Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S3)

Sylabus przedmiotu Zachowania społeczne i etykieta zawodu nauczyciela akademickiego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria środowiska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów studia trzeciego stopnia
Profil
Moduł
Przedmiot Zachowania społeczne i etykieta zawodu nauczyciela akademickiego
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Nauk Humanistycznych i Pedagogicznych
Nauczyciel odpowiedzialny Dariusz Zienkiewicz <Dariusz.Zienkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Dariusz Zienkiewicz <Dariusz.Zienkiewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 5,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Przygotowanie ogólne z zakresu wiedzy o społeczeństwie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Prezentacja wiedzy w zakresie zachowań i wizerunku nauczyciela akademickiego oraz zasad regulujących poprawne relacje między ludzmi.
C-2Wyjaśnienie funkcji i celów podstawowych kanonów etykiety i wizerunku zawodowego nauczyciela akademickiego.
C-3Opanowanie podstawowych (najważniejszych) umiejętności w zakresie stosowania zasad etykiety i zachowań społecznych nauczyciela akademickiego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Społeczna rola i wizerunek zawodowy nauczyciela akademickiego.2
T-W-2Pojęcie i zasady dobrego wychowania.2
T-W-3Ceremoniał i tradycje akademickie (m.in. uroczystości, tytuły akademickie, stroje, przemowy, zwroty łacińskie).2
T-W-4Zasady i formy pisania pism oficjalnych i nieoficjalnych. Tytulatura w korespondencji i w rozmowie.2
T-W-5Organizacja i przebieg wizyt oficjalnych, przygotowanie i organizacja przyjęć, zasady precedencji.2
T-W-6Etykieta akademicka w kontekście zróżnicowań międzykulturowych.2
T-W-7Etykieta w szkole wyższej w pracy ze studentem i w codziennych kontaktach ze współpracownikami.2
T-W-8Kolokwium zaliczeniowe1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Przygotowanie merytoryczne do wykładów80
A-W-3Konsultacje20
A-W-4Przygotowanie prezentacji multimedialnej.35
150

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład konwersatoryjny
M-2Wykład informacyjny
M-3Prezentacja multimedialna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Aktywność merytoryczna
S-2Ocena formująca: Konsultacje
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISR_3-_S3/B-07_W01
Doktorant jest świadomy społecznej roli i wizerumku zawodowego nauczyciela akademickiego
ISR_3-_W05C-1, C-3, C-2T-W-6, T-W-1, T-W-7, T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-2M-1, M-3, M-2S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISR_3-_S3/B-07_U01
Doktorant potrafi stosować zasady etykiety i ceremoniału w życiu zawodowym i publicznym.
ISR_3-_U05C-1, C-3, C-2T-W-6, T-W-1, T-W-7, T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-2M-1, M-3, M-2S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISR_3-_S3/B-07_K01
W relacjach interpersonalnych wenątrzuczelnianych i zewnętrznych uwzględnia zasady etykiety nauczyciela akademickiego, posiada kompetencje zapewniające jakość realacji interpersonalnych.
ISR_3-_K01C-1, C-3, C-2T-W-6, T-W-1, T-W-7, T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-2M-1, M-2S-2, S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ISR_3-_S3/B-07_W01
Doktorant jest świadomy społecznej roli i wizerumku zawodowego nauczyciela akademickiego
2,0
3,0Doktorant jest świadomy społecznej roli i wizerumku zawodowego nauczyciela akademickiego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ISR_3-_S3/B-07_U01
Doktorant potrafi stosować zasady etykiety i ceremoniału w życiu zawodowym i publicznym.
2,0
3,0Doktorant potrafi stosować zasady etykiety i ceremoniału w życiu zawodowym i publicznym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ISR_3-_S3/B-07_K01
W relacjach interpersonalnych wenątrzuczelnianych i zewnętrznych uwzględnia zasady etykiety nauczyciela akademickiego, posiada kompetencje zapewniające jakość realacji interpersonalnych.
2,0
3,0W relacjach interpersonalnych wenątrzuczelnianych i zewnętrznych uwzględnia zasady etykiety nauczyciela akademickiego, posiada kompetencje zapewniające jakość realacji interpersonalnych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Orłowski T., Protokół dyplomatyczny, Ceremoniał & Etykieta, PISM, Warszawa, 2006

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Społeczna rola i wizerunek zawodowy nauczyciela akademickiego.2
T-W-2Pojęcie i zasady dobrego wychowania.2
T-W-3Ceremoniał i tradycje akademickie (m.in. uroczystości, tytuły akademickie, stroje, przemowy, zwroty łacińskie).2
T-W-4Zasady i formy pisania pism oficjalnych i nieoficjalnych. Tytulatura w korespondencji i w rozmowie.2
T-W-5Organizacja i przebieg wizyt oficjalnych, przygotowanie i organizacja przyjęć, zasady precedencji.2
T-W-6Etykieta akademicka w kontekście zróżnicowań międzykulturowych.2
T-W-7Etykieta w szkole wyższej w pracy ze studentem i w codziennych kontaktach ze współpracownikami.2
T-W-8Kolokwium zaliczeniowe1
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Przygotowanie merytoryczne do wykładów80
A-W-3Konsultacje20
A-W-4Przygotowanie prezentacji multimedialnej.35
150
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaISR_3-_S3/B-07_W01Doktorant jest świadomy społecznej roli i wizerumku zawodowego nauczyciela akademickiego
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISR_3-_W05Posiada podstawową wiedzę w zakresie dydaktyki i metod nauczania w szkole wyższej, przygotowującą do wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego, a także wiedzę o nowoczesnych technologiach kształcenia studentów.
Cel przedmiotuC-1Prezentacja wiedzy w zakresie zachowań i wizerunku nauczyciela akademickiego oraz zasad regulujących poprawne relacje między ludzmi.
C-3Opanowanie podstawowych (najważniejszych) umiejętności w zakresie stosowania zasad etykiety i zachowań społecznych nauczyciela akademickiego.
C-2Wyjaśnienie funkcji i celów podstawowych kanonów etykiety i wizerunku zawodowego nauczyciela akademickiego.
Treści programoweT-W-6Etykieta akademicka w kontekście zróżnicowań międzykulturowych.
T-W-1Społeczna rola i wizerunek zawodowy nauczyciela akademickiego.
T-W-7Etykieta w szkole wyższej w pracy ze studentem i w codziennych kontaktach ze współpracownikami.
T-W-3Ceremoniał i tradycje akademickie (m.in. uroczystości, tytuły akademickie, stroje, przemowy, zwroty łacińskie).
T-W-5Organizacja i przebieg wizyt oficjalnych, przygotowanie i organizacja przyjęć, zasady precedencji.
T-W-4Zasady i formy pisania pism oficjalnych i nieoficjalnych. Tytulatura w korespondencji i w rozmowie.
T-W-2Pojęcie i zasady dobrego wychowania.
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny
M-3Prezentacja multimedialna
M-2Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Konsultacje
S-1Ocena formująca: Aktywność merytoryczna
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant jest świadomy społecznej roli i wizerumku zawodowego nauczyciela akademickiego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaISR_3-_S3/B-07_U01Doktorant potrafi stosować zasady etykiety i ceremoniału w życiu zawodowym i publicznym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISR_3-_U05Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji oraz krytycznej ich oceny.
Cel przedmiotuC-1Prezentacja wiedzy w zakresie zachowań i wizerunku nauczyciela akademickiego oraz zasad regulujących poprawne relacje między ludzmi.
C-3Opanowanie podstawowych (najważniejszych) umiejętności w zakresie stosowania zasad etykiety i zachowań społecznych nauczyciela akademickiego.
C-2Wyjaśnienie funkcji i celów podstawowych kanonów etykiety i wizerunku zawodowego nauczyciela akademickiego.
Treści programoweT-W-6Etykieta akademicka w kontekście zróżnicowań międzykulturowych.
T-W-1Społeczna rola i wizerunek zawodowy nauczyciela akademickiego.
T-W-7Etykieta w szkole wyższej w pracy ze studentem i w codziennych kontaktach ze współpracownikami.
T-W-3Ceremoniał i tradycje akademickie (m.in. uroczystości, tytuły akademickie, stroje, przemowy, zwroty łacińskie).
T-W-5Organizacja i przebieg wizyt oficjalnych, przygotowanie i organizacja przyjęć, zasady precedencji.
T-W-4Zasady i formy pisania pism oficjalnych i nieoficjalnych. Tytulatura w korespondencji i w rozmowie.
T-W-2Pojęcie i zasady dobrego wychowania.
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny
M-3Prezentacja multimedialna
M-2Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Konsultacje
S-1Ocena formująca: Aktywność merytoryczna
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant potrafi stosować zasady etykiety i ceremoniału w życiu zawodowym i publicznym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaISR_3-_S3/B-07_K01W relacjach interpersonalnych wenątrzuczelnianych i zewnętrznych uwzględnia zasady etykiety nauczyciela akademickiego, posiada kompetencje zapewniające jakość realacji interpersonalnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISR_3-_K01Zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę ciągłego rozwoju zawodowego.
Cel przedmiotuC-1Prezentacja wiedzy w zakresie zachowań i wizerunku nauczyciela akademickiego oraz zasad regulujących poprawne relacje między ludzmi.
C-3Opanowanie podstawowych (najważniejszych) umiejętności w zakresie stosowania zasad etykiety i zachowań społecznych nauczyciela akademickiego.
C-2Wyjaśnienie funkcji i celów podstawowych kanonów etykiety i wizerunku zawodowego nauczyciela akademickiego.
Treści programoweT-W-6Etykieta akademicka w kontekście zróżnicowań międzykulturowych.
T-W-1Społeczna rola i wizerunek zawodowy nauczyciela akademickiego.
T-W-7Etykieta w szkole wyższej w pracy ze studentem i w codziennych kontaktach ze współpracownikami.
T-W-3Ceremoniał i tradycje akademickie (m.in. uroczystości, tytuły akademickie, stroje, przemowy, zwroty łacińskie).
T-W-5Organizacja i przebieg wizyt oficjalnych, przygotowanie i organizacja przyjęć, zasady precedencji.
T-W-4Zasady i formy pisania pism oficjalnych i nieoficjalnych. Tytulatura w korespondencji i w rozmowie.
T-W-2Pojęcie i zasady dobrego wychowania.
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny
M-2Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Konsultacje
S-1Ocena formująca: Aktywność merytoryczna
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W relacjach interpersonalnych wenątrzuczelnianych i zewnętrznych uwzględnia zasady etykiety nauczyciela akademickiego, posiada kompetencje zapewniające jakość realacji interpersonalnych.
3,5
4,0
4,5
5,0