Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)

Sylabus przedmiotu Podstawy projektowania otoczenia budynków:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy projektowania otoczenia budynków
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Historii i Teorii Architektury
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 1,00,56zaliczenie
projektyP3 15 1,00,44zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z ogólnymi zasadami dotyczacymi wykonywania projektów otoczenia budynków, w tym projektowania, komponowania i programowania synergii architektury ijej otoczenia dla różnych typów zabudowy.
C-2Zapoznanie studentów z aktualnymi trenadami w zakresie projektowania małej architektury i małej urbanistyki.
C-3Ukształtowanie umiejętności sporządzania planu zagospodarowania terenu (w tym analiz przedprojektowych, rysunków projektowych oraz opisu projektu urbanistycznego i małej architektury) zgodnie z zasadami sporządzania dokumentacji projektowej oraz dla potrzeb prezentacji projektu w formie posteru.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wprowadzenie. Etapy powstawania projektu otoczenia budynku w zakresie planu zagospodarowania terenu.2
T-P-2Analiza przedprojektowa wytycznych miejscowego planu zagospodarowania przestrznnego lub decyzji owarunkach zabudowy oraz istniejącego planu zagospodarowania konkretnej działki przeznaczonej pod zabudowę jednorodzinną.2
T-P-3Program i styl otoczenia budynku. Opracowanie schematu funkcjonalno-przestrzennego.2
T-P-4Koncepcja planu zagospodarowania terenu i jego elementów.4
T-P-5Projekt szczegółowy zagospodarowania terenu. Elementy poziome (nawierzchnie i materiały) i pionowe, naziemne i podziemne. Dobór małej architektury. Elementy wodne. Oświetlenie terenu.5
15
wykłady
T-W-1Zagadnienia wprowadzające. Pojęcie krajobrazu i otoczenia budynku.2
T-W-2Typy zabudowy i style otoczenia budyków.2
T-W-3Estetyka i kompozycja otoczenia. Zasady tworzenia kompozycji wnętrz z zakresu małej architektury i małej urbanistyki.2
T-W-4Planowanie i projektowanie otoczenia budynków. Etapy powstawania projektu. Program funkcjonalno-przestrzenny. Elementy zagospodarowania terenu - pionowe i poziome, podzieme i naziemne. Dobór roślinności. Budowa klimatu i nastroju - rola koloru i światła w otoczeniu budynków.6
T-W-5Współczesne tendencje w projektowaniu małej archiektury i małej urbanistyki.3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Praca nad projektem poza zajęciami (przygotowanie wymaganych rysunków planu zagospodarowania, rysunów architektonicznych, wizualizacji i opisów).15
A-P-2Uczestnictwo w zajęciach15
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do kolokwium. Czytanie literatury15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Metoda przypadków
M-3Metoda projektów
M-4Wykład terenowy
M-5Ćwiczenia projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Przegląd międzysemestralny dotyczący stanu zaawansowania projektu oraz jakości przyjętych rozwiązań.
S-2Ocena podsumowująca: Końcowy projekt semestralny dotyczący projektu otoczenia wybranego budynku, w tym: plan zagospodarowania terenu zgodny z wytycznymi miejscowego planu agospodarowania przestrzennego; projekt architektonicznych iurbanistycznych elementów; obejmuje przygotowanie dokumentacji technicznej (częśc graficzna i opisowa) oraz posteru. W ocenie końcowej brana jest pod uwagę wartość merytoryczna projektu: zastosowanie wiedzy teoretycznej dotyczącej komponowania, programowania i urządzania terenu, projektowania małego wnęterza architektoniczno-urbanistycznego z klimatem oraz estetyczna pracy.
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium z wiedzy teoretycznej.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_1A_S1/C/08_W01
zna w zakresie podstawowym współczesne tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów architektury
PAWiO_1A_W04T1A_W05InzA_W05C-2, C-1T-W-5, T-W-2, T-W-1M-1, M-2, M-4S-3
PAWiO_1A_S1/C/08_W02
zna w stopniu ogólnym procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego ich wykorzystania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologii informatycznych, w tym multimedialnych
PAWiO_1A_W26A1_W13, T1A_W02InzA_W02C-3T-P-1M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_1A_S1/C/08_U01
praktycznie stosuje zasady kształtowania form przestrzennych w różnym kontekście i skali
PAWiO_1A_U10A1_U21, T1A_U15InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-3T-W-3, T-W-4, T-P-1, T-P-3, T-P-4, T-P-2, T-P-5M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_1A_S1/C/08_K01
popularyzuje wiedzę o architekturze wnętrz i ogrodów, podejmuje starania aby przekazać społeczeństwu zdobytą wiedzę w sposób powszechnie zrozumiały
PAWiO_1A_K06T1A_K07InzA_K01C-2, C-1T-P-1, T-P-3, T-P-4, T-P-2, T-P-5M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
PAWiO_1A_S1/C/08_W01
zna w zakresie podstawowym współczesne tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów architektury
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu zna zasady i tendencje projektowania otoczenia budynków.
3,5
4,0
4,5
5,0
PAWiO_1A_S1/C/08_W02
zna w stopniu ogólnym procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego ich wykorzystania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologii informatycznych, w tym multimedialnych
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu zna zasady przygotowania projektów otoczenia budynków.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
PAWiO_1A_S1/C/08_U01
praktycznie stosuje zasady kształtowania form przestrzennych w różnym kontekście i skali
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu posiadł umiejętność projketowania otoczenia budynków.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
PAWiO_1A_S1/C/08_K01
popularyzuje wiedzę o architekturze wnętrz i ogrodów, podejmuje starania aby przekazać społeczeństwu zdobytą wiedzę w sposób powszechnie zrozumiały
2,0
3,0Student w ograniczony sposób potrafi przekazać swoje pomysły na zagospodarowanie otoczenia budynków.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Bohm A., Wnętrze w kompozycji krajobrazu, Politechnika Krakowska, Kraków, 1998
  2. Poradnik, Patio-fachowe rady. Projektowanie,budowanie, modernizacja oraz konserwacja patio, ścieżek, schodów, Arkady., Warszawa, 2007
  3. Szymski A., Dawidowski R., Architektura krajobrazu, Walkowska, Szczecin, 2006
  4. Williams R., Piękne ogrody, Arkady, Warszawa, 2006
  5. Powell A. M., Ogrody w mieście. Projektowanie przestrzeni i roślinności., Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa, 2008
  6. Vidiella A.S., Atlas współczesnej architektury krajobrazu, Top Mark Centre, Warszawa, 2009, ISBN: 978-83-925-890-1-3
  7. Korzeniowski W., Odległości w zabudowie i w zagospodawaniu terenu, Centralny Ośrodek Informacji Budownictwa P.P, 2002, ISBN 83-83393-99-4
  8. Brett Martin, 1001 pomysłów. Przestrzeń wokół domu. Projekty, materiały, wykonanie, wyposażenie, Arkady, Warszawa, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Korzeniowski W., Poradnik z komentarzmi i z 133 rysunkami do Warunków Technicznych (Rozporządzenia MI z 2003), Polcen, Warszawa, 2006
  2. Niewiadomski Z., Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne. Komentarz pod red. prof. Z. Niewiadomskiego, C-H-Beck, Warszawa, 2011, ISBN: 978-83-255-2676-4

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wprowadzenie. Etapy powstawania projektu otoczenia budynku w zakresie planu zagospodarowania terenu.2
T-P-2Analiza przedprojektowa wytycznych miejscowego planu zagospodarowania przestrznnego lub decyzji owarunkach zabudowy oraz istniejącego planu zagospodarowania konkretnej działki przeznaczonej pod zabudowę jednorodzinną.2
T-P-3Program i styl otoczenia budynku. Opracowanie schematu funkcjonalno-przestrzennego.2
T-P-4Koncepcja planu zagospodarowania terenu i jego elementów.4
T-P-5Projekt szczegółowy zagospodarowania terenu. Elementy poziome (nawierzchnie i materiały) i pionowe, naziemne i podziemne. Dobór małej architektury. Elementy wodne. Oświetlenie terenu.5
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zagadnienia wprowadzające. Pojęcie krajobrazu i otoczenia budynku.2
T-W-2Typy zabudowy i style otoczenia budyków.2
T-W-3Estetyka i kompozycja otoczenia. Zasady tworzenia kompozycji wnętrz z zakresu małej architektury i małej urbanistyki.2
T-W-4Planowanie i projektowanie otoczenia budynków. Etapy powstawania projektu. Program funkcjonalno-przestrzenny. Elementy zagospodarowania terenu - pionowe i poziome, podzieme i naziemne. Dobór roślinności. Budowa klimatu i nastroju - rola koloru i światła w otoczeniu budynków.6
T-W-5Współczesne tendencje w projektowaniu małej archiektury i małej urbanistyki.3
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Praca nad projektem poza zajęciami (przygotowanie wymaganych rysunków planu zagospodarowania, rysunów architektonicznych, wizualizacji i opisów).15
A-P-2Uczestnictwo w zajęciach15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do kolokwium. Czytanie literatury15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaPAWiO_1A_S1/C/08_W01zna w zakresie podstawowym współczesne tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów architektury
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO_1A_W04zna w zakresie podstawowym współczesne tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów i elementów otoczenia architektury
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z aktualnymi trenadami w zakresie projektowania małej architektury i małej urbanistyki.
C-1Zapoznanie studentów z ogólnymi zasadami dotyczacymi wykonywania projektów otoczenia budynków, w tym projektowania, komponowania i programowania synergii architektury ijej otoczenia dla różnych typów zabudowy.
Treści programoweT-W-5Współczesne tendencje w projektowaniu małej archiektury i małej urbanistyki.
T-W-2Typy zabudowy i style otoczenia budyków.
T-W-1Zagadnienia wprowadzające. Pojęcie krajobrazu i otoczenia budynku.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda przypadków
M-4Wykład terenowy
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Kolokwium z wiedzy teoretycznej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu zna zasady i tendencje projektowania otoczenia budynków.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaPAWiO_1A_S1/C/08_W02zna w stopniu ogólnym procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego ich wykorzystania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologii informatycznych, w tym multimedialnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO_1A_W26zna w stopniu ogólnym procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego ich wykorzystania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologii informatycznych, w tym multimedialnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_W13zna określony zakres problematyki związanej z technologiami stosowanymi w danej dyscyplinie artystycznej (w ujęciu całościowym) i jest świadomy rozwoju technologicznego związanego ze studiowanym kierunkiem studiów i specjalnością
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności sporządzania planu zagospodarowania terenu (w tym analiz przedprojektowych, rysunków projektowych oraz opisu projektu urbanistycznego i małej architektury) zgodnie z zasadami sporządzania dokumentacji projektowej oraz dla potrzeb prezentacji projektu w formie posteru.
Treści programoweT-P-1Wprowadzenie. Etapy powstawania projektu otoczenia budynku w zakresie planu zagospodarowania terenu.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda przypadków
M-3Metoda projektów
M-4Wykład terenowy
M-5Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Przegląd międzysemestralny dotyczący stanu zaawansowania projektu oraz jakości przyjętych rozwiązań.
S-2Ocena podsumowująca: Końcowy projekt semestralny dotyczący projektu otoczenia wybranego budynku, w tym: plan zagospodarowania terenu zgodny z wytycznymi miejscowego planu agospodarowania przestrzennego; projekt architektonicznych iurbanistycznych elementów; obejmuje przygotowanie dokumentacji technicznej (częśc graficzna i opisowa) oraz posteru. W ocenie końcowej brana jest pod uwagę wartość merytoryczna projektu: zastosowanie wiedzy teoretycznej dotyczącej komponowania, programowania i urządzania terenu, projektowania małego wnęterza architektoniczno-urbanistycznego z klimatem oraz estetyczna pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu zna zasady przygotowania projektów otoczenia budynków.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaPAWiO_1A_S1/C/08_U01praktycznie stosuje zasady kształtowania form przestrzennych w różnym kontekście i skali
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO_1A_U10praktycznie stosuje zasady kształtowania form przestrzennych w różnym kontekście i skali
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U21posiada doświadczenie w realizowaniu własnych działań artystycznych opartych na zróżnicowanych stylistycznie koncepcjach wynikających ze swobodnego i niezależnego wykorzystywania wyobraźni, intuicji i emocjonalności
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności sporządzania planu zagospodarowania terenu (w tym analiz przedprojektowych, rysunków projektowych oraz opisu projektu urbanistycznego i małej architektury) zgodnie z zasadami sporządzania dokumentacji projektowej oraz dla potrzeb prezentacji projektu w formie posteru.
Treści programoweT-W-3Estetyka i kompozycja otoczenia. Zasady tworzenia kompozycji wnętrz z zakresu małej architektury i małej urbanistyki.
T-W-4Planowanie i projektowanie otoczenia budynków. Etapy powstawania projektu. Program funkcjonalno-przestrzenny. Elementy zagospodarowania terenu - pionowe i poziome, podzieme i naziemne. Dobór roślinności. Budowa klimatu i nastroju - rola koloru i światła w otoczeniu budynków.
T-P-1Wprowadzenie. Etapy powstawania projektu otoczenia budynku w zakresie planu zagospodarowania terenu.
T-P-3Program i styl otoczenia budynku. Opracowanie schematu funkcjonalno-przestrzennego.
T-P-4Koncepcja planu zagospodarowania terenu i jego elementów.
T-P-2Analiza przedprojektowa wytycznych miejscowego planu zagospodarowania przestrznnego lub decyzji owarunkach zabudowy oraz istniejącego planu zagospodarowania konkretnej działki przeznaczonej pod zabudowę jednorodzinną.
T-P-5Projekt szczegółowy zagospodarowania terenu. Elementy poziome (nawierzchnie i materiały) i pionowe, naziemne i podziemne. Dobór małej architektury. Elementy wodne. Oświetlenie terenu.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda przypadków
M-3Metoda projektów
M-4Wykład terenowy
M-5Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Przegląd międzysemestralny dotyczący stanu zaawansowania projektu oraz jakości przyjętych rozwiązań.
S-2Ocena podsumowująca: Końcowy projekt semestralny dotyczący projektu otoczenia wybranego budynku, w tym: plan zagospodarowania terenu zgodny z wytycznymi miejscowego planu agospodarowania przestrzennego; projekt architektonicznych iurbanistycznych elementów; obejmuje przygotowanie dokumentacji technicznej (częśc graficzna i opisowa) oraz posteru. W ocenie końcowej brana jest pod uwagę wartość merytoryczna projektu: zastosowanie wiedzy teoretycznej dotyczącej komponowania, programowania i urządzania terenu, projektowania małego wnęterza architektoniczno-urbanistycznego z klimatem oraz estetyczna pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu posiadł umiejętność projketowania otoczenia budynków.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaPAWiO_1A_S1/C/08_K01popularyzuje wiedzę o architekturze wnętrz i ogrodów, podejmuje starania aby przekazać społeczeństwu zdobytą wiedzę w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO_1A_K06popularyzuje wiedzę o architekturze wnętrz i otoczenia architektury, podejmuje starania aby przekazać społeczeństwu zdobytą wiedzę w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z aktualnymi trenadami w zakresie projektowania małej architektury i małej urbanistyki.
C-1Zapoznanie studentów z ogólnymi zasadami dotyczacymi wykonywania projektów otoczenia budynków, w tym projektowania, komponowania i programowania synergii architektury ijej otoczenia dla różnych typów zabudowy.
Treści programoweT-P-1Wprowadzenie. Etapy powstawania projektu otoczenia budynku w zakresie planu zagospodarowania terenu.
T-P-3Program i styl otoczenia budynku. Opracowanie schematu funkcjonalno-przestrzennego.
T-P-4Koncepcja planu zagospodarowania terenu i jego elementów.
T-P-2Analiza przedprojektowa wytycznych miejscowego planu zagospodarowania przestrznnego lub decyzji owarunkach zabudowy oraz istniejącego planu zagospodarowania konkretnej działki przeznaczonej pod zabudowę jednorodzinną.
T-P-5Projekt szczegółowy zagospodarowania terenu. Elementy poziome (nawierzchnie i materiały) i pionowe, naziemne i podziemne. Dobór małej architektury. Elementy wodne. Oświetlenie terenu.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda przypadków
M-3Metoda projektów
M-4Wykład terenowy
M-5Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Przegląd międzysemestralny dotyczący stanu zaawansowania projektu oraz jakości przyjętych rozwiązań.
S-2Ocena podsumowująca: Końcowy projekt semestralny dotyczący projektu otoczenia wybranego budynku, w tym: plan zagospodarowania terenu zgodny z wytycznymi miejscowego planu agospodarowania przestrzennego; projekt architektonicznych iurbanistycznych elementów; obejmuje przygotowanie dokumentacji technicznej (częśc graficzna i opisowa) oraz posteru. W ocenie końcowej brana jest pod uwagę wartość merytoryczna projektu: zastosowanie wiedzy teoretycznej dotyczącej komponowania, programowania i urządzania terenu, projektowania małego wnęterza architektoniczno-urbanistycznego z klimatem oraz estetyczna pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w ograniczony sposób potrafi przekazać swoje pomysły na zagospodarowanie otoczenia budynków.
3,5
4,0
4,5
5,0