (praca budowli hydrotechnicznych, transformacja fal, symulacja nieustalonego pola predkosci przepływu)
M-2Zajecia z wykorzystaniem audio-wizualnej prezentacji perzykładowych rozwiazanych zadan i tresci zadan do rozwiazania przez studentów przy tablicy
M-3Samodzielne opracowywanie projektów z zagadnien omawianych na wykładzie w oparciu o oprogramowanie zainstalowane w Laboratorium Komputerowym KBW
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Pytania kontrolne z materiału przedstawionego w ramach informacji wstępnych dkla poszczególnych projektów
S-2Ocena podsumowująca: Ocena poszczególnych osób w trakcie cwiczen projektowych przy okazji sprawdzenia realizacji projektów indywidualnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczanie opracowanych projektów (tryb indywidualny)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Obecność na zajęciach audytoryjnych, aktywność na ćwiczeniach, obrona trzech projektów i zaliczone kolokwium na ocenę dostateczną
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_H/D/16_K01Jest kompetentny w okreslaniu i rozwiazywaniu prostych zagadnień komputerowego modelowania problemów z hydrauliki obiektów hydrotechnicznych, przewodów zamkniętych i kanałów otwartych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K06Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w budownictwie
Cel przedmiotuC-3Metody modelowania przepływów wody w systemach z zabudową hydrotechniczną.
C-1Zrozumienie zagadnien z zakresu metod obliczeniowych w hydraulice.
C-2Opanowanie podstawowych technik modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod cisnieniem, przepływów swobodnych i w osrodkach porowatych.
Treści programoweT-L-1Metody rozwiązania równań nieliniowych i ich zastosowanie do prostych zagadnień hydraulicznych
T-L-2Podstawy teoretyczne systemu modelowania HEC-RAS : Układy równań liniowych i ich wykorzystanie dla zagadnień przepływu w sieciach wodociągowych i systemach kanałów.
T-L-3Projekt z zakresu metod komputerowych obliczania podstawowych parametrów geometrycznych i hydraulicznych w przekrojach otwartych (HEC-RAS)
Metody nauczaniaM-1Komputerowe symulacje niektórych omawianych zagadnien (praca budowli hydrotechnicznych, transformacja fal, symulacja nieustalonego pola predkosci przepływu)
M-2Zajecia z wykorzystaniem audio-wizualnej prezentacji perzykładowych rozwiazanych zadan i tresci zadan do rozwiazania przez studentów przy tablicy
M-3Samodzielne opracowywanie projektów z zagadnien omawianych na wykładzie w oparciu o oprogramowanie zainstalowane w Laboratorium Komputerowym KBW
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Pytania kontrolne z materiału przedstawionego w ramach informacji wstępnych dkla poszczególnych projektów
S-2Ocena podsumowująca: Ocena poszczególnych osób w trakcie cwiczen projektowych przy okazji sprawdzenia realizacji projektów indywidualnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczanie opracowanych projektów (tryb indywidualny)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Obecność na zajęciach audytoryjnych, aktywność na ćwiczeniach, obrona trzech projektów i zaliczone kolokwium na ocenę dostateczną.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_H/D/16_K02Jest zorientowany w metodach modelowania zagadnień hydrauliki i umie wykorzystać dostępne programy w tym zakresie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
B_2A_K03Ma świadomość ważności oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
B_2A_K06Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w budownictwie
Cel przedmiotuC-3Metody modelowania przepływów wody w systemach z zabudową hydrotechniczną.
C-1Zrozumienie zagadnien z zakresu metod obliczeniowych w hydraulice.
C-2Opanowanie podstawowych technik modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod cisnieniem, przepływów swobodnych i w osrodkach porowatych.
Treści programoweT-L-4Realizacja w środowisku HEC-RAS modelu ruchu ustalonego dla sieci rzecznej "oczko z poprzeczka" i typu "Y"
T-L-5Numeryczne rozwiązywanie równań i układów równań różniczkowych cząstkowych. Metoda różnic skończonych (MRS) i jej zastosowanie w modelach matematycznych zjawisk nieustalonych w przepływie wody. Wykorzystanie MRS w HEC-RAS.
T-L-6Projekt symulacji fali powodziowej w systemie oczko z poprzeczka
T-L-7Modelowanie budowli wodnych w reżimie ruchu nieustalonego systemu HEC-RAS (mosty, przepusty, jazy)
T-L-8Projekt realizujacy obliczenia ruchu nieustalonego, filtracji wokół i przez tamę i awarie tam (w systemie HEC-RAS)
Metody nauczaniaM-1Komputerowe symulacje niektórych omawianych zagadnien (praca budowli hydrotechnicznych, transformacja fal, symulacja nieustalonego pola predkosci przepływu)
M-2Zajecia z wykorzystaniem audio-wizualnej prezentacji perzykładowych rozwiazanych zadan i tresci zadan do rozwiazania przez studentów przy tablicy
M-3Samodzielne opracowywanie projektów z zagadnien omawianych na wykładzie w oparciu o oprogramowanie zainstalowane w Laboratorium Komputerowym KBW
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Pytania kontrolne z materiału przedstawionego w ramach informacji wstępnych dkla poszczególnych projektów
S-2Ocena podsumowująca: Ocena poszczególnych osób w trakcie cwiczen projektowych przy okazji sprawdzenia realizacji projektów indywidualnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczanie opracowanych projektów (tryb indywidualny)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Obecność na zajęciach audytoryjnych, aktywność na ćwiczeniach, obrona trzech projektów i zaliczone kolokwium na ocenę dostateczną.
3,5
4,0
4,5
5,0