Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Chłodnictwo i Klimatyzacja (S1)

Sylabus przedmiotu Wspomaganie komputerowe w chłodnictwie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Chłodnictwo i Klimatyzacja
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wspomaganie komputerowe w chłodnictwie
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Klimatyzacji i Transportu Chłodniczego
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Łokietek <Tomasz.Lokietek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL4 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe umiejętności obsługi komputera

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1umiejętność rozwiązania prostego problemu obliczeniowego z wykorzystaniem oprogramowania specjalistycznego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wykorzystanie programów do obliczeń, projektowania i doboru urządzeń i instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych28
T-L-2zaliczenie przedmiotu2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie się do zajęć5
A-L-3Studiowanie literatury5
A-L-4Przygotowanie się do zaliczenia10
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ćwiczenia laboratoryjne - rozwiązywanie zadań z użyciem programów specjalistycznych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: zaliczenie z użyciem komputera

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CK_1A_B11_W01
Ma wiedzę z zakresu wspomagania komputerowego w chlodnictwie
CK_1A_W03C-1T-L-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CK_1A_B11_U01
Potrafi analizować procesy w chłodnictwie za pomocą specjalistycznego oprogramowania
CK_1A_U01, CK_1A_U05C-1T-L-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CK_1A_B11_K01
Jest w stanie uaktualniać swoją wiedzę i umiejętności z zakresu narzędzi IT aby rozwiązywać zadania inżynierskie w danej dziedzinie techniki.
CK_1A_K01C-1T-L-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
CK_1A_B11_W01
Ma wiedzę z zakresu wspomagania komputerowego w chlodnictwie
2,0
3,0Posiada podstawową wiedzę z zakresu wspomagania komputerowego w chłodnictwie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
CK_1A_B11_U01
Potrafi analizować procesy w chłodnictwie za pomocą specjalistycznego oprogramowania
2,0
3,0Potrafi analizować proste procesy w chłodnictwie za pomocą specjalistycznego oprogramowania.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
CK_1A_B11_K01
Jest w stanie uaktualniać swoją wiedzę i umiejętności z zakresu narzędzi IT aby rozwiązywać zadania inżynierskie w danej dziedzinie techniki.
2,0
3,0Jest w stanie dobrać odpowiednie narzędzie informatyczne do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Wirth N., Algorytmy+struktury=Programy, WNT, Warszawa, 1999
  2. Majczak A., Od c do C++ Builder w 48 godzin, Inter Softland, Warszawa, 1999
  3. Brzózka J., Dorobczyński L., Programowanie w Matlab, MIKOM, Warszawa, 1999
  4. Rutkowski L., Metody i techniki sztucznej inteligencji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2005
  5. Tadeusiewicz R., Gąciarz T., Borowik B., Leper B., Odkrywanie właściwości sztucznych sieci neuronowych przy użyciu programów w języku C#, Polska Akademia Umiejętności, Kraków, 2007

Literatura dodatkowa

  1. Regel W., Wykresy i obiekty graficzne w programie Matlab, MIKOM, Warszawa, 2003
  2. Neibauer A. R., Języki C i C++ Twój pierwszy program, Komputerowa Oficyna Wydawnicza HELP, Warszawa, 1995
  3. Michalewicz Z., Algorytmy genetyczne + struktury danych = programy ewolucyjne, Wydawnictwa Naukowo Techniczne, Warszawa, 1999, 2
  4. Osowski S., Sieci neuronowe w ujęciu algorytmicznym, Wydawnictwa Naukowo Techniczne, Warszawa, 1996, 2

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wykorzystanie programów do obliczeń, projektowania i doboru urządzeń i instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych28
T-L-2zaliczenie przedmiotu2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie się do zajęć5
A-L-3Studiowanie literatury5
A-L-4Przygotowanie się do zaliczenia10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaCK_1A_B11_W01Ma wiedzę z zakresu wspomagania komputerowego w chlodnictwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCK_1A_W03ma elementarną wiedzę z zakresu architektury systemów i sieci komputerowych oraz systemów operacyjnych, programowania, niezbędną do korzystania z sieci komputerowych i aplikacji sieciowych, komputerowego wspomagania podczas rozwiązywania problemów technicznych i organizacyjnych występujących w chłodnictwie i klimatyzacji
Cel przedmiotuC-1umiejętność rozwiązania prostego problemu obliczeniowego z wykorzystaniem oprogramowania specjalistycznego
Treści programoweT-L-1Wykorzystanie programów do obliczeń, projektowania i doboru urządzeń i instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia laboratoryjne - rozwiązywanie zadań z użyciem programów specjalistycznych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie z użyciem komputera
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada podstawową wiedzę z zakresu wspomagania komputerowego w chłodnictwie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaCK_1A_B11_U01Potrafi analizować procesy w chłodnictwie za pomocą specjalistycznego oprogramowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCK_1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji; potrafi uzyskane informacje analizować, interpretować, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie związane z działalnością inżynierską
CK_1A_U05potrafi poprawnie zastosować podstawowe technologie informacyjne niezbędne w pracy zawodowej
Cel przedmiotuC-1umiejętność rozwiązania prostego problemu obliczeniowego z wykorzystaniem oprogramowania specjalistycznego
Treści programoweT-L-1Wykorzystanie programów do obliczeń, projektowania i doboru urządzeń i instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia laboratoryjne - rozwiązywanie zadań z użyciem programów specjalistycznych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie z użyciem komputera
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi analizować proste procesy w chłodnictwie za pomocą specjalistycznego oprogramowania.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaCK_1A_B11_K01Jest w stanie uaktualniać swoją wiedzę i umiejętności z zakresu narzędzi IT aby rozwiązywać zadania inżynierskie w danej dziedzinie techniki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCK_1A_K01ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy)
Cel przedmiotuC-1umiejętność rozwiązania prostego problemu obliczeniowego z wykorzystaniem oprogramowania specjalistycznego
Treści programoweT-L-1Wykorzystanie programów do obliczeń, projektowania i doboru urządzeń i instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia laboratoryjne - rozwiązywanie zadań z użyciem programów specjalistycznych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie z użyciem komputera
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Jest w stanie dobrać odpowiednie narzędzie informatyczne do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego.
3,5
4,0
4,5
5,0