Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S2)

Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa - Modelowanie (2):

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister sztuki
Obszary studiów sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca dyplomowa - Modelowanie (2)
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Wzornictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Artur Świtalski <aswitalski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Renata Jackowiak <rjackowiak@zut.edu.pl>, Bogusława Koszałka <bkoszalka@zut.edu.pl>, Agnieszka Spiegelhalter <aspiegelhalter@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 10 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP4 60 5,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza o metodach i technikach wspomagających pracę projektową.
W-2Biegłość manualna.
W-3Znajomość programów komputerowych 2D i 3D.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Doskonalenie umiejętności sporządzania zaawansowanych modeli przestrzennych z różnorodnych materiałów.
C-2Nabycie umiejętności formułowania zauważonych problemów projektowych.
C-3Opracowanie projektu i realizacja w formie dokumentacji wzorniczej lub przestrzennej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Opracowanie projektu. Szkice wstępne.7
T-P-2Realizacja projektu.Analiza problemu - wybór metody i techniki.15
T-P-3Ocena i wybór koncepcji.3
T-P-4Ewaluacja projektu. Rozwiazanie.32
T-P-5Zaliczenie, dyskusja.3
60

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Udział w zajęciach.60
A-P-2Literatura praca własna.5
A-P-3Konsultacje.10
A-P-4Korekty grupowe.5
A-P-5Realizacja projektu.40
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny,
M-2Wykład problemowy
M-3dyskusja dydaktyczna
M-4metoda programowa z użyciem komputera
M-5metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena informująca o postępach, zaawansowaniu pracy projektowej z uwzględnieniem materiałów i technik na poszczególnym poziomie realizacji projektu
S-2Ocena podsumowująca: pozwalająca zweryfikować końcowy rezultat, efekt wykonanej projektu w oparciu o cząstkowe oceny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_C31_W01
ma wiedzę z zakresu technik i metod wspomagajacych projektowanie 2 i 3D
Wz_2A_W01, Wz_2A_W02, Wz_2A_W08A2_W08C-1T-P-4, T-P-2M-3, M-5S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_C31_U01
potrafi zaproponować i stworzyć koncepcje projektowe w oparciu o posiadaną wiedzę i zdolności manualne
Wz_2A_U01, Wz_2A_U02, Wz_2A_U04, Wz_2A_U08A2_U11, A2_U12, A2_U14, A2_U17C-1T-P-1, T-P-2M-3S-2
Wz_2A_C31_U02
umie w sposób świadomy posługiwać się warsztatem projektowym w zakresie realizacji przedmiotów użytkowych
Wz_2A_U02A2_U12, A2_U14C-1, C-3T-P-4, T-P-2M-4, M-5S-1
Wz_2A_C31_U10
potrafi przeprowadzić publiczna prezentaje projektu
Wz_2A_U10A2_U20C-3T-P-5M-5, M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_C31_K01
jest świadomy zakresu posiadanej wiedzy i umiejetności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się
Wz_2A_K04A2_K04C-2T-P-5, T-P-4M-5S-2
Wz_2A_C31_K06
w sposób świadomy w trakcie realizacji projektu przestrzega zasad prawa autorskiego oraz ochrony intelektualnej
Wz_2A_K06A2_K06C-2T-P-4, T-P-3, T-P-5

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_C31_W01
ma wiedzę z zakresu technik i metod wspomagajacych projektowanie 2 i 3D
2,0
3,0dysponuje wiedzą niezbędną do sporzadzania modeli fizycznych projektowanego obiektu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_C31_U01
potrafi zaproponować i stworzyć koncepcje projektowe w oparciu o posiadaną wiedzę i zdolności manualne
2,0
3,0jego projekt wykonany jest w oparciu o podstawowe wiadomości technologiczne i kreatywnośći zaangażowanie na poziomie podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0
Wz_2A_C31_U02
umie w sposób świadomy posługiwać się warsztatem projektowym w zakresie realizacji przedmiotów użytkowych
2,0
3,0umie w sposób podstawowy posługiwać się warsztatem, jego koncepcja i realizacja projektu nie jest kompletna,wartość użytkowa i estetyczna na poziomie zadawalającym
3,5
4,0
4,5
5,0
Wz_2A_C31_U10
potrafi przeprowadzić publiczna prezentaje projektu
2,0
3,0wartość merytoryczna prezentacji - czytelność i ligika wypowiedzi na poziomie podstawowym, argumentacja i logika wypowiedzi niespójna
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_C31_K01
jest świadomy zakresu posiadanej wiedzy i umiejetności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się
2,0
3,0nie potrafi w sposób świadomy i w pełni samodzielny dokonać analizy własnego projektu
3,5
4,0
4,5
5,0
Wz_2A_C31_K06
w sposób świadomy w trakcie realizacji projektu przestrzega zasad prawa autorskiego oraz ochrony intelektualnej
2,0
3,0nie zawsze podczas realizacji i prezentacji własnego projektu przestrzega w sposób świadomy prawa autorskiego
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Victor Papanek, Dizajn dla realnego świata.Środowisko człowieka i zmiana społeczna, Recto verso, Łódź, 2012
  2. Lakhsmi Bhaskaran, Design XX wieku, ABE Dom Wydawniczy, Warszawa, 2013
  3. Donald A.Norman, Wzornictwo i emocje, Arkady, Warszawa, 2015

Literatura dodatkowa

  1. 2016, Miesięczniki, kwartalniki z obszaru designu.

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Opracowanie projektu. Szkice wstępne.7
T-P-2Realizacja projektu.Analiza problemu - wybór metody i techniki.15
T-P-3Ocena i wybór koncepcji.3
T-P-4Ewaluacja projektu. Rozwiazanie.32
T-P-5Zaliczenie, dyskusja.3
60

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w zajęciach.60
A-P-2Literatura praca własna.5
A-P-3Konsultacje.10
A-P-4Korekty grupowe.5
A-P-5Realizacja projektu.40
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C31_W01ma wiedzę z zakresu technik i metod wspomagajacych projektowanie 2 i 3D
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_W01ma szczegółową wiedzę w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych; w stopniu zaawansowanym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
Wz_2A_W02w stopniu zaawansowanym zna współczesną metodykę projektowania wzorniczego, rozumie jej źródła oraz kierunki rozwoju; rozumie istotę teorii twórczości i kreatywności
Wz_2A_W08ma pogłębioną wiedzę w obszarze współczesnych metod wytwarzania przemysłowego; zna i rozumie uwarunkowania technologiczne oraz rozumie znaczenie ekonomiki produkcji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_W08ma szczegółową wiedzę w zakresie dotyczącym obszarów sztuki i nauki niezbędną do formułowania i rozwiązywania złożonych zagadnień w zakresie dyscyplin artystycznych właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Doskonalenie umiejętności sporządzania zaawansowanych modeli przestrzennych z różnorodnych materiałów.
Treści programoweT-P-4Ewaluacja projektu. Rozwiazanie.
T-P-2Realizacja projektu.Analiza problemu - wybór metody i techniki.
Metody nauczaniaM-3dyskusja dydaktyczna
M-5metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena informująca o postępach, zaawansowaniu pracy projektowej z uwzględnieniem materiałów i technik na poszczególnym poziomie realizacji projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0dysponuje wiedzą niezbędną do sporzadzania modeli fizycznych projektowanego obiektu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C31_U01potrafi zaproponować i stworzyć koncepcje projektowe w oparciu o posiadaną wiedzę i zdolności manualne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_U01posiada rozwiniętą osobowość artystyczną umożliwiającą tworzenie, realizowanie i proponowanie własnych koncepcji projektowych w obszarze wzornictwa
Wz_2A_U02umie samodzielnie, metodycznie i całościowo określić, wykonać i zrealizować własną koncepcje projektową w obszarze studiowanej specjalności
Wz_2A_U04potrafi samodzielnie przewidywać oraz oceniać rezultat swoich działań projektowych w kontekście estetycznym, społecznym i prawnym
Wz_2A_U08posiada umiejętności wykorzystywania wzorców leżących u podstaw kreacji artystycznej umożliwiających swobodę i niezależność wypowiedzi artystycznej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_U11posiada rozwiniętą osobowość artystyczną, umożliwiającą tworzenie, realizowanie i wyrażanie własnych koncepcji artystycznych
A2_U12umie realizować własne koncepcje artystyczne w zakresie studiowanego kierunku studiów i specjalności
A2_U14umie projektować efekty prac artystycznych w aspekcie estetycznym, społecznym i prawnym
A2_U17posiada umiejętności wykorzystywania wzorców leżących u podstaw kreacji artystycznej, umożliwiających swobodę i niezależność wypowiedzi artystycznej
Cel przedmiotuC-1Doskonalenie umiejętności sporządzania zaawansowanych modeli przestrzennych z różnorodnych materiałów.
Treści programoweT-P-1Opracowanie projektu. Szkice wstępne.
T-P-2Realizacja projektu.Analiza problemu - wybór metody i techniki.
Metody nauczaniaM-3dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: pozwalająca zweryfikować końcowy rezultat, efekt wykonanej projektu w oparciu o cząstkowe oceny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0jego projekt wykonany jest w oparciu o podstawowe wiadomości technologiczne i kreatywnośći zaangażowanie na poziomie podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C31_U02umie w sposób świadomy posługiwać się warsztatem projektowym w zakresie realizacji przedmiotów użytkowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_U02umie samodzielnie, metodycznie i całościowo określić, wykonać i zrealizować własną koncepcje projektową w obszarze studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_U12umie realizować własne koncepcje artystyczne w zakresie studiowanego kierunku studiów i specjalności
A2_U14umie projektować efekty prac artystycznych w aspekcie estetycznym, społecznym i prawnym
Cel przedmiotuC-1Doskonalenie umiejętności sporządzania zaawansowanych modeli przestrzennych z różnorodnych materiałów.
C-3Opracowanie projektu i realizacja w formie dokumentacji wzorniczej lub przestrzennej.
Treści programoweT-P-4Ewaluacja projektu. Rozwiazanie.
T-P-2Realizacja projektu.Analiza problemu - wybór metody i techniki.
Metody nauczaniaM-4metoda programowa z użyciem komputera
M-5metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena informująca o postępach, zaawansowaniu pracy projektowej z uwzględnieniem materiałów i technik na poszczególnym poziomie realizacji projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0umie w sposób podstawowy posługiwać się warsztatem, jego koncepcja i realizacja projektu nie jest kompletna,wartość użytkowa i estetyczna na poziomie zadawalającym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C31_U10potrafi przeprowadzić publiczna prezentaje projektu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_U10potrafi samodzielnie zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych oraz cudzych ; umie prezentować projekty wzornicze zarówno z obszaru własnej specjalizacji jak i obszarów pokrewnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_U20w sposób odpowiedzialny podchodzi do publicznych wystąpień związanych z prezentacjami artystycznymi
Cel przedmiotuC-3Opracowanie projektu i realizacja w formie dokumentacji wzorniczej lub przestrzennej.
Treści programoweT-P-5Zaliczenie, dyskusja.
Metody nauczaniaM-5metoda projektów
M-3dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: pozwalająca zweryfikować końcowy rezultat, efekt wykonanej projektu w oparciu o cząstkowe oceny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0wartość merytoryczna prezentacji - czytelność i ligika wypowiedzi na poziomie podstawowym, argumentacja i logika wypowiedzi niespójna
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C31_K01jest świadomy zakresu posiadanej wiedzy i umiejetności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_K04przejawia nawyk krytycznego myślenia i refleksji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_K04posiada umiejętność krytycznej oceny
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności formułowania zauważonych problemów projektowych.
Treści programoweT-P-5Zaliczenie, dyskusja.
T-P-4Ewaluacja projektu. Rozwiazanie.
Metody nauczaniaM-5metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: pozwalająca zweryfikować końcowy rezultat, efekt wykonanej projektu w oparciu o cząstkowe oceny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0nie potrafi w sposób świadomy i w pełni samodzielny dokonać analizy własnego projektu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C31_K06w sposób świadomy w trakcie realizacji projektu przestrzega zasad prawa autorskiego oraz ochrony intelektualnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_K06zna i potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu prawa autorskiego oraz ochrony własności intelektualnej i zarządzania zasobami własności intelektualnej, przy współpracy z indywidualnym odbiorcą i firmami
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_K06zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności formułowania zauważonych problemów projektowych.
Treści programoweT-P-4Ewaluacja projektu. Rozwiazanie.
T-P-3Ocena i wybór koncepcji.
T-P-5Zaliczenie, dyskusja.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0nie zawsze podczas realizacji i prezentacji własnego projektu przestrzega w sposób świadomy prawa autorskiego
3,5
4,0
4,5
5,0