Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i budowa maszyn (S2)
specjalność: inżynieria spawalnictwa
Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Mechanika i budowa maszyn | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca przejściowa | ||
Specjalność | niekonwencjonalne i konwencjonalne systemy energetyczne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Techniki Cieplnej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Aleksander Stachel <Aleksander.Stachel@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Aleksandra Borsukiewicz <Aleksandra.Borsukiewicz@zut.edu.pl>, Radomir Kaczmarek <Radomir.Kaczmarek@zut.edu.pl>, Tadeusz Kozak <Tadeusz.Kozak@zut.edu.pl>, Tomasz Kujawa <Tomasz.Kujawa@zut.edu.pl>, Anna Majchrzycka <Anna.Majchrzycka@zut.edu.pl>, Sławomir Wiśniewski <Slawomir.Wisniewski@zut.edu.pl>, Zbigniew Zapałowicz <Zbigniew.Zapalowicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 11 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza i umiejętności nabyte w ramach studiowanego kierunku. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poszerzenie wiedzy i zdobycie umiejętności samodzielnego rozwiązania wybranego problemu (zagadnienia) z zakresu kierunku (specjalności) studiów. Zdobycie doświadczenia niezbędnego do realizacji przyszłej pracy dyplomowej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Zrealizowanie opracowania na określony zadany temat z zakresu materiału związanego z kierunkiem (specjalnością) studiów. Praca może mieć charakter analityczny, projektowy, badawczo-pomiarowy, opisowy bądź inny i powinna charakteryzować się twórczym rozwiązaniem postawionego problemu, wymagającym do jej wykonania wiedzy nabytej w trakcie studiów. Efektem działalności studenta i podstawą zaliczenia pracy przejściowej jest złożenie opracowania w formie pisemnej, wykonanego zgodnie z zasadami realizacji prac dyplomowych. | 90 |
90 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Konsultacje | 15 |
A-P-2 | Prace własne związane z realizacją pracy przejściowej | 135 |
150 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Konsultacje (dyskusja metod i wniosków). |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Bieżąca ocena stanu realizacji pracy: ocena poprawności wykonania i przydatność zastosowanych metod. Ocena końcowa pracy dostarczonej prowadzącemu w formie kompletnego opracowania (w tym ocena formalna). |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MBM_2A_NKS/01_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie właściwie zaplanować i poprawnie wykonać pracę badawczą oraz odpowiednio poszerzyć swoją wiedzę w obszarze badań analitycznych, eksperymentalnych lub projektowych. Ponadto powinien być w stanie objaśnić cel, program i metodykę prowadzonych prac, przeprowadzić przegląd i weryfikację literatury tematu, wybrać i uzasadniać określoną metodę badań. | MBM_2A_W04, MBM_2A_W08 | T2A_W03, T2A_W05 | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MBM_2A_NKS/01_U01 Student powinien umieć poprawnie zaplanować, przygotować i wykonać pracę analityczną lub eksperymentalną dotyczącą zadanej tematyki, a także umieć opracować i oszacować uzyskane wyniki oraz wysnuć na tej podstawie właściwe wnioski. Powinien umieć korzystać z dostępnej literatury naukowej. Ponadto powinien umieć poprawnie przygotować i przedstawić opracowanie na zadany temat oraz uczestniczyć w dyskusji o charakterze naukowo-technicznym. | MBM_2A_U04, MBM_2A_U08, MBM_2A_U09, MBM_2A_U01 | T2A_U01, T2A_U04, T2A_U08, T2A_U09 | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MBM_2A_NKS/01_K01 Student nabywa kompetencji w zakresie realizacji postawionych mu zadań, formułowaniu i dobieraniu własnych rozwiązań problemu oraz wyborze właściwych metod badawczych, prezentowaniu, dyskutowaniu i obronie przyjętych form i sposobów wykonania pracy i zastosowanych rozwiązań. Student ma aktywną postawę w planowaniu i realizacji rozpoznania stanu wiedzy i badań własnych. | MBM_2A_K01, MBM_2A_K02, MBM_2A_K03, MBM_2A_K04 | T2A_K01, T2A_K02, T2A_K03, T2A_K04 | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_2A_NKS/01_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie właściwie zaplanować i poprawnie wykonać pracę badawczą oraz odpowiednio poszerzyć swoją wiedzę w obszarze badań analitycznych, eksperymentalnych lub projektowych. Ponadto powinien być w stanie objaśnić cel, program i metodykę prowadzonych prac, przeprowadzić przegląd i weryfikację literatury tematu, wybrać i uzasadniać określoną metodę badań. | 2,0 | Student nie zrealizował postawionych zadań programowych. |
3,0 | Student zrealizował zadania programowe w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student zrealizował zadania programowe w stopniu dość dobrym. | |
4,0 | Student zrealizował zadania programowe w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student zrealizował zadania programowe w stopniu ponad dobrym. | |
5,0 | Student zrealizował zadania programowe w stopniu bardzo dobrym. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_2A_NKS/01_U01 Student powinien umieć poprawnie zaplanować, przygotować i wykonać pracę analityczną lub eksperymentalną dotyczącą zadanej tematyki, a także umieć opracować i oszacować uzyskane wyniki oraz wysnuć na tej podstawie właściwe wnioski. Powinien umieć korzystać z dostępnej literatury naukowej. Ponadto powinien umieć poprawnie przygotować i przedstawić opracowanie na zadany temat oraz uczestniczyć w dyskusji o charakterze naukowo-technicznym. | 2,0 | Student nie zrealizował postawionych zadań programowych. |
3,0 | Student zrealizował zadania programowe w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student zrealizował zadania programowe w stopniu dość dobrym. | |
4,0 | Student zrealizował zadania programowe w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student zrealizował zadania programowe w stopniu ponad dobrym. | |
5,0 | Student zrealizował zadania programowe w stopniu bardzo dobrym. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_2A_NKS/01_K01 Student nabywa kompetencji w zakresie realizacji postawionych mu zadań, formułowaniu i dobieraniu własnych rozwiązań problemu oraz wyborze właściwych metod badawczych, prezentowaniu, dyskutowaniu i obronie przyjętych form i sposobów wykonania pracy i zastosowanych rozwiązań. Student ma aktywną postawę w planowaniu i realizacji rozpoznania stanu wiedzy i badań własnych. | 2,0 | Student nie nabył kompetencji i umiejętności w zakresie realizowanej pracy. |
3,0 | Student posiadł kompetencje i umiejętności niezbędne do realizacji określonych zadań badawczych - w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student posiadł kompetencje i umiejętności niezbędne do realizacji określonych zadań badawczych - w stopniu dość dobrym. | |
4,0 | Student posiadł kompetencje i umiejętności niezbędne do realizacji określonych zadań badawczych - w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student posiadł kompetencje i umiejętności niezbędne do realizacji określonych zadań badawczych - w stopniu ponad dobrym. | |
5,0 | Student posiadł kompetencje i umiejętności niezbędne do realizacji określonych zadań badawczych - w stopniu bardzo dobrym. |
Literatura podstawowa
- Indywidualne rozpoznanie literatury tematu z dostępnych na Uczelni baz danych, Literatura z dziedziny do której należy tematyka pracy przejściowej, 2011