Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | MBM_2A_EPS/03_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć:
- prawidłowo eksploatować pojazd, jego elementy składowe i układy,
- organizować przebieg obsługi pojazdu,
- stosować zasady bezpieczeństwa i higieny pracy,
- wykonać podstawowe czynności obsługowe i diagnostyczne samochodu i jego elementów składowych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | MBM_2A_U10 | potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę z zakresu konstrukcji, technologii, planowania, automatyzacji i eksploatacji, stosować podejście systemowe oraz uwzględniać aspekty pozatechniczne |
---|
MBM_2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia i usprawnienia istniejących rozwiązań technicznych uwzględniając zagadnienia konstrukcji, technologii i eksploatacji w inżynierii mechanicznej i obszarach pokrewnych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
---|
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
Cel przedmiotu | C-2 | Nabycie umiejętności organizowania i wykonywania czynności eksploatacyjnych pojazdów |
---|
Treści programowe | T-A-1 | Dokumentacja warsztatowa, zasady tworzenia i wypełniania
- warunki wstąpienia do sieci serwisowej,
- dokumentacja w autoryzowanych stacjach obsługi. |
---|
T-A-2 | Podejmowanie działalności gospodarczej w zakresie obsług i napraw pojazdów:
- podstawowe czynności,
- wymagania,
- uwarunkowania prawne,
- wymagania dla stacji kontroli pojazdów |
T-A-3 | Procesy zaopatrzenia zakładów obsługowo naprawczych
- gospodarka materiałowa,
- gospodarka magazynowa,
- sieci dystrybucji części,
- zamawianie części. |
T-A-4 | Gospodarka magazynowa w zakładzie obsługowo naprawczym:
- obliczanie funduszu obrotowego części,
- obliczanie liczby części. |
T-A-5 | Obliczanie wskaźników techniczno-ekonomicznych transportu. |
T-A-6 | Podstawowa dokumentacja pracy pojazdu |
T-A-7 | Podstawowa dokumentacja pracy kierowcy |
T-A-8 | Nowoczesne rozwiązania rejestracji pracy pojazdu i kierowcy |
T-A-9 | Parkingi
- wskaźniki parkowania,
- stopień wykorzystania istniejących parkingów,
- projektowanie parkingów |
T-A-10 | Kontrola jakości czynności obsługowo-naprawczych:
- zastosowanie technik komputerowych w pomiarach pojazdów,
- urządzenia kontrolno pomiarowe do oceny jakości napraw, |
T-A-11 | Ogólne zasady projektowania obiektów zaplecza technicznego transportu |
T-W-4 | Zaplecze techniczne transportu samochodowego
- stacje obsługi,
- zajezdnie samochodowe,
- garaże,
- parkingi |
T-W-5 | Zasady projektowania obiektów zaplecza technicznego motoryzacji
- wymagania techniczne,
- lokalizacja,
- wymagania archtektoniczno budowlane
- instalacje technologiczne
- stanowiska pracy
- garaże i place postojowe
- pomieszczenia biurowe
- pomieszczenia socjalne |
T-W-6 | Metody kontroli jakości napraw
- pomiary nadwozia
- pomiary geometrii zawieszenia |
T-W-1 | Systemy obsługiwania
- obsługowo naprawczy,
- planowo zapobiegawczy,
- według stanu technicznego. |
T-W-2 | Gospodarka pojazdami samochodowymi
- planowanie eksploatacji,
- dokumentacja eksploatacyjna pojazdu,
- podstawowe dokumenty w stacji obsługi,
- podstawowe dokumenty pracy kierowcy i samochodu,
- nowoczesne rozwiązania rejestracji pracy pojazdu i kierowcy. |
T-W-3 | Badania stanu technicznego w eksploatacji
- sprzęt diagnostyczny,
- aspekty prawne badań technicznych samochodu,
- stan techniczny a bezpieczeństwo ruchu |
T-W-7 | Warunki dopuszczenia do ruchu
- wymagania określone w ustawie Prawo o ruchu drogowym,
- badanie techniczne. |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne realizowane są metodami praktycznymi: pokaz, ćwiczenia laboratoryjne, symulacja |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne oceniane są oceną formującą po każdym ćwiczeniu. Prowadzący ćwiczenia laboratoryjne mogą również na początku ćwiczenia lub w jego trakcie sprawdzać stopień przygotowania do odbywanego ćwiczenia. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | potrafi prawidłowo eksploatować pojazd |
3,5 | potrafi stosować zasady BHP podczas typowych czynności obsługowych |
4,0 | potrafi zorganizować przebieg obsługi pojazdu |
4,5 | potrafi zaproponować metodę obsługi i zorganizować przebieg czynności obsługowych, potrafi przeprowadzić czynności diagnostyczne pojazdu i jego podzespołów |
5,0 | potrafi ocenić jakość wykonanej obsługi i wskazać błędy podczas jej wykonywania, potrafi interpretować wyniki pomiarów i wyciągać poprawne wnioski |