Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)

Sylabus przedmiotu Projekt technologiczny:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projekt technologiczny
Specjalność Biopolimery i biomateriały
Jednostka prowadząca Instytut Polimerów
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Kozłowska <Agnieszka.Kozlowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy chemii organicznej, podstawy technologii materiałów polimerowych, podstawy termodynamiki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie wiedzy, umiejetności i kompetencji w zakresie projektowania technologii biopolimerów i biomateriałów

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Przedstawienie zakresu tematyki projektowej i wybór tematu projektu2
T-P-2Omówienie i praktyczna realizacja sposobów wykonywania projektu4
T-P-3Dyskusje wynikow badań literaturowych2
T-P-4Weryfikacja przyjętej przez studenta koncepcji technologicznej - schemat blokowy2
T-P-5Analiza możliwości aparturowego rozwiązania koncepcji technologicznej - schemat technologiczny3
T-P-6Konsultacje: sprawdzanie i korekta prowadzonych obliczeń6
T-P-7Weryfikacja przygotowanego opisu projektu10
T-P-8Ocena wykonania zadań projektowych1
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Badania literaturowe10
A-P-2Konsultacje z prowadzącym projekt15
A-P-3Wykonanie obliczeń projektowych i rysunków10
A-P-4Wykonanie opisu projektu10
A-P-5Prezentacja multimedialna wykonanego projektu1
A-P-6uczestnictwo w zajęciach15
61

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Określenie wiedzy studenta w zakresie realizowanego projektu
S-2Ocena podsumowująca: Określenie wiedzy w zakresie technologii stanowiącej przedmiot przygotowanego projektu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D11-05_W01
Zdobycie wiedzy w zakresie aspektów technicznych, ekonomicznych i środowiskowych projektowania technologii materiałów polimerowych
TCH_2A_W06, TCH_2A_W07, TCH_2A_W01, TCH_2A_W02, TCH_2A_W03, TCH_2A_W04, TCH_2A_W05, TCH_2A_W08, TCH_2A_W09, TCH_2A_W10, TCH_2A_W11, TCH_2A_W12, TCH_2A_W13, TCH_2A_W14, TCH_2A_W15C-1T-P-6, T-P-2, T-P-8, T-P-4, T-P-1, T-P-7, T-P-3, T-P-5M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D11-05_U01
Zdobycie umiejętności przygotowania projektu technologii materiałów polimerowych w kontekscie aspektów technicznych, ekonomicznych i środowiskowych
TCH_2A_U03, TCH_2A_U04, TCH_2A_U05, TCH_2A_U06, TCH_2A_U07, TCH_2A_U08, TCH_2A_U09, TCH_2A_U10, TCH_2A_U11, TCH_2A_U12, TCH_2A_U13, TCH_2A_U14, TCH_2A_U15, TCH_2A_U16, TCH_2A_U17, TCH_2A_U18, TCH_2A_U19, TCH_2A_U20C-1T-P-6, T-P-2, T-P-8, T-P-4, T-P-1, T-P-7, T-P-3, T-P-5M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D11-05_K01
Kreatywność w zakresie stosowania posiadanej wiedzy i umiejętności dot. przygotowania i prezentacji projektu technologii materiałów polimerowych oraz świadomość ekonomicznych i środowiskowych konsekwencji wdrożenia wybranych technologii
TCH_2A_K04, TCH_2A_K01, TCH_2A_K02, TCH_2A_K03C-1T-P-6, T-P-2, T-P-8, T-P-4, T-P-1, T-P-7, T-P-3, T-P-5M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D11-05_W01
Zdobycie wiedzy w zakresie aspektów technicznych, ekonomicznych i środowiskowych projektowania technologii materiałów polimerowych
2,0Student nie posiada wiedzy w zakresie aspektów technicznych, ekonomicznych i środowiskowych projektowania technologii materiałów polimerowych
3,0Student posiada ograniczoną wiedzę w zakresie aspektów technicznych projektowania technologii materiałów polimerowych
3,5Student posiada wiedzę w zakresie aspektów technicznych projektowania technologii materiałów polimerowych. Student nie posiada wiedzy w zakresie aspektów ekonomicznych i środowiskowych projektowania technologii.
4,0Student posiada wiedzę w zakresie aspektów technicznych projektowania technologii materiałów polimerowych. Student posiada ograniczoną wiedzę w zakresie aspektów ekonomicznych i środowiskowych projektowania technologii.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie aspektów technicznych i ekonomicznych projektowania technologii materiałów polimerowych. Student osiada ograniczoną wiedzę w zakresie aspektów środowiskowych projektowania technologii.
5,0Student posiada wiedzę w zakresie aspektów technicznych, ekonomicznych i środowiskowych projektowania technologii materiałów polimerowych, ma wiedzę na temat najnowszych technologii syntezy polimerów, którą wykorzystuje przy projektowaniu.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D11-05_U01
Zdobycie umiejętności przygotowania projektu technologii materiałów polimerowych w kontekscie aspektów technicznych, ekonomicznych i środowiskowych
2,0Student nie wykazuje umiejętności przygotowania projektu technologii materiałów polimerowych w kontekscie aspektów technicznych, ekonomicznych i środowiskowych
3,0Student wykazuje ograniczone umiejętności przygotowania projektu technologii materiałów polimerowych w kontekście aspektów technicznych
3,5Student posiada umiejętności przygotowania projektu technologii materiałów polimerowych w kontekscie aspektów technicznych. Student wykazuje ograniczone umiejętności przygotowania projektu z uwzględnieniem aspektów ekonomicznych.
4,0Student posiada umiejętności przygotowania projektu technologii materiałów polimerowych w kontekscie aspektów technicznych. Student wykazuje ograniczone umiejętności przygotowania projektu z uwzględnieniem aspektów ekonomicznych i środowiskowych
4,5Student posiada umiejętności przygotowania projektu technologii materiałów polimerowych w kontekscie aspektów technicznych i ekonomicznych. Student wykazuje ograniczone umiejętności przygotowania projektu z uwzględnieniem aspektów środowiskowych
5,0Student posiada umiejętności przygotowania projektu technologii materiałów polimerowych w kontekscie aspektów technicznych, ekonomicznych i środowiskowych oraz potrafi zastosować najnowsze technologie syntezy polimerów w projecie.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D11-05_K01
Kreatywność w zakresie stosowania posiadanej wiedzy i umiejętności dot. przygotowania i prezentacji projektu technologii materiałów polimerowych oraz świadomość ekonomicznych i środowiskowych konsekwencji wdrożenia wybranych technologii
2,0Student nie cechuje się kreatywnością w zakresie stosowania posiadanej wiedzy i umiejętności dot. przygotowania i prezentacji projektu technologii materiałów polimerowych oraz świadomością ekonomicznych i środowiskowych konsekwencji wdrożenia wybranych technologii
3,0Student cechuje się ograniczoną kreatywnością w zakresie stosowania posiadanej wiedzy i umiejętności dot. przygotowania i prezentacji projektu technologii materiałów polimerowych
3,5Student cechuje się kreatywnością w zakresie stosowania posiadanej wiedzy i umiejętności dot. przygotowania i prezentacji projektu technologii materiałów polimerowych
4,0Student cechuje się kreatywnością w zakresie stosowania posiadanej wiedzy i umiejętności dot. przygotowania i prezentacji projektu technologii materiałów polimerowych. Student wykazuje ograniczoną świadomość ekonomicznych i środowiskowych konsekwencji wdrożenia wybranych technologii.
4,5Student cechuje się kreatywnością w zakresie stosowania posiadanej wiedzy i umiejętności dot. przygotowania i prezentacji projektu technologii materiałów polimerowych oraz świadomością ekonomicznych konsekwencji wdrożenia wybranych technologii. Student wykazuje ograniczoną świadomość środowiskowych konsekwencji wdrożenia wybranych technologii.
5,0Student cechuje się kreatywnością w zakresie stosowania posiadanej wiedzy i umiejętności dot. przygotowania i prezentacji projektu technologii materiałów polimerowych oraz świadomością ekonomicznych i środowiskowych konsekwencji wdrożenia wybranych technologii

Literatura podstawowa

  1. Kucharski S., Głowiński J., Podstawy obliczeń projektowych w technologii chemicznej, Oficyna wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, 2005
  2. Praca zbior. pod red. Synoradzkiego L., Wisialskiego J, Projektowanie procesów technologicznych, Warszawa, 2006
  3. Dylewski R, Projekt technologiczny. Rodzaje opracowań badawczych i badawczo – projektowych, przykłady, materiały pomocnicze, Gliwice, 1999

Literatura dodatkowa

  1. Florjańczyk Z (red.), Pęczek S., Chemia polimerów. T. I, II i III, Warszawa, 1998
  2. S. Fakirov, D. Bhattacharyya red., Handbook of Engineering Biopolymers, Hanser, Munich, 2007

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Przedstawienie zakresu tematyki projektowej i wybór tematu projektu2
T-P-2Omówienie i praktyczna realizacja sposobów wykonywania projektu4
T-P-3Dyskusje wynikow badań literaturowych2
T-P-4Weryfikacja przyjętej przez studenta koncepcji technologicznej - schemat blokowy2
T-P-5Analiza możliwości aparturowego rozwiązania koncepcji technologicznej - schemat technologiczny3
T-P-6Konsultacje: sprawdzanie i korekta prowadzonych obliczeń6
T-P-7Weryfikacja przygotowanego opisu projektu10
T-P-8Ocena wykonania zadań projektowych1
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Badania literaturowe10
A-P-2Konsultacje z prowadzącym projekt15
A-P-3Wykonanie obliczeń projektowych i rysunków10
A-P-4Wykonanie opisu projektu10
A-P-5Prezentacja multimedialna wykonanego projektu1
A-P-6uczestnictwo w zajęciach15
61
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D11-05_W01Zdobycie wiedzy w zakresie aspektów technicznych, ekonomicznych i środowiskowych projektowania technologii materiałów polimerowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W06ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie technologii nieorganicznej, organicznej, polimerów i analityki chemicznej
TCH_2A_W07zna podstawy zjawisk powierzchniowych zachodzących na granicy faz w powiązaniu z katalizą homogeniczną i heterogeniczną
TCH_2A_W01ma rozszerzoną wiedzę z zakresu biotechnologii, technologii chemicznej, organicznej, nieorganicznej oraz technologii polimerów, której zakres dostosowany jest do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu ukończonej specjalności
TCH_2A_W02ma rozszerzoną wiedzę w zakresie opracowywania modeli procesów chemicznych, analizy termodynamicznej, obliczeń kinetycznych procesów chemicznych, a także optymalizacji
TCH_2A_W03ma szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień powiązanych z technologią chemiczną, zwłaszcza takich jak: reaktory chemiczne, własność intelektualna
TCH_2A_W04ma rozszerzoną wiedzę w zakresie oddziaływania procesów technologicznych na środowisko, bezpieczeństwa produkcji przemysłowych, uwarunkowań prawnych w zakresie zagrożeń środowiska
TCH_2A_W05w zależności od ukończonej specjalności ma szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień bezpośrednio związanych z tą specjalnością
TCH_2A_W08ma uporządkowaną wiedzę z zakresu technik i metod wydzielania, identyfikacji i charakteryzowania produktów chemicznych, zagospodarowania odpadów uszlachetniania produktów, opracowywania technologii bezodpadowych
TCH_2A_W09posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie matematycznego opisu procesu technologicznego, badań wpływu parametrów technologicznych na szybkość procesu, wydajność i selektywność przemiany do produktu pożądanego i ubocznych oraz stopień konwersji
TCH_2A_W10ma uporządkowaną pogłębioną wiedzę o surowcach, produktach i procesach stosowanych w przemyśle chemicznym w zakresie związanym z ukończoną specjalnością
TCH_2A_W11ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień technologii chemicznej aplikacji surowców, półproduktów, środków pomocniczych i produktów charakterystycznych dla ukończonej specjalności
TCH_2A_W12ma wiedzę o kierunkach rozwoju technologii, najistotniejszych nowościach w zakresie technologii chemicznej, cyklu życia urządzeń i obiektów oraz kierunkach rozwoju i postępu związanych z ukończoną specjalnością
TCH_2A_W13ma pogłębioną wiedzę na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych, stosownie do ukończonej specjalności
TCH_2A_W14ma pogłębioną wiedzę do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uzwzględniania w praktyce inżynierskiej i działalności gospodarczej
TCH_2A_W15posiada wiedzę i rozumie pojęcia i zasady ochrony własności intelektualnej
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy, umiejetności i kompetencji w zakresie projektowania technologii biopolimerów i biomateriałów
Treści programoweT-P-6Konsultacje: sprawdzanie i korekta prowadzonych obliczeń
T-P-2Omówienie i praktyczna realizacja sposobów wykonywania projektu
T-P-8Ocena wykonania zadań projektowych
T-P-4Weryfikacja przyjętej przez studenta koncepcji technologicznej - schemat blokowy
T-P-1Przedstawienie zakresu tematyki projektowej i wybór tematu projektu
T-P-7Weryfikacja przygotowanego opisu projektu
T-P-3Dyskusje wynikow badań literaturowych
T-P-5Analiza możliwości aparturowego rozwiązania koncepcji technologicznej - schemat technologiczny
Metody nauczaniaM-1Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Określenie wiedzy studenta w zakresie realizowanego projektu
S-2Ocena podsumowująca: Określenie wiedzy w zakresie technologii stanowiącej przedmiot przygotowanego projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy w zakresie aspektów technicznych, ekonomicznych i środowiskowych projektowania technologii materiałów polimerowych
3,0Student posiada ograniczoną wiedzę w zakresie aspektów technicznych projektowania technologii materiałów polimerowych
3,5Student posiada wiedzę w zakresie aspektów technicznych projektowania technologii materiałów polimerowych. Student nie posiada wiedzy w zakresie aspektów ekonomicznych i środowiskowych projektowania technologii.
4,0Student posiada wiedzę w zakresie aspektów technicznych projektowania technologii materiałów polimerowych. Student posiada ograniczoną wiedzę w zakresie aspektów ekonomicznych i środowiskowych projektowania technologii.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie aspektów technicznych i ekonomicznych projektowania technologii materiałów polimerowych. Student osiada ograniczoną wiedzę w zakresie aspektów środowiskowych projektowania technologii.
5,0Student posiada wiedzę w zakresie aspektów technicznych, ekonomicznych i środowiskowych projektowania technologii materiałów polimerowych, ma wiedzę na temat najnowszych technologii syntezy polimerów, którą wykorzystuje przy projektowaniu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D11-05_U01Zdobycie umiejętności przygotowania projektu technologii materiałów polimerowych w kontekscie aspektów technicznych, ekonomicznych i środowiskowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U03potrafi przy użyciu różnych technik porozumiewać się w środowisku zawodowym w języku polskim i angielskim oraz w innych środowiskach w języku polskim i co najmniej w jednym języku obcym spośród: angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski
TCH_2A_U04na podstawie danych literaturowych oraz własnych badań naukowych potrafi przygotować w języku polskim i angielskim publikację naukową z zakresu technologii chemicznej, zgodnie z wymogami wydawnictw, szczególnie w tematyce ukończonej specjalności
TCH_2A_U05potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i angielskim prezentacje ustne dotyczące zagadnień z technologii chemicznej w obrębie ukończonej specjalności
TCH_2A_U06potrafi określić kierunki samokształcenia się i realizacji dalszego zdobywania wiedzy
TCH_2A_U07ma umiejętność posługiwania się językiem angielskim w zakresie słownictwa technicznego stosownie do ukończonej specjalności oraz posiada umiejętności językowe w zakresie technologii chemicznej na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, przynajmniej w zakresie jednego z języków obcych spośród: angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski
TCH_2A_U08potrafi wykorzystywać metody analityczne oraz eksperymentalne do rozwiązywania problemów badawczych z zakresu technologii chemicznej, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U09potrafi integrować wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej i procesowej, ochrony środowiska i przedmiotów specjalnościowych do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich
TCH_2A_U10potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych opracowań technologicznych i metod badawczych w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U11potrafi wykorzystywać wiedzę do analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych stosowanych w różnych procesach technologicznych realizowanych w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U12potrafi porównać różne rozwiązania technologiczne i zaproponować ich zmiany w celu zmniejszenia energochłonności, poprawy jakości produktu lub wydajności procesu
TCH_2A_U13potrafi opracować metody rozdzielania mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych, zwłaszcza w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności
TCH_2A_U14potrafi opracować rozwiązania aparaturowe, metodykę prowadzenia syntez związków chemicznych charakterystycznych dla ukończonej specjalności, dobrać parametry procesowe w oparciu o analizę przebiegu procesu, w skali laboratoryjnej stosownie do zamierzonej skali produkcji przemysłowej
TCH_2A_U15potrafi nadać związkowi określoną formę użytkową i wykonać formulację do innych form użytkowych, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U16posiada umiejętność doboru technik laboratoryjnych i rozwiązań inżynieryjnych do realizacji zadań zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U17potrafi przedstawić koncepcje metod badawczych do realizacji nowych technologii i wykonać ją w skali laboratoryjnej i ułamkowo-technicznej w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U18potrafi zaprojektować i wykonać w skali laboratoryjnej i ułamkowo-technicznej stanowisko badawcze do realizacji zadania inżynierskiego w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U19potrafi ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych również pod względem bezpieczeństwa pracy, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U20potrafi dokonać analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy, umiejetności i kompetencji w zakresie projektowania technologii biopolimerów i biomateriałów
Treści programoweT-P-6Konsultacje: sprawdzanie i korekta prowadzonych obliczeń
T-P-2Omówienie i praktyczna realizacja sposobów wykonywania projektu
T-P-8Ocena wykonania zadań projektowych
T-P-4Weryfikacja przyjętej przez studenta koncepcji technologicznej - schemat blokowy
T-P-1Przedstawienie zakresu tematyki projektowej i wybór tematu projektu
T-P-7Weryfikacja przygotowanego opisu projektu
T-P-3Dyskusje wynikow badań literaturowych
T-P-5Analiza możliwości aparturowego rozwiązania koncepcji technologicznej - schemat technologiczny
Metody nauczaniaM-1Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Określenie wiedzy studenta w zakresie realizowanego projektu
S-2Ocena podsumowująca: Określenie wiedzy w zakresie technologii stanowiącej przedmiot przygotowanego projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje umiejętności przygotowania projektu technologii materiałów polimerowych w kontekscie aspektów technicznych, ekonomicznych i środowiskowych
3,0Student wykazuje ograniczone umiejętności przygotowania projektu technologii materiałów polimerowych w kontekście aspektów technicznych
3,5Student posiada umiejętności przygotowania projektu technologii materiałów polimerowych w kontekscie aspektów technicznych. Student wykazuje ograniczone umiejętności przygotowania projektu z uwzględnieniem aspektów ekonomicznych.
4,0Student posiada umiejętności przygotowania projektu technologii materiałów polimerowych w kontekscie aspektów technicznych. Student wykazuje ograniczone umiejętności przygotowania projektu z uwzględnieniem aspektów ekonomicznych i środowiskowych
4,5Student posiada umiejętności przygotowania projektu technologii materiałów polimerowych w kontekscie aspektów technicznych i ekonomicznych. Student wykazuje ograniczone umiejętności przygotowania projektu z uwzględnieniem aspektów środowiskowych
5,0Student posiada umiejętności przygotowania projektu technologii materiałów polimerowych w kontekscie aspektów technicznych, ekonomicznych i środowiskowych oraz potrafi zastosować najnowsze technologie syntezy polimerów w projecie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D11-05_K01Kreatywność w zakresie stosowania posiadanej wiedzy i umiejętności dot. przygotowania i prezentacji projektu technologii materiałów polimerowych oraz świadomość ekonomicznych i środowiskowych konsekwencji wdrożenia wybranych technologii
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K04prawidłowo identyfikuje, odpowiednio określa priorytety i potrafi rozstrzygać dylematy związane z realizacją przez siebie lub innych zadania
TCH_2A_K01potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, ma świadomość ważności pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej i odpowiedzialności za podejmowane decyzje
TCH_2A_K02rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu poprzez wydawnictwa popularno-naukowe, prasę, radio i telewizję, opinii dotyczących nowoczesnych rozwiązań w zakresie technologii chemicznej, zaniechań technologii przestarzałych; potrzebę udzielania informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach działalności związanej z technologią chemiczną
TCH_2A_K03rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego poprzez prace indywidualne oraz grupowe
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy, umiejetności i kompetencji w zakresie projektowania technologii biopolimerów i biomateriałów
Treści programoweT-P-6Konsultacje: sprawdzanie i korekta prowadzonych obliczeń
T-P-2Omówienie i praktyczna realizacja sposobów wykonywania projektu
T-P-8Ocena wykonania zadań projektowych
T-P-4Weryfikacja przyjętej przez studenta koncepcji technologicznej - schemat blokowy
T-P-1Przedstawienie zakresu tematyki projektowej i wybór tematu projektu
T-P-7Weryfikacja przygotowanego opisu projektu
T-P-3Dyskusje wynikow badań literaturowych
T-P-5Analiza możliwości aparturowego rozwiązania koncepcji technologicznej - schemat technologiczny
Metody nauczaniaM-1Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Określenie wiedzy studenta w zakresie realizowanego projektu
S-2Ocena podsumowująca: Określenie wiedzy w zakresie technologii stanowiącej przedmiot przygotowanego projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie cechuje się kreatywnością w zakresie stosowania posiadanej wiedzy i umiejętności dot. przygotowania i prezentacji projektu technologii materiałów polimerowych oraz świadomością ekonomicznych i środowiskowych konsekwencji wdrożenia wybranych technologii
3,0Student cechuje się ograniczoną kreatywnością w zakresie stosowania posiadanej wiedzy i umiejętności dot. przygotowania i prezentacji projektu technologii materiałów polimerowych
3,5Student cechuje się kreatywnością w zakresie stosowania posiadanej wiedzy i umiejętności dot. przygotowania i prezentacji projektu technologii materiałów polimerowych
4,0Student cechuje się kreatywnością w zakresie stosowania posiadanej wiedzy i umiejętności dot. przygotowania i prezentacji projektu technologii materiałów polimerowych. Student wykazuje ograniczoną świadomość ekonomicznych i środowiskowych konsekwencji wdrożenia wybranych technologii.
4,5Student cechuje się kreatywnością w zakresie stosowania posiadanej wiedzy i umiejętności dot. przygotowania i prezentacji projektu technologii materiałów polimerowych oraz świadomością ekonomicznych konsekwencji wdrożenia wybranych technologii. Student wykazuje ograniczoną świadomość środowiskowych konsekwencji wdrożenia wybranych technologii.
5,0Student cechuje się kreatywnością w zakresie stosowania posiadanej wiedzy i umiejętności dot. przygotowania i prezentacji projektu technologii materiałów polimerowych oraz świadomością ekonomicznych i środowiskowych konsekwencji wdrożenia wybranych technologii