Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Szkolenie BHP i p.poż.:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Szkolenie BHP i p.poż.
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Ogólnego
Nauczyciel odpowiedzialny Wiesława Cieślewicz <Wieslawa.Cieslewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 5 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z czynnikami zagrożeń występujących w środowisku pracy i nabycie umiejętności kształtowania bezpiecznych warunków pracy

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Regulacje prawne w zakresie ochrony pracy1
T-W-2Czynniki zagrożen w środowisku pracy i kształtowanie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy1
T-W-3Ochrona przeciwpożarowa1
T-W-4Pierwsza pomoc w stanach zagrożenia życia i zdrowia1
T-W-5Zaliczenie przedmiotu1
5

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Metoda przypadków
M-3Pokaz

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła aktywności na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Test

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/W02_W01
Student zna zasady BHP i czynniki zagrożeń w środowisku pracy
B_1A_W13C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/W02_U01
Student posiada umiejętność kształtowania bezpiecznych warunków pracy
B_1A_U13C-1T-W-4, T-W-5M-1, M-2, M-3S-1, S-2
B_1A_S1/W02_U02
Student nabył umiejętność właściwego postępowania w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia
B_1A_U13C-1T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/W02_K01
Student potrafi pracować w zespole
B_1A_K03C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/W02_W01
Student zna zasady BHP i czynniki zagrożeń w środowisku pracy
2,0
3,0Student zna podstawowe zasady BHP.Zaliczenie testu na minimum 60%.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/W02_U01
Student posiada umiejętność kształtowania bezpiecznych warunków pracy
2,0
3,0Zaliczenie testu na minimum 60%
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_S1/W02_U02
Student nabył umiejętność właściwego postępowania w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia
2,0
3,0Uzyskanie minimum 60% z testu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/W02_K01
Student potrafi pracować w zespole
2,0
3,0Student zna podstawowe zasady pracy zespołowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. B. Rączkowski, BHP w praktyce, ODDK, Gdańsk, 2012
  2. W. Cieślewicz, A. Barczyk, Mierniki oceny bezpieczeństwa pracy w przedsiębiorstwach budowlanych, Inżynieria Budownictwa, 2019, 5

Literatura dodatkowa

  1. D. Koradecka, red. naukowy, Bezpieczeństwo i higiena pracy, CIOP-PIB, Warszawa, 2008

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Regulacje prawne w zakresie ochrony pracy1
T-W-2Czynniki zagrożen w środowisku pracy i kształtowanie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy1
T-W-3Ochrona przeciwpożarowa1
T-W-4Pierwsza pomoc w stanach zagrożenia życia i zdrowia1
T-W-5Zaliczenie przedmiotu1
5
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/W02_W01Student zna zasady BHP i czynniki zagrożeń w środowisku pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W13Ma wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z czynnikami zagrożeń występujących w środowisku pracy i nabycie umiejętności kształtowania bezpiecznych warunków pracy
Treści programoweT-W-1Regulacje prawne w zakresie ochrony pracy
T-W-2Czynniki zagrożen w środowisku pracy i kształtowanie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy
T-W-3Ochrona przeciwpożarowa
T-W-4Pierwsza pomoc w stanach zagrożenia życia i zdrowia
T-W-5Zaliczenie przedmiotu
Metody nauczaniaM-1Objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła aktywności na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe zasady BHP.Zaliczenie testu na minimum 60%.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/W02_U01Student posiada umiejętność kształtowania bezpiecznych warunków pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U13Potrafi ocenić zagrożenia przy realizacji robót budowlanych i wdrożyć odpowiednie zasady bezpieczeństwa
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z czynnikami zagrożeń występujących w środowisku pracy i nabycie umiejętności kształtowania bezpiecznych warunków pracy
Treści programoweT-W-4Pierwsza pomoc w stanach zagrożenia życia i zdrowia
T-W-5Zaliczenie przedmiotu
Metody nauczaniaM-1Objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Metoda przypadków
M-3Pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła aktywności na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zaliczenie testu na minimum 60%
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/W02_U02Student nabył umiejętność właściwego postępowania w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U13Potrafi ocenić zagrożenia przy realizacji robót budowlanych i wdrożyć odpowiednie zasady bezpieczeństwa
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z czynnikami zagrożeń występujących w środowisku pracy i nabycie umiejętności kształtowania bezpiecznych warunków pracy
Treści programoweT-W-3Ochrona przeciwpożarowa
T-W-4Pierwsza pomoc w stanach zagrożenia życia i zdrowia
T-W-5Zaliczenie przedmiotu
Metody nauczaniaM-1Objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Metoda przypadków
M-3Pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła aktywności na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Uzyskanie minimum 60% z testu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/W02_K01Student potrafi pracować w zespole
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K03Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z czynnikami zagrożeń występujących w środowisku pracy i nabycie umiejętności kształtowania bezpiecznych warunków pracy
Treści programoweT-W-1Regulacje prawne w zakresie ochrony pracy
T-W-2Czynniki zagrożen w środowisku pracy i kształtowanie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy
T-W-3Ochrona przeciwpożarowa
T-W-4Pierwsza pomoc w stanach zagrożenia życia i zdrowia
T-W-5Zaliczenie przedmiotu
Metody nauczaniaM-1Objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Metoda przypadków
M-3Pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła aktywności na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe zasady pracy zespołowej
3,5
4,0
4,5
5,0