Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | GP2_2A_O25_W01 | Uzyskanie wiedzy o wymogach ochrony, zagrożeniach i metodach restytucji cennych ekosystemów przyrodniczych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | GP2_2A_W05 | Ma rozszerzoną wiedzę dotyczącą zawodu planisty, w tym przepisów prawnych i procedur sporządzania dokumentów planistycznych, a także o trendach rozwojowych i istotnych nowych osiągnięciach związanych z gospodarką przestrzenną. |
---|
GP2_2A_W04 | Ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z różnymi aspektami gospodarowania przestrzenią, dotyczącymi obszarów wrażliwych oraz z wykorzystywaniem technologii informatycznych. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_W03 | ma pogłębioną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_W07 | ma rozszerzoną wiedzę na temat stanu i kompleksowego działania czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich |
T2A_W02 | ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów |
T2A_W04 | ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_W05 | ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych |
T2A_W06 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
T2A_W08 | ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej |
T2A_W09 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej |
T2A_W10 | zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; umie korzystać z zasobów informacji patentowej |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_W03 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Uzyskanie wiedzy o podstawach przyrodniczych, planowaniu i realizacji przedsięwzięć w zakresie restytucji zdegradowanych ekosystemów. Zdobycie umiejętności kreaytywnego zastosowania technik i technologii w rezrytucji ekosystemów i kwalifikacji do pracy zespołowej. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Ekologia restytucji - pojęcia podstawowe, cele i metody. |
---|
T-W-2 | Uwarunkowania formalne i prawne restytucji. |
T-W-12 | Specyfika restytucji ekosystemów górskich. |
T-W-4 | Techniczne i biologiczne metody restytucji ekosystemów wodnych. |
T-W-3 | System klasyfikacji siedlisk Natura 2000. |
T-W-5 | Odtwarzanie torfowisk i dolinowych kompleksów aluwialnych. |
T-W-6 | Zastosowanie metod ekohydrologicznych w skali krajobrazowej. |
T-W-7 | Aktywne kształtowanie kompleksów siedlisk wybrzeża morskiego. |
T-W-8 | Ochrona i restytucja muraw kserotermicznych i wrzosowisk. |
T-W-9 | Wykorzystanie tradycyjnych metod rolniczych w restytucji ekosystemów półnaturalnych. |
T-W-10 | Restytucja cennych zbiorowisk leśnych. |
T-W-11 | Bierna i czynna ochrona drzewostanów w parkach narodowych i rezerwatach przyrody. |
T-P-1 | Zapoznanie się z realizacjami przedsięwzięć związanych z restytucją ekosystemów w różnych układach krajobrazowych |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-4 | Pokaz |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
---|
S-4 | Ocena formująca: Ocena sprawozdania z ćwiczeń terenowych |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Ma wiedzę o wymogach ochrony, zagrożeniach i metodach restytucji cennych ekosystemów przyrodniczych |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |