Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Sterowanie Procesami Inwestycyjnymi w Budownictwie i Infrastrukturze

Sylabus przedmiotu Ochrona środowiska:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Sterowanie Procesami Inwestycyjnymi w Budownictwie i Infrastrukturze
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk technicznych
Profil
Moduł
Przedmiot Ochrona środowiska
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zespół Dydaktyczny Ekonomiki, Organizacji i Zarządzania w Budownictwie
Nauczyciel odpowiedzialny Krystyna Araszkiewicz <Krystyna.Araszkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK2 10 1,00,50zaliczenie
wykładyW2 20 4,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień na poziomie studiów wyższych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Słuchacz wie jaką rolę pełni ochrona środowiska w procesie inwestycyjno-budowlanym.
C-2Zna wymagania prawne stawiane przedsięwzięciom budowlanym mogącym znacząco oddziaływać na środowisko.
C-3Rola ochrony środowiska w trakcie realizacji inwestycji.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Konsultacje treści programowych z wykładów.10
10
wykłady
T-W-1Ochrona środowiska w procesie inwestycyjno - budowlanym.7
T-W-2Wymagania prawne dotyczące przedsięwzięć mogące znacząco oddziaływać na środowisko.6
T-W-3Ochrona środowiska w trakcie realizacji inwestycji.7
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Uczestnictwo w konultacjach.10
A-K-2Bieżące studiowanie literatury fachowej.20
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.20
A-W-2Bieżące studiowanie literatury fachowej i ustawiczne śledzenie aktów normatywnych.75
A-W-3Przygotowanie do egzaminu końcowego.25
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład audytoryjny.
M-2Konsultacje.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test końcowy.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SPI_10A_14_W01
Sluchacz ma podstawową wiedzę w zakresie wymagań prawnych dotyczących ochrony środowiska w procesie inwestycyjno-budowlanym.
SPI_10A_W01, SPI_10A_W02C-1, C-2, C-3T-K-1, T-W-2, T-W-3, T-W-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SPI_10A_14_U01
Potrafi wykorzystać wiedzę w zakresie wymagań prawnych ochrony środowiska w planowaniu przedsięwzięć budowlanych.
SPI_10A_U01C-1, C-2, C-3T-K-1, T-W-2, T-W-3, T-W-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SPI_10A_14_K01
Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. ochrony środowiska dla planowanych przedsięwzięć inwestycyjnych.
SPI_10A_K02, SPI_10A_K03C-1, C-2, C-3T-K-1, T-W-2, T-W-3, T-W-1M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
SPI_10A_14_W01
Sluchacz ma podstawową wiedzę w zakresie wymagań prawnych dotyczących ochrony środowiska w procesie inwestycyjno-budowlanym.
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
SPI_10A_14_U01
Potrafi wykorzystać wiedzę w zakresie wymagań prawnych ochrony środowiska w planowaniu przedsięwzięć budowlanych.
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
SPI_10A_14_K01
Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. ochrony środowiska dla planowanych przedsięwzięć inwestycyjnych.
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. M. Zakrzewska, Ochrona środowiska w procesie inwestycyjno-budowlanym, Lexis-Nexis, Warszawa, 2010
  2. P. Korzeniowski, Instytucje prawne ochrony środowiska, Difin, 2012

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Konsultacje treści programowych z wykładów.10
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Ochrona środowiska w procesie inwestycyjno - budowlanym.7
T-W-2Wymagania prawne dotyczące przedsięwzięć mogące znacząco oddziaływać na środowisko.6
T-W-3Ochrona środowiska w trakcie realizacji inwestycji.7
20

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Uczestnictwo w konultacjach.10
A-K-2Bieżące studiowanie literatury fachowej.20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.20
A-W-2Bieżące studiowanie literatury fachowej i ustawiczne śledzenie aktów normatywnych.75
A-W-3Przygotowanie do egzaminu końcowego.25
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaSPI_10A_14_W01Sluchacz ma podstawową wiedzę w zakresie wymagań prawnych dotyczących ochrony środowiska w procesie inwestycyjno-budowlanym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówSPI_10A_W01Słuchacz ma podstawową wiedzę w zakresie sterowania procesami inwestycyjnymi w budownictwie i infrastrukturze.
SPI_10A_W02Słuchacz ma podstawową wiedzę w zakresie dokumentacji projektowej budynku, kosztów w budownictwie oraz działalnosci deweloperskiej.
Cel przedmiotuC-1Słuchacz wie jaką rolę pełni ochrona środowiska w procesie inwestycyjno-budowlanym.
C-2Zna wymagania prawne stawiane przedsięwzięciom budowlanym mogącym znacząco oddziaływać na środowisko.
C-3Rola ochrony środowiska w trakcie realizacji inwestycji.
Treści programoweT-K-1Konsultacje treści programowych z wykładów.
T-W-2Wymagania prawne dotyczące przedsięwzięć mogące znacząco oddziaływać na środowisko.
T-W-3Ochrona środowiska w trakcie realizacji inwestycji.
T-W-1Ochrona środowiska w procesie inwestycyjno - budowlanym.
Metody nauczaniaM-1Wykład audytoryjny.
M-2Konsultacje.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test końcowy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaSPI_10A_14_U01Potrafi wykorzystać wiedzę w zakresie wymagań prawnych ochrony środowiska w planowaniu przedsięwzięć budowlanych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówSPI_10A_U01Słuchacz może uczestniczyć w procesie inwestycyjno-budowlanym.
Cel przedmiotuC-1Słuchacz wie jaką rolę pełni ochrona środowiska w procesie inwestycyjno-budowlanym.
C-2Zna wymagania prawne stawiane przedsięwzięciom budowlanym mogącym znacząco oddziaływać na środowisko.
C-3Rola ochrony środowiska w trakcie realizacji inwestycji.
Treści programoweT-K-1Konsultacje treści programowych z wykładów.
T-W-2Wymagania prawne dotyczące przedsięwzięć mogące znacząco oddziaływać na środowisko.
T-W-3Ochrona środowiska w trakcie realizacji inwestycji.
T-W-1Ochrona środowiska w procesie inwestycyjno - budowlanym.
Metody nauczaniaM-1Wykład audytoryjny.
M-2Konsultacje.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test końcowy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaSPI_10A_14_K01Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. ochrony środowiska dla planowanych przedsięwzięć inwestycyjnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówSPI_10A_K02Słuchacz ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
SPI_10A_K03Słuchacz potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
Cel przedmiotuC-1Słuchacz wie jaką rolę pełni ochrona środowiska w procesie inwestycyjno-budowlanym.
C-2Zna wymagania prawne stawiane przedsięwzięciom budowlanym mogącym znacząco oddziaływać na środowisko.
C-3Rola ochrony środowiska w trakcie realizacji inwestycji.
Treści programoweT-K-1Konsultacje treści programowych z wykładów.
T-W-2Wymagania prawne dotyczące przedsięwzięć mogące znacząco oddziaływać na środowisko.
T-W-3Ochrona środowiska w trakcie realizacji inwestycji.
T-W-1Ochrona środowiska w procesie inwestycyjno - budowlanym.
Metody nauczaniaM-1Wykład audytoryjny.
M-2Konsultacje.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test końcowy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0