Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie

Sylabus przedmiotu Szkolenie BHP:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Szkolenie BHP
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Ogólnego
Nauczyciel odpowiedzialny Wiesława Cieślewicz <Wieslawa.Cieslewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 4 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań wstępnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowanie umiejętności stosowania przepisów i zasad BHP w nauce i środowisku pracy

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Zasady zachowania się na terenie uczelni i akademików. Podstawowe zagadnienia bezpieczeństwa i higieny nauki i pracy. Znaczenie ergonomii w kształtowaniu warunków nauki i pracy. Instrukcja BHP na stanowisku pracy z komputerem. Podstawowe zasady związane z obsługą urządzeń technicznych. Szkodliwość spożywania alkoholu, palenia tytoniu, zażywania narkotyków. Zagrożenie pożarowe. Podstawowe przepisy i zasady bezpieczeństwa pożarowego.4
4

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie na obecność

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_W02_W01
Student ma wiedzę na temat zagrożeń oraz sposobów bezpiecznej pracy
B_2A_W06C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_W02_U01
Student ma umiejętność stosowania zasad BHP w nauce i praktyce
B_2A_U05, B_2A_U27C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_W02_K01
Student potrafi interpretować przepisy BHP i stosować je w warunkach pracy
B_2A_K06C-1T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_W02_W01
Student ma wiedzę na temat zagrożeń oraz sposobów bezpiecznej pracy
2,0
3,0zaliczenie na podstawie obecności na "zal"
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_W02_U01
Student ma umiejętność stosowania zasad BHP w nauce i praktyce
2,0
3,0zaliczenie na podstawie obecności na "zal"
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_W02_K01
Student potrafi interpretować przepisy BHP i stosować je w warunkach pracy
2,0
3,0zaliczenie na podstawie obecności na "zal"
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Rektor ZUT w Szczecinie, Zarządzenie w sprawie wprowadzenia zasad bezpiecznego i higienicznego korzystania z pomieszczeń uczelni oraz postępowania w razie wypadku lub awarii, Biuro Prawne ZUT, Szczecin, 2018, 15
  2. Państwowa Inspekcja Pracy (PIP), Ogólna instrukcja pożarowa, Państwowa Inspekcja Pracy (PIP), 2018
  3. W. Cieślewicz, A. Barczyk, Mierniki oceny bezpieczeństwa pracy w przedsiębiorstwach budowlanych, Inżynieria Budowlana, 2019, 5

Literatura dodatkowa

  1. Przedmiot autorski, Materiały dostarczane na bieżąco studentom

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zasady zachowania się na terenie uczelni i akademików. Podstawowe zagadnienia bezpieczeństwa i higieny nauki i pracy. Znaczenie ergonomii w kształtowaniu warunków nauki i pracy. Instrukcja BHP na stanowisku pracy z komputerem. Podstawowe zasady związane z obsługą urządzeń technicznych. Szkodliwość spożywania alkoholu, palenia tytoniu, zażywania narkotyków. Zagrożenie pożarowe. Podstawowe przepisy i zasady bezpieczeństwa pożarowego.4
4
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_W02_W01Student ma wiedzę na temat zagrożeń oraz sposobów bezpiecznej pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W06Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności stosowania przepisów i zasad BHP w nauce i środowisku pracy
Treści programoweT-W-1Zasady zachowania się na terenie uczelni i akademików. Podstawowe zagadnienia bezpieczeństwa i higieny nauki i pracy. Znaczenie ergonomii w kształtowaniu warunków nauki i pracy. Instrukcja BHP na stanowisku pracy z komputerem. Podstawowe zasady związane z obsługą urządzeń technicznych. Szkodliwość spożywania alkoholu, palenia tytoniu, zażywania narkotyków. Zagrożenie pożarowe. Podstawowe przepisy i zasady bezpieczeństwa pożarowego.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie na obecność
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zaliczenie na podstawie obecności na "zal"
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_W02_U01Student ma umiejętność stosowania zasad BHP w nauce i praktyce
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U05Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
B_2A_U27Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności stosowania przepisów i zasad BHP w nauce i środowisku pracy
Treści programoweT-W-1Zasady zachowania się na terenie uczelni i akademików. Podstawowe zagadnienia bezpieczeństwa i higieny nauki i pracy. Znaczenie ergonomii w kształtowaniu warunków nauki i pracy. Instrukcja BHP na stanowisku pracy z komputerem. Podstawowe zasady związane z obsługą urządzeń technicznych. Szkodliwość spożywania alkoholu, palenia tytoniu, zażywania narkotyków. Zagrożenie pożarowe. Podstawowe przepisy i zasady bezpieczeństwa pożarowego.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie na obecność
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zaliczenie na podstawie obecności na "zal"
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_W02_K01Student potrafi interpretować przepisy BHP i stosować je w warunkach pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K06Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w budownictwie
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności stosowania przepisów i zasad BHP w nauce i środowisku pracy
Treści programoweT-W-1Zasady zachowania się na terenie uczelni i akademików. Podstawowe zagadnienia bezpieczeństwa i higieny nauki i pracy. Znaczenie ergonomii w kształtowaniu warunków nauki i pracy. Instrukcja BHP na stanowisku pracy z komputerem. Podstawowe zasady związane z obsługą urządzeń technicznych. Szkodliwość spożywania alkoholu, palenia tytoniu, zażywania narkotyków. Zagrożenie pożarowe. Podstawowe przepisy i zasady bezpieczeństwa pożarowego.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie na obecność
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zaliczenie na podstawie obecności na "zal"
3,5
4,0
4,5
5,0