Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu Fundamentals of computing and programming:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Fundamentals of computing and programming
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Wydziałowa Pracownia Informatyczna
Nauczyciel odpowiedzialny Elzbieta Freidenberg <Elzbieta.Freidenberg@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elzbieta Freidenberg <Elzbieta.Freidenberg@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basic computer skills.
W-2Knowledge of the foundations of mathematics

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ability to apply knowledge of basic mathematics, science, and engineering.
C-2Ability to analyze and interpret data.
C-3Ability to formulate and solve civil engineering problems. Ability to use computers to solve civil engineering problems.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Introducing to MathCad Prime2
T-L-2Introducing to spreadsheet Libre Office2
T-L-3Matrices: Operations, vectors, Determinants, Rank, Applications2
T-L-4Matrix Algebra: Solution of Simultaneous Equations4
T-L-5Numerical Methods: Introduction, Accuracy, Errors, Roots of Equations4
T-L-6Solving Nonlinear Equations4
T-L-7Interpolation2
T-L-8Linear Regression4
T-L-9Polynomial approximation4
T-L-10Integration2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Compulsory attendance - introductions.15
A-L-2Compulsory attendance - the assisted student work.15
A-L-3The unassisted student work: the preparation for the laboratory.30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Introduction to problems with simultaneous exercise.
M-2Solving practical problems.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Assesment of partial work.
S-2Ocena podsumowująca: Assesment of final project work.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiA_1-_??_W01
Knowledge of linear programming, solving linear and nonlinear system of equation, statistics.

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiA_1-_??_U01
Ability to use MathCad and spreadsheets effectively and efficiently as a computing tool for problem solving in Civil Engineering

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiA_1-_??_K01
Ability to analyze and interpret data.

Literatura podstawowa

  1. S.Chapra, R.Canale, Numerical Methods for Engineers, McGraw-Hill Science/Engineering/Math, 2009, 6, ISBN-10: 0073401064
  2. PTC Mathcad Prime 4.0, https://learningexchange.ptc.com/, 2016, 8412-PTC-Mathcad-BRO-EN-0117

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Introducing to MathCad Prime2
T-L-2Introducing to spreadsheet Libre Office2
T-L-3Matrices: Operations, vectors, Determinants, Rank, Applications2
T-L-4Matrix Algebra: Solution of Simultaneous Equations4
T-L-5Numerical Methods: Introduction, Accuracy, Errors, Roots of Equations4
T-L-6Solving Nonlinear Equations4
T-L-7Interpolation2
T-L-8Linear Regression4
T-L-9Polynomial approximation4
T-L-10Integration2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Compulsory attendance - introductions.15
A-L-2Compulsory attendance - the assisted student work.15
A-L-3The unassisted student work: the preparation for the laboratory.30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM-WBiA_1-_??_W01Knowledge of linear programming, solving linear and nonlinear system of equation, statistics.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM-WBiA_1-_??_U01Ability to use MathCad and spreadsheets effectively and efficiently as a computing tool for problem solving in Civil Engineering
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM-WBiA_1-_??_K01Ability to analyze and interpret data.