Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S2)

Sylabus przedmiotu Język obcy Angielski:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura i urbanistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier architekt
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język obcy Angielski
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Obstawski <Andrzej.Obstawski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Jolanta Koczalska <Jolanta.Koczalska@zut.edu.pl>, Joanna Sowińska-Dwornik <Joanna.Sowinska-Dwornik@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język angielski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK2 30 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Materiały i konstrukcje budowlane (Building Materials, Construction)2
T-LK-2Grecka świątynia i marmur (Reaching for Perfection – a Greek Temple. The Challenge of Marble) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)2
T-LK-3Fuzja przeciwieństw i Rzym - miasto betonu (Fusion of Opposites, Rome –Imperial City of Concrete) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms.)2
T-LK-4Triumf krzywizn – Architektura rzymska (Triumph of the Curve - Roman Architecture ) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)2
T-LK-5Narzucanie porządku naturze ( Imposing Order of Nature ) Powtórzenie materiału (Revision)2
T-LK-6Architektura wczesno-chrześcijańska (The Architecture of Christianity) Architektura bizantyjska (Byzantine Architecture) Zdania względne (Relative sentences)4
T-LK-7Architektura romańska ( Romanesque Architecture )2
T-LK-8Architektura gotycka (Gothic Architecture) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)2
T-LK-9Katedra gotycka (Gothic Cathedral)2
T-LK-10Architektura renesansu (Renaissance Architecture)2
T-LK-11Architektura baroku (Baroque Architecture) Powtórzenie (Revision)4
T-LK-12Prezentacje (np. budynku, stylu lub architekta ) - Presentations (a building, a style or an architect) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.)4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Przygotowanie się do zajęć.30
A-LK-2Zajęcia praktyczne.45
A-LK-3Udział w konsultacjach.5
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.8
A-LK-5Egzamin.2
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_AS2-I/1A_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
AU_2A_W20C-1T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-12M-1, M-3, M-2, M-5S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_AS2-I/1A_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
AU_2A_U17C-1T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-12M-1, M-4, M-3, M-2, M-6S-1
AU_2A_AS2-I/1A_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
AU_2A_U17C-2T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-12M-1, M-5S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_AS2-I/1A_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
AU_2A_K01C-2T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-12M-1, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AU_2A_AS2-I/1A_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AU_2A_AS2-I/1A_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0.
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_2A_AS2-I/1A_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AU_2A_AS2-I/1A_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Wojewódzka- Olszówka, I., Architecture in English – English for Architecture, Kraków, 2004

Literatura dodatkowa

  1. Kulińska-Stanek, S, Reading Comprehension for Students of Architecture, Kraków, 2006
  2. Romaniuk, E., Modern Wonders of Civil Engineering, Kraków, 2007
  3. Fletcher, B., Sir Banister Fletcher’s a history of architecture, Oxford, 2001
  4. The Architectural Review, http://www.architectural-review.com/buildings/gaudis-sacred-monster-sagrada-familia-barcelona-catalonia/8633438.article
  5. Architecture Today, http://www.architecturetoday.co.uk/?p=24617
  6. Architecture New Zealand, http://architecturenow.co.nz/magazines/architecture-new-zealand
  7. Architectural Record, http://www.architecturalrecord.com/topics/91-architecture-news
  8. Architect – the Magazine of the American Institute of Architects, http://www.architectmagazine.com/safety/new-amsterdams.aspx

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Materiały i konstrukcje budowlane (Building Materials, Construction)2
T-LK-2Grecka świątynia i marmur (Reaching for Perfection – a Greek Temple. The Challenge of Marble) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)2
T-LK-3Fuzja przeciwieństw i Rzym - miasto betonu (Fusion of Opposites, Rome –Imperial City of Concrete) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms.)2
T-LK-4Triumf krzywizn – Architektura rzymska (Triumph of the Curve - Roman Architecture ) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)2
T-LK-5Narzucanie porządku naturze ( Imposing Order of Nature ) Powtórzenie materiału (Revision)2
T-LK-6Architektura wczesno-chrześcijańska (The Architecture of Christianity) Architektura bizantyjska (Byzantine Architecture) Zdania względne (Relative sentences)4
T-LK-7Architektura romańska ( Romanesque Architecture )2
T-LK-8Architektura gotycka (Gothic Architecture) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)2
T-LK-9Katedra gotycka (Gothic Cathedral)2
T-LK-10Architektura renesansu (Renaissance Architecture)2
T-LK-11Architektura baroku (Baroque Architecture) Powtórzenie (Revision)4
T-LK-12Prezentacje (np. budynku, stylu lub architekta ) - Presentations (a building, a style or an architect) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.)4
30

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Przygotowanie się do zajęć.30
A-LK-2Zajęcia praktyczne.45
A-LK-3Udział w konsultacjach.5
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.8
A-LK-5Egzamin.2
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_2A_AS2-I/1A_W01posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_W20Posiada rozszerzoną wiedzę z zakresu treści humanistycznych oraz innych zagadnień uzupełniających wykształcenie techniczne.
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-2Grecka świątynia i marmur (Reaching for Perfection – a Greek Temple. The Challenge of Marble) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-LK-3Fuzja przeciwieństw i Rzym - miasto betonu (Fusion of Opposites, Rome –Imperial City of Concrete) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms.)
T-LK-4Triumf krzywizn – Architektura rzymska (Triumph of the Curve - Roman Architecture ) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)
T-LK-5Narzucanie porządku naturze ( Imposing Order of Nature ) Powtórzenie materiału (Revision)
T-LK-6Architektura wczesno-chrześcijańska (The Architecture of Christianity) Architektura bizantyjska (Byzantine Architecture) Zdania względne (Relative sentences)
T-LK-7Architektura romańska ( Romanesque Architecture )
T-LK-8Architektura gotycka (Gothic Architecture) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-LK-9Katedra gotycka (Gothic Cathedral)
T-LK-10Architektura renesansu (Renaissance Architecture)
T-LK-11Architektura baroku (Baroque Architecture) Powtórzenie (Revision)
T-LK-12Prezentacje (np. budynku, stylu lub architekta ) - Presentations (a building, a style or an architect) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.)
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
M-2praca w grupach
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_2A_AS2-I/1A_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_U17ma umiejętność samokształcenia się, w swoich opracowaniach wykorzystuje informację techniczną, różnego rodzaju bazy danych, Internet itd.
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-2Grecka świątynia i marmur (Reaching for Perfection – a Greek Temple. The Challenge of Marble) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-LK-3Fuzja przeciwieństw i Rzym - miasto betonu (Fusion of Opposites, Rome –Imperial City of Concrete) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms.)
T-LK-4Triumf krzywizn – Architektura rzymska (Triumph of the Curve - Roman Architecture ) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)
T-LK-5Narzucanie porządku naturze ( Imposing Order of Nature ) Powtórzenie materiału (Revision)
T-LK-6Architektura wczesno-chrześcijańska (The Architecture of Christianity) Architektura bizantyjska (Byzantine Architecture) Zdania względne (Relative sentences)
T-LK-7Architektura romańska ( Romanesque Architecture )
T-LK-8Architektura gotycka (Gothic Architecture) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-LK-9Katedra gotycka (Gothic Cathedral)
T-LK-10Architektura renesansu (Renaissance Architecture)
T-LK-11Architektura baroku (Baroque Architecture) Powtórzenie (Revision)
T-LK-12Prezentacje (np. budynku, stylu lub architekta ) - Presentations (a building, a style or an architect) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.)
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-4dyskusja
M-3prezentacja
M-2praca w grupach
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0.
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_2A_AS2-I/1A_U02posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_U17ma umiejętność samokształcenia się, w swoich opracowaniach wykorzystuje informację techniczną, różnego rodzaju bazy danych, Internet itd.
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-2Grecka świątynia i marmur (Reaching for Perfection – a Greek Temple. The Challenge of Marble) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-LK-3Fuzja przeciwieństw i Rzym - miasto betonu (Fusion of Opposites, Rome –Imperial City of Concrete) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms.)
T-LK-4Triumf krzywizn – Architektura rzymska (Triumph of the Curve - Roman Architecture ) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)
T-LK-5Narzucanie porządku naturze ( Imposing Order of Nature ) Powtórzenie materiału (Revision)
T-LK-6Architektura wczesno-chrześcijańska (The Architecture of Christianity) Architektura bizantyjska (Byzantine Architecture) Zdania względne (Relative sentences)
T-LK-7Architektura romańska ( Romanesque Architecture )
T-LK-8Architektura gotycka (Gothic Architecture) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-LK-9Katedra gotycka (Gothic Cathedral)
T-LK-10Architektura renesansu (Renaissance Architecture)
T-LK-11Architektura baroku (Baroque Architecture) Powtórzenie (Revision)
T-LK-12Prezentacje (np. budynku, stylu lub architekta ) - Presentations (a building, a style or an architect) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.)
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_2A_AS2-I/1A_K01ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_K01rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi zorganizować proces uczenia się i motywuje do niego współpracowników
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-2Grecka świątynia i marmur (Reaching for Perfection – a Greek Temple. The Challenge of Marble) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-LK-3Fuzja przeciwieństw i Rzym - miasto betonu (Fusion of Opposites, Rome –Imperial City of Concrete) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms.)
T-LK-4Triumf krzywizn – Architektura rzymska (Triumph of the Curve - Roman Architecture ) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)
T-LK-5Narzucanie porządku naturze ( Imposing Order of Nature ) Powtórzenie materiału (Revision)
T-LK-6Architektura wczesno-chrześcijańska (The Architecture of Christianity) Architektura bizantyjska (Byzantine Architecture) Zdania względne (Relative sentences)
T-LK-7Architektura romańska ( Romanesque Architecture )
T-LK-8Architektura gotycka (Gothic Architecture) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-LK-9Katedra gotycka (Gothic Cathedral)
T-LK-10Architektura renesansu (Renaissance Architecture)
T-LK-11Architektura baroku (Baroque Architecture) Powtórzenie (Revision)
T-LK-12Prezentacje (np. budynku, stylu lub architekta ) - Presentations (a building, a style or an architect) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.)
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0