Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S2)

Sylabus przedmiotu Projektowanie komputerowe CAD:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura i urbanistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier architekt
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie komputerowe CAD
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania
Nauczyciel odpowiedzialny Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Dorota Janisio-Pawłowska <dorota.pawlowska@zut.edu.pl>, Wojciech Pawłowski <Wojciech.Pawlowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1ma średnio zaawansowana znajomość wybranych programów komputerowych wspomagajacych projektowanie
W-2zna metodyke projektowania i planowania, w tym metody komputerowe i informatyczne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1nabycie umiejętności pracy indywidualnej i w zespole projektowym, nabycie umiejętności formułowania problemu projektowego i idei projektowej oraz przekazywania ich w formie cyfrowej z wykorzystaniem wybranych programów komputerowych CAD z zachowaniem zasad tworzenia rysunków technicznych i dokumentacji projektowej
C-2nabycie umiejetnosci twórczego i konsekwentnego rozwiazywania złozonych problemów programowo przestrzennych w oparciu o własne poglady estetyczne i wiedzę z zakresu zasad i przepisów projektowania oraz programów typu CAD

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1wprowadzenie do problematyki zajęć projektowanie komputerowe CAD (Computer Aided Design) przedstawienie problematyki zadań projektowych w odniesieniu do programów komputerowych przewidzianych do wykonania poszczególnych zadań podanie przykładowej literatury odnoszacej się do tematyki zajęć omówienie zasad i sposobu zaliczenia przedmiotu1
T-L-2analiza wybranych tematów projektowych określenie zakresu i szczegółowości projektu semestralnego z uwzglednieniem zasad tworzenia dokumentacji projektowej z wykorzystaniem programów wspomagajacych projektowanie, merytoryczna dyskusja nad zebranymi materiałami graficznymi i literaturą odnoszącymi się do wybranej problematyki projektowej ostateczne sformuowanie problemu oraz wybór programów CAD do realizacji założenia projektowego1
T-L-3przegląd narzędzi wspomagających projektowanie w systeme CAD przegląd narzędzi do modelowania 3D, przegląd narzędzi zewnętrznych do wizalizacji omówienie sposobu wymiany plików między programami wspomagającymi projektowanie CAD praca nad koncepcją programowo przestrzenną7
T-L-4przeglad nr 1 prezentacja multimedialna wstępnej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee z wykorzystaniem programów komputerowych wspomagających projektowanie1
T-L-5praca nad koncepcją programowo przestrzenną z naciskiem na zagadnienia formalno przestrzenne, programowo funkcjonalne oraz aspekty techniczne i prawo normatywne wraz z bieżącą kontrolą zgodnosci koncepcji z ideą i postawionym problemem projektowym w odniesieniu do programów CAD2
T-L-6przegląd zawansowania prac, omówienie dostępnych aplikacji BIMX oraz narzędzi do inwentaryzacji1
T-L-7praca nad prezentacją końcową projektu1
T-L-8prezentacja końcowa projektu - prezentacja multimedialna analiza poprawności wykorzystania programów komputerowych CAD do realizacji zamierzenia projektowego przekazanie pełnej dokumentacji projektowej w postaci cyfrowej1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2praca własna studenta15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metody podajace : seminaria i krótkie wykłady w ramach zajęć laboratoryjnych
M-2metody problemowe : dyskysje w trakcie zajęć laboratoryjnych
M-3metody aktywizujące / praktyczne : analizy z wykorzystaniem technik CAD , indywidualne i grupowe dyskusje nad poszczególnymi fazami projektu wykonywanego w programach CAD , korekty z prowadzącym

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: przeglady podsumowujace po bloku zajęć, przeglad końcowy, prezentacja projektu, ocena merytoryczna złozonego gotowego projektu w wersji cyfrowej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_CS2-VI/1_W01
zna metodykę projektowania i planowania, w tym metody komputerowe i informatyczne
AU_2A_W14C-1, C-2T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-2, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_CS2-VI/1_U01
potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego
AU_2A_U03C-1, C-2T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-2, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_CS2-VI/1_K01
W myśleniu i działaniu wykazuje się inicjatywą i innowacyjnością
AU_2A_K06C-1, C-2T-L-2, T-L-7, T-L-6, T-L-8, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-1, M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AU_2A_CS2-VI/1_W01
zna metodykę projektowania i planowania, w tym metody komputerowe i informatyczne
2,0
3,0zna metodykę projektowania i planowania, w tym metody komputerowe i informatyczne
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AU_2A_CS2-VI/1_U01
potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego
2,0
3,0potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, czasami eksperymentuje, korzysta poprawnie z oprogramowania komputerowego w celu realizacji zamierzenia projektowego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AU_2A_CS2-VI/1_K01
W myśleniu i działaniu wykazuje się inicjatywą i innowacyjnością
2,0
3,0dostatecznie opracowuje i prezentuje projekt zadanego tematu w wersji cyfrowej pod wzgledem zgodnosci z zasadami techniczno prawnymi projektowania oraz zasadami tworzenia rysunku technicznego i dokumentacji projektowej, sporadycznie w mysleniu i działaniu wykazuje się inicjatywą i innowacyjnością
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Literatura odpowiadajaca tematowi pracy zespołu projektowego - dobór konsultowany z prowadzacym przedmiot.

Literatura dodatkowa

  1. Wybrane strony internetowe.

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1wprowadzenie do problematyki zajęć projektowanie komputerowe CAD (Computer Aided Design) przedstawienie problematyki zadań projektowych w odniesieniu do programów komputerowych przewidzianych do wykonania poszczególnych zadań podanie przykładowej literatury odnoszacej się do tematyki zajęć omówienie zasad i sposobu zaliczenia przedmiotu1
T-L-2analiza wybranych tematów projektowych określenie zakresu i szczegółowości projektu semestralnego z uwzglednieniem zasad tworzenia dokumentacji projektowej z wykorzystaniem programów wspomagajacych projektowanie, merytoryczna dyskusja nad zebranymi materiałami graficznymi i literaturą odnoszącymi się do wybranej problematyki projektowej ostateczne sformuowanie problemu oraz wybór programów CAD do realizacji założenia projektowego1
T-L-3przegląd narzędzi wspomagających projektowanie w systeme CAD przegląd narzędzi do modelowania 3D, przegląd narzędzi zewnętrznych do wizalizacji omówienie sposobu wymiany plików między programami wspomagającymi projektowanie CAD praca nad koncepcją programowo przestrzenną7
T-L-4przeglad nr 1 prezentacja multimedialna wstępnej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee z wykorzystaniem programów komputerowych wspomagających projektowanie1
T-L-5praca nad koncepcją programowo przestrzenną z naciskiem na zagadnienia formalno przestrzenne, programowo funkcjonalne oraz aspekty techniczne i prawo normatywne wraz z bieżącą kontrolą zgodnosci koncepcji z ideą i postawionym problemem projektowym w odniesieniu do programów CAD2
T-L-6przegląd zawansowania prac, omówienie dostępnych aplikacji BIMX oraz narzędzi do inwentaryzacji1
T-L-7praca nad prezentacją końcową projektu1
T-L-8prezentacja końcowa projektu - prezentacja multimedialna analiza poprawności wykorzystania programów komputerowych CAD do realizacji zamierzenia projektowego przekazanie pełnej dokumentacji projektowej w postaci cyfrowej1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2praca własna studenta15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_2A_CS2-VI/1_W01zna metodykę projektowania i planowania, w tym metody komputerowe i informatyczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_W14zna metodykę projektowania i planowania, w tym metody komputerowe i informatyczne
Cel przedmiotuC-1nabycie umiejętności pracy indywidualnej i w zespole projektowym, nabycie umiejętności formułowania problemu projektowego i idei projektowej oraz przekazywania ich w formie cyfrowej z wykorzystaniem wybranych programów komputerowych CAD z zachowaniem zasad tworzenia rysunków technicznych i dokumentacji projektowej
C-2nabycie umiejetnosci twórczego i konsekwentnego rozwiazywania złozonych problemów programowo przestrzennych w oparciu o własne poglady estetyczne i wiedzę z zakresu zasad i przepisów projektowania oraz programów typu CAD
Treści programoweT-L-1wprowadzenie do problematyki zajęć projektowanie komputerowe CAD (Computer Aided Design) przedstawienie problematyki zadań projektowych w odniesieniu do programów komputerowych przewidzianych do wykonania poszczególnych zadań podanie przykładowej literatury odnoszacej się do tematyki zajęć omówienie zasad i sposobu zaliczenia przedmiotu
T-L-3przegląd narzędzi wspomagających projektowanie w systeme CAD przegląd narzędzi do modelowania 3D, przegląd narzędzi zewnętrznych do wizalizacji omówienie sposobu wymiany plików między programami wspomagającymi projektowanie CAD praca nad koncepcją programowo przestrzenną
T-L-4przeglad nr 1 prezentacja multimedialna wstępnej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee z wykorzystaniem programów komputerowych wspomagających projektowanie
T-L-2analiza wybranych tematów projektowych określenie zakresu i szczegółowości projektu semestralnego z uwzglednieniem zasad tworzenia dokumentacji projektowej z wykorzystaniem programów wspomagajacych projektowanie, merytoryczna dyskusja nad zebranymi materiałami graficznymi i literaturą odnoszącymi się do wybranej problematyki projektowej ostateczne sformuowanie problemu oraz wybór programów CAD do realizacji założenia projektowego
T-L-5praca nad koncepcją programowo przestrzenną z naciskiem na zagadnienia formalno przestrzenne, programowo funkcjonalne oraz aspekty techniczne i prawo normatywne wraz z bieżącą kontrolą zgodnosci koncepcji z ideą i postawionym problemem projektowym w odniesieniu do programów CAD
T-L-6przegląd zawansowania prac, omówienie dostępnych aplikacji BIMX oraz narzędzi do inwentaryzacji
T-L-7praca nad prezentacją końcową projektu
T-L-8prezentacja końcowa projektu - prezentacja multimedialna analiza poprawności wykorzystania programów komputerowych CAD do realizacji zamierzenia projektowego przekazanie pełnej dokumentacji projektowej w postaci cyfrowej
Metody nauczaniaM-1metody podajace : seminaria i krótkie wykłady w ramach zajęć laboratoryjnych
M-2metody problemowe : dyskysje w trakcie zajęć laboratoryjnych
M-3metody aktywizujące / praktyczne : analizy z wykorzystaniem technik CAD , indywidualne i grupowe dyskusje nad poszczególnymi fazami projektu wykonywanego w programach CAD , korekty z prowadzącym
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: przeglady podsumowujace po bloku zajęć, przeglad końcowy, prezentacja projektu, ocena merytoryczna złozonego gotowego projektu w wersji cyfrowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zna metodykę projektowania i planowania, w tym metody komputerowe i informatyczne
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_2A_CS2-VI/1_U01potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_U03potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego
Cel przedmiotuC-1nabycie umiejętności pracy indywidualnej i w zespole projektowym, nabycie umiejętności formułowania problemu projektowego i idei projektowej oraz przekazywania ich w formie cyfrowej z wykorzystaniem wybranych programów komputerowych CAD z zachowaniem zasad tworzenia rysunków technicznych i dokumentacji projektowej
C-2nabycie umiejetnosci twórczego i konsekwentnego rozwiazywania złozonych problemów programowo przestrzennych w oparciu o własne poglady estetyczne i wiedzę z zakresu zasad i przepisów projektowania oraz programów typu CAD
Treści programoweT-L-1wprowadzenie do problematyki zajęć projektowanie komputerowe CAD (Computer Aided Design) przedstawienie problematyki zadań projektowych w odniesieniu do programów komputerowych przewidzianych do wykonania poszczególnych zadań podanie przykładowej literatury odnoszacej się do tematyki zajęć omówienie zasad i sposobu zaliczenia przedmiotu
T-L-3przegląd narzędzi wspomagających projektowanie w systeme CAD przegląd narzędzi do modelowania 3D, przegląd narzędzi zewnętrznych do wizalizacji omówienie sposobu wymiany plików między programami wspomagającymi projektowanie CAD praca nad koncepcją programowo przestrzenną
T-L-4przeglad nr 1 prezentacja multimedialna wstępnej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee z wykorzystaniem programów komputerowych wspomagających projektowanie
T-L-2analiza wybranych tematów projektowych określenie zakresu i szczegółowości projektu semestralnego z uwzglednieniem zasad tworzenia dokumentacji projektowej z wykorzystaniem programów wspomagajacych projektowanie, merytoryczna dyskusja nad zebranymi materiałami graficznymi i literaturą odnoszącymi się do wybranej problematyki projektowej ostateczne sformuowanie problemu oraz wybór programów CAD do realizacji założenia projektowego
T-L-5praca nad koncepcją programowo przestrzenną z naciskiem na zagadnienia formalno przestrzenne, programowo funkcjonalne oraz aspekty techniczne i prawo normatywne wraz z bieżącą kontrolą zgodnosci koncepcji z ideą i postawionym problemem projektowym w odniesieniu do programów CAD
T-L-6przegląd zawansowania prac, omówienie dostępnych aplikacji BIMX oraz narzędzi do inwentaryzacji
T-L-7praca nad prezentacją końcową projektu
T-L-8prezentacja końcowa projektu - prezentacja multimedialna analiza poprawności wykorzystania programów komputerowych CAD do realizacji zamierzenia projektowego przekazanie pełnej dokumentacji projektowej w postaci cyfrowej
Metody nauczaniaM-1metody podajace : seminaria i krótkie wykłady w ramach zajęć laboratoryjnych
M-2metody problemowe : dyskysje w trakcie zajęć laboratoryjnych
M-3metody aktywizujące / praktyczne : analizy z wykorzystaniem technik CAD , indywidualne i grupowe dyskusje nad poszczególnymi fazami projektu wykonywanego w programach CAD , korekty z prowadzącym
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: przeglady podsumowujace po bloku zajęć, przeglad końcowy, prezentacja projektu, ocena merytoryczna złozonego gotowego projektu w wersji cyfrowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, czasami eksperymentuje, korzysta poprawnie z oprogramowania komputerowego w celu realizacji zamierzenia projektowego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_2A_CS2-VI/1_K01W myśleniu i działaniu wykazuje się inicjatywą i innowacyjnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_K06w myśleniu i działaniu wykazuje się inicjatywą i innowacyjnością
Cel przedmiotuC-1nabycie umiejętności pracy indywidualnej i w zespole projektowym, nabycie umiejętności formułowania problemu projektowego i idei projektowej oraz przekazywania ich w formie cyfrowej z wykorzystaniem wybranych programów komputerowych CAD z zachowaniem zasad tworzenia rysunków technicznych i dokumentacji projektowej
C-2nabycie umiejetnosci twórczego i konsekwentnego rozwiazywania złozonych problemów programowo przestrzennych w oparciu o własne poglady estetyczne i wiedzę z zakresu zasad i przepisów projektowania oraz programów typu CAD
Treści programoweT-L-2analiza wybranych tematów projektowych określenie zakresu i szczegółowości projektu semestralnego z uwzglednieniem zasad tworzenia dokumentacji projektowej z wykorzystaniem programów wspomagajacych projektowanie, merytoryczna dyskusja nad zebranymi materiałami graficznymi i literaturą odnoszącymi się do wybranej problematyki projektowej ostateczne sformuowanie problemu oraz wybór programów CAD do realizacji założenia projektowego
T-L-7praca nad prezentacją końcową projektu
T-L-6przegląd zawansowania prac, omówienie dostępnych aplikacji BIMX oraz narzędzi do inwentaryzacji
T-L-8prezentacja końcowa projektu - prezentacja multimedialna analiza poprawności wykorzystania programów komputerowych CAD do realizacji zamierzenia projektowego przekazanie pełnej dokumentacji projektowej w postaci cyfrowej
T-L-3przegląd narzędzi wspomagających projektowanie w systeme CAD przegląd narzędzi do modelowania 3D, przegląd narzędzi zewnętrznych do wizalizacji omówienie sposobu wymiany plików między programami wspomagającymi projektowanie CAD praca nad koncepcją programowo przestrzenną
T-L-4przeglad nr 1 prezentacja multimedialna wstępnej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee z wykorzystaniem programów komputerowych wspomagających projektowanie
T-L-5praca nad koncepcją programowo przestrzenną z naciskiem na zagadnienia formalno przestrzenne, programowo funkcjonalne oraz aspekty techniczne i prawo normatywne wraz z bieżącą kontrolą zgodnosci koncepcji z ideą i postawionym problemem projektowym w odniesieniu do programów CAD
Metody nauczaniaM-1metody podajace : seminaria i krótkie wykłady w ramach zajęć laboratoryjnych
M-2metody problemowe : dyskysje w trakcie zajęć laboratoryjnych
M-3metody aktywizujące / praktyczne : analizy z wykorzystaniem technik CAD , indywidualne i grupowe dyskusje nad poszczególnymi fazami projektu wykonywanego w programach CAD , korekty z prowadzącym
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: przeglady podsumowujace po bloku zajęć, przeglad końcowy, prezentacja projektu, ocena merytoryczna złozonego gotowego projektu w wersji cyfrowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0dostatecznie opracowuje i prezentuje projekt zadanego tematu w wersji cyfrowej pod wzgledem zgodnosci z zasadami techniczno prawnymi projektowania oraz zasadami tworzenia rysunku technicznego i dokumentacji projektowej, sporadycznie w mysleniu i działaniu wykazuje się inicjatywą i innowacyjnością
3,5
4,0
4,5
5,0