Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architecture (S2)

Sylabus przedmiotu Diploma Seminar DCATMD:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architecture
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Diploma Seminar DCATMD
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Bizio <kbizio@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny 9 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Passing Preliminary diploma project
W-2Proposition of diploma approved by supervisor.
W-3Obtaining all credits in the second semester of master's studies

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Competences indispensable as a responsible designer: - for exchanging experiences and views obtained during the development of architctural and urban projects - for improving the presentation and defense of presented views and solutions - for expanding, deepending, ordering, limiting and simplifyinf the subject of complex projet work thanks to the discussion and the conclusions flowing from it.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Requirements for the master thesis, methodology for the prepariation of diploma thesis, the drawing and text section of the required scope and the applicable legal procedure of the diploma thesis. Presentations of subjec of diploma theses and public discussion.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Participation in seminar15
A-P-2Individual work105
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Analytical work, critical discussion, multimedial presentations of work's results.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Completion of the course based on the participation in classes and evaluation of presentations.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AUP_2A_EB9-2_W01
Student has own aesthetic views within the scope of diploma thesis.
AUP_2A_W04C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AUP_2A_EB9-2_U01
Student appropriately perceives the functional and formal relations in space, harmoniously includes individual solutions in the existing structures.
AUP_2A_U13C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AUP_2A_EB9-2_K01
Student is open and communicative and expresses own views, presents solutions and discusses them.
AUP_2A_K06C-1T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AUP_2A_EB9-2_W01
Student has own aesthetic views within the scope of diploma thesis.
2,0
3,0Student has own aesthetic views within the scope of diploma thesis.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AUP_2A_EB9-2_U01
Student appropriately perceives the functional and formal relations in space, harmoniously includes individual solutions in the existing structures.
2,0
3,0Student appropriately perceives the functional and formal relations in space
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AUP_2A_EB9-2_K01
Student is open and communicative and expresses own views, presents solutions and discusses them.
2,0
3,0Student is open and comminicative, presents own views and solutions and discusses on the public forum.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Alexander Ch., Notes on the Synthesis of Form, Harvard University Press, 1964
  2. Conrads U., Programs and Manifestoes on 20th-Century Architecture, The MIT Press, 1975
  3. Salingaros N.A., A Theory of Architecture, ISI Distributed Title, 2007

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Requirements for the master thesis, methodology for the prepariation of diploma thesis, the drawing and text section of the required scope and the applicable legal procedure of the diploma thesis. Presentations of subjec of diploma theses and public discussion.15
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Participation in seminar15
A-P-2Individual work105
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAUP_2A_EB9-2_W01Student has own aesthetic views within the scope of diploma thesis.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAUP_2A_W04Has his/her own aesthetic views within the scope of theory of architecture and urban planning.
Cel przedmiotuC-1Competences indispensable as a responsible designer: - for exchanging experiences and views obtained during the development of architctural and urban projects - for improving the presentation and defense of presented views and solutions - for expanding, deepending, ordering, limiting and simplifyinf the subject of complex projet work thanks to the discussion and the conclusions flowing from it.
Treści programoweT-P-1Requirements for the master thesis, methodology for the prepariation of diploma thesis, the drawing and text section of the required scope and the applicable legal procedure of the diploma thesis. Presentations of subjec of diploma theses and public discussion.
Metody nauczaniaM-1Analytical work, critical discussion, multimedial presentations of work's results.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Completion of the course based on the participation in classes and evaluation of presentations.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student has own aesthetic views within the scope of diploma thesis.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAUP_2A_EB9-2_U01Student appropriately perceives the functional and formal relations in space, harmoniously includes individual solutions in the existing structures.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAUP_2A_U13In design and planning, appropriately perceives the functional and formal relations in space, harmoniously includes individual solutions in the existing structures
Cel przedmiotuC-1Competences indispensable as a responsible designer: - for exchanging experiences and views obtained during the development of architctural and urban projects - for improving the presentation and defense of presented views and solutions - for expanding, deepending, ordering, limiting and simplifyinf the subject of complex projet work thanks to the discussion and the conclusions flowing from it.
Treści programoweT-P-1Requirements for the master thesis, methodology for the prepariation of diploma thesis, the drawing and text section of the required scope and the applicable legal procedure of the diploma thesis. Presentations of subjec of diploma theses and public discussion.
Metody nauczaniaM-1Analytical work, critical discussion, multimedial presentations of work's results.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Completion of the course based on the participation in classes and evaluation of presentations.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student appropriately perceives the functional and formal relations in space
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAUP_2A_EB9-2_K01Student is open and communicative and expresses own views, presents solutions and discusses them.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAUP_2A_K06Is open and communicative, expresses his/her views, presents solutions and discusses them with other professionals, with the public and with media.
Cel przedmiotuC-1Competences indispensable as a responsible designer: - for exchanging experiences and views obtained during the development of architctural and urban projects - for improving the presentation and defense of presented views and solutions - for expanding, deepending, ordering, limiting and simplifyinf the subject of complex projet work thanks to the discussion and the conclusions flowing from it.
Treści programoweT-P-1Requirements for the master thesis, methodology for the prepariation of diploma thesis, the drawing and text section of the required scope and the applicable legal procedure of the diploma thesis. Presentations of subjec of diploma theses and public discussion.
Metody nauczaniaM-1Analytical work, critical discussion, multimedial presentations of work's results.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Completion of the course based on the participation in classes and evaluation of presentations.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is open and comminicative, presents own views and solutions and discusses on the public forum.
3,5
4,0
4,5
5,0