Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N1)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe5:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe5
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Ogólnego
Nauczyciel odpowiedzialny Romuald Orłowicz <Romuald.Orlowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elżbieta Fandrejewska <Elzbieta.Fandrejewska@zut.edu.pl>, Zofia Gil <Zofia.Gil@zut.edu.pl>, Małgorzata Lange <Malgorzata.Lange@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 5

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD9 27 5,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1zaliczone wszystkie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności (KBI, TOB)

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentacja swoich osiągnięć

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej, wymagania formalne dotyczące pracy dyplomowej, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania. Prezentacja wybranych prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy. Zatwierdzenie zakresu i układu pracy. Omówienie wybranych problemów z zakresu bodownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych. Prezentacja przyjętych rozwiązań projektowych - dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy, forma prezentacji, formułowanie wniosków27
27

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1Uczestnictwo w zajęciach.27
A-SD-2Przygotowanie planu pracy dyplomowej. Wybór metod rozwiązania zagadnień związanych z tematyką pracy.15
A-SD-3Analiza literatury z zakresu danej pracy dyplomowej, opracowanie wstępnego spisu literatury.20
A-SD-4Opracowanie w formie prezentacji przyjętych koncepcji rozwiazania określonego tematem pracy zadania projektowego - dyskusja problemowa.33
A-SD-5Opracowanie i uporządkowanie ostatecznego spisu literatury z uwzględnieniem różnych źródeł.5
A-SD-6Opracowanie prezentacji przyjętych w pracy dyplomowej rozwiązań projektowych (dotyczących konstrukcji i obliczeń).35
A-SD-7Opracowanie wniosków końcowych lub podsumowania pracy dyplomowej.5
A-SD-8Przygotowanie prezentacji do obrony pracy dyplomowej.10
150

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody problemowe - wykład problemowy, metoda przypadków
M-2Metody aktywizujące - seminarium, dyskusja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena referatu i dyskusji problemowej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/A/07-5_W01
Student posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności, zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie, posiada podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie.
B_1A_W17, B_1A_W23C-1T-SD-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/A/07-5_U01
Student potrafi poprawnie wybrać narzędzia do realizacji zadania inżynierskiego określonego w pracy dyplomowej wykorzystując dostępne technologie, potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji tego zadania oraz samodzielnie przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą zagadnień z zakresu swojej specjalności, ma umiejętność samokształcenia przy wykorzystaniu wszystkich dostępnych źródeł informacji.
B_1A_U08, B_1A_U14, B_1A_U21, B_1A_U22C-1T-SD-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/A/07-5_K01
Student rozumie potrzebę ustawicznego doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności, ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na środowisko i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki tej działalności, potrafi formułować wnioski i opisywać wyniki prac własnych, potrafi na podstawie samodzielnie zebranego materiału przygotować prezentację i zreferować wybrane zagadnienie z zakresu swojej specjalności, ma poczucie odpowiedzialności za pracę własną, potrafi współpracować w zespole, ma świadomość wagi profesjonalnych i etycznych działań.
B_1A_K01, B_1A_K02, B_1A_K04, B_1A_K05, B_1A_K07C-1T-SD-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/A/07-5_W01
Student posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności, zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie, posiada podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie.
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu wybranej specjalności
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/A/07-5_U01
Student potrafi poprawnie wybrać narzędzia do realizacji zadania inżynierskiego określonego w pracy dyplomowej wykorzystując dostępne technologie, potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji tego zadania oraz samodzielnie przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą zagadnień z zakresu swojej specjalności, ma umiejętność samokształcenia przy wykorzystaniu wszystkich dostępnych źródeł informacji.
2,0
3,0Student w zakresie dostatecznym potrafi rozwiązać podstawowe zadania inżynierskie z zakresu wybranej specjalności
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/A/07-5_K01
Student rozumie potrzebę ustawicznego doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności, ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na środowisko i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki tej działalności, potrafi formułować wnioski i opisywać wyniki prac własnych, potrafi na podstawie samodzielnie zebranego materiału przygotować prezentację i zreferować wybrane zagadnienie z zakresu swojej specjalności, ma poczucie odpowiedzialności za pracę własną, potrafi współpracować w zespole, ma świadomość wagi profesjonalnych i etycznych działań.
2,0
3,0Student jedynie w dostatecznym stopniu rozumie potrzebę podnoszenia kwalifikacji przez całe życie
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. literatura uzgadniana indywidualnie w zależności od tematu i specyfiki pracy dyplomowej, zgodna z tematami prac dyplomowych

Literatura dodatkowa

  1. obowiązujące normy

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej, wymagania formalne dotyczące pracy dyplomowej, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania. Prezentacja wybranych prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy. Zatwierdzenie zakresu i układu pracy. Omówienie wybranych problemów z zakresu bodownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych. Prezentacja przyjętych rozwiązań projektowych - dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy, forma prezentacji, formułowanie wniosków27
27

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1Uczestnictwo w zajęciach.27
A-SD-2Przygotowanie planu pracy dyplomowej. Wybór metod rozwiązania zagadnień związanych z tematyką pracy.15
A-SD-3Analiza literatury z zakresu danej pracy dyplomowej, opracowanie wstępnego spisu literatury.20
A-SD-4Opracowanie w formie prezentacji przyjętych koncepcji rozwiazania określonego tematem pracy zadania projektowego - dyskusja problemowa.33
A-SD-5Opracowanie i uporządkowanie ostatecznego spisu literatury z uwzględnieniem różnych źródeł.5
A-SD-6Opracowanie prezentacji przyjętych w pracy dyplomowej rozwiązań projektowych (dotyczących konstrukcji i obliczeń).35
A-SD-7Opracowanie wniosków końcowych lub podsumowania pracy dyplomowej.5
A-SD-8Przygotowanie prezentacji do obrony pracy dyplomowej.10
150
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_N1/A/07-5_W01Student posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności, zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie, posiada podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W17Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
B_1A_W23Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentacja swoich osiągnięć
Treści programoweT-SD-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej, wymagania formalne dotyczące pracy dyplomowej, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania. Prezentacja wybranych prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy. Zatwierdzenie zakresu i układu pracy. Omówienie wybranych problemów z zakresu bodownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych. Prezentacja przyjętych rozwiązań projektowych - dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy, forma prezentacji, formułowanie wniosków
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład problemowy, metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena referatu i dyskusji problemowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu wybranej specjalności
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_N1/A/07-5_U01Student potrafi poprawnie wybrać narzędzia do realizacji zadania inżynierskiego określonego w pracy dyplomowej wykorzystując dostępne technologie, potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji tego zadania oraz samodzielnie przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą zagadnień z zakresu swojej specjalności, ma umiejętność samokształcenia przy wykorzystaniu wszystkich dostępnych źródeł informacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu studiowanego kierunku
B_1A_U14Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych
B_1A_U21Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego
B_1A_U22Ma umiejętność samokształcenia się
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentacja swoich osiągnięć
Treści programoweT-SD-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej, wymagania formalne dotyczące pracy dyplomowej, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania. Prezentacja wybranych prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy. Zatwierdzenie zakresu i układu pracy. Omówienie wybranych problemów z zakresu bodownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych. Prezentacja przyjętych rozwiązań projektowych - dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy, forma prezentacji, formułowanie wniosków
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład problemowy, metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena referatu i dyskusji problemowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w zakresie dostatecznym potrafi rozwiązać podstawowe zadania inżynierskie z zakresu wybranej specjalności
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_N1/A/07-5_K01Student rozumie potrzebę ustawicznego doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności, ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na środowisko i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki tej działalności, potrafi formułować wnioski i opisywać wyniki prac własnych, potrafi na podstawie samodzielnie zebranego materiału przygotować prezentację i zreferować wybrane zagadnienie z zakresu swojej specjalności, ma poczucie odpowiedzialności za pracę własną, potrafi współpracować w zespole, ma świadomość wagi profesjonalnych i etycznych działań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
B_1A_K02Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko
B_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
B_1A_K05Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
B_1A_K07Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych. Jest komunikatywny w prezentacjach medialnych
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentacja swoich osiągnięć
Treści programoweT-SD-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej, wymagania formalne dotyczące pracy dyplomowej, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania. Prezentacja wybranych prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy. Zatwierdzenie zakresu i układu pracy. Omówienie wybranych problemów z zakresu bodownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych. Prezentacja przyjętych rozwiązań projektowych - dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy, forma prezentacji, formułowanie wniosków
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład problemowy, metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena referatu i dyskusji problemowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student jedynie w dostatecznym stopniu rozumie potrzebę podnoszenia kwalifikacji przez całe życie
3,5
4,0
4,5
5,0