Wydział Budownictwa i Architektury - Architecture (S2)
Sylabus przedmiotu BIM Management:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architecture | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | BIM Management | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wojciech Pawłowski <Wojciech.Pawlowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Wojciech Pawłowski <Wojciech.Pawlowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of issues in the field of general construction |
W-2 | General knowledge of the applicable technical conditions that should be met by buildings and their location |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Basic knowledge of BIM processes |
C-2 | Basic knowledge about the possibilities of using software supporting BIM processes |
C-3 | Ability to use CAD programs in BIM technology |
C-4 | BIM modeling rules |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | General characteristics of the concept of BIM | 1 |
T-W-2 | Basic assumptions and requirements set for digital project documentation as a transition to BIM | 1 |
T-W-3 | Basic assumptions of the BIM model including data exchange between industry. Data exchange formats and how they are converted. The way of using Archicad software in BIM modeling | 5 |
T-W-4 | The basic assumptions of BIM including the phasedness of the investment cycle | 1 |
T-W-5 | Legal regulations in the aspect of BIM | 1 |
T-W-6 | Software supporting BIM processes - basic functions, methods of service, implementation of BIM information | 4 |
T-W-7 | The assumptions of Team Work in the context of BIM modeling | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Mandatory participation in classes | 15 |
A-W-2 | Preparation for classes | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Introductory lecture |
M-2 | Problematic lecture, conversational lecture |
M-3 | Lecture with the use of specialized CAD and BIM software |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Mandatory attendance at lectures |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB-3-1_W14 Knows design and planning methodology, including computer and IT methods. | AUP_2A_W14 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB-3-1_U03 Is able to adjust the method to a design or planning task, experiments and uses computer software. | AUP_2A_U03 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB-3-1_K05 Is ready to work with a single- and multi-discipline team, also a more extended one consisting of specialist from more distinct disciplines. | AUP_2A_K04 | — | — | C-2, C-4 | T-W-3, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB-3-1_W14 Knows design and planning methodology, including computer and IT methods. | 2,0 | |
3,0 | Knows design and planning methodology, including computer and IT methods in basic level. Preparing a presentation | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB-3-1_U03 Is able to adjust the method to a design or planning task, experiments and uses computer software. | 2,0 | |
3,0 | Is able to adjust the method to a design or planning task, experiments and uses computer software in basic level. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB-3-1_K05 Is ready to work with a single- and multi-discipline team, also a more extended one consisting of specialist from more distinct disciplines. | 2,0 | |
3,0 | Performing the presentation at a basic level, exhausting the subject in 60% | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Andrzej Tomala, BIM innowacyjna technologia w budownictwie, PWB MEDIA Zdziebłowski Spółka Jawna, Kraków, 2015
- Finnmap Consulting Oy, Gravicon Oy, Olof Granlund Oy, Lemminkäinen Talo Oy, NCC companies, Pöyry CM Oy, Skanska Oyj, COBIM Common BIM Requirements, The Building Information Foundation RTS, Finland, 2012
Literatura dodatkowa
- Archicad User's Manual
- Solibri Model Checker User's Manual
- Solibri Model Viewer User's Manual