Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S2)
specjalność: Logistyczne zarządzanie transportem zintegrowanym

Sylabus przedmiotu Infrastruktura transportu wodnego i lądowego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Infrastruktura transportu wodnego i lądowego
Specjalność Transport żywności
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Ludmiła Filina-Dawidowicz <Ludmila.Filina@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 15 1,00,41zaliczenie
wykładyW1 15 1,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość geografii gospodarczej i podstawoych zagadnień z mechaniki.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy i umiejętności z zakresu analizy infrastruktury transportu wodnego i lądowego wykorzystywanej do przewozu żywności.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Program ćwiczeń powiązany jest z problematyką wykładów.14
T-A-2Zaliczenie ćwiczeń i podsumowanie zajęć.1
15
wykłady
T-W-1Struktury łańcuchów transportu żywności.2
T-W-2Węzły i ogniwa transportowe, elementy infrastruktury transportu drogowego, szynowego, morskiego.3
T-W-3Infrastruktura transportu zintegrowanego: drogowo-szynowego, morsko-lądowego, powietrzno-lądowego.2
T-W-4Istota punktowych elementów infrastruktury transportowej, w tym: punktów komasacji żywności, giełd towarowych, hurtowni, detalicznej dystrybucji żywności, przechowalni żywności.3
T-W-5Terminale przeładunkowe żywności.2
T-W-6Światowe i europejskie ciągi transportu żywności.2
T-W-7Zaliczenie wykładów.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w zajęciach.15
A-A-2Przygotowanie się do ćwiczeń i do zaliczenia.10
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Studiowanie literatury i przygotowanie się do zaliczenia.10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające / wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych, objaśnienie, wyjaśnienie
M-2Metody problemowe / wykład problemowy
M-3Metody aktywizujące / dyskusja dydaktyczna (burza mózgów)
M-4Metody praktyczne / ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Podsumowanie osiągniętych efektów przez test (wykłady).
S-2Ocena formująca: Ocena osiągnietych efektów na zajeciach (ćwiczenia).

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D4-05_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu funkcjonowania i wykorzystania infrastruktury transportu wodnego i lądowego w przewozach żywności
TR_2A_W04, TR_2A_W08C-1T-W-6, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1M-3, M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D4-05_U01
Student potrafi poszukiwać informacje z literatury, dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania stacjonarnych obiektów tworzących infrastrukturę tansportu wodnego i lądowego uczestniczącą w przewozach zywności
TR_2A_U01, TR_2A_U13C-1T-A-1, T-A-2M-4S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D4-05_K01
Student ma świadomość ważności i rozumie skutki działalności inżynierskiej w zakresie przewozu żywności w ramach infrastruktury transportu wodnego i lądowego, ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny.
TR_2A_K02, TR_2A_K03C-1T-A-1, T-W-6, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1M-4, M-3, M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D4-05_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu funkcjonowania i wykorzystania infrastruktury transportu wodnego i lądowego w przewozach żywności
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D4-05_U01
Student potrafi poszukiwać informacje z literatury, dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania stacjonarnych obiektów tworzących infrastrukturę tansportu wodnego i lądowego uczestniczącą w przewozach zywności
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D4-05_K01
Student ma świadomość ważności i rozumie skutki działalności inżynierskiej w zakresie przewozu żywności w ramach infrastruktury transportu wodnego i lądowego, ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny.
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji wymaganych przez efekt kształcenia.
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia.
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość.
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli.

Literatura podstawowa

  1. Szymanowski W., Zarządzanie łańcuchami dostaw żywności w Polsce. Kierunki zmian., Difin, Warszawa, 2008
  2. Rydzkowski W., Wojewódzka-Król K., Transport, PWN, Warszawa, 2009
  3. Wojewódzka - Król K., Rozwój infrastruktury transportu, Uniwersytet Gdański, Gdańsk, 2002
  4. Towpik K., Gołaszewski A., Kukulski J., Infrastruktura transportu samochodowego, OWPW, Warszawa, 2006
  5. Basiewicz T., Gołaszewski A., Rudziński L., Infrastruktura transportu, Politechnika Warszawska, Warszawa, 1998
  6. Towpik K., Infrastruktura transportu kolejowego, Politechnika Warszawska, Warszawa, 2004

Literatura dodatkowa

  1. Studziński A., Eksploatacja chłodniowców, Trademar, Gdynia, 2005
  2. Neider J., Transport międzynarodowy, PWE, Warszawa, 2012

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Program ćwiczeń powiązany jest z problematyką wykładów.14
T-A-2Zaliczenie ćwiczeń i podsumowanie zajęć.1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Struktury łańcuchów transportu żywności.2
T-W-2Węzły i ogniwa transportowe, elementy infrastruktury transportu drogowego, szynowego, morskiego.3
T-W-3Infrastruktura transportu zintegrowanego: drogowo-szynowego, morsko-lądowego, powietrzno-lądowego.2
T-W-4Istota punktowych elementów infrastruktury transportowej, w tym: punktów komasacji żywności, giełd towarowych, hurtowni, detalicznej dystrybucji żywności, przechowalni żywności.3
T-W-5Terminale przeładunkowe żywności.2
T-W-6Światowe i europejskie ciągi transportu żywności.2
T-W-7Zaliczenie wykładów.1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w zajęciach.15
A-A-2Przygotowanie się do ćwiczeń i do zaliczenia.10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Studiowanie literatury i przygotowanie się do zaliczenia.10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D4-05_W01Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu funkcjonowania i wykorzystania infrastruktury transportu wodnego i lądowego w przewozach żywności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_W04ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z eksploatacji maszyn i urządzeń oraz obiektów i systemów technicznych stosowanych w transporcie, jak również rozumie wpływ ich eksploatacji na cykl życia
TR_2A_W08ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą organizacji i realizacji procesów transportowych, w tym ich modelowania
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy i umiejętności z zakresu analizy infrastruktury transportu wodnego i lądowego wykorzystywanej do przewozu żywności.
Treści programoweT-W-6Światowe i europejskie ciągi transportu żywności.
T-W-2Węzły i ogniwa transportowe, elementy infrastruktury transportu drogowego, szynowego, morskiego.
T-W-3Infrastruktura transportu zintegrowanego: drogowo-szynowego, morsko-lądowego, powietrzno-lądowego.
T-W-4Istota punktowych elementów infrastruktury transportowej, w tym: punktów komasacji żywności, giełd towarowych, hurtowni, detalicznej dystrybucji żywności, przechowalni żywności.
T-W-5Terminale przeładunkowe żywności.
T-W-1Struktury łańcuchów transportu żywności.
Metody nauczaniaM-3Metody aktywizujące / dyskusja dydaktyczna (burza mózgów)
M-1Metody podające / wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych, objaśnienie, wyjaśnienie
M-2Metody problemowe / wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Podsumowanie osiągniętych efektów przez test (wykłady).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D4-05_U01Student potrafi poszukiwać informacje z literatury, dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania stacjonarnych obiektów tworzących infrastrukturę tansportu wodnego i lądowego uczestniczącą w przewozach zywności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie transportu; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
TR_2A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy i umiejętności z zakresu analizy infrastruktury transportu wodnego i lądowego wykorzystywanej do przewozu żywności.
Treści programoweT-A-1Program ćwiczeń powiązany jest z problematyką wykładów.
T-A-2Zaliczenie ćwiczeń i podsumowanie zajęć.
Metody nauczaniaM-4Metody praktyczne / ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena osiągnietych efektów na zajeciach (ćwiczenia).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D4-05_K01Student ma świadomość ważności i rozumie skutki działalności inżynierskiej w zakresie przewozu żywności w ramach infrastruktury transportu wodnego i lądowego, ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
TR_2A_K03ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy i umiejętności z zakresu analizy infrastruktury transportu wodnego i lądowego wykorzystywanej do przewozu żywności.
Treści programoweT-A-1Program ćwiczeń powiązany jest z problematyką wykładów.
T-W-6Światowe i europejskie ciągi transportu żywności.
T-W-2Węzły i ogniwa transportowe, elementy infrastruktury transportu drogowego, szynowego, morskiego.
T-W-3Infrastruktura transportu zintegrowanego: drogowo-szynowego, morsko-lądowego, powietrzno-lądowego.
T-W-4Istota punktowych elementów infrastruktury transportowej, w tym: punktów komasacji żywności, giełd towarowych, hurtowni, detalicznej dystrybucji żywności, przechowalni żywności.
T-W-5Terminale przeładunkowe żywności.
T-W-1Struktury łańcuchów transportu żywności.
Metody nauczaniaM-4Metody praktyczne / ćwiczenia przedmiotowe
M-3Metody aktywizujące / dyskusja dydaktyczna (burza mózgów)
M-1Metody podające / wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych, objaśnienie, wyjaśnienie
M-2Metody problemowe / wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena osiągnietych efektów na zajeciach (ćwiczenia).
S-1Ocena podsumowująca: Podsumowanie osiągniętych efektów przez test (wykłady).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji wymaganych przez efekt kształcenia.
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia.
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość.
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli.