Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | RYB_2A_C11_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć, organizować, planować cykl produkcji, kontrolować aspekt ekonomiczny przy produkcji i połowachryb, wdrażać nowe technologie, oraz umie zarządzać małym przedsiębiorstwem |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | RYB_2A_U05 | Ma umiejętność samokształcenia się między innymi w celu podnoszenia kompetencji zawodowych. |
---|
RYB_2A_U10 | Potrafi pełnić funkcję ichtiologa jeziorowego, kierownika obiektu akwakultury i kierownika przedsiębiorstwa połowowego. |
RYB_2A_U12 | Potrafi opracować plan ochrony i eksploatacji zasobów w oparciu o teorię zrównoważonego rybołówstwa. |
RYB_2A_U15 | Potrafi w sposób logiczny powiązać zależności pomiędzy czynnikami biologicznymi, eksploatacją, produkcją rybacką a jakością środowiska wodnego uwzględniając aspekty systemowe i pozatechniczne. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R2A_U03 | rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R2A_U04 | samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
R2A_U05 | samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia |
R2A_U06 | posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
R2A_U07 | ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Student powinien umiec wyjasnic istote działalnosci przedsiebiorstwa, scharakteryzowac formy
organizacyjno-prawne przedsiebiorstw, omówic proces zarzadzania przedsiebiorstwem i podstawowe funkcje zarzadzania. Powinien równie¿ umiec scharakteryzowac cele, zadania i działalnosc poszczególnych funkcji biznesowych w przedsiebiorstwie. Student powinien nabyc umiejetnosc systemowego podejscia do zarzadzania przedsiebiorstwem,
samodzielnie analizowac działalnosc, zachowania i zwiazki miedzy poszczególnymi jednostkami
organizacyjnymi przedsiebiorstwa oraz umiec kierowac mały zespołem roboczym. Student powinien zrozumiec role współdziałania, aktywnosci, kreatywnosci, przedsiebiorczosci
wszystkich pracowników w osiaganiu sukcesu gospodarczego przedsiebiorstwa. |
---|
Treści programowe | T-W-4 | System motywacyjny w przedsiebiorstwie |
---|
T-W-6 | Narzędzia i style kierowania |
Metody nauczania | M-1 | Wykład multimedialny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
---|
S-2 | Ocena formująca: Sprawdzian piesemny |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi zdefiniować zagadnień związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem rybackim |
3,0 | Student zna podstawowe zagadnienia związane z zarządzaniem przedsiębiorstwem rybackim |
3,5 | Student zna podstawowe zagadnienia związane z zarządzaniem przedsiębiorstwem rybackim, zapoznał się z organizowanie i zarzadzaniem zmianami w przedsiębiorstwie rybackim |
4,0 | Student potrafi poprawnie zdefiniować podstawowe zagadnienia związane z zarządzaniem przedsiębiorstwem rybackim |
4,5 | Student potrafi poprawnie wytłumaczyć metody zarządzania przedsiębiorstwem rybackim |
5,0 | Student potrafi poprawnie wytłumaczyć metody zarządzania przedsiębiorstwem rybackim. Ponadto potrafi wybrać najbardziej optymalną formę dla przedsiębiorstwa. |