Wydział Budownictwa i Architektury - Architecture (S2)
Sylabus przedmiotu Diploma project DHTA:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architecture | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Diploma project DHTA | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Historii i Teorii Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com> | ||
Inni nauczyciele | Joanna Arlet <arlet@zut.edu.pl>, Piotr Fiuk <pfiuk@zut.edu.pl>, Jakub Gołębiewski <Jakub.Golebiewski@zut.edu.pl>, Izabela Kozłowska <iza.tarka@wp.pl>, Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com>, Maciej Płotkowiak <mplotkowiak@zut.edu.pl>, Agnieszka Rek-Lipczyńska <areklipczynska@zut.edu.pl>, Halina Rutyna <rutyna@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 10 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Workshop skills and methodical principles of architectural design including cultural, technical, social and environmental aspects. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The acquisition of the ability to formulate and present in a graphical form the conclusions of the spatial, sociological or cultural analyzes for the architectural design. |
C-2 | Verification of design and workshop skills in terms of substantive solving of spatial problems, including technical, social and environmental aspects. |
C-3 | Preparation for a multimedia presentation and participation in a public discussion related to the development of a project |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Discussion of the methodology for the preparation of the diploma thesis in the range of visiual and descriptive performance. | 10 |
T-P-2 | Setting the schedule of project work | 2 |
T-P-3 | Analysis of the urban context and other external conditions. Modeling - creating variant spatial concepts. Analysis of formal and functional design solutions. | 18 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Individual design adjustments with the thesis supervisor | 30 |
A-P-2 | Individual work | 90 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Individual consultations and design adjustments |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Checking the completeness and consistency of the scope of the project development and the applications presented on the boards in graphical and descriptive form. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB10-N_W01 He is familiar with the provisions of applicable legal acts, norms and general principles of the art of construction, he can reach source materials in the context of changing laws and regulations regarding the investment process as well as methods of design and available technologies, material solutions and publicly discussed architectural theories. | AUP_2A_W01, AUP_2A_W02, AUP_2A_W04, AUP_2A_W05 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB10-N_U01 Student is able to develop an original method of design and to implement it creatively on the example of the diploma thesis and lead a discourse on the adequacy of the applied methodology | AUP_2A_U02, AUP_2A_U03, AUP_2A_U05 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB10-N_K01 It aspires to take responsibility for shaping space as a common good | AUP_2A_K03, AUP_2A_K07 | — | — | C-2, C-3 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB10-N_W01 He is familiar with the provisions of applicable legal acts, norms and general principles of the art of construction, he can reach source materials in the context of changing laws and regulations regarding the investment process as well as methods of design and available technologies, material solutions and publicly discussed architectural theories. | 2,0 | |
3,0 | The complete scope of the project, defined in the regulations of the diploma examination will be presented. The graphic part should be clear and complete, the text part will correspond to the scope of the diploma thesis. The work will correspond to the principles of architectural composition and will refer to the theory of architecture specified by the author. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB10-N_U01 Student is able to develop an original method of design and to implement it creatively on the example of the diploma thesis and lead a discourse on the adequacy of the applied methodology | 2,0 | |
3,0 | Making a legible project study bearing the hallmark of a work in the required scope and minimum standards set out in the regulations of the diploma examination. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB10-N_K01 It aspires to take responsibility for shaping space as a common good | 2,0 | |
3,0 | The student is able to determine the importance of the good quality space and the scale of impact of the design solutions on the quality of life | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Dostosowana do zakresu tematyki pracy dyplomowej
- Brand S., How Buildings Learn: What happens After They`re Built, Viking Press
- Falkenberg H., Ecoarchitecture. Urban style, Evergreen GmbH
- Fuller R.B., Operating Manual for Spaceship Earth, Lars Müller Publishers
- McDonough W., Braungart M., Cradle to Cradle: Remaking the Way We Make Things, North Point Press
Literatura dodatkowa
- Koolhaas R., S,M,L,XL, OMA, The Monicelli Press