Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo - inżynier europejski (S1)

Sylabus przedmiotu Konstrukcje betonowe-1:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo - inżynier europejski
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Konstrukcje betonowe-1
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Horszczaruk <Elzbieta.Horszczaruk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elżbieta Horszczaruk <Elzbieta.Horszczaruk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 15 1,00,44zaliczenie
wykładyW3 30 2,00,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończony kurs Matematyki
W-2Ukończomy kurs Fizyki
W-3Ukończony kurs Materiałów i wyrobów budowlanych
W-4Ukończony kurs Budownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych - 1
W-5Ukończony kurs Chemii budowlanej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozumie istotę konstrukcji żelbetowych i ich nieliniowej charakterystyki.
C-2Umiejetność rozwiązywania prostych schematów statycznych
C-3Umiejetność projektowania prostych, typowych elementów i konstrukcji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt stropu płytowo-żebrowego. Obliczenia statyczne i wymiarowanie elementów stropu: płyty wieloprzęsłowej ciągłej, jednokierunkowo pracującej i żebra. Sprawdzenie zarysowania i ugięcia elementów stopu - metoda uproszczona. Rysunki konstrukcyjne obliczanych elementów stropu.15
15
wykłady
T-W-1Rodzaje konstrukcji z betonu - konstrukcje betonowe, żelbetowe, sprezone, zespolone, betonowe ze sztywnym zbrojeniem. Systemy technologiczne.2
T-W-2Właściwości betonu. Klasy i wytrzymałości betonów. Obliczeniowe zależności naprężenie- odkształcenie przy ściskaniu. Odkształcalność betonu.3
T-W-3Właściwości stali zbrojeniowej. Wspólpraca zbrojenia z betonem. Kotwienie prętów zbrojeniowych.2
T-W-4Trwałość konstrukcji żelbetowych - klasy ekspozycji środowiska, otulina zbrojenia, odporność ogniowa konstrukcji żelbetowych.2
T-W-5Założenia metody stanów granicznych. Fazy pracy elementu żelbetowego zginanego.3
T-W-6Idealizacja konstrukcji i metody analizy konstrukcyjnej.1
T-W-7Projektowanie elementów zginanych. Założenia ogólne.2
T-W-8Projektowanie elementów zginanych o przekroju prostokątnym. Wymiarowanie zbrojenia i określenie nośności przekroju.2
T-W-9Projektowanie elementów zginanych o przekroju teowym. Wymiarowanie zbrojenia i określenie nośności przekroju.2
T-W-10Sprawdzanie zarysowania komstrukcji. Wymagania ogólne, minimalne zbrojenie ze względu na zaryswanie. Uproszczona kontrola zarysowania elementów.2
T-W-11Sprawdzanie ugięć konstrukcji. Wymagania ogólne w zakresie ugięć elementów. Uproszczona kontrola ugięcia.1
T-W-12Projektowanie elementów na siłę poprzeczną: nośność na ścinanie elementu bez zbrojenia poprzecznego, model kratownicowy, nośność na ścinanie elementu ze zbrojeniem poprzecznym.4
T-W-13Zasady konstruowania zbrojenia płyt i belek2
T-W-14Zaliczenie pisemne wykładów.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych15
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego12
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia projektu3
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach28
A-W-2Opracowanie materiału - studia literaturowe i przygotowanie do zaliczenia30
A-W-3Udział w zaliczeniu2
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny.
M-2Metoda projektów.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawdzanie stanu zaawansowania pracy projektowej i ewentualna korekta błedów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE_1A_C/15-1_W01
Zna i rozumie założenia teoretyczne konstrukcji żelbetowych, założenia stanów granicznych nośności i użytkowalności. Zna zasady konstruowania podstawowych elementów konstrukcji budowlanych z betonu.
BIE_1A_W15, BIE_1A_W08, BIE_1A_W17, BIE_1A_W07T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-1, C-2, C-3T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-8, T-W-5, T-W-6, T-W-11, T-W-10, T-W-4, T-W-12, T-W-13, T-W-9M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE_1A_C/15-1_U01
Projektuje proste elementy konstrukcji budowlanych z betonu i betonu zbrojonego.
BIE_1A_U17, BIE_1A_U02, BIE_1A_U01, BIE_1A_U07T1A_U09, T1A_U10, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1, C-2, C-3T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-8, T-W-5, T-W-6, T-W-11, T-W-10, T-W-4, T-W-12, T-W-13, T-W-9M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE_1A_C/15-1_K01
Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się.
BIE_1A_K01T1A_K01C-1, C-2, C-3T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-8, T-W-5, T-W-6, T-W-10, T-W-14, T-W-4, T-W-12, T-W-13, T-W-9M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BIE_1A_C/15-1_W01
Zna i rozumie założenia teoretyczne konstrukcji żelbetowych, założenia stanów granicznych nośności i użytkowalności. Zna zasady konstruowania podstawowych elementów konstrukcji budowlanych z betonu.
2,0
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej z wyraźnie widocznymi błedami. Z analizy przedstawionej pracy wynika, że student po wskazaniu błedów, będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BIE_1A_C/15-1_U01
Projektuje proste elementy konstrukcji budowlanych z betonu i betonu zbrojonego.
2,0
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej. Z analizy pracy wynika, ze student po wskazaniu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BIE_1A_C/15-1_K01
Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się.
2,0
3,0Rozwiązanie zachowujace podstawowe wymagania poprawnosci merytorycznej i formalnej. Z analizy pracy wynika, że student po wskazaniu mu błedów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Starosolski W., Konstrukcje Żelbetowe wg Eurokodu 2 i norm związanych, PWN, Warszawa, 2011, t.1
  2. Pędziwiatr J., Wstęp do projektowania konstrukcji żelbetowych, DWE, Wrocław, 2010
  3. Łapko A., Jansen B., Podstawy projektowania konstrukcji żelbetowych, Arkady, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Zybura A., Konstrukcje żelbetowe. Atlas rysunków, PWN, Warszawa, 2011
  2. Ajdukiewicz A., Eurokod 2. Podręczny skrót dla projektantów konstrukcji żelbetowych, Polski Cement, Kraków, 2010

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt stropu płytowo-żebrowego. Obliczenia statyczne i wymiarowanie elementów stropu: płyty wieloprzęsłowej ciągłej, jednokierunkowo pracującej i żebra. Sprawdzenie zarysowania i ugięcia elementów stopu - metoda uproszczona. Rysunki konstrukcyjne obliczanych elementów stropu.15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rodzaje konstrukcji z betonu - konstrukcje betonowe, żelbetowe, sprezone, zespolone, betonowe ze sztywnym zbrojeniem. Systemy technologiczne.2
T-W-2Właściwości betonu. Klasy i wytrzymałości betonów. Obliczeniowe zależności naprężenie- odkształcenie przy ściskaniu. Odkształcalność betonu.3
T-W-3Właściwości stali zbrojeniowej. Wspólpraca zbrojenia z betonem. Kotwienie prętów zbrojeniowych.2
T-W-4Trwałość konstrukcji żelbetowych - klasy ekspozycji środowiska, otulina zbrojenia, odporność ogniowa konstrukcji żelbetowych.2
T-W-5Założenia metody stanów granicznych. Fazy pracy elementu żelbetowego zginanego.3
T-W-6Idealizacja konstrukcji i metody analizy konstrukcyjnej.1
T-W-7Projektowanie elementów zginanych. Założenia ogólne.2
T-W-8Projektowanie elementów zginanych o przekroju prostokątnym. Wymiarowanie zbrojenia i określenie nośności przekroju.2
T-W-9Projektowanie elementów zginanych o przekroju teowym. Wymiarowanie zbrojenia i określenie nośności przekroju.2
T-W-10Sprawdzanie zarysowania komstrukcji. Wymagania ogólne, minimalne zbrojenie ze względu na zaryswanie. Uproszczona kontrola zarysowania elementów.2
T-W-11Sprawdzanie ugięć konstrukcji. Wymagania ogólne w zakresie ugięć elementów. Uproszczona kontrola ugięcia.1
T-W-12Projektowanie elementów na siłę poprzeczną: nośność na ścinanie elementu bez zbrojenia poprzecznego, model kratownicowy, nośność na ścinanie elementu ze zbrojeniem poprzecznym.4
T-W-13Zasady konstruowania zbrojenia płyt i belek2
T-W-14Zaliczenie pisemne wykładów.2
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych15
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego12
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia projektu3
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach28
A-W-2Opracowanie materiału - studia literaturowe i przygotowanie do zaliczenia30
A-W-3Udział w zaliczeniu2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBIE_1A_C/15-1_W01Zna i rozumie założenia teoretyczne konstrukcji żelbetowych, założenia stanów granicznych nośności i użytkowalności. Zna zasady konstruowania podstawowych elementów konstrukcji budowlanych z betonu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE_1A_W15Zna najczęściej stosowane materiały i wyroby budowlane oraz podstawy technologii ich wytwarzania
BIE_1A_W08Zna zasady konstruowania i wymiarowania elementów konstrukcji budowlanych
BIE_1A_W17Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
BIE_1A_W07Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Rozumie istotę konstrukcji żelbetowych i ich nieliniowej charakterystyki.
C-2Umiejetność rozwiązywania prostych schematów statycznych
C-3Umiejetność projektowania prostych, typowych elementów i konstrukcji
Treści programoweT-P-1Projekt stropu płytowo-żebrowego. Obliczenia statyczne i wymiarowanie elementów stropu: płyty wieloprzęsłowej ciągłej, jednokierunkowo pracującej i żebra. Sprawdzenie zarysowania i ugięcia elementów stopu - metoda uproszczona. Rysunki konstrukcyjne obliczanych elementów stropu.
T-W-1Rodzaje konstrukcji z betonu - konstrukcje betonowe, żelbetowe, sprezone, zespolone, betonowe ze sztywnym zbrojeniem. Systemy technologiczne.
T-W-2Właściwości betonu. Klasy i wytrzymałości betonów. Obliczeniowe zależności naprężenie- odkształcenie przy ściskaniu. Odkształcalność betonu.
T-W-3Właściwości stali zbrojeniowej. Wspólpraca zbrojenia z betonem. Kotwienie prętów zbrojeniowych.
T-W-7Projektowanie elementów zginanych. Założenia ogólne.
T-W-8Projektowanie elementów zginanych o przekroju prostokątnym. Wymiarowanie zbrojenia i określenie nośności przekroju.
T-W-5Założenia metody stanów granicznych. Fazy pracy elementu żelbetowego zginanego.
T-W-6Idealizacja konstrukcji i metody analizy konstrukcyjnej.
T-W-11Sprawdzanie ugięć konstrukcji. Wymagania ogólne w zakresie ugięć elementów. Uproszczona kontrola ugięcia.
T-W-10Sprawdzanie zarysowania komstrukcji. Wymagania ogólne, minimalne zbrojenie ze względu na zaryswanie. Uproszczona kontrola zarysowania elementów.
T-W-4Trwałość konstrukcji żelbetowych - klasy ekspozycji środowiska, otulina zbrojenia, odporność ogniowa konstrukcji żelbetowych.
T-W-12Projektowanie elementów na siłę poprzeczną: nośność na ścinanie elementu bez zbrojenia poprzecznego, model kratownicowy, nośność na ścinanie elementu ze zbrojeniem poprzecznym.
T-W-13Zasady konstruowania zbrojenia płyt i belek
T-W-9Projektowanie elementów zginanych o przekroju teowym. Wymiarowanie zbrojenia i określenie nośności przekroju.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Metoda projektów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzanie stanu zaawansowania pracy projektowej i ewentualna korekta błedów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej z wyraźnie widocznymi błedami. Z analizy przedstawionej pracy wynika, że student po wskazaniu błedów, będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBIE_1A_C/15-1_U01Projektuje proste elementy konstrukcji budowlanych z betonu i betonu zbrojonego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE_1A_U17Potrafi dokonać doboru materiałów i wyrobów budowlanych
BIE_1A_U02Potrafi dokonać zestawienia obciążeń działających na obiekty budowlane
BIE_1A_U01Potrafi dokonać klasyfikacji obiektów budowlanych
BIE_1A_U07Potrafi zaprojektować wybrane elementy i proste konstrukcje inżynierskie oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Rozumie istotę konstrukcji żelbetowych i ich nieliniowej charakterystyki.
C-2Umiejetność rozwiązywania prostych schematów statycznych
C-3Umiejetność projektowania prostych, typowych elementów i konstrukcji
Treści programoweT-P-1Projekt stropu płytowo-żebrowego. Obliczenia statyczne i wymiarowanie elementów stropu: płyty wieloprzęsłowej ciągłej, jednokierunkowo pracującej i żebra. Sprawdzenie zarysowania i ugięcia elementów stopu - metoda uproszczona. Rysunki konstrukcyjne obliczanych elementów stropu.
T-W-1Rodzaje konstrukcji z betonu - konstrukcje betonowe, żelbetowe, sprezone, zespolone, betonowe ze sztywnym zbrojeniem. Systemy technologiczne.
T-W-2Właściwości betonu. Klasy i wytrzymałości betonów. Obliczeniowe zależności naprężenie- odkształcenie przy ściskaniu. Odkształcalność betonu.
T-W-3Właściwości stali zbrojeniowej. Wspólpraca zbrojenia z betonem. Kotwienie prętów zbrojeniowych.
T-W-7Projektowanie elementów zginanych. Założenia ogólne.
T-W-8Projektowanie elementów zginanych o przekroju prostokątnym. Wymiarowanie zbrojenia i określenie nośności przekroju.
T-W-5Założenia metody stanów granicznych. Fazy pracy elementu żelbetowego zginanego.
T-W-6Idealizacja konstrukcji i metody analizy konstrukcyjnej.
T-W-11Sprawdzanie ugięć konstrukcji. Wymagania ogólne w zakresie ugięć elementów. Uproszczona kontrola ugięcia.
T-W-10Sprawdzanie zarysowania komstrukcji. Wymagania ogólne, minimalne zbrojenie ze względu na zaryswanie. Uproszczona kontrola zarysowania elementów.
T-W-4Trwałość konstrukcji żelbetowych - klasy ekspozycji środowiska, otulina zbrojenia, odporność ogniowa konstrukcji żelbetowych.
T-W-12Projektowanie elementów na siłę poprzeczną: nośność na ścinanie elementu bez zbrojenia poprzecznego, model kratownicowy, nośność na ścinanie elementu ze zbrojeniem poprzecznym.
T-W-13Zasady konstruowania zbrojenia płyt i belek
T-W-9Projektowanie elementów zginanych o przekroju teowym. Wymiarowanie zbrojenia i określenie nośności przekroju.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Metoda projektów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzanie stanu zaawansowania pracy projektowej i ewentualna korekta błedów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej. Z analizy pracy wynika, ze student po wskazaniu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBIE_1A_C/15-1_K01Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE_1A_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Rozumie istotę konstrukcji żelbetowych i ich nieliniowej charakterystyki.
C-2Umiejetność rozwiązywania prostych schematów statycznych
C-3Umiejetność projektowania prostych, typowych elementów i konstrukcji
Treści programoweT-P-1Projekt stropu płytowo-żebrowego. Obliczenia statyczne i wymiarowanie elementów stropu: płyty wieloprzęsłowej ciągłej, jednokierunkowo pracującej i żebra. Sprawdzenie zarysowania i ugięcia elementów stopu - metoda uproszczona. Rysunki konstrukcyjne obliczanych elementów stropu.
T-W-1Rodzaje konstrukcji z betonu - konstrukcje betonowe, żelbetowe, sprezone, zespolone, betonowe ze sztywnym zbrojeniem. Systemy technologiczne.
T-W-2Właściwości betonu. Klasy i wytrzymałości betonów. Obliczeniowe zależności naprężenie- odkształcenie przy ściskaniu. Odkształcalność betonu.
T-W-3Właściwości stali zbrojeniowej. Wspólpraca zbrojenia z betonem. Kotwienie prętów zbrojeniowych.
T-W-7Projektowanie elementów zginanych. Założenia ogólne.
T-W-8Projektowanie elementów zginanych o przekroju prostokątnym. Wymiarowanie zbrojenia i określenie nośności przekroju.
T-W-5Założenia metody stanów granicznych. Fazy pracy elementu żelbetowego zginanego.
T-W-6Idealizacja konstrukcji i metody analizy konstrukcyjnej.
T-W-10Sprawdzanie zarysowania komstrukcji. Wymagania ogólne, minimalne zbrojenie ze względu na zaryswanie. Uproszczona kontrola zarysowania elementów.
T-W-14Zaliczenie pisemne wykładów.
T-W-4Trwałość konstrukcji żelbetowych - klasy ekspozycji środowiska, otulina zbrojenia, odporność ogniowa konstrukcji żelbetowych.
T-W-12Projektowanie elementów na siłę poprzeczną: nośność na ścinanie elementu bez zbrojenia poprzecznego, model kratownicowy, nośność na ścinanie elementu ze zbrojeniem poprzecznym.
T-W-13Zasady konstruowania zbrojenia płyt i belek
T-W-9Projektowanie elementów zginanych o przekroju teowym. Wymiarowanie zbrojenia i określenie nośności przekroju.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Metoda projektów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzanie stanu zaawansowania pracy projektowej i ewentualna korekta błedów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązanie zachowujace podstawowe wymagania poprawnosci merytorycznej i formalnej. Z analizy pracy wynika, że student po wskazaniu mu błedów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0