Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)

Sylabus przedmiotu Prolog Programming for Artifcial Intelligence:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Prolog Programming for Artifcial Intelligence
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Metod Sztucznej Inteligencji i Matematyki Stosowanej
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Kołodziejczyk <Joanna.Kolodziejczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 15 1,20,30zaliczenie
laboratoriaL2 30 2,80,70zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1The course does not require any previous knowledge

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Knowledge in Prolog programming and the ability to recognize different algorithms from Artificial Inteligence
C-2Ability to implement some (search, reasoning, inductive programming, belief networks) AI algoritghm using Prolog programming language

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Simple example - facts and rules2
T-L-2Declarative and procedural meaning2
T-L-3Operators and arithmetic2
T-L-4Lists in Prolog4
T-L-5Eight queens problem solution2
T-L-6Cut, negation and backtracking2
T-L-7Build in predicates2
T-L-8Debugging2
T-L-9Tree and graph representation and search4
T-L-10Expert systems (if then)4
T-L-11Minimax - game playing4
30
wykłady
T-W-1From First predicate logic to Prolog3
T-W-2Prolog syntax, lists, operators, arithmetics2
T-W-3Backtracking and build in predicates2
T-W-4Program examples - search blind and informed2
T-W-5Expert systems in Prolog3
T-W-6Game playing3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Lab participation30
A-L-2Homeworks34
A-L-3Studing the literatrue20
84
wykłady
A-W-1Lecture participation15
A-W-2Self studying literature15
A-W-3Studying for test6
36

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture, presentation
M-2Discussion, learning by doing
M-3Software developing in Prolog

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Short programming tasks
S-2Ocena podsumowująca: Writing exam or test from knowledge representation and Prolog.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WI_2-_null_W01
Explain the logic programming paradigm. Understand the resoninig in Prolog. Represent knowledge in First Predicate Logic and Prolog syntax.
C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WI_2-_null_U01
Develop a given algorithm in Prolog using build-in and own predicates. Debug the Prolog code. Describe how the result is obtained.
C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11M-2, M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
WM-WI_2-_null_W01
Explain the logic programming paradigm. Understand the resoninig in Prolog. Represent knowledge in First Predicate Logic and Prolog syntax.
2,0
3,0Basic knowladge in Predicate Logic and Prolog
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
WM-WI_2-_null_U01
Develop a given algorithm in Prolog using build-in and own predicates. Debug the Prolog code. Describe how the result is obtained.
2,0
3,0Understanding examples from laboratories and implement them.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Ivan Bratko, Prolog programming for Artificial Intelligence, Pearson Education, 2001

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Simple example - facts and rules2
T-L-2Declarative and procedural meaning2
T-L-3Operators and arithmetic2
T-L-4Lists in Prolog4
T-L-5Eight queens problem solution2
T-L-6Cut, negation and backtracking2
T-L-7Build in predicates2
T-L-8Debugging2
T-L-9Tree and graph representation and search4
T-L-10Expert systems (if then)4
T-L-11Minimax - game playing4
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1From First predicate logic to Prolog3
T-W-2Prolog syntax, lists, operators, arithmetics2
T-W-3Backtracking and build in predicates2
T-W-4Program examples - search blind and informed2
T-W-5Expert systems in Prolog3
T-W-6Game playing3
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Lab participation30
A-L-2Homeworks34
A-L-3Studing the literatrue20
84
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Lecture participation15
A-W-2Self studying literature15
A-W-3Studying for test6
36
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM-WI_2-_null_W01Explain the logic programming paradigm. Understand the resoninig in Prolog. Represent knowledge in First Predicate Logic and Prolog syntax.
Cel przedmiotuC-1Knowledge in Prolog programming and the ability to recognize different algorithms from Artificial Inteligence
Treści programoweT-W-1From First predicate logic to Prolog
T-W-2Prolog syntax, lists, operators, arithmetics
T-W-3Backtracking and build in predicates
T-W-4Program examples - search blind and informed
T-W-5Expert systems in Prolog
T-W-6Game playing
Metody nauczaniaM-1Lecture, presentation
M-2Discussion, learning by doing
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Writing exam or test from knowledge representation and Prolog.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Basic knowladge in Predicate Logic and Prolog
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM-WI_2-_null_U01Develop a given algorithm in Prolog using build-in and own predicates. Debug the Prolog code. Describe how the result is obtained.
Cel przedmiotuC-2Ability to implement some (search, reasoning, inductive programming, belief networks) AI algoritghm using Prolog programming language
Treści programoweT-L-1Simple example - facts and rules
T-L-2Declarative and procedural meaning
T-L-3Operators and arithmetic
T-L-4Lists in Prolog
T-L-5Eight queens problem solution
T-L-6Cut, negation and backtracking
T-L-7Build in predicates
T-L-8Debugging
T-L-9Tree and graph representation and search
T-L-10Expert systems (if then)
T-L-11Minimax - game playing
Metody nauczaniaM-2Discussion, learning by doing
M-3Software developing in Prolog
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Writing exam or test from knowledge representation and Prolog.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Understanding examples from laboratories and implement them.
3,5
4,0
4,5
5,0