Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S2)
specjalność: Biotechnology in animal production and environmental protection

Sylabus przedmiotu Master workshop:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Biotechnologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Master workshop
Specjalność Biotechnology in animal production and environmental protection
Jednostka prowadząca Katedra Genetyki i Ogólnej Hodowli Zwierząt
Nauczyciel odpowiedzialny Arkadiusz Terman <Arkadiusz.Terman@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 30 3,01,00zaliczenie
laboratoriaL2 30 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna wiedza kierunkowa oraz poszerzona wiedza na temat działalności badawczej jednostki Promotora

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem kursu jest zapoznanie studenta z zasadami i sposobem realizacji pracy magisterskiej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Realizacja części badawczej pracy magisterskiej prowadzona w Jednostce Promotora30
30
laboratoria
T-L-1Realizacja części badawczej pracy magisterskiej prowadzona w Jednostce Promotora30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Uczestnictwo w konsultacjach20
A-L-3Praca własna studenta koordynowana indywidualnie z Promotorem i zgodna ze specyfiką pracy magisterskiej (opracowywanie wyników badań, wyszukiwanie publikacji, tłumaczenie tekstów naukowych, itp.)40
90
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Uczestnictwo w konsultacjach20
A-L-3Praca własna studenta koordynowana indywidualnie z Promotorem i zgodna ze specyfiką pracy magisterskiej (opracowywanie wyników badań, wyszukiwanie publikacji, tłumaczenie tekstów naukowych, itp.)40
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Objaśnienie
M-3Praca laboratoryjna związana z realizacją pracy magisterskiej

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ciągła ocena pracy studenta
S-2Ocena podsumowująca: Obrona pracy magisterskiej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_BTZ-A-A1_W01
Student posiada wiedzę umożliwiającą realizację pracy magisterskiej w wybranej jednostce
BT_2A_W11C-1T-L-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_BTZ-A-A1_U01
Student posiada umiejętności pozwalające na zrealizowanie tematu badwczego w ramach pracy magisterskiej pod kierunkiem Promotora
BT_2A_U05, BT_2A_U09C-1T-L-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_BTZ-A-A1_K01
Student wykazuje przekonanie o poznawalności procesów i zjawisk biologicznych, w ich interpretowniu wykazuje podejście naukowe, rozumie etyczne i społeczne aspekty związane z pracą badawczą
BT_2A_K04C-1M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BT_2A_BTZ-A-A1_W01
Student posiada wiedzę umożliwiającą realizację pracy magisterskiej w wybranej jednostce
2,0Student nie zna zasad pisania pracy magisterskiej
3,0Student zna zasady pisania pracy magisterskiej, jednak wykazuje bardzo małą samodzielność w jej realizacji.
3,5Student zna zasady pisania pracy magisterskiej, wykonuje ją jednak z dużą pomocą promotora.
4,0Student dobrze zna zasady pisania pracy magisterskiej i wykonuje ją z niewielką tylko pomocą promotora.
4,5Student dobrze zna zasady pisania pracy dyplomowej, wykonuje i pisze ją niemal samodzielnie. Wykazuje dużą kreatywność i w bardzo niewielkim stopniu korzysta z pomocy promotora.
5,0Student bardzo dobrze zna zasady pisania pracy dyplomowej i wykazuje bardzo dużą kreatywność podczas jej realizacji.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BT_2A_BTZ-A-A1_U01
Student posiada umiejętności pozwalające na zrealizowanie tematu badwczego w ramach pracy magisterskiej pod kierunkiem Promotora
2,0Student wykazuje duże braki merytoryczne w wybranej przez siebie dziedzinie. Nie potrafi samodzielnie przygotować ani zaprezentować swojej pracy magisterskiej.
3,0Student wykazuje braki merytoryczne w wybranej przez siebie dziedzinie. Przygotowuje i prezentuje swoją pracę magisterską z bardzo dużą pomoca promotora.
3,5Student posiada wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, lecz pracę dyplomową wykonuje z dużą pomocą promotora. Wymaga pomocy w przygotowaniu się do obrony.
4,0Student posiada dużą wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, pracę dyplomową realizuje z niewielką pomocą promotora, do jej obrony przygotowuje się niemal samodzielnie.
4,5Student posiada bardzo dużą wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, pracę dyplomową realizuje z niewielką pomocą promotora, do jej obrony przygotowuje się samodzielnie.
5,0Student posiada bardzo dużą wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, samodzielnie wybiera temat pracy, potrafi do jej wyboru przekonać promotora, pracę dyplomową realizuje z niewielką pomocą. Samodzielnie przygotowuje sie do obrony pracy dyplomowej.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BT_2A_BTZ-A-A1_K01
Student wykazuje przekonanie o poznawalności procesów i zjawisk biologicznych, w ich interpretowniu wykazuje podejście naukowe, rozumie etyczne i społeczne aspekty związane z pracą badawczą
2,0Student nie wykazuje przekonania o poznawalności procesów i zjawisk biologicznych, w ich interpretowniu nie wykazuje podejścia naukowego, nie rozumie etycznych i społecznych aspektów związanych z pracą badawczą
3,0Student wykazuje przekonanie o poznawalności procesów i zjawisk biologicznych, w ich interpretowniu wykazuje podejście naukowe, rozumie etyczne i społeczne aspekty związane z pracą badawczą w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0Student wykazuje przekonanie o poznawalności procesów i zjawisk biologicznych, w ich interpretowniu wykazuje podejście naukowe, rozumie etyczne i społeczne aspekty związane z pracą badawczą

Literatura podstawowa

  1. Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009
  2. Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Oficyna Wydawnicza Pilitechniki Wrocławskiej, Wrocław, 1995
  3. Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas, Kraków, 1996

Literatura dodatkowa

  1. Święcicki M., Jak studiować? Jak pisać pracę magisterską?, PWN, Warszawa, 1969

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Realizacja części badawczej pracy magisterskiej prowadzona w Jednostce Promotora30
30

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Realizacja części badawczej pracy magisterskiej prowadzona w Jednostce Promotora30
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Uczestnictwo w konsultacjach20
A-L-3Praca własna studenta koordynowana indywidualnie z Promotorem i zgodna ze specyfiką pracy magisterskiej (opracowywanie wyników badań, wyszukiwanie publikacji, tłumaczenie tekstów naukowych, itp.)40
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Uczestnictwo w konsultacjach20
A-L-3Praca własna studenta koordynowana indywidualnie z Promotorem i zgodna ze specyfiką pracy magisterskiej (opracowywanie wyników badań, wyszukiwanie publikacji, tłumaczenie tekstów naukowych, itp.)40
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_BTZ-A-A1_W01Student posiada wiedzę umożliwiającą realizację pracy magisterskiej w wybranej jednostce
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_W11zna techniki badawcze oraz zasady przygotowania i napisania pracy naukowej
Cel przedmiotuC-1Celem kursu jest zapoznanie studenta z zasadami i sposobem realizacji pracy magisterskiej
Treści programoweT-L-1Realizacja części badawczej pracy magisterskiej prowadzona w Jednostce Promotora
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Objaśnienie
M-3Praca laboratoryjna związana z realizacją pracy magisterskiej
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ciągła ocena pracy studenta
S-2Ocena podsumowująca: Obrona pracy magisterskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasad pisania pracy magisterskiej
3,0Student zna zasady pisania pracy magisterskiej, jednak wykazuje bardzo małą samodzielność w jej realizacji.
3,5Student zna zasady pisania pracy magisterskiej, wykonuje ją jednak z dużą pomocą promotora.
4,0Student dobrze zna zasady pisania pracy magisterskiej i wykonuje ją z niewielką tylko pomocą promotora.
4,5Student dobrze zna zasady pisania pracy dyplomowej, wykonuje i pisze ją niemal samodzielnie. Wykazuje dużą kreatywność i w bardzo niewielkim stopniu korzysta z pomocy promotora.
5,0Student bardzo dobrze zna zasady pisania pracy dyplomowej i wykazuje bardzo dużą kreatywność podczas jej realizacji.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_BTZ-A-A1_U01Student posiada umiejętności pozwalające na zrealizowanie tematu badwczego w ramach pracy magisterskiej pod kierunkiem Promotora
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_U05Potrafi zaprojektować oraz zrealizować proces eksperymentalny; zna i stosuje metody oraz systemy diagnostyki laboratoryjnej i molekularnej; posiada umiejętność prowadzenia prac badawczych z użyciem materiału biologicznego; potrafi przeprowadzać badania z użyciem mikroskopów; stosuje w analizie i diagnostyce narzędzia bioinformatyczne. Zna systemy i procesy wykorzystywane w ocenie stanu środowiska.
BT_2A_U09Stosuje poznane metody w pracy badawczej; opracowuje piśmiennictwo zgodnie z profilem badawczym; analizuje doniesienia naukowe i inne materiały źródłowe w kontekście własnego projektu badawczego; potrafi przygotować projekt własnych badań naukowych oraz samodzielnie przygotowć opracowanie naukowe.
Cel przedmiotuC-1Celem kursu jest zapoznanie studenta z zasadami i sposobem realizacji pracy magisterskiej
Treści programoweT-L-1Realizacja części badawczej pracy magisterskiej prowadzona w Jednostce Promotora
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Objaśnienie
M-3Praca laboratoryjna związana z realizacją pracy magisterskiej
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ciągła ocena pracy studenta
S-2Ocena podsumowująca: Obrona pracy magisterskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student wykazuje duże braki merytoryczne w wybranej przez siebie dziedzinie. Nie potrafi samodzielnie przygotować ani zaprezentować swojej pracy magisterskiej.
3,0Student wykazuje braki merytoryczne w wybranej przez siebie dziedzinie. Przygotowuje i prezentuje swoją pracę magisterską z bardzo dużą pomoca promotora.
3,5Student posiada wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, lecz pracę dyplomową wykonuje z dużą pomocą promotora. Wymaga pomocy w przygotowaniu się do obrony.
4,0Student posiada dużą wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, pracę dyplomową realizuje z niewielką pomocą promotora, do jej obrony przygotowuje się niemal samodzielnie.
4,5Student posiada bardzo dużą wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, pracę dyplomową realizuje z niewielką pomocą promotora, do jej obrony przygotowuje się samodzielnie.
5,0Student posiada bardzo dużą wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, samodzielnie wybiera temat pracy, potrafi do jej wyboru przekonać promotora, pracę dyplomową realizuje z niewielką pomocą. Samodzielnie przygotowuje sie do obrony pracy dyplomowej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_BTZ-A-A1_K01Student wykazuje przekonanie o poznawalności procesów i zjawisk biologicznych, w ich interpretowniu wykazuje podejście naukowe, rozumie etyczne i społeczne aspekty związane z pracą badawczą
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_K04ma świadomość istnienia norm etycznych i społecznych, związanych z prowadzoną pracą badawczą i działalnością zawodową; rozumie celowość postępowania zgodnie z wytyczonymi zasadami etycznymi i prawnymi
Cel przedmiotuC-1Celem kursu jest zapoznanie studenta z zasadami i sposobem realizacji pracy magisterskiej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Objaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ciągła ocena pracy studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje przekonania o poznawalności procesów i zjawisk biologicznych, w ich interpretowniu nie wykazuje podejścia naukowego, nie rozumie etycznych i społecznych aspektów związanych z pracą badawczą
3,0Student wykazuje przekonanie o poznawalności procesów i zjawisk biologicznych, w ich interpretowniu wykazuje podejście naukowe, rozumie etyczne i społeczne aspekty związane z pracą badawczą w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0Student wykazuje przekonanie o poznawalności procesów i zjawisk biologicznych, w ich interpretowniu wykazuje podejście naukowe, rozumie etyczne i społeczne aspekty związane z pracą badawczą