Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)

Sylabus przedmiotu Systems Engineering:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Systems Engineering
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 30 3,50,60zaliczenie
wykładyW2 30 2,50,40zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Calculus methods.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Systems Engineering is a scientific way to understand the underlying structure and characteristics of systems and their complexities. This course will acquaint you with concept of systems and the role systems engineering plays in their development. It will also provide a basic framework for planning and assessing system development and how systems analysis methods and techniques are integrated within the systems engineering process.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1The solution of practical problems related to issues discussed during lectures.30
30
wykłady
T-W-1Systems Engineering is a scientific way to understand the underlying structure and characteristics of systems and their complexities. This course will acquaint you with concept of systems and the role systems engineering plays in their development. It will also provide a basic framework for planning and assessing system development and how systems analysis methods and techniques are integrated within the systems engineering process.28
T-W-2Evaluation of knowledge.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Participation in classes.30
A-L-2Preparation of homeworks.75
105
wykłady
A-W-1Participation in classes.30
A-W-2Self study.35
A-W-3Preparation to knowledge evaluation.10
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

dla tego przedmiotu nie są określone metody nauczania ani narzędzia dydaktyczne

Sposoby oceny

dla tego przedmiotu nie są określone sposoby oceny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTMiT_2-_??_W01
Upon completion of this course, students will have the knowledge and skills to: (1) specify what constitutes a system; (2) undertake a systems engineering design process for a relatively complex system; (3) use a systems approach to complex problems, and to design and operational performance; (4) proficiently design engineering systems and/or processes in accordance with specified and agreed performance criteria; (5) understand the importance and relevance of sustainable practices and where they are most effectively applied in an engineered system; (6) understand the importance of the testing, validation and verification process from the very beginning of a systems engineering design process.

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTMiT_2-_??_U01
The ability to use the acquired knowledge to solve practical problems.

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTMiT_2-_??_K01
Improvement of social and personal competencies including self-awareness, self-management, social awareness, relationship skills, responsible decision-making and others. Encouraging dialogue and mutual respect between peoples of different nations, cultures and faiths.

Literatura podstawowa

  1. Goldberg B.E., Everhart K., Stevens R., Babbitt III N., Clemens P., and Stout L., System Engineering “Toolbox” for Design-Oriented Engineers, National Aeronautics and Space Administration, Marshall Space Flight Center, Alabama, 1994
  2. INCOSE, Systems Engineering Handbook, INCOSE-TP-2003-002-03, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Kossiakoff A., Sweet W.N., Seymour S.J., Biemer S.M., Systems Engineering Principles and Practice, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1The solution of practical problems related to issues discussed during lectures.30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Systems Engineering is a scientific way to understand the underlying structure and characteristics of systems and their complexities. This course will acquaint you with concept of systems and the role systems engineering plays in their development. It will also provide a basic framework for planning and assessing system development and how systems analysis methods and techniques are integrated within the systems engineering process.28
T-W-2Evaluation of knowledge.2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Participation in classes.30
A-L-2Preparation of homeworks.75
105
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in classes.30
A-W-2Self study.35
A-W-3Preparation to knowledge evaluation.10
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM-WTMiT_2-_??_W01Upon completion of this course, students will have the knowledge and skills to: (1) specify what constitutes a system; (2) undertake a systems engineering design process for a relatively complex system; (3) use a systems approach to complex problems, and to design and operational performance; (4) proficiently design engineering systems and/or processes in accordance with specified and agreed performance criteria; (5) understand the importance and relevance of sustainable practices and where they are most effectively applied in an engineered system; (6) understand the importance of the testing, validation and verification process from the very beginning of a systems engineering design process.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM-WTMiT_2-_??_U01The ability to use the acquired knowledge to solve practical problems.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM-WTMiT_2-_??_K01Improvement of social and personal competencies including self-awareness, self-management, social awareness, relationship skills, responsible decision-making and others. Encouraging dialogue and mutual respect between peoples of different nations, cultures and faiths.