Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu Diversity Management:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Diversity Management
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 20 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1No requirements.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Develop a working knowledge of diversity
C-2Link diversity theory with management practice
C-3Develop and analyze diversity management cases

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Essence and importance of diversity2
T-W-2Ethics and business vs. diversity2
T-W-3Diversity at work2
T-W-4Success factors of diversity2
T-W-5Diversity programs2
T-W-6Organizational teams and systems2
T-W-7Diversity training process4
T-W-8Effective leader2
T-W-9Valuing diversity2
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach20
A-W-2przygotowanie sie do zajęć20
A-W-3przygotowanie prezentacjii20
A-W-4studia literatury60
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1PP presentations
M-2Case study
M-3Discussion

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: participation and activity
S-2Ocena podsumowująca: presentation of a project

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WEKON_1-_??_W01
1. can forecast social processes and phenomena related to diversity 2. can use theoretical knowledge to manage people in a company
C-1, C-2, C-3T-W-6, T-W-9, T-W-1, T-W-8, T-W-2, T-W-7, T-W-4, T-W-3, T-W-5M-1, M-2, M-3S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WEKON_1-_??_U01
a student creates conception of diversity
C-2, C-1, C-3T-W-5, T-W-7, T-W-9, T-W-1, T-W-4, T-W-8, T-W-2, T-W-6, T-W-3M-3, M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WEKON_1-_??_K01
student understands the role of diversity in business
C-2, C-1, C-3T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-W-8, T-W-1, T-W-7, T-W-6, T-W-4, T-W-9M-2, M-3, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
WM-WEKON_1-_??_W01
1. can forecast social processes and phenomena related to diversity 2. can use theoretical knowledge to manage people in a company
2,0
3,0Student correctly defines some concepts of diversity management
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
WM-WEKON_1-_??_U01
a student creates conception of diversity
2,0
3,0a student creates diversity conception for business
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
WM-WEKON_1-_??_K01
student understands the role of diversity in business
2,0
3,0a student understands the role of diversity
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. P.L. Gerhardt, Diversity at work, Xlibris Corporation, 2007
  2. C. Nowak, Managing diversity, GRIN Verlag, 2009

Literatura dodatkowa

  1. M. Loden, Implementing diversity, McGraw Hill, 1996

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Essence and importance of diversity2
T-W-2Ethics and business vs. diversity2
T-W-3Diversity at work2
T-W-4Success factors of diversity2
T-W-5Diversity programs2
T-W-6Organizational teams and systems2
T-W-7Diversity training process4
T-W-8Effective leader2
T-W-9Valuing diversity2
20

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach20
A-W-2przygotowanie sie do zajęć20
A-W-3przygotowanie prezentacjii20
A-W-4studia literatury60
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM-WEKON_1-_??_W011. can forecast social processes and phenomena related to diversity 2. can use theoretical knowledge to manage people in a company
Cel przedmiotuC-1Develop a working knowledge of diversity
C-2Link diversity theory with management practice
C-3Develop and analyze diversity management cases
Treści programoweT-W-6Organizational teams and systems
T-W-9Valuing diversity
T-W-1Essence and importance of diversity
T-W-8Effective leader
T-W-2Ethics and business vs. diversity
T-W-7Diversity training process
T-W-4Success factors of diversity
T-W-3Diversity at work
T-W-5Diversity programs
Metody nauczaniaM-1PP presentations
M-2Case study
M-3Discussion
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: presentation of a project
S-1Ocena formująca: participation and activity
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student correctly defines some concepts of diversity management
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM-WEKON_1-_??_U01a student creates conception of diversity
Cel przedmiotuC-2Link diversity theory with management practice
C-1Develop a working knowledge of diversity
C-3Develop and analyze diversity management cases
Treści programoweT-W-5Diversity programs
T-W-7Diversity training process
T-W-9Valuing diversity
T-W-1Essence and importance of diversity
T-W-4Success factors of diversity
T-W-8Effective leader
T-W-2Ethics and business vs. diversity
T-W-6Organizational teams and systems
T-W-3Diversity at work
Metody nauczaniaM-3Discussion
M-2Case study
M-1PP presentations
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: presentation of a project
S-1Ocena formująca: participation and activity
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0a student creates diversity conception for business
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM-WEKON_1-_??_K01student understands the role of diversity in business
Cel przedmiotuC-2Link diversity theory with management practice
C-1Develop a working knowledge of diversity
C-3Develop and analyze diversity management cases
Treści programoweT-W-5Diversity programs
T-W-2Ethics and business vs. diversity
T-W-3Diversity at work
T-W-8Effective leader
T-W-1Essence and importance of diversity
T-W-7Diversity training process
T-W-6Organizational teams and systems
T-W-4Success factors of diversity
T-W-9Valuing diversity
Metody nauczaniaM-2Case study
M-3Discussion
M-1PP presentations
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: participation and activity
S-2Ocena podsumowująca: presentation of a project
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0a student understands the role of diversity
3,5
4,0
4,5
5,0