Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | GP2_2A_G24_U01 | Student posiada umiejętności tworzenia baz danych, potrafi wprowadzać do nich dane oraz wykonywać analizy użyteczne w swojej pracy. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | GP2_2A_U01 | Posługuje się językiem obcym w mowie i piśmie, umie przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów lub wystąpienie ustne związane z gospodarką przestrzenną. |
---|
GP2_2A_U07 | Stosuje odpowiednie techniki i narzędzia badawcze w zakresie gospodarki przestrzennej. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U04 | samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U06 | posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
R2A_U08 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
R2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
R2A_U10 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Celem przedmiotu jest nauka tworzenia baz danych oraz wykorzystywania informacji bazodanowych w pracach z zakresu gospodarki przestrzennej |
---|
Treści programowe | T-P-1 | Wykorzystanie pól specjalnego przeznaczenia w tabelach. Dane wprowadzane za pomocą "maski formatu". |
---|
T-P-2 | Język SQL i budowa kwerendy wybierającej, aktualizującej, dołączającej, składającej z wykorzystaniem wielu tabel. |
T-P-3 | Budowa formularzy i usprawnienie wprowadzania danych. (pola typu kombii, lista, wybór wielokrotny). |
T-P-4 | Praca z serwerem bazy danych (PostgreSQL) wymiana danych poprzez ODBC i JDBC. Eksport i import danych. Tworzenie korespondencji seryjnej. |
T-P-5 | Budowa sieciowej bazy danych z wykorzystaniem PostgreSQL i PostGIS. |
T-P-6 | Podstawy wizualizacji gromadzonych danych z wykorzystaniem arkuszy kalkulacyjnych i Internetu (GoogleDocs, OneDrive). |
Metody nauczania | M-4 | ćwiczenia z użyciem komputera |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: ocena projektu |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | student wie jak zaprojektować i prostą bazę danych. Potrafi w niej zaimplementować w niej funkcje wyszukiwania i sortowania. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |