Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu Project Management I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Project Management I
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zespół Dydaktyczny Ekonomiki, Organizacji i Zarządzania w Budownictwie
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Tracz <Krzysztof.Tracz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Magdalena Bochenek <Magdalena.Bochenek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 1,80,59zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 30 2,20,41zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończony kurs z organizacji przedsiebiorstw budowlanych
W-2Ukończony kurs z ekonomiki budownictwa i technologii robót budowlanych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z metodologią i zasadami podejmowania decyzji inwestycyjnych
C-2Umiejetność identyfikacji ryzyka inwestycyjnego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Identification and analysis of different projects stakeholders,4
T-A-2Initial phase - technical and financial analysis of Project,4
T-A-3Project selection by the Owner - SWOT and PEST analysis5
T-A-4Project brief and objectives,4
T-A-5Log-frame matrix in PCM methods of Project Management,4
T-A-6Milestone schedulling,3
T-A-7Work Breakdown Structure (WBS) of the whole project life cycle,4
T-A-8Passing test2
30
wykłady
T-W-1Basic pronciples and definitions of Project Management,2
T-W-2Project Life Cycle - examples of different discyplines,2
T-W-3Identification of Project stakeholders and analysis of their influence on Project outcome,2
T-W-4Basic conditions and constraints in Management of the Project,2
T-W-5Planning of Project strategy - main objectives and Project priorities,2
T-W-6SWOT and PEST analysis as the base for Project selection by the Owner,2
T-W-7Various models of Project Management - optimization of methodology2
T-W-8Methodology of process management by Project Management Institute - PMBOK4
T-W-9Project scope management by PMI standards,2
T-W-10Project life cycle management according to European Commission standards,2
T-W-11Structure and principles of Project log-frame procurement,2
T-W-12Indicators of Project objectives achievement - SMART test,2
T-W-13The other standards of Project Management - ISO 10 006, BS 6079, Prince 2, AGILE2
T-W-14Work Breakdown Structure of the whole project life cycle (WBS),2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2studia literaturowe, analizowanie tresci wykladów i ćwiczeń24
A-A-3przygotowanie do zaliczenia10
A-A-4zaliczenie2
66
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Bieżące utrwalanie poznanego materialu13
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia10
A-W-4Zaliczenie1
54

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2objaśnienie lub wyjaśnienie
M-3ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów na podstawie testu
S-2Ocena formująca: sprawdzenie poprawności rozwiazań dla poszczególnych przypadków omawianych w trakcie ćwiczeń audytoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM_1-_null_W01
Rozróżnienia cykl życia projektu inwstycyjnego z podziałem na poszczególne fazy, charaktetyzuje mocne i słabe strony projektu, rozpoznaje główne założenia projektu i metody zrządzania
C-1T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-14, T-A-4, T-A-6, T-A-7M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM_1-_null_U01
Dobiera modele zarządzania projektem na podstawie kryteriów i wymogów zamawiającego,analizuje ryzyko inwestycji i wykonalność techniczną i finansową.
C-1T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-9, T-A-1, T-A-4, T-A-3, T-A-2, T-A-6, T-A-7M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM_1-_null_K01
Jest świadomy zachowań zgodnych z etyką zawodową oraz jest zorientowanyw działaniach dotyczących przedsiębiorczości.
C-1T-W-1, T-A-1, T-A-4, T-A-3, T-A-2, T-A-7M-1, M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
WM_1-_null_W01
Rozróżnienia cykl życia projektu inwstycyjnego z podziałem na poszczególne fazy, charaktetyzuje mocne i słabe strony projektu, rozpoznaje główne założenia projektu i metody zrządzania
2,0
3,0Znajomość podstawowych etapów cyklu życia inwestycji oraz głównych założeń projektu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
WM_1-_null_U01
Dobiera modele zarządzania projektem na podstawie kryteriów i wymogów zamawiającego,analizuje ryzyko inwestycji i wykonalność techniczną i finansową.
2,0
3,0Potrafi ocenić kryteria i wymogi zamawiającego oraz zaproponować model zarządzania projektem
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
WM_1-_null_K01
Jest świadomy zachowań zgodnych z etyką zawodową oraz jest zorientowanyw działaniach dotyczących przedsiębiorczości.
2,0
3,0ma świadomość posiadania wiedzy lecz nie wykorzystuje jej w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kerzner Harold, Project Management - A system approach to planning, scheduling and control, John Wiley &Sons, 2003
  2. Project Management Institute, "A guide to the Project Management Body of Knowledge", 2000
  3. Halpin D.W., Woodhead R.W., “ Construction Management”, John Wiley & Sons, 2011
  4. Kerzner Harold, "Advanced Project Management – edycja polska, John Wiley &Sons, 2004
  5. Dziworska K., Decyzje inwestycyjne przedsiębiorstw, Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, 2000
  6. The Chartered Institute of Building, Code Of Practice For Project Management For Construction and Development, Wiley-Blackwell, 2010
  7. Kietliński W.,Janowska J., Wożniak C., Proces inwestycyjny w budownictwie, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2007
  8. Rory Burke, Poject Management, Planning and Control, John Wiley&Sons, 1992
  9. Nicholas J.M., Steyn H., Projekt management for business, engineering, and technology. Principles and practice., Elsevier Butterworth Heinemann, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Pastusiak R., Ocena efektywności inwestycji, Cedetu, warszawa, 2003
  2. Praca zbiorowa, Podstawy Zarządzania nieruchomościami, Poltext, Warszawa, 2009
  3. Minasowicz A., Efektywność i zarządzanie finansami w budownictwie, Poltext, Warszawa, 2009
  4. Kerzner H., Projekt Management. A system approach to planning, scheduling and controlling., John Wiley Sons, New Jersey, 2003
  5. Lessel W., Zarządzanie projektem. Jak precyzyjnie zaplanować i wdrożyć projekt., BC Edukacja Sp. z o.o., Warszawa, 2008
  6. Werner W.A., Procedury inwestowania., Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2004

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Identification and analysis of different projects stakeholders,4
T-A-2Initial phase - technical and financial analysis of Project,4
T-A-3Project selection by the Owner - SWOT and PEST analysis5
T-A-4Project brief and objectives,4
T-A-5Log-frame matrix in PCM methods of Project Management,4
T-A-6Milestone schedulling,3
T-A-7Work Breakdown Structure (WBS) of the whole project life cycle,4
T-A-8Passing test2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Basic pronciples and definitions of Project Management,2
T-W-2Project Life Cycle - examples of different discyplines,2
T-W-3Identification of Project stakeholders and analysis of their influence on Project outcome,2
T-W-4Basic conditions and constraints in Management of the Project,2
T-W-5Planning of Project strategy - main objectives and Project priorities,2
T-W-6SWOT and PEST analysis as the base for Project selection by the Owner,2
T-W-7Various models of Project Management - optimization of methodology2
T-W-8Methodology of process management by Project Management Institute - PMBOK4
T-W-9Project scope management by PMI standards,2
T-W-10Project life cycle management according to European Commission standards,2
T-W-11Structure and principles of Project log-frame procurement,2
T-W-12Indicators of Project objectives achievement - SMART test,2
T-W-13The other standards of Project Management - ISO 10 006, BS 6079, Prince 2, AGILE2
T-W-14Work Breakdown Structure of the whole project life cycle (WBS),2
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2studia literaturowe, analizowanie tresci wykladów i ćwiczeń24
A-A-3przygotowanie do zaliczenia10
A-A-4zaliczenie2
66
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Bieżące utrwalanie poznanego materialu13
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia10
A-W-4Zaliczenie1
54
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM_1-_null_W01Rozróżnienia cykl życia projektu inwstycyjnego z podziałem na poszczególne fazy, charaktetyzuje mocne i słabe strony projektu, rozpoznaje główne założenia projektu i metody zrządzania
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z metodologią i zasadami podejmowania decyzji inwestycyjnych
Treści programoweT-W-1Basic pronciples and definitions of Project Management,
T-W-2Project Life Cycle - examples of different discyplines,
T-W-5Planning of Project strategy - main objectives and Project priorities,
T-W-14Work Breakdown Structure of the whole project life cycle (WBS),
T-A-4Project brief and objectives,
T-A-6Milestone schedulling,
T-A-7Work Breakdown Structure (WBS) of the whole project life cycle,
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2objaśnienie lub wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów na podstawie testu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Znajomość podstawowych etapów cyklu życia inwestycji oraz głównych założeń projektu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM_1-_null_U01Dobiera modele zarządzania projektem na podstawie kryteriów i wymogów zamawiającego,analizuje ryzyko inwestycji i wykonalność techniczną i finansową.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z metodologią i zasadami podejmowania decyzji inwestycyjnych
Treści programoweT-W-4Basic conditions and constraints in Management of the Project,
T-W-5Planning of Project strategy - main objectives and Project priorities,
T-W-7Various models of Project Management - optimization of methodology
T-W-9Project scope management by PMI standards,
T-A-1Identification and analysis of different projects stakeholders,
T-A-4Project brief and objectives,
T-A-3Project selection by the Owner - SWOT and PEST analysis
T-A-2Initial phase - technical and financial analysis of Project,
T-A-6Milestone schedulling,
T-A-7Work Breakdown Structure (WBS) of the whole project life cycle,
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2objaśnienie lub wyjaśnienie
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: sprawdzenie poprawności rozwiazań dla poszczególnych przypadków omawianych w trakcie ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi ocenić kryteria i wymogi zamawiającego oraz zaproponować model zarządzania projektem
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM_1-_null_K01Jest świadomy zachowań zgodnych z etyką zawodową oraz jest zorientowanyw działaniach dotyczących przedsiębiorczości.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z metodologią i zasadami podejmowania decyzji inwestycyjnych
Treści programoweT-W-1Basic pronciples and definitions of Project Management,
T-A-1Identification and analysis of different projects stakeholders,
T-A-4Project brief and objectives,
T-A-3Project selection by the Owner - SWOT and PEST analysis
T-A-2Initial phase - technical and financial analysis of Project,
T-A-7Work Breakdown Structure (WBS) of the whole project life cycle,
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2objaśnienie lub wyjaśnienie
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: sprawdzenie poprawności rozwiazań dla poszczególnych przypadków omawianych w trakcie ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma świadomość posiadania wiedzy lecz nie wykorzystuje jej w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0