Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Budowa jachtów (S1)

Sylabus przedmiotu Organizacja budowy jachtów z laminatów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budowa jachtów
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Organizacja budowy jachtów z laminatów
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Projektowania Jachtów i Statków
Nauczyciel odpowiedzialny Karol Sugalski <Karol.Sugalski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 15 1,00,50egzamin
laboratoriaL6 15 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z ekonomii prawa
W-2Podstawowe wiadomości, kompetencje z organizacji produkcjii zarządzania

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem jest poznanie zasad i metod organizacji budowy jachtów z laminatów i prowadzenie działalności gospodarczej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Identyfikacja czynników wpływających na prowadzenie działalności gospodarczej.3
T-L-2Przygotowanie dokumentacji do prowadzenia działalności gospodarczej3
T-L-3Przygotowanie procesu organizacyjnego budowy jachtu4
T-L-4Przygotowanie procesu technologicznego budowy jachtu5
15
wykłady
T-W-1Przepisy dotyczące zakładania firm i prowadzenie działalności gospodarczej2
T-W-2Wymagania dotyczące ochrony środowiska podczas prowadzenia działalności gospodarczej2
T-W-3Organizacja produkcji, gospodarka magazynowa4
T-W-4Planowanie kosztów budowy jachtu, prowadzenie działalności gospodarczej4
T-W-5Badania rynkowe i marketing3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Studiowanie literatury15
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia15
A-L-4Uczestnictwo w zaliczeniach2
A-L-5Przeglądanie internetu3
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury4
A-W-3Przygotowanie do egzaminu4
A-W-4Uczestnictwo w egzaminie2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład/ typowe środki audiowizualne
M-2Ćwiczenia laboratoryjne/ typowe środki audiowizualne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_D14-1_W01
Student powinien poznać podstawy prowadzenia działalności gospodarczej związanej z budową jachtów oraz wpływ tej działalności na środowisko naturalne
BJ_1A_W16, BJ_1A_W23, BJ_1A_W25C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_D14-1_U01
Student poinien posiąść umiejętności związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, oceny ekonomicznej, higieny pracy oraz ergonomii w budowie jachtów
BJ_1A_U12, BJ_1A_U13, BJ_1A_U15C-1T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-2M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_D14-1_K01
Student powinien rozwijać świadomość w zakresie odpowiedzialności za pracę i środowisko naturalne
BJ_1A_K02, BJ_1A_K04, BJ_1A_K05C-1T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-2M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BJ_1A_D14-1_W01
Student powinien poznać podstawy prowadzenia działalności gospodarczej związanej z budową jachtów oraz wpływ tej działalności na środowisko naturalne
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu organizacji budowy jachtu
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu organizacji budowy jachtu
3,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu kosztorysowania jachtu
4,0Student posiada wiedzę w zakresie procesu produkcji jachtu
4,5Student posiada wiedzę w zakresie wyboru optymalnej technologii i narzędzi w procesie produkcji jachtu
5,0Student ma pełną wiedzę w zakresie kosztorysowania, technologii i organizacji przedsiębiorstwa budującego jachty

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BJ_1A_D14-1_U01
Student poinien posiąść umiejętności związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, oceny ekonomicznej, higieny pracy oraz ergonomii w budowie jachtów
2,0Student nie posiada umiejetności z zakresu organizacji budowy jachtu
3,0Student posiada podstawowe umiejetności z zakresu organizacji budowy jachtu
3,5Student potrafi opracować kosztorys budowy jachtu
4,0Student potrafi przygotować proces produkcji jachtu
4,5Student potrafi zastosować optymalną technologię i narzędzia do budowy jachtu
5,0Student potrafi opracować kosztorys budowy jachtu i optymalnie dobrać metodę i technikę budowy jachtu

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BJ_1A_D14-1_K01
Student powinien rozwijać świadomość w zakresie odpowiedzialności za pracę i środowisko naturalne
2,0Student nie przygotowuje się do zajęć, nie uzupełnia braków swojej wiedzy i umiejętności
3,0Student przygotowuje się do zajęć, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, ma niewielką świadomość profesjonalnej pracy przy budowie jachtów
3,5Student przygotowuje się do zajęć, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w czasie laboratoriów jest umiarkowanie aktywny, ma ograniczoną świadomość w zakresie ergonomii i bezpieczeństwa podczas budowy jachtu
4,0Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie laboratiriów jest umiarkowanie aktywny, reaguje na sugestie prowadzącego, ma dużą świadomość konieczności zachowania bezpieczeństwa pracy podczas budowy jachtu
4,5Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie laboratoriów jest bardzo aktywny, reaguje na sugesie prowadzącego, ma dużą świadomość w zakresie bezpieczeństwa i ergomomii pracy w trakcie budowy jachtu
5,0Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie laboratoriów jest bardzo aktywny, reaguje na sugesie prowadzącego, podejmuje samodzielne próby rozwiązywania zadań, ma całkowitą świadomość wpływu ergonomii i bezpieczeństwa na efekty pracy podczas budowy jachtu

Literatura podstawowa

  1. Małolepszy B., Jachty żaglowe i motorowe, ISBN: 83-911359-2-2
  2. Milewski Z. J., Projektowanie i budowa jachtów żaglowych, Gdynia, 1999, Wyd. III, ISBN: 83-910242-0-2
  3. Tobis W., Budowa i naprawa jachtów z laminató, Wyd. Alma-Press, Warszawa, 1993, ISBN: 83-7020-326-4

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Identyfikacja czynników wpływających na prowadzenie działalności gospodarczej.3
T-L-2Przygotowanie dokumentacji do prowadzenia działalności gospodarczej3
T-L-3Przygotowanie procesu organizacyjnego budowy jachtu4
T-L-4Przygotowanie procesu technologicznego budowy jachtu5
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Przepisy dotyczące zakładania firm i prowadzenie działalności gospodarczej2
T-W-2Wymagania dotyczące ochrony środowiska podczas prowadzenia działalności gospodarczej2
T-W-3Organizacja produkcji, gospodarka magazynowa4
T-W-4Planowanie kosztów budowy jachtu, prowadzenie działalności gospodarczej4
T-W-5Badania rynkowe i marketing3
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Studiowanie literatury15
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia15
A-L-4Uczestnictwo w zaliczeniach2
A-L-5Przeglądanie internetu3
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury4
A-W-3Przygotowanie do egzaminu4
A-W-4Uczestnictwo w egzaminie2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBJ_1A_D14-1_W01Student powinien poznać podstawy prowadzenia działalności gospodarczej związanej z budową jachtów oraz wpływ tej działalności na środowisko naturalne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_W16zna podstawowe właściwości jachtów żaglowych i małych jednostek motorowych, zna metody ich projektowania, konstruowania i technologię budowy
BJ_1A_W23ma podstawową wiedzę dotyczącą ekonomii, zarządzania, w tym zarządzania jakością oraz prawa i prowadzenia działalności gospodarczej, zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości
BJ_1A_W25ma wiedzę w zakresie oddziaływania różnych rodzajów zagrożeń na człowieka i środowisko w budowie jachtów
Cel przedmiotuC-1Celem jest poznanie zasad i metod organizacji budowy jachtów z laminatów i prowadzenie działalności gospodarczej
Treści programoweT-W-1Przepisy dotyczące zakładania firm i prowadzenie działalności gospodarczej
T-W-2Wymagania dotyczące ochrony środowiska podczas prowadzenia działalności gospodarczej
T-W-3Organizacja produkcji, gospodarka magazynowa
T-W-4Planowanie kosztów budowy jachtu, prowadzenie działalności gospodarczej
T-W-5Badania rynkowe i marketing
Metody nauczaniaM-1Wykład/ typowe środki audiowizualne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu organizacji budowy jachtu
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu organizacji budowy jachtu
3,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu kosztorysowania jachtu
4,0Student posiada wiedzę w zakresie procesu produkcji jachtu
4,5Student posiada wiedzę w zakresie wyboru optymalnej technologii i narzędzi w procesie produkcji jachtu
5,0Student ma pełną wiedzę w zakresie kosztorysowania, technologii i organizacji przedsiębiorstwa budującego jachty
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBJ_1A_D14-1_U01Student poinien posiąść umiejętności związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, oceny ekonomicznej, higieny pracy oraz ergonomii w budowie jachtów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_U12ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym, zna typowe czynniki i rodzaje zagrożeń występujące w tym środowisku oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą i ogólne zasady zmniejszenia czynników narażenia i zagrożenia w środowisku pracy
BJ_1A_U13potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej i oszacować efekty ekonomiczne podejmowanych działań inżynierskich w zakresie projektowania i budowy jachtów
BJ_1A_U15stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii
Cel przedmiotuC-1Celem jest poznanie zasad i metod organizacji budowy jachtów z laminatów i prowadzenie działalności gospodarczej
Treści programoweT-L-1Identyfikacja czynników wpływających na prowadzenie działalności gospodarczej.
T-L-3Przygotowanie procesu organizacyjnego budowy jachtu
T-L-4Przygotowanie procesu technologicznego budowy jachtu
T-L-2Przygotowanie dokumentacji do prowadzenia działalności gospodarczej
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne/ typowe środki audiowizualne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejetności z zakresu organizacji budowy jachtu
3,0Student posiada podstawowe umiejetności z zakresu organizacji budowy jachtu
3,5Student potrafi opracować kosztorys budowy jachtu
4,0Student potrafi przygotować proces produkcji jachtu
4,5Student potrafi zastosować optymalną technologię i narzędzia do budowy jachtu
5,0Student potrafi opracować kosztorys budowy jachtu i optymalnie dobrać metodę i technikę budowy jachtu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBJ_1A_D14-1_K01Student powinien rozwijać świadomość w zakresie odpowiedzialności za pracę i środowisko naturalne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko, i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje
BJ_1A_K04ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
BJ_1A_K05potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Celem jest poznanie zasad i metod organizacji budowy jachtów z laminatów i prowadzenie działalności gospodarczej
Treści programoweT-L-1Identyfikacja czynników wpływających na prowadzenie działalności gospodarczej.
T-L-3Przygotowanie procesu organizacyjnego budowy jachtu
T-L-4Przygotowanie procesu technologicznego budowy jachtu
T-L-2Przygotowanie dokumentacji do prowadzenia działalności gospodarczej
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne/ typowe środki audiowizualne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie przygotowuje się do zajęć, nie uzupełnia braków swojej wiedzy i umiejętności
3,0Student przygotowuje się do zajęć, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, ma niewielką świadomość profesjonalnej pracy przy budowie jachtów
3,5Student przygotowuje się do zajęć, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w czasie laboratoriów jest umiarkowanie aktywny, ma ograniczoną świadomość w zakresie ergonomii i bezpieczeństwa podczas budowy jachtu
4,0Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie laboratiriów jest umiarkowanie aktywny, reaguje na sugestie prowadzącego, ma dużą świadomość konieczności zachowania bezpieczeństwa pracy podczas budowy jachtu
4,5Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie laboratoriów jest bardzo aktywny, reaguje na sugesie prowadzącego, ma dużą świadomość w zakresie bezpieczeństwa i ergomomii pracy w trakcie budowy jachtu
5,0Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie laboratoriów jest bardzo aktywny, reaguje na sugesie prowadzącego, podejmuje samodzielne próby rozwiązywania zadań, ma całkowitą świadomość wpływu ergonomii i bezpieczeństwa na efekty pracy podczas budowy jachtu