Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu Mapping and Rendering:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Mapping and Rendering
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Wzornictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Kamila Nowak <knowak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 45 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Graduation from the first degree, direction: Design or Architecture.
W-2Knowledge of solid 3D modeling in CAD, SolidWorks.
W-3Ability to use presentation and publishing graphics.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Familiarize students with mapping and rendering basics in SolidWorks and 3dsMax.
C-2Develop the ability to choose the right means to achieve the intended model visualization and rendering.
C-3Focus on visualization for future product technology.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Advanced settings and camera support. Standard and photometric lighting settings and relationships. Selection of shadow type and atmospheric setting.10
T-L-2Create material using bitmaps. Modeling with a modifier, among others. Turbosmooth, cloth and object modification with freeform tool. Preparing the object for import using modifiers to clean the model grid. Mastering simple animations.15
T-L-3Modeling of rooms by means of walls, windows, doors and objects of architectural usability. Import ready-made 3ds models and edit them. Daylight settings, backgrounds, interior lights, cameras, materials. Master the rendering using the internal Mental Ray rendering engine. Settings and explanation of Final Garther. Improving the skills acquired in the previous semester by performing visualization for the presentation of a diploma project.20
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Participation in classes.45
A-L-2To carry out tasks that enhance the skills acquired in the classroom.30
A-L-3Examination - visualization supporting the presentation of the diploma project.45
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Information lecture combined with explanation and demonstration.
M-2Subject classes - consolidating acquired skills in the form of a practical task.
M-3Execute a project for presentation - check general knowledge based on the provided model and rendering.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Assessment of student's periodic achievements - exercises and tasks fixing acquired skills during exercises.
S-2Ocena formująca: A test of the acquired skills during the semester.
S-3Ocena podsumowująca: Verification of general knowledge based on the provided model and rendering. Written exam.

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiA_1-_??_U01
Wz_2A_C23_W02, Wz_2A_C23_W03, Wz_2A_C23_U01, Wz_2A_C23_U02, Wz_2A_C23_K02, Wz_2A_C23_K04

Literatura podstawowa

  1. Wiley, Autodesk 3ds Max 2014 Bible The comprehensive tutorial resource, 2011
  2. Randi L. Derakhshani, Dariush Derakhshani, Autodesk 3ds Max 2015 Essential, Sybex, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Kelly L. Murdock's, Autodesk 3ds Max 2015 Complete Reference Guide, 2014

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Advanced settings and camera support. Standard and photometric lighting settings and relationships. Selection of shadow type and atmospheric setting.10
T-L-2Create material using bitmaps. Modeling with a modifier, among others. Turbosmooth, cloth and object modification with freeform tool. Preparing the object for import using modifiers to clean the model grid. Mastering simple animations.15
T-L-3Modeling of rooms by means of walls, windows, doors and objects of architectural usability. Import ready-made 3ds models and edit them. Daylight settings, backgrounds, interior lights, cameras, materials. Master the rendering using the internal Mental Ray rendering engine. Settings and explanation of Final Garther. Improving the skills acquired in the previous semester by performing visualization for the presentation of a diploma project.20
45

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Participation in classes.45
A-L-2To carry out tasks that enhance the skills acquired in the classroom.30
A-L-3Examination - visualization supporting the presentation of the diploma project.45
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM-WBiA_1-_??_U01Wz_2A_C23_W02, Wz_2A_C23_W03, Wz_2A_C23_U01, Wz_2A_C23_U02, Wz_2A_C23_K02, Wz_2A_C23_K04