Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S2)

Sylabus przedmiotu Mapping i rendering:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister sztuki
Obszary studiów sztuka
Profil ogólnoakademicki
Moduł CAD/CAM
Przedmiot Mapping i rendering
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania
Nauczyciel odpowiedzialny Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Kamila Nowak <knowak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 9,0 ECTS (formy) 9,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 45 5,01,00zaliczenie
projektyP4 45 4,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończenie studiów I stopnia, kierunek: wzornictwo.
W-2Znajomość modelowania bryłowego 3D w systemie CAD, SolidWorks.
W-3Umiejętność zastosowania grafiki prezentacyjnej i wydawniczej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawami mappingu i renderingu w programie SolidWorks i 3dsMax.
C-2Wypracowanie umiejętności doboru właściwych środków w celu uzyskania zamierzonej wizualizacji modelu oraz renderingu.
C-3Ukierunkowanie na tworzenie wizualizacji pod kątem przyszłych technologii wytwarzania produktu.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Zaawansowane ustawienia i obsługa kamer. Ustawienia i zależności światła standardowego i fotometrycznego. Wybór rodzaju cienia oraz ustawienia efektów atmosferycznych.10
T-P-2Tworzenie materiałów przy użyciu bitmap. Modelowanie z użyciem modyfikatora m.in. turbosmooth, cloth oraz modyfikacja obiektu z pomocą narzędzia freeform. Przygotowanie obiektu do importu za pomocą modyfikatorów do czyszczenia siatki modelu. Opanowanie prostych animacji.15
T-P-3Modelowanie pomieszczeń za pomocą ścian, okien, drzwi oraz obiektów architektury użytkowej. Importowanie gotowych modeli 3ds i ich edycja. Ustawienia światła dziennego, tła, światła wewnętrznego, kamer, materiałów. Opanowanie renderingu przy użyciu wewnętrznego silnika renderującego Mental Ray. Ustawienia i objaśnienie Final Garther. Doskonalenie umiejętności nabytych w sem. 3. poprzez wykonywanie wizualizacji służących prezentacji projektu dyplomowego.20
45
projekty
T-P-1Zaawansowane narzędzia renderowania PhotoView 360 w SolidWorks. Ustawienia i edycja światła kierunkowego, punktowego, ogniskowego i słonecznego. Ustawienia sceny ze wstawieniem własnej mapy. Nakładanie wyglądów, dodawanie zewnętrznej biblioteki z mapami oraz tworzenie własnych materiałów. Ustawianie perspektywy, migawek ekranu oraz kamer z funkcją głębi ostrości. Przygotowanie złożenia i części do eksportu oraz importu do innych programów. Zaawansowane narzędzia renderowania PhotoView 360 w SolidWorks. Ustawienia i edycja światła kierunkowego, punktowego, ogniskowego i słonecznego. Ustawienia sceny ze wstawieniem własnej mapy. Nakładanie wyglądów, dodawanie zewnętrznej biblioteki z mapami oraz tworzenie własnych materiałów. Ustawianie perspektywy, migawek ekranu oraz kamer z funkcją głębi ostrości. Przygotowanie złożenia i części do eksportu oraz importu do innych programów.15
T-P-2Wprowadzenie do programu 3ds Max. Zapoznanie z interfejsem oraz terminologią. Konfiguracja wstępna programu. Modelowanie z wykorzystaniem gotowej geometrii. Praca na prostych obiektach oraz ich edycja. Przekształcenie obiektu za pomocą gizma posługując się narzędziem przesuwania, obrotu, skalowania, wyrównania, kopiowania. Używanie geometrii obrotowej podczas modelowania. Grupowanie obiektów. Importowanie i eksportowanie obiektów z SolidWorks do 3DS Max oraz z 3DS Max do SolidWorks.15
T-P-3Modelowanie z nakładaniem modyfikatora „edit poly”, „editable poly”, praca na poligonach i vertex’ach. Tworzenie podstawowych materiałów za pomocą „Compact Material Editor” i „Slate Material Editor”. Nakładanie materiałów z ustawieniem pozycji map bitowych na obiekty, edycja oraz sposób ich użycia. Modelowanie podstawowej sceny w celu wyeksponowania obiektu na renderingu. Wprowadzenie do ustawień kamery.15
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.45
A-P-2Realizowanie zadań utrwalających umiejętności zdobyte na zajęciach.45
A-P-3Wykonanie zadania semestralnego podsumowującego dotychczasowe umiejętności.60
150
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.45
A-P-2Realizowanie zadań utrwalających umiejętności zdobyte na zajęciach.45
A-P-3Egzamin-wykonywanie wizulizacji wspomagających prezentację projektu dyplomowego.90
180

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny połączony z objaśnianiem i demonstracją.
M-2Ćwiczenia przedmiotowe - utrwalanie nabytych umiejętności w formie zadania praktycznego.
M-3Wykonanie projektu do prezentacji - sprawdzenie wiedzy ogólnej na podstawie dostarczonego modelu i renderingu.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena okresowych osiągnięć studenta - ćwiczenia oraz zadania utrwalające nabyte umiejętności podczas ćwiczeń.
S-2Ocena formująca: Kolokwium sprawdzające nabyte umiejętności podczas trwania semestru.
S-3Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wiedzy ogólnej na podstawie dostarczonego modelu oraz renderingu.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_C23_W02
Ma wiedzę w zakresie metodyki tworzenia wizualizacji modelu oraz renderingu w oparciu o środowisko SolidWorks, Keyshot 4.0, Sketchup, 3dsMax oraz Photoshop i Adobe After Effects lub podobne.
Wz_2A_W02C-1T-P-3, T-P-1, T-P-2M-2, M-1S-3, S-1
Wz_2A_C23_W03
Zna i rozumie zagadnienia z zakresu projektowania przemysłowego w odniesieniu do stosowanych materiałów i technologii - wie jak dokonać adekwatnej wizualizacji projektu.
Wz_2A_W03C-2, C-3T-P-3, T-P-1, T-P-2M-2, M-3S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_C23_U01
Umie dokonać ciekawej wizualizacji formy przemysłowej z zachowaniem najwyższych walorów plastycznych, estetycznch w renderowaniu obiektu. Potrafi trafnie wykorzystać znane środki ekspresji.
Wz_2A_U01C-2, C-3T-P-1M-2, M-1S-3, S-1
Wz_2A_C23_U02
Potrafi samodzielnie przeprowadzić racjonalną wizualizację własnego projektu oraz dokonać optymalnego renderingu.
Wz_2A_U02C-2, C-3T-P-1M-2, M-3S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_C23_K02
Samodzielnie poszerza wiedzę i umiejętności w posługiwaniu się poznanymi programami graficznymi.
Wz_2A_K02C-2T-P-3, T-P-1, T-P-2M-2, M-3S-3, S-1
Wz_2A_C23_K04
Potrafi w sposób krytyczny odnieść się do własnych dokonań oraz podejmuje działania weryfikujące pierwotne efekty wizualizacji bądź renderingu
Wz_2A_K04C-2, C-3T-P-1M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_C23_W02
Ma wiedzę w zakresie metodyki tworzenia wizualizacji modelu oraz renderingu w oparciu o środowisko SolidWorks, Keyshot 4.0, Sketchup, 3dsMax oraz Photoshop i Adobe After Effects lub podobne.
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
Wz_2A_C23_W03
Zna i rozumie zagadnienia z zakresu projektowania przemysłowego w odniesieniu do stosowanych materiałów i technologii - wie jak dokonać adekwatnej wizualizacji projektu.
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_C23_U01
Umie dokonać ciekawej wizualizacji formy przemysłowej z zachowaniem najwyższych walorów plastycznych, estetycznch w renderowaniu obiektu. Potrafi trafnie wykorzystać znane środki ekspresji.
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
Wz_2A_C23_U02
Potrafi samodzielnie przeprowadzić racjonalną wizualizację własnego projektu oraz dokonać optymalnego renderingu.
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_C23_K02
Samodzielnie poszerza wiedzę i umiejętności w posługiwaniu się poznanymi programami graficznymi.
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
Wz_2A_C23_K04
Potrafi w sposób krytyczny odnieść się do własnych dokonań oraz podejmuje działania weryfikujące pierwotne efekty wizualizacji bądź renderingu
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie

Literatura podstawowa

  1. Randi L. Derakhshani, Dariush Derakhshani, ” tłum. Piotr Cieślak, „Autodesk 3DS Max 2014 Essentials: Autodesk Official Press”, Sybex, Helion, 2014

Literatura dodatkowa

  1. Kelly L. Murdock, 3DS MAX 2012. BIBLIA Seria BIBLIA, Helion, 2012

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Zaawansowane ustawienia i obsługa kamer. Ustawienia i zależności światła standardowego i fotometrycznego. Wybór rodzaju cienia oraz ustawienia efektów atmosferycznych.10
T-P-2Tworzenie materiałów przy użyciu bitmap. Modelowanie z użyciem modyfikatora m.in. turbosmooth, cloth oraz modyfikacja obiektu z pomocą narzędzia freeform. Przygotowanie obiektu do importu za pomocą modyfikatorów do czyszczenia siatki modelu. Opanowanie prostych animacji.15
T-P-3Modelowanie pomieszczeń za pomocą ścian, okien, drzwi oraz obiektów architektury użytkowej. Importowanie gotowych modeli 3ds i ich edycja. Ustawienia światła dziennego, tła, światła wewnętrznego, kamer, materiałów. Opanowanie renderingu przy użyciu wewnętrznego silnika renderującego Mental Ray. Ustawienia i objaśnienie Final Garther. Doskonalenie umiejętności nabytych w sem. 3. poprzez wykonywanie wizualizacji służących prezentacji projektu dyplomowego.20
45

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Zaawansowane narzędzia renderowania PhotoView 360 w SolidWorks. Ustawienia i edycja światła kierunkowego, punktowego, ogniskowego i słonecznego. Ustawienia sceny ze wstawieniem własnej mapy. Nakładanie wyglądów, dodawanie zewnętrznej biblioteki z mapami oraz tworzenie własnych materiałów. Ustawianie perspektywy, migawek ekranu oraz kamer z funkcją głębi ostrości. Przygotowanie złożenia i części do eksportu oraz importu do innych programów. Zaawansowane narzędzia renderowania PhotoView 360 w SolidWorks. Ustawienia i edycja światła kierunkowego, punktowego, ogniskowego i słonecznego. Ustawienia sceny ze wstawieniem własnej mapy. Nakładanie wyglądów, dodawanie zewnętrznej biblioteki z mapami oraz tworzenie własnych materiałów. Ustawianie perspektywy, migawek ekranu oraz kamer z funkcją głębi ostrości. Przygotowanie złożenia i części do eksportu oraz importu do innych programów.15
T-P-2Wprowadzenie do programu 3ds Max. Zapoznanie z interfejsem oraz terminologią. Konfiguracja wstępna programu. Modelowanie z wykorzystaniem gotowej geometrii. Praca na prostych obiektach oraz ich edycja. Przekształcenie obiektu za pomocą gizma posługując się narzędziem przesuwania, obrotu, skalowania, wyrównania, kopiowania. Używanie geometrii obrotowej podczas modelowania. Grupowanie obiektów. Importowanie i eksportowanie obiektów z SolidWorks do 3DS Max oraz z 3DS Max do SolidWorks.15
T-P-3Modelowanie z nakładaniem modyfikatora „edit poly”, „editable poly”, praca na poligonach i vertex’ach. Tworzenie podstawowych materiałów za pomocą „Compact Material Editor” i „Slate Material Editor”. Nakładanie materiałów z ustawieniem pozycji map bitowych na obiekty, edycja oraz sposób ich użycia. Modelowanie podstawowej sceny w celu wyeksponowania obiektu na renderingu. Wprowadzenie do ustawień kamery.15
45

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.45
A-P-2Realizowanie zadań utrwalających umiejętności zdobyte na zajęciach.45
A-P-3Wykonanie zadania semestralnego podsumowującego dotychczasowe umiejętności.60
150
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.45
A-P-2Realizowanie zadań utrwalających umiejętności zdobyte na zajęciach.45
A-P-3Egzamin-wykonywanie wizulizacji wspomagających prezentację projektu dyplomowego.90
180
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C23_W02Ma wiedzę w zakresie metodyki tworzenia wizualizacji modelu oraz renderingu w oparciu o środowisko SolidWorks, Keyshot 4.0, Sketchup, 3dsMax oraz Photoshop i Adobe After Effects lub podobne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_W02w stopniu zaawansowanym zna współczesną metodykę projektowania wzorniczego, rozumie jej źródła oraz kierunki rozwoju; rozumie istotę teorii twórczości i kreatywności
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawami mappingu i renderingu w programie SolidWorks i 3dsMax.
Treści programoweT-P-3Modelowanie z nakładaniem modyfikatora „edit poly”, „editable poly”, praca na poligonach i vertex’ach. Tworzenie podstawowych materiałów za pomocą „Compact Material Editor” i „Slate Material Editor”. Nakładanie materiałów z ustawieniem pozycji map bitowych na obiekty, edycja oraz sposób ich użycia. Modelowanie podstawowej sceny w celu wyeksponowania obiektu na renderingu. Wprowadzenie do ustawień kamery.
T-P-1Zaawansowane narzędzia renderowania PhotoView 360 w SolidWorks. Ustawienia i edycja światła kierunkowego, punktowego, ogniskowego i słonecznego. Ustawienia sceny ze wstawieniem własnej mapy. Nakładanie wyglądów, dodawanie zewnętrznej biblioteki z mapami oraz tworzenie własnych materiałów. Ustawianie perspektywy, migawek ekranu oraz kamer z funkcją głębi ostrości. Przygotowanie złożenia i części do eksportu oraz importu do innych programów. Zaawansowane narzędzia renderowania PhotoView 360 w SolidWorks. Ustawienia i edycja światła kierunkowego, punktowego, ogniskowego i słonecznego. Ustawienia sceny ze wstawieniem własnej mapy. Nakładanie wyglądów, dodawanie zewnętrznej biblioteki z mapami oraz tworzenie własnych materiałów. Ustawianie perspektywy, migawek ekranu oraz kamer z funkcją głębi ostrości. Przygotowanie złożenia i części do eksportu oraz importu do innych programów.
T-P-2Wprowadzenie do programu 3ds Max. Zapoznanie z interfejsem oraz terminologią. Konfiguracja wstępna programu. Modelowanie z wykorzystaniem gotowej geometrii. Praca na prostych obiektach oraz ich edycja. Przekształcenie obiektu za pomocą gizma posługując się narzędziem przesuwania, obrotu, skalowania, wyrównania, kopiowania. Używanie geometrii obrotowej podczas modelowania. Grupowanie obiektów. Importowanie i eksportowanie obiektów z SolidWorks do 3DS Max oraz z 3DS Max do SolidWorks.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe - utrwalanie nabytych umiejętności w formie zadania praktycznego.
M-1Wykład informacyjny połączony z objaśnianiem i demonstracją.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wiedzy ogólnej na podstawie dostarczonego modelu oraz renderingu.
S-1Ocena formująca: Ocena okresowych osiągnięć studenta - ćwiczenia oraz zadania utrwalające nabyte umiejętności podczas ćwiczeń.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C23_W03Zna i rozumie zagadnienia z zakresu projektowania przemysłowego w odniesieniu do stosowanych materiałów i technologii - wie jak dokonać adekwatnej wizualizacji projektu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_W03rozumie zależności między teoretycznymi i praktycznymi aspektami wzornictwa oraz wykorzystuje tę wiedzę dla dalszego rozwoju projektowego
Cel przedmiotuC-2Wypracowanie umiejętności doboru właściwych środków w celu uzyskania zamierzonej wizualizacji modelu oraz renderingu.
C-3Ukierunkowanie na tworzenie wizualizacji pod kątem przyszłych technologii wytwarzania produktu.
Treści programoweT-P-3Modelowanie z nakładaniem modyfikatora „edit poly”, „editable poly”, praca na poligonach i vertex’ach. Tworzenie podstawowych materiałów za pomocą „Compact Material Editor” i „Slate Material Editor”. Nakładanie materiałów z ustawieniem pozycji map bitowych na obiekty, edycja oraz sposób ich użycia. Modelowanie podstawowej sceny w celu wyeksponowania obiektu na renderingu. Wprowadzenie do ustawień kamery.
T-P-1Zaawansowane narzędzia renderowania PhotoView 360 w SolidWorks. Ustawienia i edycja światła kierunkowego, punktowego, ogniskowego i słonecznego. Ustawienia sceny ze wstawieniem własnej mapy. Nakładanie wyglądów, dodawanie zewnętrznej biblioteki z mapami oraz tworzenie własnych materiałów. Ustawianie perspektywy, migawek ekranu oraz kamer z funkcją głębi ostrości. Przygotowanie złożenia i części do eksportu oraz importu do innych programów. Zaawansowane narzędzia renderowania PhotoView 360 w SolidWorks. Ustawienia i edycja światła kierunkowego, punktowego, ogniskowego i słonecznego. Ustawienia sceny ze wstawieniem własnej mapy. Nakładanie wyglądów, dodawanie zewnętrznej biblioteki z mapami oraz tworzenie własnych materiałów. Ustawianie perspektywy, migawek ekranu oraz kamer z funkcją głębi ostrości. Przygotowanie złożenia i części do eksportu oraz importu do innych programów.
T-P-2Wprowadzenie do programu 3ds Max. Zapoznanie z interfejsem oraz terminologią. Konfiguracja wstępna programu. Modelowanie z wykorzystaniem gotowej geometrii. Praca na prostych obiektach oraz ich edycja. Przekształcenie obiektu za pomocą gizma posługując się narzędziem przesuwania, obrotu, skalowania, wyrównania, kopiowania. Używanie geometrii obrotowej podczas modelowania. Grupowanie obiektów. Importowanie i eksportowanie obiektów z SolidWorks do 3DS Max oraz z 3DS Max do SolidWorks.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe - utrwalanie nabytych umiejętności w formie zadania praktycznego.
M-3Wykonanie projektu do prezentacji - sprawdzenie wiedzy ogólnej na podstawie dostarczonego modelu i renderingu.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wiedzy ogólnej na podstawie dostarczonego modelu oraz renderingu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C23_U01Umie dokonać ciekawej wizualizacji formy przemysłowej z zachowaniem najwyższych walorów plastycznych, estetycznch w renderowaniu obiektu. Potrafi trafnie wykorzystać znane środki ekspresji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_U01posiada rozwiniętą osobowość artystyczną umożliwiającą tworzenie, realizowanie i proponowanie własnych koncepcji projektowych w obszarze wzornictwa
Cel przedmiotuC-2Wypracowanie umiejętności doboru właściwych środków w celu uzyskania zamierzonej wizualizacji modelu oraz renderingu.
C-3Ukierunkowanie na tworzenie wizualizacji pod kątem przyszłych technologii wytwarzania produktu.
Treści programoweT-P-1Zaawansowane ustawienia i obsługa kamer. Ustawienia i zależności światła standardowego i fotometrycznego. Wybór rodzaju cienia oraz ustawienia efektów atmosferycznych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe - utrwalanie nabytych umiejętności w formie zadania praktycznego.
M-1Wykład informacyjny połączony z objaśnianiem i demonstracją.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wiedzy ogólnej na podstawie dostarczonego modelu oraz renderingu.
S-1Ocena formująca: Ocena okresowych osiągnięć studenta - ćwiczenia oraz zadania utrwalające nabyte umiejętności podczas ćwiczeń.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C23_U02Potrafi samodzielnie przeprowadzić racjonalną wizualizację własnego projektu oraz dokonać optymalnego renderingu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_U02umie samodzielnie, metodycznie i całościowo określić, wykonać i zrealizować własną koncepcje projektową w obszarze studiowanej specjalności
Cel przedmiotuC-2Wypracowanie umiejętności doboru właściwych środków w celu uzyskania zamierzonej wizualizacji modelu oraz renderingu.
C-3Ukierunkowanie na tworzenie wizualizacji pod kątem przyszłych technologii wytwarzania produktu.
Treści programoweT-P-1Zaawansowane ustawienia i obsługa kamer. Ustawienia i zależności światła standardowego i fotometrycznego. Wybór rodzaju cienia oraz ustawienia efektów atmosferycznych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe - utrwalanie nabytych umiejętności w formie zadania praktycznego.
M-3Wykonanie projektu do prezentacji - sprawdzenie wiedzy ogólnej na podstawie dostarczonego modelu i renderingu.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wiedzy ogólnej na podstawie dostarczonego modelu oraz renderingu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C23_K02Samodzielnie poszerza wiedzę i umiejętności w posługiwaniu się poznanymi programami graficznymi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_K02samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza swoje działania zawodowe oraz pozazawodowe, świadomie poszerza swoją wiedzę i umiejętności, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji
Cel przedmiotuC-2Wypracowanie umiejętności doboru właściwych środków w celu uzyskania zamierzonej wizualizacji modelu oraz renderingu.
Treści programoweT-P-3Modelowanie z nakładaniem modyfikatora „edit poly”, „editable poly”, praca na poligonach i vertex’ach. Tworzenie podstawowych materiałów za pomocą „Compact Material Editor” i „Slate Material Editor”. Nakładanie materiałów z ustawieniem pozycji map bitowych na obiekty, edycja oraz sposób ich użycia. Modelowanie podstawowej sceny w celu wyeksponowania obiektu na renderingu. Wprowadzenie do ustawień kamery.
T-P-1Zaawansowane narzędzia renderowania PhotoView 360 w SolidWorks. Ustawienia i edycja światła kierunkowego, punktowego, ogniskowego i słonecznego. Ustawienia sceny ze wstawieniem własnej mapy. Nakładanie wyglądów, dodawanie zewnętrznej biblioteki z mapami oraz tworzenie własnych materiałów. Ustawianie perspektywy, migawek ekranu oraz kamer z funkcją głębi ostrości. Przygotowanie złożenia i części do eksportu oraz importu do innych programów. Zaawansowane narzędzia renderowania PhotoView 360 w SolidWorks. Ustawienia i edycja światła kierunkowego, punktowego, ogniskowego i słonecznego. Ustawienia sceny ze wstawieniem własnej mapy. Nakładanie wyglądów, dodawanie zewnętrznej biblioteki z mapami oraz tworzenie własnych materiałów. Ustawianie perspektywy, migawek ekranu oraz kamer z funkcją głębi ostrości. Przygotowanie złożenia i części do eksportu oraz importu do innych programów.
T-P-2Wprowadzenie do programu 3ds Max. Zapoznanie z interfejsem oraz terminologią. Konfiguracja wstępna programu. Modelowanie z wykorzystaniem gotowej geometrii. Praca na prostych obiektach oraz ich edycja. Przekształcenie obiektu za pomocą gizma posługując się narzędziem przesuwania, obrotu, skalowania, wyrównania, kopiowania. Używanie geometrii obrotowej podczas modelowania. Grupowanie obiektów. Importowanie i eksportowanie obiektów z SolidWorks do 3DS Max oraz z 3DS Max do SolidWorks.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe - utrwalanie nabytych umiejętności w formie zadania praktycznego.
M-3Wykonanie projektu do prezentacji - sprawdzenie wiedzy ogólnej na podstawie dostarczonego modelu i renderingu.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wiedzy ogólnej na podstawie dostarczonego modelu oraz renderingu.
S-1Ocena formująca: Ocena okresowych osiągnięć studenta - ćwiczenia oraz zadania utrwalające nabyte umiejętności podczas ćwiczeń.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C23_K04Potrafi w sposób krytyczny odnieść się do własnych dokonań oraz podejmuje działania weryfikujące pierwotne efekty wizualizacji bądź renderingu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_K04przejawia nawyk krytycznego myślenia i refleksji
Cel przedmiotuC-2Wypracowanie umiejętności doboru właściwych środków w celu uzyskania zamierzonej wizualizacji modelu oraz renderingu.
C-3Ukierunkowanie na tworzenie wizualizacji pod kątem przyszłych technologii wytwarzania produktu.
Treści programoweT-P-1Zaawansowane ustawienia i obsługa kamer. Ustawienia i zależności światła standardowego i fotometrycznego. Wybór rodzaju cienia oraz ustawienia efektów atmosferycznych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe - utrwalanie nabytych umiejętności w formie zadania praktycznego.
M-3Wykonanie projektu do prezentacji - sprawdzenie wiedzy ogólnej na podstawie dostarczonego modelu i renderingu.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena okresowych osiągnięć studenta - ćwiczenia oraz zadania utrwalające nabyte umiejętności podczas ćwiczeń.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie