Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S2)

Sylabus przedmiotu Język obcy - angielski:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister sztuki
Obszary studiów sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język obcy - angielski
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Obstawski <Andrzej.Obstawski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Robert Bomba <Robert.Bomba@zut.edu.pl>, Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język angielski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK1 45 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu: Dysonans w dizajnie: forma a funkcja.4
T-LK-2Wybór kolorów do projektu.3
T-LK-3Jak osiągnąć odpowiedni kolor: ekran a wydruk.3
T-LK-4Działanie drukarki offsetowej.4
T-LK-5Typografia w aplikacjach dla dzieci.4
T-LK-6Grafika wektorowa.4
T-LK-7Grafika komputerowa 2D i 3D.4
T-LK-8Malowanie na drewnie.Techniki.4
T-LK-9Malowanie na drewnie. Materiały, narzędzia, farby.4
T-LK-10Ergonomia – meble biurowe.4
T-LK-11Jak wykonać fotel.3
T-LK-12Jak stworzyć komiks online.4
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Przygotowanie się do zajęć30
A-LK-2Zajęcia praktyczne45
A-LK-3Udział w konsultacjach5
A-LK-4Przygotowanie sie do egzaminu8
A-LK-5Egzamin2
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: prezentacja
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_A01-A_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Wz_2A_W01A2_W08C-1T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-12M-1, M-2, M-3, M-5S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_A01-A_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Wz_2A_U09A2_U18, A2_U19C-1T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-12M-4, M-1, M-2, M-3S-1
Wz_2A_A01-A_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
Wz_2A_U09A2_U18, A2_U19C-2T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-12M-1, M-5, M-6S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_A01-A_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Wz_2A_K02A2_K02C-2T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-12M-4, M-1, M-3, M-6S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_A01-A_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_A01-A_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
Wz_2A_A01-A_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_A01-A_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Reiss, E., Design dissonance: when form and function collide, www.uxmatters.com
  2. Snider, L., How to choose colours for a design project, www.digitalartsonline.co.uk
  3. Michaels, D., How to get consistent colour from screen to print, www.digitalartsonline.co.uk
  4. Mine, M., How offset printing works, www.howstuffworks.com
  5. Naranjo-Bock, C., Effective use of typography in applications for children, www.uxmatters.com
  6. Vector graphics, 2D and 3D graphics, www.wikipedia.org
  7. Guinovart, M., Painting on wood for beginners, Könemann, 2003, biblioteka WBiA, ul. Żołnierska

Literatura dodatkowa

  1. Openshaw, S., Ergonomics and design – a refference guide, Allsteel Inc., 2006, pozycja dostępna online: www.allsteeloffice.com
  2. Gazsi, M., An easy chair can be hard to make, www.theguardian.com
  3. Strickland, J., How Web comics work, www.howstuffworks.com

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu: Dysonans w dizajnie: forma a funkcja.4
T-LK-2Wybór kolorów do projektu.3
T-LK-3Jak osiągnąć odpowiedni kolor: ekran a wydruk.3
T-LK-4Działanie drukarki offsetowej.4
T-LK-5Typografia w aplikacjach dla dzieci.4
T-LK-6Grafika wektorowa.4
T-LK-7Grafika komputerowa 2D i 3D.4
T-LK-8Malowanie na drewnie.Techniki.4
T-LK-9Malowanie na drewnie. Materiały, narzędzia, farby.4
T-LK-10Ergonomia – meble biurowe.4
T-LK-11Jak wykonać fotel.3
T-LK-12Jak stworzyć komiks online.4
45

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Przygotowanie się do zajęć30
A-LK-2Zajęcia praktyczne45
A-LK-3Udział w konsultacjach5
A-LK-4Przygotowanie sie do egzaminu8
A-LK-5Egzamin2
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_A01-A_W01posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_W01ma szczegółową wiedzę w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych; w stopniu zaawansowanym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_W08ma szczegółową wiedzę w zakresie dotyczącym obszarów sztuki i nauki niezbędną do formułowania i rozwiązywania złożonych zagadnień w zakresie dyscyplin artystycznych właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu: Dysonans w dizajnie: forma a funkcja.
T-LK-2Wybór kolorów do projektu.
T-LK-3Jak osiągnąć odpowiedni kolor: ekran a wydruk.
T-LK-4Działanie drukarki offsetowej.
T-LK-5Typografia w aplikacjach dla dzieci.
T-LK-6Grafika wektorowa.
T-LK-7Grafika komputerowa 2D i 3D.
T-LK-8Malowanie na drewnie.Techniki.
T-LK-9Malowanie na drewnie. Materiały, narzędzia, farby.
T-LK-10Ergonomia – meble biurowe.
T-LK-11Jak wykonać fotel.
T-LK-12Jak stworzyć komiks online.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny
S-1Ocena podsumowująca: prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_A01-A_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_U09umie samodzielnie przygotować i referować rozbudowane opracowania pisemne dotyczące zagadnień z obszaru wzornictwa wykorzystując do tego celu podstawowe ujęcia teoretyczne; w obszarze zawodowym umie konstruować w języku ojczystym i wybranym nowożytnym wypowiedzi ustne i pisemne na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_U18posiada umiejętność przygotowania rozbudowanych prac pisemnych i wystąpień ustnych, dotyczących zagadnień szczegółowych związanych ze studiowanym kierunkiem studiów i specjalnością, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
A2_U19ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin sztuki i dyscyplin artystycznych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu: Dysonans w dizajnie: forma a funkcja.
T-LK-2Wybór kolorów do projektu.
T-LK-3Jak osiągnąć odpowiedni kolor: ekran a wydruk.
T-LK-4Działanie drukarki offsetowej.
T-LK-5Typografia w aplikacjach dla dzieci.
T-LK-6Grafika wektorowa.
T-LK-7Grafika komputerowa 2D i 3D.
T-LK-8Malowanie na drewnie.Techniki.
T-LK-9Malowanie na drewnie. Materiały, narzędzia, farby.
T-LK-10Ergonomia – meble biurowe.
T-LK-11Jak wykonać fotel.
T-LK-12Jak stworzyć komiks online.
Metody nauczaniaM-4dyskusja
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_A01-A_U02posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_U09umie samodzielnie przygotować i referować rozbudowane opracowania pisemne dotyczące zagadnień z obszaru wzornictwa wykorzystując do tego celu podstawowe ujęcia teoretyczne; w obszarze zawodowym umie konstruować w języku ojczystym i wybranym nowożytnym wypowiedzi ustne i pisemne na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_U18posiada umiejętność przygotowania rozbudowanych prac pisemnych i wystąpień ustnych, dotyczących zagadnień szczegółowych związanych ze studiowanym kierunkiem studiów i specjalnością, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
A2_U19ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin sztuki i dyscyplin artystycznych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu: Dysonans w dizajnie: forma a funkcja.
T-LK-2Wybór kolorów do projektu.
T-LK-3Jak osiągnąć odpowiedni kolor: ekran a wydruk.
T-LK-4Działanie drukarki offsetowej.
T-LK-5Typografia w aplikacjach dla dzieci.
T-LK-6Grafika wektorowa.
T-LK-7Grafika komputerowa 2D i 3D.
T-LK-8Malowanie na drewnie.Techniki.
T-LK-9Malowanie na drewnie. Materiały, narzędzia, farby.
T-LK-10Ergonomia – meble biurowe.
T-LK-11Jak wykonać fotel.
T-LK-12Jak stworzyć komiks online.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny
S-1Ocena podsumowująca: prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_A01-A_K01ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_K02samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza swoje działania zawodowe oraz pozazawodowe, świadomie poszerza swoją wiedzę i umiejętności, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_K02jest zdolna do samodzielnego integrowania nabytej wiedzy oraz podejmowania w zorganizowany sposób nowych i kompleksowych działań, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu: Dysonans w dizajnie: forma a funkcja.
T-LK-2Wybór kolorów do projektu.
T-LK-3Jak osiągnąć odpowiedni kolor: ekran a wydruk.
T-LK-4Działanie drukarki offsetowej.
T-LK-5Typografia w aplikacjach dla dzieci.
T-LK-6Grafika wektorowa.
T-LK-7Grafika komputerowa 2D i 3D.
T-LK-8Malowanie na drewnie.Techniki.
T-LK-9Malowanie na drewnie. Materiały, narzędzia, farby.
T-LK-10Ergonomia – meble biurowe.
T-LK-11Jak wykonać fotel.
T-LK-12Jak stworzyć komiks online.
Metody nauczaniaM-4dyskusja
M-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny
S-1Ocena podsumowująca: prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0