Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Sylabus przedmiotu Drogi wodne i porty:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Drogi wodne i porty | ||
Specjalność | Budownictwo Hydrotechniczne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Wodnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Kreft <kbw@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Anna Szczepaniak-Kreft <Anna.Szczepaniak-Kreft@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy hydrologii i hydrauliki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wiedza dotyczaca projektowania dróg wodnych i portów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt wstępny śluzy komorowej lub portu (koncepcja generalna obliczenia wstępne elementów składowych) | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Drogi wodne w Polsce i w Europie | 3 |
T-W-2 | Sposoby ulepszania warunków żeglownych rzek. Kanalizacja rzek | 3 |
T-W-3 | Tabor pływajacy - parametry, pędniki, okreslenie oporów ruchu | 3 |
T-W-4 | Statek a droga wodna, awanporty, redy, kanały sojazdowe, obrotnice, nabrzeża i baseny portowe | 4 |
T-W-5 | Skutki kanalizacji rzek. Tunele żeglugowe i mosty kanałowe. Śluzy - rodzaje, wymiarowanie, zwiazek z taborem pływającym | 4 |
T-W-6 | Zasady projektowania - wytyczne i metodyka, założenia ekonomiczne | 4 |
T-W-7 | Funkcjonowanie portu i stopnia wodnego | 1 |
T-W-8 | Obliczenia statyczne głów i komór śluzowych oraz nabrzeży | 4 |
T-W-9 | Konstrukcje zamknięć głównych śluz oraz obliczanie wrót wspornych dwuskrzydłowych | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach projektowych | 15 |
A-P-2 | Samodzielna realizacja zadania projektowego | 8 |
A-P-3 | Udział w konsultacjach | 1 |
24 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 28 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 6 |
A-W-3 | Udział w zaliczeniu przedmiotu | 2 |
36 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające |
M-2 | Metody problemowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ćwiczenia projektowe na podstawie oddanego projektu, zaliczenie wykładów |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_H/D/03_W01 Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności. Ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla studiowanej specjalności | B_2A_W06, B_2A_W12 | T2A_W03, T2A_W04, T2A_W06, T2A_W07 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_H/D/03_U01 Potrafi ocenić i dokonać zestawienia dowolnych obciążeń działających na obiekty budowlane. Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności. | B_2A_U15, B_2A_U18 | T2A_U17, T2A_U18 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_H/D/03_K01 Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego. | B_2A_K01 | T2A_K04 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_H/D/03_W01 Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności. Ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla studiowanej specjalności | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę o najistotniejszych nowych osiągnięciach w drogach wodnych i portach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_H/D/03_U01 Potrafi ocenić i dokonać zestawienia dowolnych obciążeń działających na obiekty budowlane. Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi przy sformułowaniu i rozwiazaniu zadań zwiazanych z drogami wodnymi i portami ingerować wiedzą z zakresu budownictwa. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_H/D/03_K01 Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego. | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawową świadomość ważności oraz rozumie w sposób podstawowy pozatechniczne aspekty i skutki działalności inzynierskiej w drogach wodnych i portach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Hueckel S., Budowle morskie, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1972
- Praca zbiorowa, Technologia i organizacja robót w budownictwie wodnym, Arkady, Warszawa, 1977
Literatura dodatkowa
- Mazurkiewicz B., Śródlądowe drogi wodne i budowle hydrotechniczne, Wyższa Szkoła Morska, Szcaecin, 2002
- Żylicz A., Statki śródlądowe, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1979
- xxxxx, xxxxx, xxxxx, xxxxx, 2012, Obowiązujące normy