Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S2)

Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa - Multimedia (3):

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister sztuki
Obszary studiów sztuka
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca dyplomowa - Multimedia (3)
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Wzornictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Bogusława Koszałka <bkoszalka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Kamila Nowak <knowak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 10 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP4 60 5,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu projektowania graficznego: znajomość zasad kompozycji, oddziaływanie barw, projektowanie na siatkach modułowych.
W-2Podstawowa wiedza z zakresu publikacji cyfrowych, wykorzystywania elementów multimedialnych przy projektowaniu komunikatów wizualnych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem ćwiczeń realizowanych w pracowni jest zapoznanie studenta z możliwościami łączenia różnych technik przekazu w obszarze multimedialnym.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wykład wprowadzający do zagadnień z obszaru projektowania multimedialnego2
T-P-2Ćwiczenia z zakresu poszukiwań rozwiązań intermedialnych. Opracowywanie projektów łączących ze sobą obrazy statyczne z ruchomymi. Wprowadzenie do projektów materiałów dźwiękowych.25
T-P-3Wprowadzanie w obszar projektu rozwiązań interaktywnych i wykorzystywanie związanych z tym nowych możliwości - wpływanie odbiorcy na oglądany materiał.25
T-P-4Projektowanie rozwiązań zorientowanych na użytkownika (ux).8
60

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach60
A-P-2Praca własna90
150

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca - wykład wprowadzający omawiający technologię, w której będzie realizowane ćwiczenie, analizujący problem na konkretnych przykładach. Wykład podparty jest prezentacją multimedialną oraz prezentacją wydawnictw tematycznie związanych z poruszaną problematyką
M-2Metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna. Studenci w ramach analizy i zapoznania się nową tematyką przygotowują krótkie prezentacje na zadany temat, które następnie prezentowane są na forum grupy i wspólnie omawiane
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektów.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena na poszczególnych etapach realizacji projektu
S-2Ocena podsumowująca: samodzielnie wykonany projekt

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_C32_W01
W stopniu zaawansowanym zna współczesną metodykę projektowania opartą na technologii IT
Wz_2A_W02C-1T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_C32_U01
Umie samodzielnie, metodycznie całościowo określić, wykonać i zarealizować własną koncepcję projektową w obszarze wzornictwa systemów informatycznych.
Wz_2A_U02C-1T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_C32_K01
jest świadom posiadanej wiedzy i potrafi ją wykorzystać w trakcie współpracy z podmiotami gospodarczymi oraz idywidualnym odbiorcą
Wz_2A_K06C-1T-P-1, T-P-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_C32_W01
W stopniu zaawansowanym zna współczesną metodykę projektowania opartą na technologii IT
2,0
3,0Zna podstawowe technolgie internetowe wykorzystywane we wzornictwie systemów informatycznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_C32_U01
Umie samodzielnie, metodycznie całościowo określić, wykonać i zarealizować własną koncepcję projektową w obszarze wzornictwa systemów informatycznych.
2,0
3,0Umie zaproponować system zarządzania treścią do konkretnych potrzeb użytkownika
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_C32_K01
jest świadom posiadanej wiedzy i potrafi ją wykorzystać w trakcie współpracy z podmiotami gospodarczymi oraz idywidualnym odbiorcą
2,0
3,0w stopniu podstawowym opanował efektywne komunikowanie się i negocjacje z podmiotami gospodarczymi oraz klientami indywidualnymi
3,5
4,0jest zdolny do przeprowadzenia i nawiązania efektywnej współpracy z podmiotami gospodarczymi i indywidualnymi odbiorcami
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Jenifer Tidwell, Design interface, Helion, 2012
  2. Giles Colborne, Prostota i użyteczność. Projektowanie rozwiązań internetowych, mobilnych i interaktywnych, Helion, 2016
  3. David Dabner, Sandra Stewart, Eric Zempol, Szkoła projektowania graficznego, Arkady, 2015

Literatura dodatkowa

  1. A. Wieczorkowska, K. Mąkosa, E.Gaj, Projekt,specjalność multimedia, 2011

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wykład wprowadzający do zagadnień z obszaru projektowania multimedialnego2
T-P-2Ćwiczenia z zakresu poszukiwań rozwiązań intermedialnych. Opracowywanie projektów łączących ze sobą obrazy statyczne z ruchomymi. Wprowadzenie do projektów materiałów dźwiękowych.25
T-P-3Wprowadzanie w obszar projektu rozwiązań interaktywnych i wykorzystywanie związanych z tym nowych możliwości - wpływanie odbiorcy na oglądany materiał.25
T-P-4Projektowanie rozwiązań zorientowanych na użytkownika (ux).8
60

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach60
A-P-2Praca własna90
150
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C32_W01W stopniu zaawansowanym zna współczesną metodykę projektowania opartą na technologii IT
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_W02w stopniu zaawansowanym zna współczesną metodykę projektowania wzorniczego, rozumie jej źródła oraz kierunki rozwoju; rozumie istotę teorii twórczości i kreatywności
Cel przedmiotuC-1Celem ćwiczeń realizowanych w pracowni jest zapoznanie studenta z możliwościami łączenia różnych technik przekazu w obszarze multimedialnym.
Treści programoweT-P-1Wykład wprowadzający do zagadnień z obszaru projektowania multimedialnego
T-P-2Ćwiczenia z zakresu poszukiwań rozwiązań intermedialnych. Opracowywanie projektów łączących ze sobą obrazy statyczne z ruchomymi. Wprowadzenie do projektów materiałów dźwiękowych.
T-P-3Wprowadzanie w obszar projektu rozwiązań interaktywnych i wykorzystywanie związanych z tym nowych możliwości - wpływanie odbiorcy na oglądany materiał.
T-P-4Projektowanie rozwiązań zorientowanych na użytkownika (ux).
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład wprowadzający omawiający technologię, w której będzie realizowane ćwiczenie, analizujący problem na konkretnych przykładach. Wykład podparty jest prezentacją multimedialną oraz prezentacją wydawnictw tematycznie związanych z poruszaną problematyką
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: samodzielnie wykonany projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna podstawowe technolgie internetowe wykorzystywane we wzornictwie systemów informatycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C32_U01Umie samodzielnie, metodycznie całościowo określić, wykonać i zarealizować własną koncepcję projektową w obszarze wzornictwa systemów informatycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_U02umie samodzielnie, metodycznie i całościowo określić, wykonać i zrealizować własną koncepcje projektową w obszarze studiowanej specjalności
Cel przedmiotuC-1Celem ćwiczeń realizowanych w pracowni jest zapoznanie studenta z możliwościami łączenia różnych technik przekazu w obszarze multimedialnym.
Treści programoweT-P-1Wykład wprowadzający do zagadnień z obszaru projektowania multimedialnego
T-P-2Ćwiczenia z zakresu poszukiwań rozwiązań intermedialnych. Opracowywanie projektów łączących ze sobą obrazy statyczne z ruchomymi. Wprowadzenie do projektów materiałów dźwiękowych.
T-P-3Wprowadzanie w obszar projektu rozwiązań interaktywnych i wykorzystywanie związanych z tym nowych możliwości - wpływanie odbiorcy na oglądany materiał.
T-P-4Projektowanie rozwiązań zorientowanych na użytkownika (ux).
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: samodzielnie wykonany projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Umie zaproponować system zarządzania treścią do konkretnych potrzeb użytkownika
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C32_K01jest świadom posiadanej wiedzy i potrafi ją wykorzystać w trakcie współpracy z podmiotami gospodarczymi oraz idywidualnym odbiorcą
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_K06zna i potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu prawa autorskiego oraz ochrony własności intelektualnej i zarządzania zasobami własności intelektualnej, przy współpracy z indywidualnym odbiorcą i firmami
Cel przedmiotuC-1Celem ćwiczeń realizowanych w pracowni jest zapoznanie studenta z możliwościami łączenia różnych technik przekazu w obszarze multimedialnym.
Treści programoweT-P-1Wykład wprowadzający do zagadnień z obszaru projektowania multimedialnego
T-P-2Ćwiczenia z zakresu poszukiwań rozwiązań intermedialnych. Opracowywanie projektów łączących ze sobą obrazy statyczne z ruchomymi. Wprowadzenie do projektów materiałów dźwiękowych.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena na poszczególnych etapach realizacji projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0w stopniu podstawowym opanował efektywne komunikowanie się i negocjacje z podmiotami gospodarczymi oraz klientami indywidualnymi
3,5
4,0jest zdolny do przeprowadzenia i nawiązania efektywnej współpracy z podmiotami gospodarczymi i indywidualnymi odbiorcami
4,5
5,0