Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)

Sylabus przedmiotu Special Foundations Design:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Special Foundations Design
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Geotechniki
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Pozlewicz <Andrzej.Pozlewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 45 2,50,50zaliczenie
projektyP1 45 2,50,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Soil mechanics
W-2Engineering geology
W-3Foundation design

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Create an ability to recognize and use of proper foundation in case of massive construction and complex load systems
C-2Create an ability to prepare a geotechnical design of special foundation

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Design of special foundation in complex geotechnical conditions45
45
wykłady
T-W-1Advanced geotechnical aspects in special foundation design4
T-W-2Load transfer mechanism in pile, pier and shaft foundation4
T-W-3Meyerhof's method for bored and displacement driven piles3
T-W-4"Alpha", "lambda" and "betha" methods for shafts and piers4
T-W-5Elastic foundation5
T-W-6Test loads, Davisson formulae3
T-W-7Negative skin friction, neutral depth (Vesic, Bowles)3
T-W-8Group of piles, drilled shafts - technology and design5
T-W-9Brich Hansen method for lateral loading (free and fixed head)4
T-W-10Soil spring idealization, elastic continuum model (Poulos, Reese and Matlock, Broms approaches)7
T-W-11Anchoring systems in special foundation design3
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach45
A-P-2samodzielne wykonanie zadania projektowego20
A-P-3udział w konsultacjach2
A-P-4przygotowanie do zaliczenia ćwiczenia projektowego, korekta błędów w obliczeniach i rysunkach6
A-P-5zaliczenie ćwiczeń projektowych1
74
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach45
A-W-2samodzielne poszukiwanie rozwiązań zagadnień posadawiania budowli hydrotechnicznych omawianych na wykładach5
A-W-3poszukiwanie optymalnych sposobów projektowania posadowienia budowli hydrotechnicznej na podstawie wykładów i studiów literaturowych8
A-W-4przeprowadzenie analizy porównawczej wybranych metod posadowienia w czasie konsultacji5
A-W-5Przygotowanie się do zaliczenia wykładów8
A-W-6udział w zaliczeniu wykładów3
74

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Project based learning method
M-2Lecture, case studies

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Project work
S-2Ocena formująca: continuous assessment
S-3Ocena podsumowująca: Project presentation and defence

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiA_2-_null_W01
Student knows systems of modern foundations design in case of not standard construction

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiA_2-_null_U01
Student is able to: analyze geotechnical solutions for various special foundations, provide comparative analysis for given solutions, make calculations of bearing capacity of a special foundation

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiA_2-_??_K01
Student is able in both professional and responsible way use gained knowledge and skills in executions works associated with special foundations engineering. Understands the engineering activities effect on environment

Literatura podstawowa

  1. Bowles J. E., Foundation Analysis and Design, McGraw-Hill, 1996, Knovel Release Date 2007-01-02
  2. Budhu M., Soil Mechanics and Foundations, John Wiley & Sons, 2007, Knovel Release Date: Aug 5, 2009, Earth Sciences
  3. Cashman P. M., Preene M., Groundwater Lowering in Construction. A practical guide, Spon Press, London, New York, 2001
  4. Cernica J. N., Geotechnical Engineering: Foundation Design, John Wiley & Sons, New York, 1995
  5. Day R. W., Foundation Engineering Handbook - Design and Construction with the 2006 International Building Code, McGraw-Hill, 2006, Knovel Release Date: 2006-08-09
  6. Monahan E. J., Construction of Fills, John Wiley & Sons, 1994, 2, Knovel Release Date: 2007-08-22
  7. Smith I., Smith's Elements of Soil Mechanics. 8th Edition. Design to Eurokode 7, Blackwell Publishing, Oxford, 2006, 8, VIII-114
  8. Tomlinson M. J., Foundation Design and Construction, Prentice Hall, Harlow, 2001, 7
  9. Venkatramaiah C., Geotechnical Engineering, John Wiley & Sons, 1993

Literatura dodatkowa

  1. De Cock F., Legrand C. (Eds.), Design of Axially Loaded Piles. European Practice, A. A. Balkema, Rotterdam, 1997
  2. Simons N., Memzis B., A Short Course in Foundation Engineering, Thomas Telford, London, 2000

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Design of special foundation in complex geotechnical conditions45
45

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Advanced geotechnical aspects in special foundation design4
T-W-2Load transfer mechanism in pile, pier and shaft foundation4
T-W-3Meyerhof's method for bored and displacement driven piles3
T-W-4"Alpha", "lambda" and "betha" methods for shafts and piers4
T-W-5Elastic foundation5
T-W-6Test loads, Davisson formulae3
T-W-7Negative skin friction, neutral depth (Vesic, Bowles)3
T-W-8Group of piles, drilled shafts - technology and design5
T-W-9Brich Hansen method for lateral loading (free and fixed head)4
T-W-10Soil spring idealization, elastic continuum model (Poulos, Reese and Matlock, Broms approaches)7
T-W-11Anchoring systems in special foundation design3
45

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach45
A-P-2samodzielne wykonanie zadania projektowego20
A-P-3udział w konsultacjach2
A-P-4przygotowanie do zaliczenia ćwiczenia projektowego, korekta błędów w obliczeniach i rysunkach6
A-P-5zaliczenie ćwiczeń projektowych1
74
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach45
A-W-2samodzielne poszukiwanie rozwiązań zagadnień posadawiania budowli hydrotechnicznych omawianych na wykładach5
A-W-3poszukiwanie optymalnych sposobów projektowania posadowienia budowli hydrotechnicznej na podstawie wykładów i studiów literaturowych8
A-W-4przeprowadzenie analizy porównawczej wybranych metod posadowienia w czasie konsultacji5
A-W-5Przygotowanie się do zaliczenia wykładów8
A-W-6udział w zaliczeniu wykładów3
74
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM-WBiA_2-_null_W01Student knows systems of modern foundations design in case of not standard construction
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM-WBiA_2-_null_U01Student is able to: analyze geotechnical solutions for various special foundations, provide comparative analysis for given solutions, make calculations of bearing capacity of a special foundation
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM-WBiA_2-_??_K01Student is able in both professional and responsible way use gained knowledge and skills in executions works associated with special foundations engineering. Understands the engineering activities effect on environment