Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (N3)

Sylabus przedmiotu Język angielski w inżynierii mechanicznej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria materiałowa
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów studia trzeciego stopnia
Profil
Moduł
Przedmiot Język angielski w inżynierii mechanicznej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Potyrała <Krzysztof.Potyrala@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Alina Doroch <Alina.Doroch@zut.edu.pl>, Marek Stelmaszczyk <Marek.Stelmaszczyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK2 30 2,01,00zaliczenie
lektoratLK3 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka angielskiego na poziomie B2.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie wiedzy o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającej studiowanie literatury specjalistycznej z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Kluczowe słownictwo stosowane w języku akademickim (rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki, przysłówki, zwroty wyrażające ilość)5
T-LK-2Wybrane elementy gramatyczne typowe dla stylu akademickiego (strona bierna, formy bezosobowe, styl wysoki i potoczny, rodzajniki).5
T-LK-3Pisanie artykułu naukowego. Rodzaje metod badawczych. Podstawowe rzeczowniki stosowane w klasyfikowaniu. Dane i dowody.5
15
lektorat
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Materiałoznawstwo (metale)3
T-LK-2Materiałoznawstwo (zastosowania tytanu)3
T-LK-3Spawalnictwo3
T-LK-4Prototypy3
T-LK-5Mechatronika (roboty satelitarne)3
T-LK-6Język matematyki - wprowadzenie podstawowych pojęć.Rodzaje liczb, ułamki dziesiętne, procenty, obliczenia metematyczne.Jednostki pomiarowe.5
T-LK-7Analiza statystyczna. Podstawowe terminy statystyczne. Rodzaje wykresów.5
T-LK-8Przeprowadzenie prezentacji.5
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Zajęcia praktyczne15
A-LK-2Udział w konsultacjach2
A-LK-3Przygotowanie się do zajęć13
30
lektorat
A-LK-1Zajęcia praktyczne30
A-LK-2Praca własna -lektura wybranych artykułów naukowych30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1M1 Zajęcia praktyczne
M-2M2 Prezentacja
M-3M3 Dyskusja
M-4M4 Praca z tekstem
M-5M5 Samodzielne realizowanie zadań domowych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: F - Test kontrolny / kolokwium
S-2Ocena formująca: F - Prezentacja

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BiEM_3A_08_W01
Doktorant posiada wiedzę o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającą mu studiowanie literatury specjalistycznej zgodnej z kierunkiem studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
IM_3-_W04C-1T-LK-3, T-LK-2, T-LK-1, T-LK-5, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-7, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-8, T-LK-2M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BiEM_3A_08_U01
Doktorant posiada umiejętność posługiwania się językiem angielskim, umożliwiającą mu korzystanie z specjalistycznej literatury obcojęzycznej zgodnej z kierunkiem studiów, przekazywania wiedzy naukowej (referowania), kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
IM_3-_U07, IM_3-_U08, IM_3-_U03C-1T-LK-3, T-LK-2, T-LK-1, T-LK-5, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-7, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-8, T-LK-2M-1, M-4, M-2, M-5, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BiEM_3A_08_K01
Doktorant rozumie znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej, ma świadomość odpowiedzialności za własną pracę, a także świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
IM_3-_K01C-1T-LK-3, T-LK-2, T-LK-1, T-LK-5, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-7, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-8, T-LK-2M-1, M-4, M-2, M-5, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BiEM_3A_08_W01
Doktorant posiada wiedzę o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającą mu studiowanie literatury specjalistycznej zgodnej z kierunkiem studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
2,0
3,0Doktorant opanował podstawową wiedzę dotyczącą słownictwa i gramatyki języka angielskiego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BiEM_3A_08_U01
Doktorant posiada umiejętność posługiwania się językiem angielskim, umożliwiającą mu korzystanie z specjalistycznej literatury obcojęzycznej zgodnej z kierunkiem studiów, przekazywania wiedzy naukowej (referowania), kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
2,0
3,0Doktorant umie posługiwać się językiem angielskim na poziomie podstawowym, co w znacznym stopniu ogranicza mu swobodne korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BiEM_3A_08_K01
Doktorant rozumie znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej, ma świadomość odpowiedzialności za własną pracę, a także świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
2,0
3,0Doktorant stara się zrozumieć znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej .
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. M.McCarthy, F.O'Dell, Academic Vocabulary In Use, Cambridge, 2008
  2. D.Gawryła, Mechanical Engineering.Reading in English Made Easy., Kraków, 2008

Literatura dodatkowa

  1. http://www.worldscinet.com/
  2. www.cambridge.org/elt
  3. www.howstuffworks.com

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Kluczowe słownictwo stosowane w języku akademickim (rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki, przysłówki, zwroty wyrażające ilość)5
T-LK-2Wybrane elementy gramatyczne typowe dla stylu akademickiego (strona bierna, formy bezosobowe, styl wysoki i potoczny, rodzajniki).5
T-LK-3Pisanie artykułu naukowego. Rodzaje metod badawczych. Podstawowe rzeczowniki stosowane w klasyfikowaniu. Dane i dowody.5
15

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Materiałoznawstwo (metale)3
T-LK-2Materiałoznawstwo (zastosowania tytanu)3
T-LK-3Spawalnictwo3
T-LK-4Prototypy3
T-LK-5Mechatronika (roboty satelitarne)3
T-LK-6Język matematyki - wprowadzenie podstawowych pojęć.Rodzaje liczb, ułamki dziesiętne, procenty, obliczenia metematyczne.Jednostki pomiarowe.5
T-LK-7Analiza statystyczna. Podstawowe terminy statystyczne. Rodzaje wykresów.5
T-LK-8Przeprowadzenie prezentacji.5
30

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia praktyczne15
A-LK-2Udział w konsultacjach2
A-LK-3Przygotowanie się do zajęć13
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia praktyczne30
A-LK-2Praca własna -lektura wybranych artykułów naukowych30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBiEM_3A_08_W01Doktorant posiada wiedzę o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającą mu studiowanie literatury specjalistycznej zgodnej z kierunkiem studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyIM_3-_W04Ma wiedzę dotyczącą sposobów opracowywania publikacji naukowych oraz publicznej prezentacji wyników badań naukowych.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającej studiowanie literatury specjalistycznej z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
Treści programoweT-LK-3Pisanie artykułu naukowego. Rodzaje metod badawczych. Podstawowe rzeczowniki stosowane w klasyfikowaniu. Dane i dowody.
T-LK-2Wybrane elementy gramatyczne typowe dla stylu akademickiego (strona bierna, formy bezosobowe, styl wysoki i potoczny, rodzajniki).
T-LK-1Kluczowe słownictwo stosowane w języku akademickim (rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki, przysłówki, zwroty wyrażające ilość)
T-LK-5Mechatronika (roboty satelitarne)
T-LK-3Spawalnictwo
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Materiałoznawstwo (metale)
T-LK-7Analiza statystyczna. Podstawowe terminy statystyczne. Rodzaje wykresów.
T-LK-4Prototypy
T-LK-6Język matematyki - wprowadzenie podstawowych pojęć.Rodzaje liczb, ułamki dziesiętne, procenty, obliczenia metematyczne.Jednostki pomiarowe.
T-LK-8Przeprowadzenie prezentacji.
T-LK-2Materiałoznawstwo (zastosowania tytanu)
Metody nauczaniaM-1M1 Zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - Test kontrolny / kolokwium
S-2Ocena formująca: F - Prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant opanował podstawową wiedzę dotyczącą słownictwa i gramatyki języka angielskiego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBiEM_3A_08_U01Doktorant posiada umiejętność posługiwania się językiem angielskim, umożliwiającą mu korzystanie z specjalistycznej literatury obcojęzycznej zgodnej z kierunkiem studiów, przekazywania wiedzy naukowej (referowania), kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyIM_3-_U07Nabywa umiejętność dyskutowania i przekazywania wiedzy, a w tym zrozumiałego prezentowania swoich koncepcji i osiągnięć naukowych.
IM_3-_U08Potrafi dokumentować wyniki prac badawczych oraz opracowywać publikacje naukowe, z respektowaniem zasad poszanowania praw autorskich.
IM_3-_U03Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji, w szczególności z zakresu dyscypliny Budowa i Eksploatacja Maszyn.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającej studiowanie literatury specjalistycznej z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
Treści programoweT-LK-3Pisanie artykułu naukowego. Rodzaje metod badawczych. Podstawowe rzeczowniki stosowane w klasyfikowaniu. Dane i dowody.
T-LK-2Wybrane elementy gramatyczne typowe dla stylu akademickiego (strona bierna, formy bezosobowe, styl wysoki i potoczny, rodzajniki).
T-LK-1Kluczowe słownictwo stosowane w języku akademickim (rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki, przysłówki, zwroty wyrażające ilość)
T-LK-5Mechatronika (roboty satelitarne)
T-LK-3Spawalnictwo
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Materiałoznawstwo (metale)
T-LK-7Analiza statystyczna. Podstawowe terminy statystyczne. Rodzaje wykresów.
T-LK-4Prototypy
T-LK-6Język matematyki - wprowadzenie podstawowych pojęć.Rodzaje liczb, ułamki dziesiętne, procenty, obliczenia metematyczne.Jednostki pomiarowe.
T-LK-8Przeprowadzenie prezentacji.
T-LK-2Materiałoznawstwo (zastosowania tytanu)
Metody nauczaniaM-1M1 Zajęcia praktyczne
M-4M4 Praca z tekstem
M-2M2 Prezentacja
M-5M5 Samodzielne realizowanie zadań domowych
M-3M3 Dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - Test kontrolny / kolokwium
S-2Ocena formująca: F - Prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant umie posługiwać się językiem angielskim na poziomie podstawowym, co w znacznym stopniu ogranicza mu swobodne korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBiEM_3A_08_K01Doktorant rozumie znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej, ma świadomość odpowiedzialności za własną pracę, a także świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyIM_3-_K01Uzyskuje kompetencje społeczne odnoszące się do działalności naukowo-badawczej i społecznej roli uczonego.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającej studiowanie literatury specjalistycznej z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
Treści programoweT-LK-3Pisanie artykułu naukowego. Rodzaje metod badawczych. Podstawowe rzeczowniki stosowane w klasyfikowaniu. Dane i dowody.
T-LK-2Wybrane elementy gramatyczne typowe dla stylu akademickiego (strona bierna, formy bezosobowe, styl wysoki i potoczny, rodzajniki).
T-LK-1Kluczowe słownictwo stosowane w języku akademickim (rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki, przysłówki, zwroty wyrażające ilość)
T-LK-5Mechatronika (roboty satelitarne)
T-LK-3Spawalnictwo
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Materiałoznawstwo (metale)
T-LK-7Analiza statystyczna. Podstawowe terminy statystyczne. Rodzaje wykresów.
T-LK-4Prototypy
T-LK-6Język matematyki - wprowadzenie podstawowych pojęć.Rodzaje liczb, ułamki dziesiętne, procenty, obliczenia metematyczne.Jednostki pomiarowe.
T-LK-8Przeprowadzenie prezentacji.
T-LK-2Materiałoznawstwo (zastosowania tytanu)
Metody nauczaniaM-1M1 Zajęcia praktyczne
M-4M4 Praca z tekstem
M-2M2 Prezentacja
M-5M5 Samodzielne realizowanie zadań domowych
M-3M3 Dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - Test kontrolny / kolokwium
S-2Ocena formująca: F - Prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant stara się zrozumieć znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej .
3,5
4,0
4,5
5,0