Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | MBM_2A_NKS/13_U01 | W wyniku realizowanych zajęć student powinien umieć dobrać właściwe metody badawcze do zakresu wykonywanej pracy, korzystać z dostępnej literatury naukowej i technicznej,
przedstawić założenia i stan realizacji pracy przejściowej będącej wstępem do pracy dyplomowej. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | MBM_2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i w języku obcym prezentację ustną z zakresu szczegółowych zagadnień inżynierii mechanicznej |
---|
MBM_2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
MBM_2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
MBM_2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się, ma umiejętność samokształcenia w swojej i pokrewnych specjalnościach |
MBM_2A_U01 | zna zasady funkcjonowania systemu bibliotek, potrafi wyszukiwać materiały źródłowe korzystając z komputerowych baz i systemów bibliotecznych. Potrafi zebrać materiały źródłowe na zadany temat, również w języku obcym, dokonać ich interpretacji i krytycznej oceny, wyciągnąć wnioski, formułować wyczerpujące i uzasadnione opinie. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
Cel przedmiotu | C-1 | Wprowadzenie do samodzielnej i systematycznej pracy badawczej. Przekazanie wiedzy na temat właściwego planowania i realizacji pracy przejściowej i dyplomowej. Nabycie umiejętności przygotowania i zaprezentowania założeń oraz stanu realizacji pracy badawczej na przykładzie pracy przejściowej. |
---|
Treści programowe | T-P-1 | Praca dyplomowa: rodzaje prac, wybór tematu, planowanie pracy, realizacja, konsultacje.
Poszukiwanie i dostęp do materiałów źródłowych. Przegląd literatury: odnośniki, cytowania. Katalogi, normy, informatory. Źródła internetowe.
Prace eksperymentalne: planowanie, koncepcja stanowiska badawczego, przygotowanie (budowa) stanowiska, realizacja badań eksperymentalnych, bezpieczeństwo i nadzór na prawidłowym przebiegiem badań.
Prace analityczne i projektowe: planowanie i realizacja. Obliczenia.
Opracowanie i prezentacja wyników badań. Błędy pomiarów. Ocena wyników obliczeń.
Podsumowanie badań i wnioski.
Układ pracy: podział na rozdziały, zawartość poszczególnych rozdziałów, załączniki. Technika pisania. Technika edycji. Poprawność językowa. Wersja elektroniczna pracy.
Prezentacja multimedialna pracy: rodzaje, plan prezentacji, szablony, tempo, czas prezentacji, zakończenie, środki techniczne. |
---|
Metody nauczania | M-1 | Zajęcia fakultatywne. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena merytoryczna i formalna przygotowanej prezentacji.
Ocena aktywności na zajęciach. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny w trakcie zajęć. |
3,0 | Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dostatecznym. |
3,5 | Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dość dobrym. |
4,0 | Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dobrym. |
4,5 | Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu ponad dobrym. |
5,0 | Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu bardzo dobrym. |