Wydział Budownictwa i Architektury - Architecture (S2)
Sylabus przedmiotu HSS - History of art:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architecture | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | HSS - History of art | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Izabela Kozłowska <iza.tarka@wp.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge of history, art history and architecture at the high school level is required. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Knowledge of leading trends and styles in European art, from the 19th century to the present day. |
C-2 | Improving the ability to prepare and deliver presentations on a selected topic in the field of art history. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | The neoclassical world - fascination with antiquity, Classicism, Romanticism | 2 |
T-W-2 | Bourgeois art - Historicism, Eclecticism | 2 |
T-W-3 | Towards artistic freedom - from Impressionism to Neo-Impressionism, Symbolism, and Fauvism | 2 |
T-W-4 | Art of the Far East - Japan and China | 2 |
T-W-5 | Industrial revolution - the challenge of new materials, Art Nouveau (Art Nouveau), the Arts and Crafts movement | 2 |
T-W-6 | The birth of abstract art - Expressionism, Cubism, Futurism | 2 |
T-W-7 | Bauhaus ideas, de Stijl Group | 2 |
T-W-8 | Between art and architecture - Le Corbusier, Frank Loyd Wright, Alvaro Alto, Oscar Niemeyer | 2 |
T-W-9 | Art in the interwar period - Constructivism, Surrealism, Abstractionism | 2 |
T-W-10 | The development of modern trends - Abstract Expressionism, Pop Art, Minimalism, Hyperrealism | 2 |
T-W-11 | Postmodernism - paintings and installations | 2 |
T-W-12 | The birth of Design | 2 |
T-W-13 | Conceptualism and Neoconceptualism, Neoexpressionism, Sensationism | 2 |
T-W-14 | Checking knowledge, passing the lecture | 2 |
T-W-15 | Summary lecture | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in classes | 30 |
A-W-2 | Analyzing the material given in the lecture and assimilating the knowledge contained in it | 15 |
A-W-3 | Preparation of a poster in A 3 format for a selected topic in the field of lectures | 10 |
A-W-4 | Preparation for the colloquium | 5 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | An in-form lecture with a multimedia presentation / a computer with a multimedia projector. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: The student is obliged to make a poster on a selected topic, acquiring and editing information from literature and databases. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Final test at the end of the semester. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB7-C_W01 The student acquires knowledge about the history of art. He recognizes styles and can characterize their features. He knows the latest trends. Recognizes examples of outstanding works of art. | AUP_2A_W07 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-13, T-W-14 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB7-C_U01 The student can acquire and make data selection. Correctly inteprets data, can integrate and present them. | AUP_2A_U01, AUP_2A_U17 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14 | M-1 | S-1, S-2 |
AUP_2A_EB7-C_U02 The student can integrate knowledge in the field of art history while solving of the engineering tasks. | AUP_2A_U01, AUP_2A_U17 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB7-C_K01 The student reliably develops and presents the results of his work. | — | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB7-C_W01 The student acquires knowledge about the history of art. He recognizes styles and can characterize their features. He knows the latest trends. Recognizes examples of outstanding works of art. | 2,0 | |
3,0 | recognizes a work of art, roughly defining the time and place of its creation. Led can recognize the author. He knows the basic characteristics of the majors | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB7-C_U01 The student can acquire and make data selection. Correctly inteprets data, can integrate and present them. | 2,0 | |
3,0 | can make a proper selection of data, integrates it and presents it with the help of the teacher | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AUP_2A_EB7-C_U02 The student can integrate knowledge in the field of art history while solving of the engineering tasks. | 2,0 | |
3,0 | knows how to make the right selection of data, integrates it and presents it with the help of the teacher | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB7-C_K01 The student reliably develops and presents the results of his work. | 2,0 | |
3,0 | a diligent student, cooperating with the team | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Honour Hugh, Fleming John, A World History of Art, Laurence King, London, 1984, ISBN 1-5669-000-8
- Taylor Brandon, The Art of today, Calmann and King Ltd, London, 1995, ISBN 0297 83515
- Strasser Josef, 50 Bauhaus Icons You should know, Prestel, Munich-Berlin-London-New York, 2009, ISBN 2009921891
- Toman Rolf, Neoclassicism and Romantism. Architecture, sculpture, painting, Ullmann&Konemann, China, 2007, ISBN 978-3-8331-3556-9
- Jackson Lesley, The sixties decade of designe revolution, Phaidon Press Limited, London, 1998, ISBN 978 0 7148 3963 9
- Martin Sylvia, Futurism, Taschen, Koln-London-Los Angeles-Madrid-Paris-Tokyo, 2005, ISBN 3-8228-2966-8
- Lippard Lucy R., Pop art, Thames and Hudson Ltd, London, 1988
- Welton Jude, Impressionism, Dorling Kindersley, London-New York-Stuttgart, 1993, ISBN 0 7513 1019 0
Literatura dodatkowa
- Watkin David, A History of Western Architecture, Laurence King Publishing, London, 2005, ISBN 1-85669-459-3