Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)
specjalność: Budownictwo Energooszczędne
Sylabus przedmiotu Teoria konstrukcji II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Teoria konstrukcji II | ||
Specjalność | Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Aleksander Badower <Aleksander.Badower@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Matematyka, fizyka, mechanika budowli, metody numeryczne |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wiedza związana ze statyką i statecznością symetrycznych i niesymetrycznych przekrojów cienkościennych |
C-2 | Umiejętność wyznaczania charakterystyk geometrycznych w prętach o przekroju cienkościennym |
C-3 | Umiejętność analizy naprężeń normalnych i stycznych w prętach o przekrojach cienkościennych |
C-4 | Umiejętność rozwiązywania zagadnień stateczności ram w zakresie geometrycznie nieliniowym |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wyznaczanie charakterystyk geometrycznych przekrojów cienkościennych | 10 |
T-L-2 | Naprężenia normalne i styczne prętów o przekrojach cienkościennych | 10 |
T-L-3 | Siły krytyczne dla prętów o przekrojach cienkościennych | 10 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Charakterystyki geometryczne prętów o przekroju cienkościennym symetrycznym i niesymetrycznym | 5 |
T-W-2 | Analiza sił wewnętrznych i naprężeń w prętach cienkościennych | 5 |
T-W-3 | Stateczność prętów cienkościennych | 5 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w ćwiczeniach laboratoryjnych | 30 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych | 10 |
A-L-3 | Samodzielne przygotowanie arkuszy kalkulacyjnych do ćwiczeń laboratoryjnych | 15 |
A-L-4 | Udział w zaliczeniu | 2 |
57 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie tematyki wykładów | 15 |
A-W-3 | egzamin | 3 |
33 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny połączony z przykładowymi rozwiązaniami zadań |
M-2 | Cwiczenia laboratoryjne- CAD |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena po zakończeniu semestru-egzamin |
S-2 | Ocena formująca: Ocena w trakcie prac laboratoryjnych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_KBI/D/11_W01 Wie jak formułować i rozwiązywać zadania dotyczące statyki i stateczności prętów o przekrojach cienkościennych | B_2A_W05 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_KBI/D/11_U01 Umie tworzyć algorytmy numeryczne dotyczące statyki i stateczności prętów o przekrojach cienkościennych | B_2A_U19 | — | — | C-2, C-4, C-3 | T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_KBI/D/11_K01 Potrafi wspólnie z pozostałymi członkami grupy tworzyć modele numeryczne zagadnienia i je rozwiązywać | B_2A_K01 | — | — | C-2, C-4, C-3, C-1 | T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_KBI/D/11_W01 Wie jak formułować i rozwiązywać zadania dotyczące statyki i stateczności prętów o przekrojach cienkościennych | 2,0 | |
3,0 | Wie jak formułować zadania w zakresie statyki i stateczności prętów o przekrojach cienkościennych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_KBI/D/11_U01 Umie tworzyć algorytmy numeryczne dotyczące statyki i stateczności prętów o przekrojach cienkościennych | 2,0 | |
3,0 | Umie tworzyć proste rozwiązania numeryczne dla zadań z zakresu tematyki wykładów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_KBI/D/11_K01 Potrafi wspólnie z pozostałymi członkami grupy tworzyć modele numeryczne zagadnienia i je rozwiązywać | 2,0 | |
3,0 | Poprawnie wykonany projekt, zdany egzamin, możliwe drobne błędy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Mutermilch J., Kociołek A., Wytrzymałośc i stateczność konstrukcji prętowych i cienkościennych, WPW, Warszawa, 2009
- Brzoska Z., Statyka i statecznosć konstrukcji prętowych i cienkościennych, PWN, Warszawa, 2009